wie was waar en hoe was het daar?
#1
De vakanties lopen ten einde, het is misschien wel leuk om te weten
hoe het de leden van Oriste dit jaar is vergaan.

Wij hebben in juni Milos - Kimolos en Naxos bezocht.
Milos is een fantastisch mooi eiland met prachtige natuur en een
zeer gastvrije bevolking. Een echte aanrader!
Kimolos viel ons wat tegen, hadden we naar een halve dag wel gezien,
en zijn voor de 5e keer naar Naxos gegaan waar we de mooiste plekjes
en tavernes inmiddels kennen en dat toch ons favoriete eiland blijft! :)

Eind september zijn we nog naar Kalimaki Zuid Kreta geweest,
wat zeer geschikt is om deze kant van Kreta te ontdekken.

Ja en nu weer uitkijken waar naartoe in 2014
Quote
#2
Naxos vind ik ook geweldig en Milos staat hoog op het wensenlijstje. Ik was dit jaar o.a. op Amorgos, ook prachtig, Syros en Naxos. En in een andere favoriete regio, Argolida, waarbij ik ook de buurregio rond Nemea schitterend vond.
Quote
#3
Wij waren in mei op Lesbos. Het was een super mooi week ondanks dat wij eigenlijk te vroeg in het seizoen waren er stonden nog nergens bedjes op het strand ( Petra ) Maar alles bloeide zo mooi. Wij zaten in Sunset waar we goed verwent zijn geworden.
En van de zomer waren we op het mooi eiland Kefalonia. Dat heeft toch een beetje ons hart gestolen. We zaten bij Apolafsi in Lixouri en hebben daar geweldige 14 dagen gehad. Het eiland hebben we nog niet helemaal gezien dus........het staat weer op het lijstje om zekers nog eens terug te gaan.

Els en Jac Cuijpersgreeksmiley2
Quote
#4
In juni zijn wij naar een dorpje in de buurt van Korinthe geweest. Was leuk, er waren daar alleen Griekse toeristen. Qua omgeving natuurlijk een aanrader met de nodige bezienswaardigheden in de buurt.

In september zijn we in een bergdorpje in de Pilion geweest. Erg authentiek, voor ons iets té.
Ook de Pilion is ontzettend mooi maar door de droogte waren er al heel wat bomen verkleurd.
Quote
#5
Wij zijnnet 2weken terug van eilandhoppen op de Sporaden.Skopelos , Alonissos enSkiathos . Was heerlijk, vooral Skopelos , Alonissos is stiller, maar veel natuurschoon. Skiathos heeft een leuke oude stad , maar wel erg op toeristen gericht. Dit kon je goed merken een het eten. Voor ons iets te weinig cultuur.
Tip:ga op Alonissos eens eten bij To Kamaki : fijne muziek en aan het eind van de avond zingt en speelt zelfs de eigenaar mee.
Quote
#6
Naxos vind ik ook geweldig en Milos staat hoog op het wensenlijstje. Ik was dit jaar o.a. op Amorgos, ook prachtig, Syros en Naxos. En in een andere favoriete regio, Argolida, waarbij ik ook de buurregio rond Nemea schitterend vond.

Heee, deze reactie is vast per vergissing geplaatst; is exact hetzelfde als een eerdere reactie. Ik kan hem niet verwijderen geloof ik.
Quote
#7
Wij waren in maart naar Andalusie ;) het is daar prachtig maar de plaatsen aan de kust nee dat hoeft van mij niet. Verder een prachtige omgeving en mooie dingen gezien. Maar ja het is geen Griekenland natuurlijk dus eind augustus heerlijk voor de tweede keer naar Petra Lesvos. En zeker weten volgend jaar gaan we weer. lovegreece naar Petra.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#8
Ook wij waren op Kefalonia voor 2 weken .
Waren in het plaatsje Svoronata vlak bij het vliegveld.
Leuke omgeving en in het dorp lekker gegeten bij o.a. Dum Spiros Sperro
Was de 2e maal Kefalonia en het was weer heerlijk
Volgend jaar 1e keer samos (Koumeika)
[Afbeelding: 2mdknlj.jpg]
[Afbeelding: vhser.jpg]
[Afbeelding: 2s6rcwo.jpg]
Quote
#9
In juni/juli 2 weken in Stoupa op de Peloponnesos geweest. Wat een prachtbestemming. Veel gezien en gedaan en het was zeker niet te laatste keer dat we daar geweest zijn. Alles is terug te lezen in ons reisverslag
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
@janos54:Koumeika op Samos volgend jaar? Wist niet dat daar pensions waren ... Of je moet Balos, het badplaatsje beneden bedoelen, dat hoort ook bij Koumeika. Je zult er verliefd op worden. En Koumeika-dorp is een echt authentiek Grieks plaatsje. Begin maar vast met aftellen!
Quote
#11
RE: wie was waar en hoe was het daar?

@janos54:Koumeika op Samos volgend jaar? Wist niet dat daar pensions waren ... Of je moet Balos, het badplaatsje beneden bedoelen, dat hoort ook bij Koumeika. Je zult er verliefd op worden. En Koumeika-dorp is een echt authentiek Grieks plaatsje. Begin maar vast met aftellen!

Hoi Els
We gaan met Eliza en hebben een appartementje/huisje .
Koumeika word opgegeven als plaats maar de huisjes staan volgens ons buiten het dorp, meer naar zee.
Natuurlijk zal dat de pret niet drukken haha.
We verheugen ons op Samos na alle verhalen hier en van vrienden die al op Samos geweest zijn.
Wat betreft het aftellen, nog 243 nachtjes.
[Afbeelding: 2mnj04j.jpg][Afbeelding: 2r5u4pz.jpg]
Quote
#12
En nou ga ik effe reclame maken: als je een auto wilt huren denk dan eens aan yes-rent-a-car (zie bovenaan bij de startpagina vn oriste het logo). Wij en onze vrienden hebben er goede ervsringen mee. Misschien kun je de auto bij het appartement laten aflevten als je dat wilt (of vliegveld)
Quote
#13
In mei/juni Meganisi, Zagoria en Lefkas bezocht. Heerlijk gewandeld en genoten van de heerlijke Griekse gastvrijheid van onze vrienden aldaar!

Nu net 2 weken terug van Pilion en Meteora. Ook heerlijk! Op Pilion heerlijk gewandeld en dat was een verademing! Wat een mooie mooie, goed bijgehouden wandelpaden met goede markeringen en zelfs bordjes Big Grin! Ook in Meteora gewandeld, was ook een belevenis op zich!

Nu wee aan het bedenken wat we volgend jaar willen gaan bekijken....eerst de winter maar eens door zien te komen Undecided!

[Afbeelding: 2rcrdhc.jpg]
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#14
Met schaamrood op de kaken moet ik bekennen dat wij dit voorjaar voor het eerst op Karpathos waren. Ik vroeg me altijd af: waarom naar een rots in zee, ik heb er al meerdere gezien. Ik ben nu achteraf gezien blij dat wij het eiland bezocht hebben en heb daar beslist geen spijt van: we gaan zeker terug, ook weer in de zelfde accommodatei: (reclame) Almyra Village: een echte aanrader. Ik heb er gelijk een gastcolumn en een column op onze website aan gewijd! Dit najaar waren we voor de derde keer op Mythilini, in Eftalou. Thuiskomen! Heerlijk gegeten bij Le Grand Blue in Mythimna! Dank aan Stratos en zijn mensen. In het bijzonder de dames die op onze laatste avond op zijn terras, begeleid door een bouizouki, de mooiste Griekse liedjes ten gehore brachten. Ook mijn verzoeknummer werd gezongen, dat is Griekenland!
Quote
#15
wij waren in juni en september in west kreta ,het was voor ons ook weer thuis komen,voor de 23x op west kreta in het mooie appartement,van onze kretenzer vrienden
mooie bruiloft gehad van de zoon van hun,met een overvloed aan eten en drank.
3 dagen voor de bruiloft ,ook nog een begrafenis gehad ,van broer van onze vrienden
dat hoort er dan ook bij
maar verder weer 3 weken een mooie vakantie gehad
het is bijna niet te geloven dat je dit nog voor 1 euro kunt krijgen,wat op foto staat

[Afbeelding: fa7nmo.jpg]
Quote
#16
(18 October 2013, 20:07)grek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




wij waren in juni en september in west kreta ,het was voor ons ook weer thuis komen,voor de 23x op west kreta in het mooie appartement,van onze kretenzer vrienden
mooie bruiloft gehad van de zoon van hun,met een overvloed aan eten en drank.
3 dagen voor de bruiloft ,ook nog een begrafenis gehad ,van broer van onze vrienden
dat hoort er dan ook bij
maar verder weer 3 weken een mooie vakantie gehad
het is bijna niet te geloven dat je dit nog voor 1 euro kunt krijgen,wat op foto staat

[Afbeelding: fa7nmo.jpg]

Dat ziet er inderdaad erg lekker uit.....en wat mooi een bruiloft maar ook het gaan van mensen hoort bij het leven......maar 3 weken genieten geeft ook een goed gevoel aan het leven dus.......blijven genieten !!!!!!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  wie gaat naar waar dit jaar? metaxa 165 142.453 18 June 2015, 07:33
Laatste bericht: Zorbathagreek

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)