fusie Olympic Aegean
#1
Het zo ver, Brussel heeft groen licht gegeven voor de fusie, Aegean krijgt 100% van Olympic in handen, nu zijn we natuurlijk wel benieuwd hoe de prijzen gaan worden.
bron CreteLive
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
En of ze het tzt gaan behagen ook weer op NL, liefst AMS wat mij betreft, te vliegen natuurlijk.
Quote
#3
(05 September 2013, 15:30)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En of ze het tzt gaan behagen ook weer op NL, liefst AMS wat mij betreft, te vliegen natuurlijk.

Dat zou inderdaad wel fijn zijn ja.
gradusn's signatuur efxaristo

Quote
#4
Nou dan liefst Maastricht - Samos direkt als concurrentie voor Düsseldorf, Amsterdam en Brussel. Voor mijn part 1 x per week.
Quote
#5
Aegean zit in een alliantie met Lufthansa, en ik denk dat Amsterdam via Lufthansa en een tussenstop op Frankfurt of München zullen blijven bedienen.
Quote
#6
De tactiek heeft blijkbaar goed gewerkt dan. De tactiek zijnde dat OA langzaam hun belangrijke routes cancelde tot dat A3 als enige echte speler overbleef. Het ging zelfs zo ver dat OA de ATH-SKG en ATH-HER cancelde. Olympic momenteel hangt aan een zijde draadje, leven na de dood. Ze vliegen ook enkel nog met turboprops.

Een van de eerste routes die het moest begeven was destijds de ATH-AMS route. Waarna de ovigere internationale routes volgenden, en nu dus ook domestic. Zodra de fusie gereed is zal A3 vast AMS weer toevoegen, de markt is er immers. Zowel KLM als Transavia hebben aangekondigd deze winter extra vluchten uit te voeren. En het zou erg goed zijn om een StarAlliance alternatief te hebben op de route.
Quote
#7
(05 September 2013, 19:27)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Aegean zit in een alliantie met Lufthansa, en ik denk dat Amsterdam via Lufthansa en een tussenstop op Frankfurt of München zullen blijven bedienen.

Dit lijkt leuk, maar je (althans ik) heb er niks aan. Vanuit AMS kan ik met A3 vanuit München en Athene op Kreta komen. Moet ik dus eerst met een andere carrier naar München toe.
Dat kost héél veel tijd.
Niet interessant dus.

Het wordt pas interessant wanneer ik met A3 van AMS direct naar ATH kan vliegen, en vandaar door naar CHQ.

(05 September 2013, 19:27)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Aegean zit in een alliantie met Lufthansa, en ik denk dat Amsterdam via Lufthansa en een tussenstop op Frankfurt of München zullen blijven bedienen.

Dit lijkt leuk, maar je (althans ik) heb er niks aan. Vanuit AMS kan ik met A3 vanuit München en Athene op Kreta komen. Moet ik dus eerst met een andere carrier naar München toe.
Dat kost héél veel tijd.
Niet interessant dus.

Het wordt pas interessant wanneer ik met A3 van AMS direct naar ATH kan vliegen, en vandaar door naar CHQ.
Quote
#8
kijk ik zou liever met A3 van uit Hoogeveen in een keer naar Drama willen vliegen maar dat zullen ze nooit doen.
Quote
#9
Hopelijk wordt het dan gemakkelijker om de vluchten te combineren met zowel Aegean als Olympic waardoor je geen twee aparte boekingen moet doen.
Quote
#10
Vanaf 18 oktober is het zover. Dan wordt Olympic Air een onderafdeling van Aegean. Uiteindelijk betaalt Aegean 72m€ voor de overname (20m is al betaald).
Op 23 oktober volgt een persconferentie waar oa. het netwerkplan voor 2014 zou bekend gemaakt worden.
Door de overname bestaat de vloot nu uit 45 vliegtuigen en zijn er 2090 personeelsleden.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  KLM werkt samen met Olympic Air Ger 10 7.533 08 January 2012, 15:14
Laatste bericht: Xandrios
  Geen fusie Olympic Air - Aegean Airlines Ger 0 2.627 29 January 2011, 13:43
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)