Save the Aegean Islands
#1
Beste allemaal,

Ik plaats hier een link naar een petitie om tegen te gaan dat bepaalde Griekse eilanden, waaronder Skyros, windmolenparken zullen worden. Kort en krachtig: ik ben voor groene energie, maar niet ten koste van alles. En om 144 windmolens op ons eiland te plaatsen van 130 meter hoogte tot 150 hoogte, zal een doodsteek zijn voor iedereen die werkt in de toeristische sector. Wie wil er dan namelijk nog hierheen komen? Meer dan 1/3 van het eiland zal dan immers vol windmolens staan (en een ander aanzienlijk deel is al militair gebied).

Daarnaast zal Skyros op een gegeven moment achterblijven met een aangetast landschap (denk aan de wegen die door de bergen aangelegd moeten worden), een gemeenschap waarvan een gedeelte gedwongen zijn heil elders zal moeten zoeken, en uiteindelijk een kerkhof van windmolens. Ik kan er veel meer over vertellen, maar wil jullie niet verder vermoeien. Teken alsjeblieft, want deze plannen betekenen, ook voor ons gezinnetje, een somber vooruitzicht in deze al zware economische crisis. Niemand is hierbij gebaat, behalve dan de winstgevende bedrijven die hieraan verdienen.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#2
Lieve Roos, ik begrijp je bezorgdheid over jullie eiland, je betrokkenheid bij met het milieu. Ik kan me volledig vinden in jouw standpunt en heb dan ook zojuist getekend. Ik hoop bovendien dat de luchthaven weldra weer operationeel zal zijn voor internationale vluchten zodat het toerisme weer aantrekt. Weet dat ik dan spoedig bij jullie kom logeren. Door de omslachtige reiswijze is dit helaas voor ons nog niet mogelijk. Het feit dat Ross Skyros weer heeft opgenomen biedt hoop voor toekomst. Ik duim voor jullie!
Quote
#3
Roos,

Aantal jaren geleden was er ook sprake van windmolens op Kythira.
Er is toen ook tegen geprotesteerd met handtekeningen.Ze zijn er niet gekomen.Hoop dat er veel Oristefans reageren,op een eiland van een dergelijke grootte is het wanstaltig,heb ook getekend.Dat er meerdere volgen,succes.
Quote
#4
Pfff... 159 handtekeningen is nou niet bepaald veel.
Hoe denkt de gemiddelde Griek erover, vraag ik me dan af.
Ik vind het echt foeilelijk, ik schrok me rot op Samos. Ik kan me niet voorstellen dat een gemiddelde eilandbewoner dit een mooi gezicht vindt,
Quote
#5
Om 6.19 uur 159 inmiddels 7.54 uur 174!!

Dus zeg het voort

Roosmarijn, succes met de campanje
Quote
#6
@Erwin en Marianne, enorm bedankt voor het tekenen en de woorden van steun.

@Vito, de actie is net begonnen (ik kreeg het nb door via mijn moeder), dus vermoed dat veel mensen het nog niet weten. Ik hoop dat het uiteindelijk via social media en dergelijken een hoger aantal wordt. Op Skyros is de vergrijzing helaas groot en dat betekent ook dat veel van deze bejaarden deze petitie niet onder ogen krijgen (geen kennis van internet). De jongere groep ga ik, via Nikos en vrienden, proberen te bereiken, want het gros is tegen (het formaat) van dit windmolenpark.

Wie dit hier op dit forum leest, teken alsjeblieft, het zou de doodsteek zijn voor ons eiland.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#7
Zojuist getekend. Succes Roosmarijn. Hopelijk helpt het.
Quote
#8
Hoi Roosmarijn, inmiddels ook de petitie getekend. Veel succes met de actie.up
Quote
#9
244.......!
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#10
Heb gisteren direct getekend! Hopelijk volgen er nog veel meer om dit tegen te houden.
Quote
#11
SUPER! DANK! @allemaal!

Heb een brief gestuurd naar Thomas Becker van het EWEA (European Wind Energy Association), en deze brief doorgestuurd naar verschillende kranten als Athens News en de Engelse versie van Ekathimerini. Ik weet dat de kans klein is dat deze plannen een andere wending krijgen, maar ik moet er alles aan gedaan hebben wat binnen mijn bereik ligt om dit toch tegen te gaan. Anders blijven wij voor hen alleen maar een nummer. In ons geval het 333MW project.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#12
ROOS SUCCES,
Net getekend,
Groet Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#13
Los van de vraag of windmolens ethisch in deze zijn verantwoord en los van de vraag of aantasting van omgeving plaats vindt, lijkt me een belangenafweging om de petitie te ondertekenen en dus voor het vormen van een gemotiveerde mening noodzakelijk. Daarom het volgende.
De windmolens zullen het eiland via belastingheffing bij de eigenaar van de molens ca € 3 mln opleveren (3% belasting over turnover). De molens worden op de zuidkant van Skyros gepositioneerd waar in ieder geval geen habitat is, ver van dorpen en enige menselijke activiteit. Slechts een kleine veestapel bevindt zich daar. Toerisme is daar in ieder geval geen core-business. De molens creeeren ook werkgelegenheid. Het zou gaan om 30 - 50 banen, terwijl ook de elektriciteitskosten naar beneden zullen gaan en bovendien een stabielere electriciteitsvoorziening ontstaat. Skyros kan dit project ook gebruiken om zich te profileren als het groenste eiland van Griekenland.
Ik benadruk dat het hier niet gaat om mijn mening en ook zijn de opmerkingen niet bedoeld om de zinledigheid van deze topic/petitie te bewerkstelligen. Integendeel, het zijn kanttekeningen die voeding moeten geven aan een discussie om zo een al te eenzijdige voorstelling van zaken te voorkomen en opdat iedere lezer een juiste afweging kan maken.
Quote
#14
heb ook getekend
Quote
#15
(17 October 2013, 11:37)Dimitris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Los van de vraag of windmolens ethisch in deze zijn verantwoord en los van de vraag of aantasting van omgeving plaats vindt, lijkt me een belangenafweging om de petitie te ondertekenen en dus voor het vormen van een gemotiveerde mening noodzakelijk. Daariom het volgende.
De windmolens zullen het eiland via belastingheffing bij de eigenaar van de molens ca € 3 mln opleveren (3% belasting over turnover). De molens worden op de zuidkant van Skyros gepositioneerd waar in ieder geval geen habitat is, ver van dorpen en enige menselijke activiteit. Slechts een kleine veestapel bevindt zich daar. Toerisme is daar in ieder geval geen core-business. De molens creeeren ook werkgelegenheid. Het zou gaan om 30 - 50 banen, terwijl ook de elektriciteitskosten naar beneden zullen gaan en bovendien een stabielere electriciteitsvoorziening ontstaat. Skyros kan dit project ook gebruiken om zich te profileren als het groenste eiland van Griekenland.
Het zijn kanttekeningen om een al te eenzijdige voorstelling van zaken te voorkomen en een voor ieder juiste afweging te bevorderen

Ik vind de bovenstaande informatie een goede aanvulling op de summiere informatie verstrekking van de topicstarter en geeft toch een heel ander beeld over het plaatsen van de windmolens
Quote
#16
Ik dacht @Cornelius dus echt dat dat rode pijltje onder jouw bericht verwees naar jouw visie op deze problematiek....! Jammer gemiste kans.....
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#17
@Dimitris, @Cornelius

Omdat velen vaak afhaken wanneer een topic te langdradig wordt geopend, heb ik het kort gehouden. Zie ook mijn zin in de opening van het topic: Ik kan er veel meer over vertellen, maar wil jullie er niet verder mee vermoeien.

Bij deze, speciaal voor jullie, mijn brief aan de heer Thomas Becker waarin ik uitgebreid in ga op het onderwerp. Graag zou ik van @Dimitris willen vragen waar hij al deze mooie getallen vandaan haalt, want wij weten hier van niets (terwijl Nikos elke gemeentevergadering hierover heeft bijgewoond). Daarnaast zou het creeren van 30-50 banen, waar ik persoonlijk niet in geloof, in het niet vallen bij het verliezen van het vele werk. Juist die schoonheid en stilte die bestaat op het zuiden van het eiland (bewoond of niet), is een deel van de (aantrekkings)kracht van dit eiland.

Skyros Island, October 15, 2013

Dear Mr. Thomas Becker,

I write you as an inhabitant of the Island of Skyros because you have recently sent an email to the Greek minister of Energy, Environment and Climate Change, concerning wind energy, and specifically here, on this island.

I wonder if you have ever been to Skyros, but it seems you are willing to sacrifice the entire community on the island for the sake of wind energy. Please understand I am a firm believer in 'green energy' too, but definitely not at all costs.

You mentioned the creation of jobs, but you don't talk about the jobs that will be lost as a result of building wind turbines. Skyros has a population of around 3000. For people not from the island that may just be a number. For us it represents families. From old to young, most of them have been born here and will want to die here, as did their ancestors before them. All the people living here cherish a deep love for their island, but now, the future of their lives on Skyros is seriously endangered.

You may wonder why. Because you have not taken into consideration that instead of creating jobs many people will loose their job when your project is carried out. I am not as naïve to assume that building wind turbines will create jobs here. Usually when undertaking these projects companies or organizations like the EWEA, outsource their work and maintenance. What therefore will happen, is that more than half of the Skyrian population will most certainly loose their income, as they are dependent on tourism. Tourism will receive a deadly blow if your plans are given the go-ahead. A significant amount of the island of Skyros is already in hands of the Hellenic Air Force, an even larger part of it threatens to be covered with wind turbines. Not something tourists particularly want to visit. Let alone the years of work ahead that will most certainly keep away most of our visitors. We are already facing a severe economic crisis, as you are aware, but this is a devastating perspective.

What will be left in the end? A ruined Skyros, with a shrinking instead of a prospering economy, and many inhabitants forced to move away from their native island. The ones who are unable to do so will be left with bitter memories of a once beautiful island. In some twenty years all we would have is an affected landscape, devastated because of the roads which have to be built (and will be left useless), as well as a cemetery for wind turbines.

I urge you to consider the future of Skyros and it's inhabitants who will greatly suffer if these plans are carried through. The Skyrians deserve better than being regarded as a negligible number or as an administrative barrier as you called it in your letter.

I would greatly appreciate your answer.

Yours faithfully,

Roos Mavrikou-Zevenhuizen
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#18
Ondanks aanvulling van Dimitris, petitie getekend. Zoveel windmolens op zo'n klein oppervlak!!!!!! Geen schoonheid, ook al staan ze in een amper bevolkt gebied. Hier in Maastricht staat men al op de barricade, en hier gaat het maar om een paar windmolens!

Ook nog even op mijn facebook gezet, alle beetjes helpen.
Quote
#19
@Dimitris + @Cornelius.We zijn hier in Friesland al wat verder op dat desastreuze pad van die windmolens aan de kusten en in het Waddengebied gevorderd.Recent onderzoek toont aan dat die turbine's bij stevige wind (denk aan de frequente Meltemi's) , via de fundering, een dusdanige laagfrequente trilling teweeg brengt dat de visstand ernstig aangetast wordt en volledig naar elders vlucht.Weg primaire inkostenbron voor alle kleine vissers op Skyros! Leve het grote geld en de vooruitgang! (Ondergang dus;Gaia straft wel af).
Quote
#20
Hallo Roos,
Ook helemaal met je eens, dus net getekend.
Hoop dat je veel steun krijgt, succes.
Ostria.Confused
Quote
#21
Ik vind een discussie over het opwekken van energie prima, maar als je een schone methode afwijst met voor jouw geldende redenen zal je toch ook moeten aangeven hoe het op een andere manier kan en moet.

Er zijn voor elke schone manier voor en tegenstanders te vinden maar wat ik altijd mis in de discussies is de oplossing voor de toekomst.

Of het nu gaat om de fossiele brandstof voor auto's, het opwekken van elektriciteit het aardgas om te koken en te verwarmen en noem maar op ooit houden die bronnen op en zal de mensheid alternatieven moeten aanvaarden.

Ik ben van de oudere generatie (bijna 65) en ik ben wel eens geneigd om te zeggen het zal mijn tijd wel duren maar ook ik kijk nog steeds verder dan mijn neus lang is.
Maar mijn kleinkinderen moeten ook verder en daarom ben ik voor alternatieven.

Dus Tegen windmolens om elektra op te wekken prima maar dan wel aangeven hoe het de komende 100 jaar wel moet.
allen maar gillen het vervuilt het landschap( mooier is anders) enz. schiet bij mij het verkeerde keelgat in.
Quote
#22
Wat te denken van zonnepanelen , in een land waar
bijna altijd de zon schijnt! ?
Quote
#23
@Metaxa, dankjewel, je haalt de woorden uit mijn mond.

Hier nog een interessante link:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Aan alle anderen die de petitie hebben ondertekend, bedankt!
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#24
(17 October 2013, 17:03)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat te denken van zonnepanelen , in een land waar
bijna altijd de zon schijnt! ?
En is dat dan geen landschapsvervuiling enige vierkante kilometers aan zonnepanelen weet je wel hoeveel panelen er nodig zijn om een kilowatt op te wekken dat zijn er nog al wat beste Metaxa daar gaan heel wat meer vierkante kilometers landschap meer verloren dan bij windmolens.
Komt bjj kijken dat 4 a 5 maanden per jaar er te weinig opgewekt wordt.

[Afbeelding: wrnuz9.jpg]
Quote
#25
Lieve Roosmarijn
We weten dat jouw hart voor Skyros barst van verdriet als men het eiland vol gaat zetten met windmolen, maar de keerzijde van de medaille is dat jouw mooie eiland alle energie moet putten uit fossiele brandstoffen. Ga maar eens kijken bij de energiecentrale.
Om de overweging te kiezen voor windenergie te verduidelijken vindt je hier een document welke de energiebalans van Skyros behandelt.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Als de wereld en dus ook Europa zo door gaat met het verbranden van fossiele brandstoffen zal de zee zeker ook bij jullie gaan stijgen. Ik weet niet hoe hoog de kades zijn van de dorpen rond het water maar het zou ook vervelend zijn als we met laarzen aan naar de tavernes moeten.
Veel succes met jouw actie

Rene
Quote
#26
net getekend, en mijn man ook, succes Roosmarijn!
Quote
#27
heb net ook getekend rosmarijn ;)
Quote
#28
@Cornelius, het verschil met zonnepanelen is dat zij in bergachtig gebied vrijwel onzichtbaar zijn voor de inwoners en toeristen. Bovendien maken zij geen enkel geluid of trilling. Daarnaast hoeven er geen gigantische wegen te worden aangelegd (die de bergen onomkeerbaar aantasten) om hen te installeren, wat bij windmolens wel het geval is. Zeker de windmolens ter hoogte van 130-150 meter die zij bij ons willen plaatsen.

@Digiwalker. Bedankt voor de link. Ik begrijp jouw standpunt. Mijn vraag is wat er mis is met het plaatsen van zo'n 20 windmolens die in ieder geval Skyros en bijvoorbeeld het schiereiland Evia van deze vorm van energie kunnen voorzien. Waarom 144 die 1/3 van het eiland op zullen slokken? Het gaat mij, en de meeste inwoners van Skyros, om het buitenproportionele. Daarnaast staat in de link die ik eerder plaatste dat voor het terugbrengen van de CO2 uitstoot, windenergie niet de meest slimme en efficientste manier is.

[Afbeelding: apdyli.jpg]

Nog even ter verduidelijking: dit is hoe het zuiden van ons eiland er uit zal gaan zien. Het plaatje is ook te zien op de petitie.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#29
Waarom zetten ze die windmolenparken niet gewoon in zee?
Plek zat, wind zat.
Quote
#30
Overal binden ze de strijd aan tegen die oer lelijke, hinderlijke windmolens. Bij voorbeeld
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En... Thole. Ook in
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




zijn ze er niet blij mee. Komt nog bij dat windmolens
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




zijn als dat de groene maffia ons doet geloven.
Petitie getekend. (Al heb ik er totaal geen vertrouwen in dat er ook maar een seconde aandacht aan wordt besteed, door welke overheid dan ook.)
Ries's signatuur Gr, Ries

Reizend met een HYMER B544 Fiat Ducato iTDi 230
Quote
#31
Gevraagd naar een oplossing op den lange duur als ik dan zo op zonnepanelen en windmolens tegen ben; opteer ik voor een paar derde generatie kerncentrales.Gebouwd met de groten kennis en ervaring van nu.Al die ouwe troep sluiten.Onder het wereldbeheer van het Internationale Atoom Gemeenschap.
Quote
#32
zo hebben ze dat in België opgelost

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#33
@Aleko, dat meen je toch niet kernenergie. Erg op tegen, dan liever die vreselijke molens.
Quote
#34
Hey Roos,

Succes met de actie.
Hoop voor jullie dat het niet door gaat......

Heb ook getekend hoor en mijn man ook.

Liefs, Harma
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#35
Lieve Roos, bij het zien van de hoeveelheid molens welke men voornemens is te plaatsen op Skyros, slaat de schrik mij om het hart. Ook van de foto betreffende het zonne-energiepark word ik niet bepaald vrolijk. Het verstoren van ecosystemen, daarmee de dieren en plantenwereld verstorend ten gunste van onze alsmaar stijgende energiebehoefte: zoals terrasverwarmers om bijvoorbeeld buiten een sigaret te kunnen roken! Het alternatief: veilige kernernergie, met de ramp in Japan nog vers in het geheugen? De afweging met werkgelegenheid, en het milieu vriendelijk opwekken van energie, wat een vraagstuk! Ik vraag mij echter af hoeveel molens er nodig zijn om Skyros te voorzien van groene stroom.Waarom zoveel molens? Is het geen idee om slechts het aantal molens te plaatsen dat nodig is voor de energievoorziening van betreffend eiland. Als iedere eiland en regio een hoeveelheid windmolens en zonne-energieparken zou aanleggen om (deels) in de eigen energiebehoefte te kunnen voorzien is het toch gedeelde smart, halve smart? Ik begrijp de discussie: voor omwonenden zijn de windmolens beslist geen fraai gezicht. Voor ondernemers in de horeca een regelrechte ramp. Niemand wil immers een snelweg voor de deur, maar we maken wel allemaal gebruik van snelwegen. Ik hoop dat de beleidsmakers, alle factoren en consequenties zorgvuldig zullen overwegen alvorens zij een dergelijke dramatische ingreep in het Skyriaanse landschap zullen toestaan! Het plan zoals gepresenteerd, is volgens mij voor een klein eiland als Skyros, dat kennelijk door de politici in Athene als onbeduidend wordt beschouwd, volstrekt onaanvaardbaar. Ik wens je dan ook veel succes met je actie, hoewel ik de tegenargumenten zeer goed begrijp.
Quote
#36
Ik meende eerder begrepen te hebben dat Griekenland zéér goedkoop elektriciteit in Bulgarije inkoopt.
Ik begrijp dan niet het besluit om zulke grote windparken op de eilanden aan te leggen.
Verdient er iemand geld aan?
Quote
#37
@Erwin, dankjewel. Het idee om minder windmolens te plaatsen is uiteraard al meerdere malen geopperd door de bewoners van Skyros. Wij zouden met twee windmolens Skyros al kunnen voorzien van energie, maar zijn uiteraard meer dan bereid er zo'n twintig te laten plaatsen. Maar 144... Diegene die erover gaan zijn echter onbuigzaam.

De reden dat zij er niet in elke regio een aantal plaatsen en er een eiland zoals Skyros voor willen opofferen, is omdat er voor elk windmolenpark (al is het een kleinschalige) wegen aangelegd moeten worden. Dit brengt enorme kosten met zich mee. En tja, daar zijn de mensen die er geld aan verdienen niet blij mee, want die willen de kosten laag houden zodat de winst zo groot mogelijk is.

En dat brengt mij bij @Karel: ja, er verdient inderdaad iemand geld aan. De energiebedrijven die deze windmolenparken willen maken en in het geval van Skyros ook de kerk. Zij zijn namelijk in bezit van dit stuk land. Niet op een legale/eerlijke manier, maar dat is een stukje geschiedenis dat te ver afwijkt van het thema. Punt is dat de kerk dus verdient aan de verkoop van het land.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#38
Jee, Roosmarijn de kerk!!
Begrijp me niet verkeerd ieder zijn geloof,maar die zou zich verre van dit soort zaken dienen te houden!Wat doen ze dan met die verdiensten? Er op gaan zitten?Beleggen of geven ze dat aan de behoeftige inwoners ?Dat zou me verbazen,ja wat die kerken allemaal niet voor poespas en fraais uitgehaald hebben en nog doen!
Als je al die molens ziet zou je denken dat bijna heel Griekenland van energie voorzien moet worden!
Sterkte met de strijd!
Quote
#39
Mooi van Roos dat ze het opneemt voor de bewoners van Skyros. Knap ook van haar brief naar de heer Thomas Becker.

Groene energie is zeer positief, maar mag niet in een wanverhouding staan tot wat de eilandbewoners er aan over houden. Met name een verknoeid eiland waar weinig nog willen wonen, of er op vakantie willen gaan. Indien er wat windmolens zouden staan op de zuidkant van het eiland, langs de bergflank die niet zichtbaar is voor de inwoners van Linaria, Aspous, Skyros-stad,... dan zou je er nog begrip voor opbrengen. Maar niet in het verschrikkend voorstel dat momenteel op tafel ligt. Men wil dus ook windmolens plaatsen op het langwerpig eiland Valaxa, dat vlak voor de kust van Skyros ligt en als het ware integraal deel uitmaakt van Skyros. Toen wij vorige zomer binnenvoeren in de haven van Linaria, vonden wij het panorama buitengewoon fotogeniek. Ik kan me niet voorstellen om er binnen te varen langs een reeks windmolens. Dit is eigenlijk een misdaad tegen ecologie en natuur.
Roos, wij steunen je moreel in jullie protest en actie.

Van de eerste dag dat de petitie opgestart werd, heb ik meteen getekend. De link naar de petitie staat tevens op mijn Facebookpagina.
Dit is een van de kanalen om de actie kenbaar te maken. Hoe meer volk er aan mee doet, hoe groter hopelijk de kans wordt dat men er in Athene toch eens ernstig wil over nadenken.
Op dit moment zijn er al 625 handtekeningen. Komaan, iedereen!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#40
Zo, ook voldaan aan mijn verplichtingen.
Het doet me een beetje denken aan wat ik in het verleden heb geplaatst:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Tuurlijk wordt er zwaar aan verdient. Kijk maar eens op gelijksoortige topics hier over windmolens.
Windmolens is bieeeeeeg business. Waar ze het geld/subsidies blijven vandaan halen om deze te bouwen is mij ook een raadsel.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)