Trieste-Patras
#1
Wanneer ik met mijn bus richting Griekenland ga, neem ik vrijwel altijd de route over Ancona. Het zou wellicht voor mij voordelig kunnen zijn om via Triest te rijden. Heeft iemand dat al eens gedaan? Pluspunten lijken: minder kilometers, minder tol. Ik hoor graag ervaringen.
Quote
#2
Chris,

Ik ben zelf nog niet via Trieste geweest, maar wel via Venetië en Ancona. Ik kijk altijd naar de aankomst- en vertrektijden. Hoe dat uitkomt, verschilt wel eens (per jaar) en zeker per maatschappij. Ik vergelijk dat dus altijd als ik ga. Daarnaast ben je veel sneller met de auto dan met een boot. Dat is dus ook een afweging die je kan maken. Succes met het maken van je keuze!
Quote
#3
Ja, wij zijn in april geeest.
Waar je aan moet denken: je gaat in de nacht weg.
Er is een grote parkeerplaats aan de A4 voor Trieste
Voor het geval dat je veel te vroeg bent.
OOK ben je langer onderweg.
Je gast eerst naar Ancona.
De rest is hetzelfde als vertrek uit Ancona.
Ticketbureau is op hetzelfde parkeerterrein.
Vertrekplaats van de ferry is ook aan hetzelfde parkeerterrein
Ik heb over de A10 Oostenrijk gereden.
Quote
#4
Inderdaad. Vertrek Triëst 04.00 en dan eerst naar Ancona, 3 uur in de haven en dan om 14.00 uur verder naar Igoumenitsa/Patras
Voor de tijdwinst hoef je het niet te doen.
Quote
#5
@Chris: je moet wel de prijs van de overtocht meenemen in je afweging. De veerboot vanaf Vemetië bv. is stukken duurder dan die vanuit Amcona; je bent ook 2 nachten aan boord. Zal vanuit Triest ook niet goedkoop zijn ....
Overigens hebben we volgend voorjaar mogelijk weer een vrachtje voor je tot aan Piraeus ...
Quote
#6
De prijs is gelijk, of je van triest of ancona vertrekt. Wellicht ga ik dat toch een keer proberen. @Els, laat je het op tijd weten?
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Patras - Athene per bus Miranda 2 2.832 28 December 2010, 22:35
Laatste bericht: Miranda

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)