Vakantie weer voorbij
#1
Kalispera iedereen

Helaas onze mooie tien dagen die mijn man en ik hebben doorgebracht op
Piskopiano & Koutouloufari is voorbij.
Wat een mooie vakantie hebben wij gehad en wat hebben wij ook van onze Griekse vrienden genoten die wij weer hebben op gedaan zowel op straat als in de Restaurants,Supermarkt en kleding winkels wat een lieve mensen zijn het toch. De club van Griekse vrienden wordt alleen maar groter.
We hebben ook weer veel bijgeleerd van het leven aldaar zoals ze leven en hoe ze rond moeten komen als alles is gesloten en wat ze daar dan ook aan doen. En je merk ook aan hun dat ze het ook fijn vinden dat je ook één en al oor bent voor hun. En wat ze helemaal geweldig vinden als je iets wilt weten als ze iets aan het doen zijn en je vraag om uitleg. En dat hebben we wel menige keren gedaan. Eigenlijk zagen mijn man en ik deze 10 dagen als een soort cultuur reis. Doordat je nu ook voor de derde keer op dezelfde plaats kwam wordt je ook steeds meer eigen in het goede zin van het woord. Je gaat ook steeds meer ontdekken, We hebben zelfs naar 2 jaar Oud Chersonisos gevonden en op eigen houtje. Dat is ook echt een lief en een knus dorpje. Het pleintje met al die Tavernes wat zag dat er gezellig en knus uit. Helaas konden we niet naar de Traditionele Griekse avond maar volgend jaar staat hij op de planning. Op een gegeven moment liepen mijn man en ik een beetje door de smalle straatjes van Oud Chersonisos en daar was een hele gezellige Taverne en daar stond een hele lieve Griekse dame en die maakte ook een praatje met ons uiteraard ook over Oud Chersonisos en over de Gezellige Griekse avond die altijd op maandag avond werd gehouden en dat vertelde ze met zoveel blijdschap in haar ogen dat was gewoon geweldig om te zien. Mijn man en ik hebben ook wat bij haar gedronken en daar was ze ook zo blij om dat we wat bij haar gingen drinken. Nee nogmaals wat een geweldige mensen en met zoveel passie vertellen over hun Mooie Kreta. En die mensen lachen ook allemaal hé waar je ook kom daar sta je echt van te kijken. Mijn man en ik gaan over 8 maanden weer heerlijk terug naar ons 2de thuis land want zo voelen wij dat. Als ik mijn foto's heb geordend en heb bewerkt dan zal ik er enkele plaatsen . Dit was even een klein stukje over ons reis verslag maar als de foto's erbij staan dan vertel ik er meer over want echt mijn man en ik hebben gewoon heimwee. We hebben echt jankend van onze vrienden waar we altijd laat in de avond gingen eten afscheid genomen dus dat wil wel wat zeggen.
lovegreecelovegreece
Quote
#2
Zoals beloofd zou ik nog wat foto's plaatsen over onze vakantie
Ik heb er een collage van gemaakt. Het zijn nog niet alle foto's maar die moet ik nog bewerken. Maar zo kunnen jullie toch zien dat we er van hebben genoten de 10 dagen dat we er waren.

[Afbeelding: vd38kw.png]
Quote
#3
Fijn dat jullie terugblikken op een geslaagde vakantie.
Mij staat ook iedere keer het huilen nader dan het lachen als de dag van vertrek naar Nederland is aangebroken. Heb er ook altijd veel moeite mee om de draad vervolgens weer op te pakken.
Probeer nog maar wat in de stemming te blijven door muziek van bijvoorbeeld Dalaras te draaien, typisch Griekse gerechten te eten en... misschien alweer op zoek te gaan naar een volgende vakantiebestemming (doe ik ook altijd...haha!)
Sterkte in ieder geval met acclimatiseren!
Quote
#4
Dus jij heb er ook last van Frederique als de dag aangebroken is om weer naar Nederland te gaan. Maar dat doen we wel hoor heerlijk naar de Griekse muziek luisteren, Grieks eten houden we er ook nog even in met een heerlijk glas Radsina,En we praten er nog volop over.
Eigenlijk is het deze week alweer begonnen dat we weer in onze oude ritme leven, Ben gisteren begonnen met werken en mijn man vandaag. En eigenlijk doen we nooit zo snel weer beginnen met werken als we thuis komen van de vakantie, meestal hebben we nog een paar dagen om bij te komen.
Nu zijn wij pas afgelopen zaterdag ochtend om 03.30 thuis gekomen en dan heb je eigenlijk nog maar anderhalve dag vrij. Maar goed soms kan het niet anders. Volgend jaar beter. En ik ben nu ook nog volop bezig met de foto's dus terug blikken en genieten ervan.
Quote
#5
Frederique
Ook wij zijn opzoek gegaan naar de bestemming voor volgend jaar.
Hadden al vaak gehoord dat Samos een heerlijk eiland is dus dat is het geworden.
Ben nu weer aan het zoeken naar info over Votsalakia en omgeving.
Erg leuk en het houd je toch in Griekse sferen
[Afbeelding: 2wd223n.jpg]
Quote
#6
Precies! Ik vind het ook altijd erg leuk om informatie te verzamelen, beoordelingen te lezen enz. enz.
Dus het wordt Samos volgend jaar; toevalligerwijs hebben wij ook al eens een vakantie in Votsalakia doorgebracht, 13 jaar geleden alweer...
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)