tips gevraagd!
#1
Hoi,
We zijn een jong stel en houden van een actieve vakantie waarin we veel doen en zien (eerdere reizen naar o.a. Noorwegen met een camper en 24 staten in Amerika in 3 maanden tijd).

We willen september 2014 2 weekjes naar Griekenland en willen eigenlijk het volgende zien: meteora, delphi, athene, santorini

3 dagen meteora incl heen terugreis vanaf Athene, 1 a 2 dagen Athene en dan de rest om wat eilanden te zien waarvan delphi en santorini er zeker 2 zijn. We willen niet georganiseerd gaan en alles zelf boeken e.d.

Heeft er iemand tips? Waar vluchten en ferry's boeken, waar auto huren? Welke eilanden wel of niet aandoen? Andere tips?

Bedankt alvast!

Groetjes,

D & A
Quote
#2
Samos moet je ook eens komen zien, het mooiste eiland in de Egeïsche Zee. Vwb ferrys, auto's en vluchten: neus gewoon rond op het forum en dan vind je veel tips!
Quote
#3
Ik zou me beperken tot het vasteland en de Peloponnesos. Op het vasteland kun je dan de Meteora-kloosters en Delphi bekijken. Daarnaast is de stad Nafplion een aanrader. Vanuit deze stad kun je ook het theater bij Epidauros gaan bekijken. Het schiereiland de Peloponnesos is goed te bereiken via Korinthe (mooie plek om het kanaal te bekijken) of via de brug bij Patras. Op het schiereiland zou je bijvoorbeeld naar Olympia kunnen gaan.

In de genoemde gebieden kun je gedurende 2 weken echt een prachtige rondreis maken. In jouw suggestie ben je wel erg veel tijd kwijt aan reizen.
Quote
#4
Als je Delphi gaat bezoeken is Arachova, bergdorp (15 km ervoor) of Galaxidi vissersplaatsje ( 35 km erna vanuit Athene komende)
erg leuk. het dorp Delphi zelf heeft weinig te bieden.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






heb goede ervaringen met autohuur van economy carrentals

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&resellerID=132&F11=19
Quote
#5
Ik zou er ook voor kiezen om die 2 weken op het vasteland te blijven. Je zou kunnen overwegen om te vliegen op Athene, van daaruit naar Delphi vertrekken, dan Kalambaka/Meteora aan doen. Vanuit Kalambaka naar Ioannina en het prachtige Zagoria gebied. Dan naar het noorden de Prespa meren bezoeken, via Florina, Edessa naar Thessaloniki. Dan afzakken via Pilion naar Athene. Ik denk dat je dan twee prachtige weken hebt. Veel kilometers, maar goed om te doen! Ga het jaar daarna "gewoon" Santorini en een paar andere eilanden bezoeken. Ook weer mooi!
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#6
Het is nogal veel voor 2 weken, je hebt dan weinig tijd/rust om echt te genieten van wat je ziet en meemaakt. Ik zou ook willen adviseren om 2 weken op vaste land door te brengen. En inderdaad, kijk eens rond in Arachova en Galaxidi, beiden ook leuk om paar dagen te overnachten. De site Delphi is schitterend. De Meteora zijn fascinerend en ook de omgeving de moeite waard. Ik was er deze zomer nog, als je wilt lees dan even het reisverslag:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Wil je toch een combi met Santorini, overweeg dan om heen naar Santorini te vliegen, daar max 4 dagen te blijven en dan de boot te pakken naar Athene (of binnenlandse vlucht) en dan vanaf Athene terug te reizen. Of andersom.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Thracië tips gevraagd elsbetje 1 2.694 08 July 2011, 15:02
Laatste bericht: mparrowup

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)