Save the Aegean Islands
#41
Inmiddels 711 handtekeningen, waaronder ook de mijne. [/b]
Quote
#42
Off-topic. Ben een paar dagen off-line geweest, want mijn internet-stickje (of hoe zoiets ook heet) brak af in de laptop. Omdat onze jongste ziek is, kon ik ook niet naar het hotel.

On-topic: bedankt aan iedereen die zijn steun geeft. Helaas blijft het aantal handtekingen aan de lage kant. Dit vind ik jammer. Niet van jullie, of anderen vanuit het buitenland, maar vanuit Griekenland zelf. Op zijn minst de eilanden waar deze plannen spelen.. Nu weet ik dat juist in dit soort kleinere gemeenschappen het niet altijd vanzelfsprekend is om internet te hebben. En de vergrijzing is vaak ook groot, maar iets meer zou toch wel fijn zijn.

Wel weet ik dat veel mensen, hier op Skyros dan, druk zijn met andere initiatieven. Zo is er al jaren terug een advocaat in de hand genomen door de gemeente en met die actiegroep zijn zij nu alle wettelijke mogelijkheden aan het nagaan om dit tegen te houden. Wat ik heb vernomen is, dat als de minister van Energie, Milieu en Klimaatbeheersing zijn handtekening zet, wij hem voor de rechtbank kunnen 'slepen' op grond van een bepaalde wet die stelt dat als de meerderheid van de bewoners tegen bepaalde plannen is, het geen doorgang mag vinden. Maar of het dan ok daadwerkelijk niet gebeurt, weet ik niet.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#43
Zou het kunnen zijn dat de Grieken niet beseffen dat dit ook zomaar op hun eiland kan gebeuren?
(Ik heb er dat op mijn FB in ieder geval bij vermeld.)
Quote
#44
Roos,

Je hebt het over de vergrijzende inwoners op Skyros,zouden de anderen
die personen niet kunnen uitleggen waarom het gaat en ze helpen te reageren dmv laptop of achter de comp. te zetten?Misschien al te simpel of juist te gecompliceerd?
Quote
#45
@ Aleko:
los staand van jouw andere doordachte bijdragen, heb ik wel mijn bedenkingen bij jouw voorstel om een paar kerncentrales neer te poten op Skyros.

En dan zie ik het al voor me, zo 'n leuke folder over het eiland Skyros, of op een aangepaste website over Skyros:
"Kom naar ons eiland, met de prachtige ongerepte natuur en heerlijke panorama's. O ja, zelfs een extra troef: er staan een paar kerncentrales verscholen in het groen, aan de rand van een heerlijk mooie baai. We kweken zelfs grote vissen in het koelwater van onze kerncentrales!"
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#46
Hoi Roos,
Natuurlijk hebben wij ook getekend. Schone energie prima, maar waarom zo'n waanzinnig aantal op Skyros? Onbegrijpelijk.
Groetjes Marieke
Quote
#47
(22 October 2013, 21:42)Marieke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Schone energie prima, maar waarom zo'n waanzinnig aantal op Skyros?


Hier ben ik het helemaal mee eens.
En ook wij hebben getekend.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)