Serverstoringen Oríste!
#1
Vannacht is het forum enige tijd uit de lucht geweest in verband met een serverstoring bij de hosting-provider. Inmiddels draait het forum wel weer, maar nog lang niet optimaal. Het is goed mogelijk dat het forum traag reageert of zelfs tijdelijk helemaal niet bereikbaar is. Er wordt achter de schermen hard gewerkt aan een oplossing van het probleem.

Ik hoop dat de problemen snel worden opgelost en Oriste weer op volle capaciteit draait.
Quote
#2
Je mag verwachten dat de hosting-provider een afdoende redundancy policy in plaats heeft.
Of de down-time nu wordt veroorzaakt door; network, hardware of power ik verwacht meerdere lagen van reddundancy van mijn hosting provider om een optimale uptime voor m'n websites te garanderen.

Laatst zijn een aantal van m'n websites overgezet op een nieuwe server, zonder een moment van down-time.
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#3
Over het algemeen ben ik zéér tevreden over deze provider. Weinig tot geen uitval gehad in de afgelopen jaren en een zeer goede communicatie richting de gebruikers.
Ik wordt keurig op de hoogte gehouden van de vorderingen; het schijnt dat het probleem in het storage-platform zit waardoor de communicatie met de MySQL-database moeizaam verloopt. Ik denk dat we even geduld moeten hebben; ik heb er alle vertrouwen in dat het euvel snel door de professionals wordt gelokaliseerd én opgelost.
Quote
#4
Blijkbaar zijn we weer in de lucht Static Static

Ik hoop dat het nu goed blijft; heb nog geen definitief bericht "einde storing" ontvangen. Laten we het beste hopen ;)
Quote
#5
Bij mij moet dat rondje bovenin altijd al een hele tijd draaien - net zoals nu - voor ik verbinding met Oriste krijg.Maar dat zal wel aan mijn computertje liggen.
Quote
#6
Deze morgen 7u35 even een storingsmelding gekregen, maar dat was na 10 minuten opgelost en geen problemen meer gehad, ook nu niet, draait soepel.

Choreftis
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#7
ik heb hier nog nooit problemen gehad met Oriste. Mijn Telenet geeft mij 100Mbps downloadsnelheid en comp werkt op 8Gb werkgeheugen. Alles vliegt er hier door en komt binnen tegen megasnelheid. Werkt allemaal optimaal met Norton antivirus en dagelijks effe CCleaner zijn werk laten doen. Beter kan niet vr privé wel te verstaan.
Quote
#8
****Update****
De serverstoringen blijken nog steeds niet volledig opgelost te zijn. Gegevens van enkele slechtwerkende servers worden nu elders opgeslagen. Ook onze server (S46) zal ergens in de komende uren aan de beurt zijn waardoor Oríste 10 à 15 minuten uit de lucht zal zijn. Als het goed is zal daarna alles weer naar behoren werken. Namens de provider-techneuten en mijzelf excuses voor het ongemak.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Oriste nu ook via oriste.nl Ger 5 3.237 20 August 2021, 18:41
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)