Fodelianakis olijfolie                 
Samos ... raadplaatje
#1
Video 
Ziezo, na alle schermutselingen op dit pb, Huh wordt het misschien weer even tijd voor iets leuks tussendoor ;) misschien in de vorm van een raadplaatje..

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.








Misschien nog even leuk voor diegene die alsnog naar Samos toegaan.... in de herfst en dit alsnog kunnen bezoeken ...
Quote
#2
Ormos Marathocampos of Pyrgos? Is alweer zoooooo lang geleden.
Quote
#3
Gezien het tempo: Ithaka, 800 BC. Penelope die tergend langzaam het doodsgewaad voor schoonpapa Laërtes weeft. 's Avonds moet zij de boel toch weer uithalen, dus wat wil je.

Ik gok het maar hoor. Mocht ik geen gelijk hebben, dan is het waarschijnlijk "Het Weefgetouw" in Koumaradei. Schattig dorpje trouwens.
Quote
#4
Volgens mij is het Argani in Manolates
Quote
#5
ElsR met thuisvlijt????????????Tongue
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#6
[Afbeelding: 30crcpu.jpg]

Ja hansley… het was inderdaad in Manolates (de titel van het filmpje heb ij nu aangepast ;) )
Voor diegene die naar Samos toe gaan is het zeer zeker de moeite waard om dit gezellig dorpje te bezoeken.. er zijn veel tavernes waar je heerlijk kan eten en veel leuke winkeltjes met ,,de hand gemaakte spulletjes .

Toen we na een bezoek aan dit dorpje het weer wilde gaan verlaten … zag ik aan de rand van het dorpje (richting parkeerplek) nog een klein leuk gebouwtje waar ik alsnog even indook …. Haha het had zo moeten zijn… ik zocht nog een leuk tafelkleed , en ja hoor… bij deze lieve Mevrouw had ik het uiteindelijk gevonden! Zij had er héél veel en nog precies 1 in de goede maat en kleur …voor mijn tafel… …. En na thuiskomst… het kon niet beter :)
Wat leuk was dat …Zij sprak alleen maar Grieks en geen andere taal En ik geen Grieks … Dus hoe vraag je dan wat voor materiaal het is… Het ging echt met handen en voetenwerk erbij Met de vraag is het Wol?? Ze begreep het eerst niet. Haha , Het leek wel ,,Hints,, En na wat Geiten en Schapengeluiden te maken .. begreep ze het uiteindelijk wel …Aha ,Nee het was dus geen wol en liet me toen materialen zien waar het wel van gemaakt was…… Aha ,Katoen duss…. En Toen de vraag alweer met handen en voetenwerk
… Hoe moet je het wassen /reinigen? En krimpt het nog na het wassen… tekende ze op een papiertje een wasmachine … en dan krimt het niet! (Hihi De tijd zal het leren)
Na de koop wilde ik haar nog even op de foto zetten en dat vond zij leuk! , maar ze begon gelijk te weven… duss na haar toestemming maakte ik er een filmpje van …
Ik liet haar het filmpje en de foto’s nog even zien , zij vond dat zo leuk en ze zei telkens .. Ooh ευχαριστώ …
@Tina Je gokte verkeerd maar wel heel leuk bedacht het was wel weer even leuk om te lezen over Penelope… via Google

[Afbeelding: 11boow2.jpg]
Quote
#7
Hé wat leuk :)
Erg herkenbaar; we hebben vorig jaar ook nog even met die mevrouw staan 'praten' in haar winkeltje zo goed en kwaad het kon.

[Afbeelding: 292lo39.jpg]
Quote
#8
@Ger ...Haha wat leuk , het is bijna dezelfde foto :)
Hierbij nog even met een leuke film impressie van Manolates

Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)