wie kan tips geven..
#1
Wij zijn helemaal weg van Parga, vasteland Griekenland... Wat is dat daar gezellig, watertaxis naar verschillende strandjes, heel gezellig, leuk om 's avonds wat te eten.. Nu zijn we op zoek naar weer zoiets, maar dan op een eiland.. Kos en Samos vallen af, daar zijn we al geweest... Is er op Kreta zoiets dat iemand weet?? Ik zie door de bomen het bos bijna niet meer.... We willen eind juni daar naar toe gaan. Hoe warmer hoe beterTongue
Quote
#2
zuid Kreta vooral lekker warm!!! en mooie stranden....
Quote
#3
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Hier een leuke site waarvan elk ,,Departement,, veel foto's van stranden op staan ... met info van de omgeving ...

wij hebben hier veel stranden van gezien.

In Plakias (zuid Kreta) en omgeving zijn heel veel leuke gezellige strandjes !
Quote
#4
Lesbos misschien?! Petra of Molyvos. Ook wij zijn fan van Parga maar Petra op Lesbos is op dit moment onze nr 1 geworden.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#5
Inderdaad , ook Petra op Lesbos is een heerlijk- leuk- gezellig - knus - relaxt dorpje ...
Eigenlijk zitten daar alle ingrediënten in waar naar @riske naar op zoek is ! :) Hihi , het is alleen een ander Eiland ;)
Heerlijk strand waar langs ook veel restaurantjes zijn ... in het dorpje zelf zijn ook veel leuke taverns... en alles op loopafstand!
Het stadje Molyvos. is ook erg leuk, maar de stranden daar vond ik niet veel soep's....
Quote
#6
Lesvos is een topper en biedt heel wat variatie qua natuur en streken als je verder dan je hotel en dorpje gaat. Gezien de grootte van het eiland is de huur van een auto (of scooter) best te voorzien.
Er zijn enkele plaatsen waar toeristen samentroepen. Petra behoort tot deze groep waar vooral Nederlanders en Engelsen vertoeven. Het stadje Molivos is zeker een bezoekje waard. Heerlijk ronddolen in de gezellige straatjes met winkeltjes en terrasjes tegen de bergflank bieden een prachtig uitzicht bij de hapjes en tapjes. Je moet wel goed te been zijn gezien de steilheid van de smalle straatjes.
Bij een bezoek aan Petra moet je als "Ouzo-liefhebber" zeker eens binnenspringen bij "Kouroumichali" (ΚΟΥΡΟΥΜΙχΑΛΗ); een klein ouzostokerij'tje met ECHTE TOP ouzo. De ouzo is spierwit, heeft een enorm lekker aroma en de smaak is niet te versmaden!
Goede (zand)stranden op Lesvos moet je eerder in't zuiden zoeken (Nifida, Vatera...); op de meeste andere plaatsen zijn het keistranden.
Quote
#7
Petra en Molivos zijn de plaatjes van het noorden van Lesvos.....
Maar daar is ook een geweldig mooi (grof) zandstrand, net naast het voornoemde Petra is het kleine dorpje Anaxos dat hét strand heeft van het noorden.
Wedden dat je dit geweldig gaat vinden?
Samen met de plaatsen Petra en Molivos is het noorden van Lesvos een waar paradijs en het bezoek méér dan waard.

Taleme.
Quote
#8
Lesvos is inderdaad een aanrader en ook mijn voorkeur gaat dan uit naar Petra & Molyvos. Maar verwacht hier geen watertaxi's zoals in Parga.
Quote
#9
Inderdaad Pippelientje, Molivos is zeker aan te raden maar de zuiderse teen van het eiland rond de baai van Kalloni heeft zijn charmes ZONDER al te veel toeristen en prachtige groene streken. Deze streek is door veel toeristen ongekend en wordt meestal niet bezocht aangezien Molivos, Petra en Anaxos tot de trekpleisters van touroperators behoren. Vandaar dat een wagen aan te raden is voor verdere verplaatsingen op het eiland Op ongeveer een uurtje rijden van Molivos valt heel wat te ontdekken en kan je kennis maken met de ECHTE lokale bevolking.
Quote
#10
Heel Lesvos is supermooi, ook de streek die jij beschrijft Markos. Wij hebben een jeepsafari gedaan en zijn op plekken geweest die zelfs voor notoire lesvosgangers onbekend waren. Dat is altijd leuk om te horen. Ik zal het reisverslag dat ik op ons blog schreef bijvoegen.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
Pippelientje, ge hebt er uw werk van gemaakt en hebt inderdaad heel wat afgezien. Ikzelf ben eigenaar van een woning in't zuidelijke deel van't eiland met zicht op de baai van Kalloni. Ik ben nog volop bezig met het eiland te verkennen en telkens ontdek je nieuwe dingen. Het is dan ook een vrij groot eiland, nie waar...
Quote
#12
Dank jullie wel allemaal, klinkt goed... Ik ga me eens in Lesvos verdiepen... Allemaal bedankt voor de info, fijn dat je zo meedenken!! Ik laat nog weten wat het geworden is!!:)
Quote
#13
(25 September 2013, 09:13)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Lesvos is een topper en biedt heel wat variatie qua natuur en streken als je verder dan je hotel en dorpje gaat. Gezien de grootte van het eiland is de huur van een auto (of scooter) best te voorzien.
Er zijn enkele plaatsen waar toeristen samentroepen. Petra behoort tot deze groep waar vooral Nederlanders en Engelsen vertoeven. Het stadje Molivos is zeker een bezoekje waard. Heerlijk ronddolen in de gezellige straatjes met winkeltjes en terrasjes tegen de bergflank bieden een prachtig uitzicht bij de hapjes en tapjes. Je moet wel goed te been zijn gezien de steilheid van de smalle straatjes.
Bij een bezoek aan Petra moet je als "Ouzo-liefhebber" zeker eens binnenspringen bij "Kouroumichali" (ΚΟΥΡΟΥΜΙχΑΛΗ); een klein ouzostokerij'tje met ECHTE TOP ouzo. De ouzo is spierwit, heeft een enorm lekker aroma en de smaak is niet te versmaden!
Goede (zand)stranden op Lesvos moet je eerder in't zuiden zoeken (Nifida, Vatera...); op de meeste andere plaatsen zijn het keistranden.

Petra en Anaxos hebben toch ook goede zandstranden. Okay misschien iets minder dan Vatera, maar zeker aan te raden. Kan me verder helemaal in je omschrijving vinden want kom zelf al een aantal jaar in Petra.
Quote
#14
Dank voor je compliment Markos. Er is heel veel te zien, daarom gaan we zeker nog eens terug. Wow een huisje daar op zo'n mooie plek op het eiland. Wat heerlijk moet dat zijn!
Quote
#15
Pippelientje, geniet alvast van je volgende bezoek aan het ons geliefde Griekenland. Het is inderdaad een droom die tot werkelijkheid is gekomen. Ik vertrek terug in november, het najaar en voorjaar heeft ook zijn charmes! Vooral de lente is zeer mooi als de natuur ontwaakt en zijn kleuren tot ontwikkeling brengt!
Het is leuk om 's avonds binnen te vertoeven en kennis te maken met de lokale bewoners.
Quote
#16
Dat geloof ik graag Markos. Ik wens je nu alvast heel veel plezier in november! Lekker genieten...
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wie kan me meer vertellen over Matala Kreta Els Cuijpers 27 18.744 13 March 2019, 00:43
Laatste bericht: messara
  Wie kan me meer vertellen over Sivota Els Cuijpers 7 3.411 02 March 2018, 18:53
Laatste bericht: Petross
  Wie kan me meer vetellen over Aegina Els Cuijpers 4 2.852 11 December 2016, 21:41
Laatste bericht: Els Cuijpers

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)