Fodelianakis olijfolie                 
pakket vliegreizen 2014
#1
De mensen die zelf een vlucht regelden wisten het al maar ook bij pakketreizen moet je nu extra betalen voor ruimbagage. Bijvoorbeeld als je bij Sunweb een pakketreis boekt mag je vanaf 1 april 2014 5 kg handbagage mee en 10!! ruimbagage. Wil je extra 10 kg meenemen (dus 20 kg) dan betaal je 10 euro per enkele reis bij. Dit kun je vanaf 1 februari 2014 bijboeken bij Transavia.
Ik heb gehoord dat je bij Arke moet gaan bijbetalen. Geen idee of dit zo is. In ieder geval wel iets om rekening mee te houden.

Gr. Anoushka
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#2
Als je rechtstreeks bij Transavia boekt, dan moet je 20 euro voor 10 kg extra koffergewicht betalen (per enkele reis). Je mag dan wél 10 kg handbagage meenemen. Bij Arkefly moet je inderdaad ook betalen voor je ruimbagage. Alleen wél veel minder. In Economy/Comfort 5 euro per enkele reis voor 20 kg ruimbagage. In de Premium Comfort Class is de bagage gratis.
Bij Jetairfly is 20 kg bagage nog steeds gratis, maar dan moet je wel vanaf België vliegen.
Quote
#3
Corendon vraagt ook 5 euro van 0-20 kg per enkele reis.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#4
Hoi allen,
Dit zat er al aan te komen,zag het laatst ergens in het journaal voorbijkomen.
Dit jaar had ik voor mei en september 2013 dus, naar Samos bij Sunweb losse retour vluchten geboekt,prijs:gemiddeld 350,00Euro incl. normale kosten en daar hoefde ik voor de bagage niets extra bij te betalen.

Terwijl ik op Samos van verschillende mensen die een losse vlucht boekten rechtstreeks bij Transavia wel extra moesten bijbetalen voor hun bagage,en ze voor alleen de vlucht hetzelfde betaalden dan ik bij Sunweb,verbaasde me toen ook al zo.
Dus ben wel benieuwd hoe het gaat worden voor 2014.zwemmen of op de fiets is ook geen optie.
Anders maar even een boos mailtje als trouwe klant naar Harry,
We wachten af,
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#5
Ik had ook gehoord dat de plannen er waren maar nooit ergens gehoord dat het definitief was. Dat heeft een reden natuurlijk. Ik kwam het overigens tegen tijdens mijn boeking naar Rhodos vanmiddag. Ergens bij stap 3 geloof ik. Sunweb gebeld hoe dit in zijn werk ging. Ook mijn ongenoegen geuit. Dat iets zo is dat is dan zo maar ze melden het gewoon niet als je het prijsoverzicht bijvoorbeeld opvraagt. Bij de consumentenprogramma's is vaak genoemd dat bij het boeken van de reis alles klip en klaar moet zijn. Nou met de invoering van deze regel is dat niet duidelijk.
Je hebt vanaf februari 2014 de mogelijkheid om extra kg bagage bij te kopen bij Transavia.
Ik heb natuurlijk wel geboekt en ga pasen vieren op Rhodos. Dat is het goede nieuws ?
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#6
(11 November 2013, 18:45)greece67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Corendon vraagt ook 5 euro van 0-20 kg per enkele reis.

Dat zal dan m.i.v. 2014 zijn want wij hebben vorige maand nog op en neer gevlogen met Corendon en de prijzen waren incl. 20kg ruimbagage.
Quote
#7
Klopt Sophia. Deze regels gelden voor reizen vanaf 1april 2014
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#8
Dan vind ik 5,- voor 20 kg nog beschaafd vergeleken bij de andere maatschappijen.
Quote
#9
Die 5 euro is heel erg beschaafd, maar die 20 euro per koffer per enkele reis voor tickets bij Transavia gaan toch lekker aantikken Sad
Quote
#10
(12 November 2013, 10:34)rhodosliefhebber schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Die 5 euro is heel erg beschaafd, maar die 20 euro per koffer per enkele reis voor tickets bij Transavia gaan toch lekker aantikken :-(

in het aanrekenen van nutteloze suplementen is Transavia al langer kampioenBig Grin
Quote
#11
Transavia, het zou zo maer een Belgische firma kunnen zijn TongueBig Grin
Quote
#12
Gelukkig niet @kees daar zijn ze veel te arrogant voor bij transvertragia ook zonder lachebekjes, Ik vlieg al jaren met volle tevredenheid met JetairFly een Belgische maatschappij die op Brussel, Charleroi, Oostende en Luik vliegt, altijd op tijd met vriendelijk en hoffelijk personeel, zoals 99% van alle Belgen zijn.
En volgend jaar 15 kilo gratis bagage, voor diegene die er hun voordeel mee doen en niet te veel tijd kwijt zijn met aanreizen en/of parkeren ook nog hele goedkope promoties.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#13
Bij Jetair hebben ze inderdaad de hoeveelheid gratis mee te nemen bagage verlaagd van 20 naar 15 kg. Van de week was dat nog 20 kg. Overigens inderdaad een fijne maatschappij.
Quote
#14
(12 November 2013, 21:11)rhodosliefhebber schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bij Jetair hebben ze inderdaad de hoeveelheid gratis mee te nemen bagage verlaagd van 20 naar 15 kg. Van de week was dat nog 20 kg. Overigens inderdaad een fijne maatschappij.

Is geen probleem, gewoon de handbagage splitsen en die 5 kilo niet mee laten wegen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#15
Heb net gekeken bij JetairFly gekeken, maar zo goedkoop zijn ze niet en dan moet ik vanuit Den Haag naar Brussel en weer terug. Ben dan hetzelfde kwijt als ik met Transavia vlieg. Wat ik niet erg vind, want ik ben heel tevreden over Transavia
Quote
#16
ik ben ook zeer tevreden met Transavia en als je in het midden van het land woont is Schiphol gewoon het makkelijkst.
Quote
#17
Bij Jetair kosten drie tickets naar Rhodos 668 euro: bij Transavia 915 euro, zonder koffers. Het is dus wel goedkoper, maar je moet inderdaad naar Brussel en daar overnachten (en gratis parkeren) of parkeergeld betalen. Ik woon bij wijze van spreken bij Schiphol op de stoep. Toch zijn wij één keer met Jetair naar Rhodos gevlogen vanaf Charleroi (2012). Toen kostten de tickets 140 euro pp, dus was het echt de moeite waard. Overigens is het vliegen met Jetair wel goed bevallen.
Quote
#18
(12 November 2013, 21:50)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heb net gekeken bij JetairFly gekeken, maar zo goedkoop zijn ze niet en dan moet ik vanuit Den Haag naar Brussel en weer terug. Ben dan hetzelfde kwijt als ik met Transavia vlieg. Wat ik niet erg vind, want ik ben heel tevreden over Transavia

Daarom schreef ik als je er je voordeel mee kan doen, niet als je ver moet reizen ervoor en parkeren, als je flexibel bent wel elke dag de promoties in de gaten houd die steeds van prijs veranderen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#19
Arthur,
Je hebt helemaal gelijk, het loont de moeite om het in de gaten te houden,
Waarom niet de eerste dagen van de vakantie thuis blijven, en daardoor honderden euro's besparen. natuurlijk kan dit alleen als je bv. 3 weken vakantie hebt
en toch maar een dag of 10-15 wilt gaan, dan kan je zeker gokken op de last minute's van € 50,--, dit is alleen BUITEN de schoolvakantie's.
Zeker in Mei zijn deze stoelen soms al 2 of 3 weken beschikbaar VOOR de vliegdatum.
De lijndienst van Aegean vanaf Brussel naar Herhalkion is voor de helft gevuld met Neckerman toeristen, 3 weken geleden toen je kon boeken waren die stoelen bij Aegean de helft goedkoper dan bij Neckerman, maar hoe dichter bij de vliegdatum, hoe goedkoper Neckerman dan weer wordt, kan OOK weer de helft schelen!
Alleen het NADEEL is van Aegean, dat je daar nu OOK kan kiezen om zonder koffers te vliegen, MET koffers gaat dat € 30,--p.p.p.reis kosten.
Voordeel is dat deze vlucht op zaterdag avond is en je dan heel makkelijk met de trein ( als hij rijdt ) naar Brussel kan komen.
Als je echt buiten het seizoen wilt gaan moet je NU boeken voor de laatste vluchten naar de vakantie bestemming en dan over een paar weken wanneer de boekingen
vrij gegeven worden met Aegaen gelijk terug boeken via Athene, die zijn dan ook goedkoop, maar dan moet je hier wel voor de rust komen.
Quote
#20
Kan je bij Aegean op de website ook met Ideal of Maestro betalen of alleen met een creditcard? (Ik heb nog nooit via internet bij Aegean geboekt).
Quote
#21
Heb toch maar de nieuwsbrief genomen van Jetair. Er rijdt een bus van Den Haag naar het vliegveld van Brussel in 2.30 uur. Misschien toch een goed alternatief?
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)