Grieken kiezen Australische Grieken.
#1
In een poging het thema van de de maand - dat m.i. ten onrechte geen aandacht krijgt - wat op te peppen geef ik hieronder een link naar het Australische dagblad NeoKosmos, een aldaar verschijnend dagblad gericht op de grote Griekse kolonie van dat land. Grieken, die zijn blijven hangen en hun nazaten uit één van de vorige emigratiegolven van één van de vorige Griekse crises.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Er zijn down-under morgen, voor hen al vandaag, zaterdag algemene verkiezingen.Het lijkt er op dat een aartsconservatief - gesteund door het media-imperium van Rupert Murdoch - gaat winnen.

Dat betekent dus dat DronObama er maandag wel weer een van zijn schaarse wapenbroeders bij zal hebben om de lont in het kruidvat Syrië - Iran - iraq - Libanon - Jordanië -Israël aan te steken.

UPDATE. Sorry, Australië heeft zich zojuist al bij de Magnificent Ten aangesloten.De Labour kandidaat durfde zich kennelijk geen afwijkend standpunt te veroorloven in de eindstrijd tegen De Conservatieve kandidaatt
Quote
#2
Met alle respect Aleko, maar hier lijkt me de door jou aangehaalde krant eerder een verkapt instrument van je om je ongenoegen over de mondiale politiek kenbaar te maken en dan met name je aversie tegen Amerika. Of ik nu die aversie deel of niet, is niet relevant. Belangrijker is om vast te stellen dat je issue, los van de maatschappelijke relevantie, naar mijn mening niet op dit forum behoort, althans geen bijdrage levert aan dat wat het forum moet binden, te weten Griekenland. Buitenlandse politiek valt daarbuiten, in ieder geval niet die welke geen directe betrekking heeft op Griekenland zelf.
Quote
#3
@Dimitris:ik probeerde in eerste instantie, recht in de draad van het thema van de maand, een link naar een medium te geven waar ik mijn informatie vandaan haal, een link die hier niet eerder getoond is.Dat was loupe-zuiver in het onderwerp dus!

Ten tweede is dit een een zeer Griekse en zeer actuele link.Je kan als je hem aanklikt lezen hoe de de Griekse expats zich in de Australische politieke arena opstellen en op welke "Griekse" politici in de diaspora ze kunnen stemmen.
Ja, dan loop je al lezende ook tegen de rol van het algemeen erkende oerkonservatieve media-(het onderwerp hier dus)imperium van Rupert Murdoch aan.En geef je ook een stukje meningBig Grinat mag toch hier op dit forum?

Tenslotte wil ik nogmaals mijn teleurstelling uiten over de zero-response op een toch zo hoogst belangrijk thema van de maand.Ik probeerde daar, hier en in de oorspronkelijke post, toch iets positiefs aan bij te dragen.

Een reactie op de door jou aangevochten(daar hebben we het woord weer) zuiverheid van mijn motieven bij plaatsing laat ik gaarne aan anderen over.Ik zweef hoog boven in de lucht en doe echt niet mee aan het onderlinge gekrakeel dat hier, helaas, zo nu en dan opduikt.Het ga je goed!
Quote
#4
@Aleko. Geenszins de intentie gehad een persoonlijke aanval te openen. Ik respecteer zeker jouw opvattingen die ook uitnodigen tot discussie. De bijdrage werd in zekere zin diffuus vanwege het direct ontbreken van een relatie met het thema van de maand, in ieder geval omdat het niet onder die draad was geplaatst. Om die reden leek de kern van je betoog zwaarder te wegen dan het thema van de maand zelf. Verontschuldigingen voor het misverstand. En ik zweef in zekere zin ook al us het alleen al omdat ik volgende week naar Griekenland vlieg;)
Quote
#5
@Dimitris.Point taken and accepted.Heel sportief van je.Ik meende in alle oprechtheid dat ik mijn post geplaatst had in de draad Thema van de maand.Dat is dus op de een of andere manier mislukt.Goede reis naar het nazomerse Griekenland toegewenst.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)