waar naar toe in Griekenland
#1
Volgend jaar willen wij naar Griekenland. Zit altijd aan de bouwvak vast. Waar zoek ik mijn perfecte vakantiespot. Heb geen zin in een vakantie waar ik alleen maar onder de parasol kan zitten ivm de temperatuur? Op de eilanden ivm de zeebries? Welk eiland biedt mij het meest? Hou van natuur, gezellige kleine terrasjes, beetje archeologie is ook welkom. Welke Griekenlandkenner brengt licht in de duisternisWink)
Quote
#2
Kefalonia!!! Als je kiest voor Agia Efimia zit je perfect. Een auto huren en dan heerlijk het eiland verkennen. Ook een combinatie met Ithaka is heerlijk. Daarnaast zou Chios ook een goede optie zijn.
Quote
#3
Maar dan moet je natuurlijk naar Samos komen, het eiland van Pythagoras! Groen, veel wandelmogelijkheden, bergen, valleien, opgravingen, stille stranden (en wat drukkere stranden), slaperige dorpjes en gezellige terrasjes. Plus lekker eten voor een schappelijke prijs. Met een jeepje kan je de meest afgelegen plekjes bezoeken en als je genoeg hebt van de stilte kun je in 1 van de drie toeristenplaatsjes terecht (Votsalakia, Kokkari of Pythagorion).
Ik vind het het mooiste eiland in de Egeïsche Zee.
Quote
#4
Nee,nee dan is Lesvos het eiland voor jou. Heeft alles wat je zoekt. Ik ben gisteren terug gekomen en heb nu al heimwee. Volgend jaar weer, wat is het toch een heerlijk eiland. Veel succes met je keuze want er komen vast en zeker veel meer ideeën voorbij;)
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#5
Iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe. Samos had ik idd al gekeken en een aantal leuke kleinschalige appartementencomplexen gevonden (want ik hou ook niet van die 'vreetschuren' waar je dan 's ochtends met 100 man aan je buffet staat) De andere eilanden heb ik of nog nooit van gehoord of weet ik maar heel weinig. Dus daar ga ik van de week eens tijd voor maken. En nieuwe ideeën/reacties graag
Quote
#6
De Noord-Egeïsche eilanden (Lesvos, Samos en Chios) bieden heel wat moois. Mijn favoriet is Lesvos. De typische vorm van het eiland met zijn baaien geeft je regelmatig zicht op het blauwe water en geeft mooie uitzichten in de hoger gelegen gebieden. De natuur biedt heel wat variatie; van het dorre westen tot het groene naar kruiden ruikende zuiden. Het pittoreske stadje "Molivos" is zeker een bezoekje waard. Gezien de steile straatjes moet je hiervoor wel goed te been zijn. Hou er tevens rekening mee dat Lesvos een vrij grote oppervlakte heeft en dat je meer tijd nodig zal hebben om alles wat af te zien. Het huren van een wagen (of scooter) is dus ook aangeraden.
Dit heeft mij dan ook overhaald om hier een eigen stekje aan te schaffen.
Quote
#7
Ik sluit me helemaal bij ElsR aan. Samos is inderdaad een schitterend eiland dat je echt eens moet gaan bezoeken.
Denk naast aan de eilanden ook eens aan het vasteland en dan met name aan Pilion. Erg groen, ideaal voor mooie wandelingen met mooie panorama's langs pittoreske bergdorpjes en relatief rustig, ook in het hoogseizoen.
Quote
#8
Ook Samos staat bij het rijtje favoriete eilanden maar Kefalonia en Ithaka vind ik nog mooier. Voor een week zou ik Ithaka aanraden. Wij zijn nu twee keer op Ithaka geweest en gekozen voor Vathi. Wij zaten in een studio met uitzicht op de baai en alleen dit zou voor mij reden zijn om weer terug te gaan. Om een indruk te krijgen de volgende link:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Ik heb 3 favorieten, Kreta omdat de temp hier ook s'winters bijna altijd goed is en alles gewoon open is. Dan Lesbos, hier wonen de vriendelijkste Grieken van het hele land. En dan het kleine voor de meesten onbekende Kalymnos, bekend van de sponzen maar voor mij het eiland van de beste kaik bouwers van heel Griekenland.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#10
Rolf, bij de klimaatbeschrijving van Ithaka en Kefalonia staat dat de zomers relatief koel zijn. Wat moet ik me daarbij voorstellen qua temperatuur?
Quote
#11
De zomers op Ithaka en Kefalonia zijn ook warm. Overdag rond de 30 graden. Het is daar goed vertoeven vanwege de wind. Een lekkere wind die ervoor zorgt dat je het als niet zo heel heet ervaart. De zee rondom deze eilanden is geliefd bij zeilers. Als je logeert in Agia Efimia of Vathi is het 's ochtends en 's avonds een komen en gaan van zeilboten. Een erg leuk gezicht en het geeft ook een lekkere reuring aan beide plaatsen. Nu ik dit bericht aan het schrijven ben, word ik direct weer enthousiast. Ik zou morgen direct weer naar Ithaka gaan. Wij verbleven via Ross Holidays in Huize Lykithes. Wij hebben al veel vakanties in Griekenland doorgebracht maar dit was echt de accommodatie met het mooiste uitzicht.
Quote
#12
Het wordt er vast en zeker niet eenvoudiger op om een keus te maken, want iedereen heeft zo zijn/haar eigen voorkeuren.
Bij ons is en blijft (zuid)Kreta favoriet en dat omdat het een veelzijdig en groot eiland is met adembenemende landschappen en een bijzonder gastvrije bevolking; je raakt er niet uitgekeken en we blijven dan ook herhaaldelijk terugkomen...
Maar ook Kefalonia is zeker een aanrader, alhoewel er weinig oudheidkundige bezienswaardigheden zijn overgebleven. Daarentegen een overweldigende natuur!
Verder heeft het Cycladeneiland Naxos een speciaal plekje in ons hart; fraaie (zand)stranden, een pittoreske hoofdplaats en vele mogelijkheden voor uitstapjes naar naburige eilanden.
Succes met zoeken!
Quote
#13
Kefalonia is een schitterend eiland, dat ben ik helemaal met Rolf eens. Wij zijn er 2 keer geweest en ik zou er zo weer een keer terug gaan. Ithaka is ook een pareltje voor een dagtrip of voor meerdere dagen.
Ook Samos vonden wij een heerlijk eiland en heel erg mooi, maar die hitte.....die was ondraaglijk. Misschien hadden wij het extreem daar, maar ik zou er nooit in het hoogseizoen heen gaan. Wij waren er trouwens in juni.
Wij lagen om 9 uur al in het zwembad om wat verkoeling te krijgen.
Quote
#14
[Afbeelding: jfc3nn.jpg][Afbeelding: 28tav5h.jpg][Afbeelding: 2vwgpav.jpg]

Kefalonia juni 2013
Quote
#15
(10 September 2013, 16:00)Mamacash schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volgend jaar willen wij naar Griekenland. Zit altijd aan de bouwvak vast. Waar zoek ik mijn perfecte vakantiespot. Heb geen zin in een vakantie waar ik alleen maar onder de parasol kan zitten ivm de temperatuur? Op
de eilanden ivm de zeebries? Welk eiland biedt mij het meest? Hou van natuur, gezellige kleine terrasjes, beetje archeologie is ook welkom. Welke Griekenlandkenner brengt licht in de duisternisWink)

Als ik je vraag zo lees ...vindt je het belangrijkst ...dat je het niet prettig vindt om in de hitte te zitten !
Tot hoeveel graden vindt jij prettig en kan je verdragen dan ? Dat is voor iedereen zo persoonlijk! de 1 vind 30 graden heerlijk en de ander vind 40 graden heerlijk....
Let er wel op dat de temperaturen die door de weersbericht pagina's worden weergeven altijd in de schaduw worden gemeten! dus tel daar in de open ruimte er nog gerust nog eens ca 6gr erbij op :)

Wij gaan de laatste 8 jaar vanaf ca. de2e/3e week in Mei naar de Griekse Eilanden 6x Kreta-( noord-oost-zuid en west )1x Lesbos en1x Samos... Dat is heel goed te doen....Vaak schoot de temperaturen vanaf juni snel behoorlijk omhoog en wij zelf vonden dat al Te warm worden , en al zeker als je iets wil ondernemen....Maar goed , ook dit is natuurlijk ook weer voor iedereen persoonlijk .

Onze 2 kids waren een aantal jaar terug verschillende malen /jaren n de school/bouwvak vakantie Juli-Aug...op Kreta geweest op verschillende lokatie's en die vertelde ons toen dat de temp. ver boven de 40 gr lagen....(schaduw gemeten )
Ik denk dat in al die zuiderlijke Griekse eilanden qua temperaturen in juli aug, geen ,,perfecte vakantiespot,, te vinden is hierin ;)
Quote
#16
Hoi Wilma, dank je wel voor je reactie. Een graad of 30 is prima te doen, mits je er wat wind bij hebt. Vooral in de avond/nacht wat afkoeling is voor ons een pré. Wij zitten helaas aan de bouwvak vast, dus kunnen niet kiezen voor een voorjaar of nazomerperiode. Gelukkig zijn we niet van die mensen die 14 dagen lang actief willen doen. Lekkere strandstoel, cocktail, boek en af en toe een excursie (op water of op land) is voor ons de ultieme manier om onze vakantie door te brengen Tongue

Janos54, wat een prachtige foto's. Kijk, daar houden we van :)
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Waar of niet waar: topjaar toerisme Vito 21 7.519 09 November 2016, 12:29
Laatste bericht: Patrick
  waar naar toe? suuske 8 5.809 20 January 2012, 18:37
Laatste bericht: janos54

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)