Daar is de Troïka weer...of niet
#6
(12 October 2013, 16:56)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vooreerst, ik ben geen voorstander laat dat duidelijk zijn. Maar...
ik kan er toch wel een (klein) beetje begrip voor opbrengen. Oké zonder gegevens over deze luchthavens is het maar "om je heen slaan" maar volgens mij zijn er toch een paar bij die toeristisch gezien ver van rendabel zijn. Als je dan het kostenplaatje berekend om dit open te houden? Denk dat zelfs menig scheepsmagnaat zich hier alvast niet druk zou overmaken, omdat zij er zelfs niet al te veel voordeel zouden van hebben.

Dit voorstel lijkt veel op het voorstel om kleine eilandjes met onder de (naar mijn herinnering) 175 inwoners hun bootverbinding af te nemen, wat gelijk staat aan de boel ontruimen, want je sluit mensen af van medische voorzieningen en bepaalde levensmiddelen.

Mocht dit voorstel van de luchthavens doorgaan, dan zal dat destructieve gevolgen hebben voor de locale economie. Ik kan nu spreken voor Skyros, een van de eilanden op het lijstje van de Troika. In deze crisis hebben wij dankzij de goedkope vluchten van Aegean nog Grieken gehad die op vakantie kwamen. Voor onder 40 euro kon je naar en van ons eiland. Er waren mede daarom gelukkig nog genoeg mensen die ons eiland voor een aantal dagen bezochten. Voor buitenlands toerisme is het vaak te omslachtig om helemaal met de auto en boot te reizen, maar een overstap op de luchthaven van Athene naar Skyros haalden mensen toch over om ons eilandje aan te doen. Verder kunnen ook de Skyrianen zelf (alsmede alle andere inwoners van Griekenland die in de omgeving wonen van deze 22 luchthavens), mochten deze plannen doorgaan, straks niet meer op een snelle manier naar het vasteland/ of elders toe.

De buitenlandse 'geldschieters' zouden eindelijk eens moeten beseffen dat de meeste Grieken dat geld, dat linea recta weer naar de banken gaat, niet meer willen; het is namelijk geen steun te noemen en heeft ons alleen maar verder de ellende in gestort. Alleen de Griekse regering schudt geen nee, en knikt maar ja. En de Griekse bevolking moet het hoofd wederom buigen.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote


Berichten in deze discussie
Daar is de Troïka weer...of niet - door Patrick - 12 October 2013, 10:16
RE: Daar is de Troïka weer...of niet - door kritikaster - 12 October 2013, 14:03
RE: Daar is de Troïka weer...of niet - door El Greco - 12 October 2013, 16:56
RE: Daar is de Troïka weer...of niet - door Roosmarijn - 12 October 2013, 21:34
RE: Daar is de Troïka weer...of niet - door El Greco - 13 October 2013, 01:43
RE: Daar is de Troïka weer...of niet - door Sophia - 12 October 2013, 20:44
RE: Daar is de Troïka weer...of niet - door vlagreco - 12 October 2013, 23:14
RE: Daar is de Troïka weer...of niet - door Roosmarijn - 13 October 2013, 11:20

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Daar gaan weer 12,6 miljard euros richting Griekenland. Aleko 1 3.329 20 July 2014, 09:16
Laatste bericht: Wim M
  Troïka's Harvest. Aleko 7 5.778 12 August 2013, 01:34
Laatste bericht: Aleko

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)