Tijd voor een raadseltje...
#1
... een makkelijke om mee te beginnen. Waar vaar ik weg?

[Afbeelding: 1z1428i.jpg]
Quote
#2
Syros?
Quote
#3
Syros.

Dit was al ietsje verder Big Grin

[Afbeelding: 9tzeq0.jpg]


Waarschijnlijk even makkelijk.

Waar vaar ik hier weg?

[Afbeelding: 2vds1ub.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Ermoupolis op Syros volgens mij, nooit geweest maar volgens mijnbinformatie het administratieve centrum van de Cycladen. De rechtse kerk is Grieks Orthodox, de linker Rooms Katholiek. Ooit een bloeiende en welvarende handelsstad die met de opening van het kanaal van Korinthe veel van haar betekenis heeft verloren. Kennelijk beschikt het tot op de dag van vandaag over een niet onbelangrijk theater.
Quote
#5
(03 October 2013, 00:32)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ermoupolis op Syros volgens mij, nooit geweest maar volgens mijnbinformatie het administratieve centrum van de Cycladen. De rechtse kerk is Grieks Orthodox, de linker Rooms Katholiek. Ooit een bloeiende en welvarende handelsstad die met de opening van het kanaal van Korinthe veel van haar betekenis heeft verloren. Kennelijk beschikt het tot op de dag van vandaag over een niet onbelangrijk theater.

Persoonlijk vind ik Ermoupolis één van de mooiste steden van Griekenland.
Bij het binnenkomen met de ferry is het wel indrukwekkend met de 2 heuvels met de kerken die boven de stad uitsteken.
Het is inderdaad het administratief centrum van de Cycladen waardoor vele mensen van de omliggende eilanden er soms 1 of 2 dagen moeten voor uittrekken om naar Syros te reizen om iets in orde te laten brengen.
In de haven van Ermoupolis is ook één van de grootste scheepswerven van Griekenland.
@ Erwin: Je moet zeker eens naar Syros gaan. Ik denk dat het je zal bevallen. Het is ook goed te combineren met bvb. Tinos, Andros en/of Mykonos.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Ja, Ermoupolis op Syros. Prachtige stad. Was makkelijk te raden dus. Morgen iets moeilijker Wink
Quote
#7
@Patrick; ik ben nog steeds aan het denken, maar ik kan deze haven toch even niet thuisbrengen! Blush

En een nieuw raadseltje, waar staat deze bordenverzameling?

[Afbeelding: 2uge6uu.jpg]
Quote
#8
Misschien aan de buitenzijde van Nemea?

Kalo Vradi

Dick
Quote
#9
(06 October 2013, 15:47)Corry schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Patrick; ik ben nog steeds aan het denken, maar ik kan deze haven toch even niet thuisbrengen! Blush

Tinos. Herkenbaar aan de kathedraal rechts.

En net zoals @Beems denk ik aan Nemea.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
>>En een nieuw raadseltje, waar staat deze bordenverzameling?<<

Santorini.
Quote
#11
Op Santorini bij Kamari denk ik.
Quote
#12
@Patrick, had ik niet meer geweten. Ik was ooit (1990) 1 dag op Tinos.

En, de bordenverzameling staat in Nemea, aan de rand. De link met Santorini is dat het wijnhuis Gaia samenwerkt met leveranciers in Santorini. Daardoor heb kun je in NL wijn kopen uit Santorini van wijnhuis Gaia. Ik heb deze vrijdagavond nog gedronken, erg lekker Tongue
Quote
#13
@Patrick, ach, toch Tinos! Ik was daar kort geleden nog en heb van dit uitzicht genoten bij het wegvaren. Van wanneer is jouw foto? De flyingcats zijn inmiddels lichtgroen: andere sponsor.
Quote
#14
(07 October 2013, 18:59)IngridAmsterdam schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Patrick, ach, toch Tinos! Ik was daar kort geleden nog en heb van dit uitzicht genoten bij het wegvaren. Van wanneer is jouw foto? De flyingcats zijn inmiddels lichtgroen: andere sponsor.

Was in 2009.
Inderdaad, de Highspeeds van Hellenic Seaways zien er nu zo uit:

[Afbeelding: 6iv7uo.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Raadseltje: Wie is dit? Ger 146 18.143 17 June 2021, 17:14
Laatste bericht: Buurman
  Tijd voor een raadseltje: Wat is dit? Ger 7 4.508 03 January 2020, 14:12
Laatste bericht: Patrick
  Weer eens tijd voor een kwisje Ger 12 11.627 24 November 2016, 20:24
Laatste bericht: Patrick
  Tijd voor een raadseltje...... Ger 10 12.670 28 October 2014, 22:38
Laatste bericht: mart
  Weer eens tijd voor een raadseltje oriste 30 25.960 12 September 2013, 23:22
Laatste bericht: Patrick
  Even een raadseltje... waar ben (was) ik? Corry 9 13.269 04 August 2013, 22:12
Laatste bericht: IngridAmsterdam
  Raadseltje Yorgos 10 7.260 05 August 2012, 12:56
Laatste bericht: Arthur
  Even een raadseltje; waar sta ik...? Corry 3 3.866 13 August 2011, 20:59
Laatste bericht: Corry
  Grieks raadseltje Yorgos 6 4.040 30 November 2010, 14:59
Laatste bericht: eddyhopoulos
  Zomaar een raadseltje tussendoor Ger 10 7.333 19 May 2010, 19:50
Laatste bericht: prasoudi

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)