Tips regio Piskopiani/Kreta?
#1
De ouders van een (Duitse) collega hebben een vakantieverblijf net buiten Piskopiani. Daar zou ik eventueel in het voor of naseizoen gebruik van kunnen maken. Lijkt me erg leuk maar ik zit met enkele vragen t.w.:

Ik begrijp dat het in de buurt van het drukke Chersonissos ligt maar volgens m'n collega heb je daar verder geen last van en is de regio rond Piskopiani een rustige, klopt dit? We houden namelijk van rust en zitten niet te springen om disco's, fastfood toestanden, proppers en dergelijke. Acht jaar geleden zaten we eerst in Agios Nikolaos en daarna in Chania, zo iets zoeken we dus absoluut niet meer.
Hebben er nog lezers hier tips voor leuke uitstapjes in de nabije regio of in het achterland? Zijn er dingen in een straal van zo'n 100/120 Km die we echt moeten gaan bekijken?

Nog een vraagje: Als ik er gebruik van maak moet dat in het voor of naseizoen, dus niet in het hoofdseizoen. Wat is volgens jullie de beste keuze?
Jullie zullen het begrijpen, alle bruikbare tips zijn enorm welkom :)
Fleurootje's signatuur Bij vlagen ben ik geniaal maar helaas is het vrijwel altijd windstil......
Quote
#2
Hoi Fleurootje.

Wij wonen in deze regio niet ver van Piskopiano en wij komen daar zeer regelmatig.

Je hebt daar absoluut geen hinder van Chersonisos het ligt hoger de berg op en is zeker een km of 3 a 4 van Piskopiano verwijderd.
Het is een zeer leuk gezellig vakantie dorpje ligt tegen Koutouloufari aan wat ook een mooi rustig gezellig dorpje is

Je vind er absoluut de rust die je zoekt, en ik zou als ik de keuze had in het voorjaar gaan dus het voorseizoen alles is dan open en de natuur is dan erg mooi in de regio, dit in tegenstelling tot het naseizoen er gaan dan al veel restaurantjes en winkeltjes dicht zeker als je eind september/oktober gaat.

Mocht je meer info wllen hebben dan hoor ik het wel.
Quote
#3
Bedankt voor je snelle en duidelijke reactie Cornelius. M'n collega had inderdaad al prachtige foto's en filmpjes laten zien, volgens mij ook uit Koutouloufari. Ik ga morgen nog even wat nadere gegevens aan haar vragen.
Ziet er allemaal erg uitnodigend uit. Was een beetje bang om weer in zo'n druk toeristencentrum te komen zoals 8 jaar geleden in bovengenoemde plekken maar ben nu al helemaal gerustgesteld ;)
Ik maak graag gebruik van je aanbod om wat meer info te vragen zodra ik weet wanneer ik eventueel zou kunnen gaan Cornelius. Zoals jij het beschrijft lijkt ook mij nu het voorjaar de beste optie.
Voor nu alvast enorm bedankt, wordt vervolgd up
Quote
#4
Ik houd zelf ook het meeste van het voorjaar, maar ik wil wel opmerken dat de zee dan nog vaak koud is om in te zwemmen ..... Ja @Arthur jij gaat wel, dat weet ik, maar niet iedereen is zo stoer.
Quote
#5
(06 November 2013, 13:05)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik houd zelf ook het meeste van het voorjaar, maar ik wil wel opmerken dat de zee dan nog vaak koud is om in te zwemmen

Wij gaan over het algemeen altijd in het voorjaar, het nadeel van dat koude(re) zeewater weegt niet op tegen de heerlijke geuren van het ontluikende groen. Met name in Pilion en Samos is dat een onbeschrijfelijke ervaring.
Fleurootje's signatuur Bij vlagen ben ik geniaal maar helaas is het vrijwel altijd windstil......
Quote
#6
(06 November 2013, 13:05)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik houd zelf ook het meeste van het voorjaar, maar ik wil wel opmerken dat de zee dan nog vaak koud is om in te zwemmen ..... Ja @Arthur jij gaat wel, dat weet ik, maar niet iedereen is zo stoer.

Nou ja stoer @Els, zolang als het zeewater niet onder de 18 graden komt en de buiten temperatuur net boven de 20 gr is ga ik elke dag zwemmen, is wel makkelijk met een reuze zwembad bijna voor de deur, ben wel weer van plan om vanaf de kaik een nieuwjaarsduik te nemen net als al die andere jaren.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#7
De plaatsen Piskopiano / Koutouloufari en de streek eromheen zullen je goed gaan bevallen Fleur, vooral als je van rust en de nog typische Griekse sfeer houdt. Zeker een aangename verrassing ten opzichte van de drukte rond die 2 plaatsen die je toen bezocht, en zoals Cornelius al schreef hoef je je geen zorgen te maken over Cherso, dat ligt op veilige afstand ;)
Quote
#8
Als je erop uit wilt is de Lassithi-hoogvlakte erg mooi met zijn dorpjes en de schitterende natuur!
Quote
#9
Als je van wandelen houd is het erg leuk om de Sarakinakloof achter Mirtos te lopen.
Wij hebben hem gelopen met de gids Clive.
's Morgens om 7.00 uur vertrokken en om 16.00 uur waren we weer terug bij ons appartement.
Over de hele dag zijn we 4 mensen tegen gekomen......

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#10
Of even naar Agios Nikolaos komen, van hier en van Elounda en Plaka kun je met de boot naar Spinalonga, of een privé bootje charteren die met je rondvaart waar de grote boten niet kunnen komen.
Elke woensdagmorgen is er ook een gezellige markt vlak bij het ziekenhuis,
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#11
Fleurootje om heerlijk te kunen wandelen hoef je absoluut niet ver weg op enige km ligt de Aposselemis-kloof en iets iets ver de Kritsa-kloof.

Heerlijke mooie wandelingen die zeer goed te doen zijn.

ook vlakbij ligt het plaatsje Skotino waar een schitterende grot ligt.

Op deze website van een Nederlands echtpaar vind je alle informatie
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




daarover.

Vanuit Piskopiano met de auto via Mochos en Krassi naar het Lassithi plateau is een schitterende autorit met geweldige vergezichten over de kustlijn en kuststreek van Kreta.
Als je dan op de terugweg afdaalt vanaf Krassi naar Malia heb je ook nog eens een erg mooie afdaling.

Meer tips gewenst ik hoor het wel.
Quote
#12
Iedereen bedankt voor de waardevolle tips zover :)
We proberen drie weken te gaan dus met deze tips kunnen we zeker al vooruit. Erg fijn ook om te lezen dat er in de directe omgeving al zoveel te doen en te zien is zoals die hoogvlakte, kloof en grotten.
@Arthur: van Agios Nikolaos zullen we echt geen gebruik gaan maken na onze ervaringen de vorige keer, zie m'n eerste bericht hierboven. Toch bedankt voor de tip.
Quote
#13
(07 November 2013, 10:24)Fleurootje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Iedereen bedankt voor de waardevolle tips zover :)
We proberen drie weken te gaan dus met deze tips kunnen we zeker al vooruit. Erg fijn ook om te lezen dat er in de directe omgeving al zoveel te doen en te zien is zoals die hoogvlakte, kloof en grotten.
@Arthur: van Agios Nikolaos zullen we echt geen gebruik gaan maken na onze ervaringen de vorige keer, zie m'n eerste bericht hierboven. Toch bedankt voor de tip.
Fleurootje, vertel eens wat jou slechte ervaringen waren in Agios, ik kan er ook een paar opnoemen, zoals sommige taverna's met hun irritante kamaki's maar dat wil nog niet zeggen dat de hele stad zo is, die vind je overal zelfs in de kleinste dorpen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#14
(07 November 2013, 07:37)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ook vlakbij ligt het plaatsje Skotino waar een schitterende grot ligt.

Op deze website van een Nederlands echtpaar vind je alle informatie
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




daarover.

Daar staat inderdaad leuke informatie op Cornelius, precies wat we zoeken. Mijn dank is weer groot. Toch altijd handig als er mensen in de buurt wonen die de leukste plekjes weten te vinden :)
Fleurootje's signatuur Bij vlagen ben ik geniaal maar helaas is het vrijwel altijd windstil......
Quote
#15
Dat is waar Fleurootje mocht je meer info willen de komende periode dan hoor ik het wel van je.
Quote
#16
Cornelius, hoe ver/lang rijden is het ongeveer van daar uit naar een leuk, niet te druk strand?
Quote
#17
Niet meer dan 10 minuten dan ben je in Analipsi/Annissaras waar een mooi vrij breed zandstrand is en zeker in de maand mei/ juni niet overvol.
Er loopt een weg langs met diverse terrasjes die erg gezellig zijn in Analipsi.
Wij zijn er in de zomer periode dan ook regelmatig te vinden Cool
Quote
#18
Sorry voor de late reactie maar alsnog bedankt voor je tips Cornelius.
Toch wel handig zo'n forum en dat er mensen ter plekke wonen die je alles over de regio kunnen vertellen :)
Het ziet er naar uit dat we half mei voor twee weken naar Piskopiano komen, tegen die tijd zal ik ongetwijfeld nog wel wat info aan je vragen. Mochten er nog andere lezers zijn met leuke tips zijn die natuurlijk ook welkom.
Als de vakantie net zo leuk wordt als de voorpret die we nu al hebben bij het uitzoeken komt het helemaal goed zonneschijn
Fleurootje's signatuur Bij vlagen ben ik geniaal maar helaas is het vrijwel altijd windstil......
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mooi bergrit op het eiland Kreta in de regio Kastamonitsa cornelius 13 10.280 21 November 2011, 17:57
Laatste bericht: leon10
  Tips regio Sfaka (Kreta)? Ger 10 9.944 09 April 2011, 09:27
Laatste bericht: Arthur

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)