Grotten van Dirou Peloponnesos
#1
"Vraagje?
Vlakbij de ingang van de grotten van Dirou op de Peloponnesos (onder Areopoli) staat een monument van een vrouw met een vervaarlijke sikkel. Wikipedia leert dat een groot Egyptisch leger smadelijk werd verslagen door vrouwen gewapend met sikkels en stokken.
Nu heb ik bij datzelfde beeld ook een foto gemaakt van een plaquette met daarop een man en een vrouw, waarvan ik dacht: "Dat zoek ik thuis wel uit".
Mijn probleem is nu dat ik de tekst niet kan lezen en ook nog eens niet kan vinden wie die mensen zijn. Het stoort me zeer!
Geen nood, de vrienden van Oriste lossen dit wel even op.
Wie zijn dit?
Dank, Cor.

[Afbeelding: 64ht3m.jpg]


[Afbeelding: 2e2qx3o.jpg]
Quote
#2
ik kan de namen niet zo goed zien , maar er staat dat de naam van een man en zijn vrouw doe deze beeld hebben gedoneerd ter nagedachtenis van de heroïsche daad van de vrouwen van Mani.de voornaam is Lykourgos , maar ik kan niks vinden op internet, ik zie niet zo goed wat zijn achternaam is.
Quote
#3
Beste Tzimis,
Hartelijk dank voor je eerste tip. Doreá = schenking.
Ik lees ook: Stis iroikes yinaikes tis Manis = Voor de heldhaftige vrouwen van Manis.
Graag nog even verder meedenken. Ik heb mogelijk een wat meer leesbaar beeld gemaakt. Ik ben benieuwd.

[Afbeelding: 16bzt5l.jpg]


Cor.
Quote
#4
verder niks ,die andere 2 regels zijn de namen van de mensen, eene Lykourgos Mitsakis en zijn vrouw Aikaterini. als ik ze googel komt niks uit.
Quote
#5
Fijn bedankt Tzimis. Cor.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)