ontvangen van RTL4 in Griekenland
#1
Sad 
Wie kan mij uit de brand helpen????

Heb al jaren een CD abonnement en nooit geen problemen gehad.
Nu met de veranderingen van CD, heb ik de oude nederlandse zenders eruit gegooid en de nieuwe weer ingelezen (Astra 1), krijg nu alle zenders door behalve RTL4!!!! Heb een een Humax IRCI-5400Z ontvanger met CI Module (SmartTV) en een smartcard (oranje) die zowel MPEG2 als MPEG4 speelt.

Waarom wel alle andere zenders en mijn lievelingzender RTL4 niet????

Help Help!!!!!

bedankt alvast!!!
Quote
#2
Even voor de goede orde: je ontvangt bijvoorbeeld wél Ned 1-2-3 en RTL5 en SBS6 op de Astra-1 12515H / 22000 maar géén RTL-4?
Bedoel je dat ie echt niet in je lijstje staat of bedoel je dat ie er wel is maar het beeld niet gedecodeerd wordt?
In het eerste geval zou je die hele transponder er eens uit kunnen gooien om 'm vervolgens weer aan te maken en te scannen. Dan moet ie wel binnenkomen omdat ie op dezelfde transponder zit als NL 1-2-3 enz.

Succes!
Quote
#3
Dank Ger voor je snelle reactie.

Heb inderdaad alle zenders zoals je beschrijft. Toen ik de nieuwe zenders had gedownload ( 12515H-22000-5/6) stond in het lijstje wel RTL4, heb gesaved en toen ik ze als favoriet ging zetten stond rtl4 erniet bij. Heb diverse keren geprobeerd en het verandert niet.!!!!

Hoe kan ik de transponder??? eruit gooien en vervolgens weer aanmaken??? en te scanen???

Ben niet zo technish met woorden!!!!Huh

Nog meer informatie. Wanneer ik overschakel naar een zender geeft ie iederkeer "E04 Pls insert your smartcard" aan en daarna gaat ie gewoon over naar de zender die ik kies!!!!

Hypocrite
Quote
#4
En ik krijg van de RTL-groep alleen RTL-8 op mijn ene ontvanger en alle RTL's op mijn andere ontvanger. Ned123 en net5 en SBS6 geen enkel probleem. Rarara?
Quote
#5
(03 September 2013, 16:31)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En ik krijg van de RTL-groep alleen RTL-8 op mijn ene ontvanger en alle RTL's op mijn andere ontvanger. Ned123 en net5 en SBS6 geen enkel probleem. Rarara?

Wat voor ontvangers heb jij dan?? en waarom 2 ontvangers???
RTL-8 heb ik ook maar die heeft nooit gewerkt.
Quote
#6
Mijn Humax ontvanger is niet HD ready zoals dat heet!!!! Misschien toch tijd om een andere aan te schaffen????Dodgy
Quote
#7
Dat is een absolute must Clementina om een goede ontvangst te garanderen geenn HD ontvanger dan garandeert Canal geen ontvangst
Quote
#8
(03 September 2013, 18:01)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat is een absolute must Clementina om een goede ontvangst te garanderen geenn HD ontvanger dan garandeert Canal geen ontvangst

Dan toch maar een andere ontvanger aanschaffen!!!!

bedankt voor de informatie.
Quote
#9
Afgelopen week viel bij mij Veronica uit.
Had gewoon nog de SD zenderlijst ingeladen na de zenderverhuizing bij Canal Digitaal, en toen kon ik alles ontvangen.
Ik heb geen HD receiver dus dat is voor mij niet interessant.
Maar toen Veronica uitviel, heb ik mijn receiver gereboot. Dus terug naar fabrieksinstellingen, en toen alle kanalen weer opnieuw ingeladen via de fastscan. Nu werkt hier alles weer. Locatie Apokoronas Kreta.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#10
(03 September 2013, 18:42)Damiaatje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Afgelopen week viel bij mij Veronica uit.
Had gewoon nog de SD zenderlijst ingeladen na de zenderverhuizing bij Canal Digitaal, en toen kon ik alles ontvangen.
Ik heb geen HD receiver dus dat is voor mij niet interessant.
Maar toen Veronica uitviel, heb ik mijn receiver gereboot. Dus terug naar fabrieksinstellingen, en toen alle kanalen weer opnieuw ingeladen via de fastscan. Nu werkt hier alles weer. Locatie Apokoronas Kreta.

Hallo Damiaatje,

Heb jij een receiver van canaldigitaal of een willekeurige !!!!

thks
Quote
#11
(03 September 2013, 17:55)clementina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mijn Humax ontvanger is niet HD ready zoals dat heet!!!! Misschien toch tijd om een andere aan te schaffen????Dodgy
Nou ja, HD is natuurlijk de nieuwe standaard maar zolang je receiver nog goed werkt hoef je natuurlijk geen nieuwe te kopen. De SD-kanalen zitten voorlopig nog wel een poosje op de Astra-1 dus zit je nog wel even goed. Daarnaast, als je de andere zenders op diezelfde transponder wel ontvangt is er toch iets anders aan de hand en werkt je receiver naar behoren.
Maarrrrr, ik heb nog steeds geen antwoord op m'n eerdere vraag: ONTVANG je de zender niet of ZIE je 'm niet omdat ie gecodeerd is?
M.a.w: staat ie wel in je lijstje?

(03 September 2013, 18:01)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat is een absolute must Clementina om een goede ontvangst te garanderen geenn HD ontvanger dan garandeert Canal geen ontvangst
Dat telt alleen voor de HD-kanalen op de Astra-3 Cornelius
Quote
#12
(03 September 2013, 15:55)clementina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dank Ger voor je snelle reactie.

Heb inderdaad alle zenders zoals je beschrijft. Toen ik de nieuwe zenders had gedownload ( 12515H-22000-5/6) stond in het lijstje wel RTL4, heb gesaved en toen ik ze als favoriet ging zetten stond rtl4 erniet bij. Heb diverse keren geprobeerd en het verandert niet.!!!!

Hoe kan ik de transponder??? eruit gooien en vervolgens weer aanmaken??? en te scanen???

Ben niet zo technish met woorden!!!!Huh

Nog meer informatie. Wanneer ik overschakel naar een zender geeft ie iederkeer "E04 Pls insert your smartcard" aan en daarna gaat ie gewoon over naar de zender die ik kies!!!!

Hypocrite

(03 September 2013, 20:37)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(03 September 2013, 17:55)clementina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mijn Humax ontvanger is niet HD ready zoals dat heet!!!! Misschien toch tijd om een andere aan te schaffen????Dodgy
Nou ja, HD is natuurlijk de nieuwe standaard maar zolang je receiver nog goed werkt hoef je natuurlijk geen nieuwe te kopen. De SD-kanalen zitten voorlopig nog wel een poosje op de Astra-1 dus zit je nog wel even goed. Daarnaast, als je de andere zenders op diezelfde transponder wel ontvangt is er toch iets anders aan de hand en werkt je receiver naar behoren.
Maarrrrr, ik heb nog steeds geen antwoord op m'n eerdere vraag: ONTVANG je de zender niet of ZIE je 'm niet omdat ie gecodeerd is?
M.a.w: staat ie wel in je lijstje?

(03 September 2013, 18:01)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat is een absolute must Clementina om een goede ontvangst te garanderen geenn HD ontvanger dan garandeert Canal geen ontvangst
Dat telt alleen voor de HD-kanalen op de Astra-3 Cornelius

Ger Hierboven heb ik al aangegeven dat wanneer is de zenders gedownload had rtl4 wel in het lijstje stond, maar naardat ik de zenders gesaved had en ze opzocht in de alfabetische volgorde rtl4 erniet vernoemd wordt en al de andere zenders wel!!! kan het nergens terug vinden!!!!
Quote
#13
Oeps... inderdaad overheen gelezen Blush
Misschien is het maximale aantal op te slagen zenders cq favorieten bereikt? Kijk eens in je boekje of dat zou kunnen (ik ken je ontvanger helaas niet). Of kijk eens helemaal op het einde van je lijst, misschien staat ie daar nog omdat ie niet is meeverhuisd naar de nieuwe voorkeursplek in jouw lijstje........
Quote
#14
(03 September 2013, 21:35)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Oeps... inderdaad overheen gelezen Blush
Misschien is het maximale aantal op te slagen zenders cq favorieten bereikt? Kijk eens in je boekje of dat zou kunnen (ik ken je ontvanger helaas niet). Of kijk eens helemaal op het einde van je lijst, misschien staat ie daar nog omdat ie niet is meeverhuisd naar de nieuwe voorkeursplek in jouw lijstje........

Heb alles afgezocht Ger, het is nergens te vinden!!!! Niet in de "all" niet op "alfabetische" misschien moet ik er alle zenders eruit gooien (het aantal staat iets van 2835) Wanneer ik de satteliet Astra 1 delete kan ik daarna met de uitgebreide zoekfunctie de zenders weer downloaden van astra1??? en/of hoe moet ik astra 1 weer als satteliet weergeven!!!!

Moeilijk hoor al dat gedoe!!!!
Quote
#15
2835, dat kunnen natuurlijk ook alleen de TV-zenders zijn, met de radiozenders erbij zou je best op 3, 4 of 5 duizend kunnen komen.
De Astra-1 satelliet absoluut niet verwijderen, dat heeft ook geen zin, je ontvangt immers de andere zenders wél. Hooguit de betreffende transponder verwijderen en weer opnieuw laden. Wat je ook kunt doen is een aantal zenders verwijderen waar je toch niet naar kijkt (verre buitenlanders, commercials en dat soort zaken) en dan nog eens scannen op de 12515. Als RTL4 dan wel verschijnt weet je dat het een capaciteitsprobleem was. Zoals gezegd ken ik jouw receiver niet maar mocht je er toch niet uitkomen stel dan je vraag eens op het satbox4all-forum, daar zitten erg veel satelliethobbyisten, ook met jouw receiver.
De mensen daar zijn altijd erg hulpvaardig en kunnen je misschien van specifieke informatie en tips voorzien:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Houdt moet, het komt uiteindelijk allemaal wel goed hoor ;)

Ger
Quote
#16
Bedankt allemaal voor jullie steun en goede tips, ga er vandaag maar weer eens een dag aan spenderen!!!!!

Laat het jullie weten wanneer RTL4 weer is "gevonden" en ik weer zonder zorgen kan kijken, mis mijn programmas.

Fijne dag nog.Exclamation
Quote
#17
Hallo Clementina,

Afgelopen week heb ik hier op Kreta ook alle zenders weer eens opnieuw binnengehaald.
Nu heb ik niet de decoder die jij hebt, maar ik heb via de handleiding gezocht op de 'terug naar fabriek zettingen'. Je start dan weer alsof je de decoder nieuw uit de verpakking haalt.

Tot mijn verbazing kreeg ik er ook weer wat nieuwe zenders bij. Daarnaast werden de HD zenders nu vooraan geplaatst en niet meer ergens boven de 100. Kortom, dit is zeker iets om zo af en toe te herhalen.

Succes.
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#18
(03 September 2013, 18:55)clementina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(03 September 2013, 18:42)Damiaatje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Afgelopen week viel bij mij Veronica uit.
Had gewoon nog de SD zenderlijst ingeladen na de zenderverhuizing bij Canal Digitaal, en toen kon ik alles ontvangen.
Ik heb geen HD receiver dus dat is voor mij niet interessant.
Maar toen Veronica uitviel, heb ik mijn receiver gereboot. Dus terug naar fabrieksinstellingen, en toen alle kanalen weer opnieuw ingeladen via de fastscan. Nu werkt hier alles weer. Locatie Apokoronas Kreta.

Hallo Damiaatje,

Heb jij een receiver van canaldigitaal of een willekeurige !!!!

thks

Clementina,
Mijn receiver/decoder is een Denson ds-200 en is niet van canal digital.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#19
(04 September 2013, 10:37)Damiaatje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(03 September 2013, 18:55)clementina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(03 September 2013, 18:42)Damiaatje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Afgelopen week viel bij mij Veronica uit.
Had gewoon nog de SD zenderlijst ingeladen na de zenderverhuizing bij Canal Digitaal, en toen kon ik alles ontvangen.
Ik heb geen HD receiver dus dat is voor mij niet interessant.
Maar toen Veronica uitviel, heb ik mijn receiver gereboot. Dus terug naar fabrieksinstellingen, en toen alle kanalen weer opnieuw ingeladen via de fastscan. Nu werkt hier alles weer. Locatie Apokoronas Kreta.

Hallo Damiaatje,

Heb jij een receiver van canaldigitaal of een willekeurige !!!!

thks

Clementina,
Mijn receiver/decoder is een Denson ds-200 en is niet van canal digital.

Hoi Wim,

Volgens mij is de Denson DS-200 een CanalDigitaal goedgekeurde decoder. Ik heb hem hier ook nog in de kast staan en het handboek geeft aan dat deze goedgekeurd is.

Zie hieronder een overzicht van de CanalDigitaal website.

SD-ontvangers met geïntegreerde smartcard-lezer:

• Adimo Jive, Softwareversie: 200211 (vervangen door Denson DS-500)
• Adimo Jazz, Softwareversie: 200111 (vervangen door Denson DS-200)
• Denson DS-200, Softwareversie: 200111
• Denson DS-500, Softwareversie: 200111
• Philips DSR2221-03, Softwareversie: 70
• Philips DSR2210/11/12, Softwareversie: 62
• Rebox RE2250MG, Softwareversie: 7.16.13
• Strong SRT6850-6825-6855, Softwareversie: 7.16.13
• S-Box 8080, Softwareversie: 59
• Thomson TS4H, Softwareversie: 59
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#20
Ik baal er ontzettend van dat Canal Digital zomaar iets kan veranderen en dat je dan opeens een kannaal/net/zender niet meer kan ontvangen. Eigenlijk is die monopolie-positie van CD voor de NL satelliet-tv niet meer van deze tijd. Kan IJzeren Neelie Kroes daar niks aan doen?
Quote
#21
(04 September 2013, 08:40)clementina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedankt allemaal voor jullie steun en goede tips, ga er vandaag maar weer eens een dag aan spenderen!!!!!

Laat het jullie weten wanneer RTL4 weer is "gevonden" en ik weer zonder zorgen kan kijken, mis mijn programmas.

Fijne dag nog.Exclamation

Hallo Allemaal, YES YES YES het werkt weer allemaal.

Heb er alles uitgegooit en alleen de nieuwe zenders gedownload en nu werkt alles weer perfect!!!!!! Kan mijn geliefde RTL4 weer kijken vanavond voor het eerst weer GTST.!!!!!! Yes Yes YES. I did it again!!!!!

Iedereen hartelijke bedankt voor de goede adviezen en steun en toch weer leuk dat je op deze site elkaar kunt helpen, zonder dat het je geld kost. DANK DANK DANK
Fijne avond nog.Big GrinBig GrinBig GrinBig Grin
Quote
#22
Klasse Clementina goedgedaan

Veel kijkplezier :)

Ger
Quote
#23
(04 September 2013, 15:48)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Klasse Clementina goedgedaan

Veel kijkplezier :)

Ger

Jij bedankt voor je support en goede adviezen!!!!
Quote
#24
Veel kijkplezier weer met alle zenders.
Toch toppie he zo'n PB. Alle technische adviezen bij elkaar staan we toch sterk.

Kennis vergaren tijdens je leven is een, het delen van die kennis met de opgedane ervaring is wat het onderscheidt maakt.
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#25
(04 September 2013, 19:26)Computer Boy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Veel kijkplezier weer met alle zenders.
Toch toppie he zo'n PB. Alle technische adviezen bij elkaar staan we toch sterk.

Kennis vergaren tijdens je leven is een, het delen van die kennis met de opgedane ervaring is wat het onderscheidt maakt.

Ja heerlijk, ga zo GTSt kijken. Jij ook bedankt voor je advies en steun. Samen zijn we sterk nietwaar!!!!!
fijne avond
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Canal digital (schotel) te ontvangen in Lefkada gebied? Koopman 9 1.670 14 October 2023, 19:35
Laatste bericht: cors
  BVN Ontvangen via hotbird satelliet pieterv 2 6.033 18 June 2016, 23:26
Laatste bericht: pieterv
  Radio ontvangen via Satelliet vanaf medio januari 2015 Beems 1 6.275 24 December 2014, 18:08
Laatste bericht: Ger
  Denson satreceiver heeft problemen met RTL4 oriste 5 9.929 23 May 2011, 11:48
Laatste bericht: Gast
  Ontvangst RTL4, 5 en 7 op Lesvos Marikaki 6 10.648 02 September 2009, 09:55
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)