graag tips
#1
graag zou ik volgend jaar in juli terug willen gaan naar thassos
mijn vraag hoe kan ik vanuit thassos naar samathraki geraken
ik zou 1 week in thassos en 1 week in samathraki willen verblijven
graag oplossing
Quote
#2
Jota woont op dit eiland weet wellicht te vertellen of er een bootverbinding
met Samothraki is.Niet direct een echte tip maar...
Quote
#3
(25 September 2013, 09:45)beeken schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




graag zou ik volgend jaar in juli terug willen gaan naar thassos
mijn vraag hoe kan ik vanuit thassos naar samathraki geraken
ik zou 1 week in thassos en 1 week in samathraki willen verblijven
graag oplossing

Hallo

Naar Samothraki kom je door vanuit Thassos de boot te nemen naar Kavala en daar de bus naar Alexandroupoli. Vanaf het busstation in Alexandroupoli is het 5 a 10 minuten lopen naar de haven en daar de boot nemen naar Samothraki.
Ik denk dat je aan 1 week op Samothraki niet genoeg hebt een zeer mooi eiland met ongerepte natuur en zeer geliefd bij de mensen die van weinig luxe houden.

Veel plezier alvast met de voorpret,

Kalo Vradi

Dick
Quote
#4
Je kunt ook met een veerpont naar Keramoti, dat is de kortste oversteek naar het vaste land
Quote
#5
(27 September 2013, 14:52)Dick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je kunt ook met een veerpont naar Keramoti, dat is de kortste oversteek naar het vaste land

Ja dat is korrekt maar van Keramoti tot de bus naar Alexandroupoli is het een aardig stukje lopen, een halve dag schat ik. En dat is in de zomer niet aan te raden.
Van Kavala gaat de bus via Xanti - Komotini naar Alexandroupoli duur ongeveer 2 uur.

Ik heb deze route eenmaal genomen vanuit Alexandroupoli.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#6
Haha, Jota was een tijdje niet on line, maar gelukkig zijn er meer leden die de buurt kennen.
Dick (Beems) heeft uiteraard gelijk, vanuit Kavala is de verbinding het gemakkelijkst. Keramoti-Chrissoupoli-Xanthi-Alexandroupoli is erg omslachtig.
Zelf vond ik Samothraki (in 1998) heel mooi, maar had aan een paar dagen genoeg. Maar dat is voor ieder anders natuurlijk.
In elk geval veel plezier op beide eilanden en mocht je nog wat over Thassos willen weten, dan help ik je graag verder.
Tanja
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)