Uitslag poll. Wanneer ga jij naar Griekenland?
#1
Ondertussen hebben 54 Oristebezoekers de enquête 'Wie gaat wanneer naar Griekenland' ingevuld. Hieronder de uitslagen. Het is duidelijk dat er twee pieken zijn, één in mei/juni en één in september.

Aanleiding voor deze peiling was een enquête op Griekenland.net (zie de draad van Metaxa) waaruit bleek dat er maar één piek in het Griekenlandbezoek zou zijn, en wel in september. Onze flits-enquête laat dus een ander beeld zien.

Wat mij verrastte was dat Oristeleden zo veelvuldig in Griekenland verblijven. De 54 respondenten zijn gezamenlijk 165 maanden in Griekenland, wat neerkomt op gemiddeld 3 maanden per persoon. Slechts 11 mensen (20%) vinkten maar 1 maand aan op de vraag wanneer zij naar Griekenland gingen. 80 Procent is er dus meer dan een maand.

Tussen de reageerders waren er ook 2 die alle maanden van het jaar aankruisten. Jaloersmakend heerlijk voor hen natuurlijk, maar verder niet relevant voor het onderzoek naar de pieken. Wel hebben zij het gemiddelde verblijf iets opgeschroefd.

[Afbeelding: 16kdwrs.jpg]

Hieronder de uitslag van de poll op Griekenland.net. Stand van hedenmorgen.

[Afbeelding: 25ion0j.jpg]
Quote
#2
Tina, ik heb augustus en september aangekruist maar toch zijn we maximaal 3 weken in Griekenland. Vaak gaan we half augustus naar Griekenland en komen we begin september weer terug. Ik heb daarom beide maanden aangekruist maar helaas verblijven we er maar 3 weken. Je conclusie dat veel mensen dan 2 maanden in Griekenland blijven is voor onze situatie iets te kort door de bocht.
Quote
#3
Ja Rolf, voor de statistiek zou het makkelijk zijn als mensen netjes tussen de eerste en de 31e van de maand op vakantie gingen.Wink
Quote
#4
@Tina.Mij valt toch wel op het bijna ongelovelijke verschil tussen de Oriste stemmers en die van Het Griekenland.net wat betreft het Voorjaars-bezoek(ik hoor daar ook bij).Werkelijk spectaculair.Iemand een aanzet tot een verklaring van fenomeen?
Quote
#5
Ik heb natuurlijk iets meer maanden aangekruist, samen met mij zij er toch een paar leden die veel vakantie hebben, dat mei september snap ik wel dat waren ook de maanden die ik op vakantie ging in mijn vorige leven.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
Ik hecht te weinig waarde aan dit onderzoek dit onderzoek geen geen volledig overzicht wanneer men op vakantie gaat en de periode wanneer men gaat is onvoldoende. De weken worden geschat.
Quote
#7
@Aleko De enige verklaring die ik kan verzinnen is - zoals ik al eerder schreef - dat de poll van Griekenland.net aan het eind van de zomer op de site geplaatst is. Juist toen alle mensen die in september weg wilden zich aan het oriënteren of voorbereiden waren en zodoende op hun site terecht kwamen. Maar ik weet niet of dat inderdaad zo is. Misschien iemand?

@Albert. 't Is maar een flitsenquête, niet meer en niet minder. Je kunt geen wetenschappelijk onderbouwde conclusies verlangen op basis van één enquêtevraag.
Het staat overigens iedereen vrij de waarde aan statistiek te hechten die hij of zij zelf wil. Zelf ken ik een statisticus die bijna verdronk in een rivier van gemiddeld een meter diep.;)
Quote
#8
Tina jouw opmerking over dat wanneer je twee maanden aankruis je dan ook langer dan een maand in Griekenland op vakantie gaat is niet juist.

Wij gaan of in mei of in september, dus heb ik beide aangekruist.

En maar een enkele keer mei en september.

De vraag was ook wanneer ga je naar Griekenland en niet hoelang ga je naar Griekenland.

Ik denk dat je de poll dan uitgebreider moet maken met meer vragen over hoe lang je er gemiddeld verblijft, ga je 1 of 2 keer per jaar naar Griekenland etc.

Dan pas kan je conclusies trekken.

Voor de rest best leuk om te zien dat mei en september de meest bezochte maanden zijn.

Groeten Co
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Poll: Wat doet u als u ineens weer naar Griekenland mag? jjohn 20 3.774 10 May 2020, 20:31
Laatste bericht: kim88
  Poll: Griekenland, België of Nederland in WK-finale? Ger 15 10.210 02 July 2014, 20:18
Laatste bericht: roefke
  Wat wordt de uitslag Griekenland tegen ....... ElsR 22 13.026 26 June 2014, 17:39
Laatste bericht: Patrick
  Poll: De mooiste Griekse eilanden van 2014 Ger 28 19.551 01 March 2014, 12:52
Laatste bericht: Cornelius
  Poll: Gemiddelde leeftijd Griekenland-liefhebbers? Ger 32 19.701 22 November 2013, 15:01
Laatste bericht: hilly
  Oriste poll. Wanneer ga jij naar Griekenland? Tina K. Noume 13 8.992 18 September 2013, 19:37
Laatste bericht: Sophia
  Poll: wat is de ideale temperatuur in Griekenland Ger 32 24.450 19 August 2013, 12:37
Laatste bericht: Arthur
  waar houd jij je als pensionado/da in Griekenland mee bezig (geen hobby's) Maria 12 10.097 26 April 2013, 16:12
Laatste bericht: Maria
  Wanneer gaat u met vakantie, vertel t even! Japio 16 10.502 13 June 2012, 19:50
Laatste bericht: Henkd
  Griekenland trending topic - wanneer houdt het op? Corry 5 5.596 01 July 2011, 17:20
Laatste bericht: Corry

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)