Peiling: Tot welke leeftijdsgroep behoor je?
Je hebt geen toestemming om te stemmen in deze peiling.
Jonger dan 20 jaar
0%
0 0%
Tussen 21 en 30 jaar
1.76%
3 1.76%
Tussen 31 en 40 jaar
5.88%
10 5.88%
Tussen 41 en 50 jaar
17.65%
30 17.65%
Tussen 51 en 60 jaar
44.12%
75 44.12%
Tussen 61 en 70 jaar
26.47%
45 26.47%
Tussen 71 en 80 jaar
2.35%
4 2.35%
81 jaar of ouder
1.76%
3 1.76%
Totaal aantal stemmen: 170 stem(men) 100%
* Je hebt op deze optie gestemd. [--]

Poll: Gemiddelde leeftijd Griekenland-liefhebbers?
#1
Ik vraag me eigenlijk al een poosje af welk soort publiek Griekenland (nog steeds) trekt. Van veel jeugdigen om mij heen hoor ik steeds vaker dat Griekenland wat hun betreft "niet meer in" is, of het moeten al Cherso-achtige plekken zijn. De jeugd gaat blijkbaar veel eerder naar de party-eilanden van Spanje of -momenteel erg "hot"- : de Sunny Beach in Bulgarije.
De ouderen zijn meestal te vinden in de "overwintergebieden" van Spanje of landen zoals Oostenrijk of Zwitserland.

Dus wat is nu eigenlijk de gemiddelde leeftijd is van een doorsnee-Griekenlandganger op dit moment? Om daar een beeld van te krijgen heb ik er maar eens een peiling tegenaan gegooid.
Uiteraard is deze peiling anoniem, dus er is niet te zien wie op welke leeftijdsgroep heeft gestemd.

Dus wil je stemmen (hoeft uiteraard niet) kan dat hierboven in de poll/peiling (even naar boven scrollen).
PS: Gebruik je dit Oríste-account als een stel kan je natuurlijk twee keer stemmen in de bijbehorende leeftijdsgroep(en).
Quote
#2
de ouwetjes blijven steeds komen ;)
Logisch dat jeugd dan hier dan daar naar toe gaat, vooral waar de drank goedkoop is!
Quote
#3
Geeft wel een vervalst beeld - als je 20 jaar GR-fan bent en je bent nu 60 jaar ;)
Johannes
Quote
#4
Big Grin Helemaal gelijk Johannes, eigenlijk zou het een dubbel poll moeten zijn, "hoe oud ben je en hoe lang kom je er al
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#5
(17 November 2013, 18:17)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Big Grin Helemaal gelijk Johannes, eigenlijk zou het een dubbel poll moeten zijn, "hoe oud ben je en hoe lang kom je er al

Wel, ik val in de categorie 51-60 en kom er al sedert 1989 één of 2 keer per jaar.
Volgend jaar zilveren jubileum dus :) lovegreece
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Ik val ook in de categorie 51-60 en kom sinds 1980 in ieder geval 2X, soms ook 3 X, per jaar op Kreta.
Quote
#7
wij vallen beiden in de categorie 61-70 jaar en komen vanaf 1987 elk jaar in Griekenland, in begin 2x 4 weken per jaar en de laatste jaren zo'n 12 weken per jaar verdeeld over 4 perioden en hopen dit nog heel lang te kunnen volhouden. Zodra we met pensioen gaan en, het meest belangrijke, gezond zijn en blijven hopen we zeker jaarlijks zo'n half jaar daar te verblijven.

Vriendelijke groet,
Kock en Hannie: lovegreece
Quote
#8
wij gaan vanaf 1979 naar Griekenland leeftijd tussen 51 en 60 wij vieren in 2014 ons platina op kreta
hopen dat we gezond blijven,en nog heel vaak kunnen gaan
Ger en José
Quote
#9
ik zit ook in de categorie 51-60 en kom op Kreta in het bijzonder en Griekenland in het algemeen sedert 1979. Ik hoop de 65 te halen en er dan minstens 6 mnd per jaar te gaan wonen.
Quote
#10
Je kunt meerdere leeftijden aanvinken. (Voor degenen welke bv al 30 jaar gaan.)
Quote
#11
(17 November 2013, 23:39)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je kunt meerdere leeftijden aanvinken. (Voor degenen welke bv al 30 jaar gaan.)

Nou Ger tot zover je peilingAngel
Quote
#12
(17 November 2013, 23:39)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je kunt meerdere leeftijden aanvinken. (Voor degenen welke bv al 30 jaar gaan.)

De bedoeling van deze poll is/was om, zoals hierboven omschreven, een indruk te krijgen van de gemiddelde leeftijd van Griekenlandbezoekers op dit moment (in 2013 dus). Je kunt meerdere groepen kiezen omdat een stelletje best in twee verschillende leeftijdsgroepen zou kunnen vallen.

We kunnen, als deze poll is beëindigd, natuurlijk altijd nog een poll starten met de vraag hoe vaak/hoe lang men al naar Griekenland gaat.
Quote
#13
Vanaf 1971 tot 1992 elke maand en tot nu toe 2 keer per jaar.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#14
Merkwaardig hoe sommigen een vrij eenvoudige vraag interpreteren Huh
De vraag ging over de gemiddelde leeftijd van de griekenlandbezoekers op dit moment en dan antwoord men hoe vaak men er al is geweest Big Grin
Begrijpend lezen blijkt voor sommigen niet eenvoudig Tongue

(18 November 2013, 10:27)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vanaf 1971 tot 1992 elke maand en tot nu toe 2 keer per jaar.
Quote
#15
(18 November 2013, 10:39)Jill schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Merkwaardig hoe sommigen een vrij eenvoudige vraag interpreteren Huh
De vraag ging over de gemiddelde leeftijd van de griekenlandbezoekers op dit moment en dan antwoord men hoe vaak men er al is geweest Big Grin
Begrijpend lezen blijkt voor sommigen niet eenvoudig Tongue

(18 November 2013, 10:27)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vanaf 1971 tot 1992 elke maand en tot nu toe 2 keer per jaar.
Ben blond @Jill, heb geen school gehad maar wel goed terecht gekomen zoals je ziet. Big Grin
Ik ben een van die ouderen tussen 60 en 70 jaar.

Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#16
(18 November 2013, 10:52)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




maar wel goed terecht gekomen zoals je ziet. Big Grin

Zoals je ziet Huh Hoe moet ik dat dan kunnen zien Arthur? Of bedoel je dat je op Kreta terecht bent gekomen? Nou, als dat je maatstaf is Blush
Quote
#17
Já @Arthur je moet hier wel op je woorden passen! Ze worden gewikt en gewogen en in de 'peiling' gehouden..... Wink
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#18
(18 November 2013, 10:39)Jill schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Merkwaardig hoe sommigen een vrij eenvoudige vraag interpreteren Huh
De vraag ging over de gemiddelde leeftijd van de griekenlandbezoekers op dit moment en dan antwoord men hoe vaak men er al is geweest Big Grin
Begrijpend lezen blijkt voor sommigen niet eenvoudig Tongue

(18 November 2013, 10:27)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vanaf 1971 tot 1992 elke maand en tot nu toe 2 keer per jaar.

Het is gewoon begrijpend lezen en je geeft een extraatje mee, leuk toch. Wil niet zeggen dat de mensen niet begrijpend kunnen lezen.

Wij zitten in de categorie 61-70 maar ook wij komen al zeker 35 jaar in Griekenland. Heel veel verkend en uiteindelijk op het, voor ons, mooiste, vriendelijkste en rustigste eiland blijven hangen.
Quote
#19
Als ik zo even naar de tussenstanden na ruim 100 stemmen kijk lijkt het er inderdaad op dat Griekenland meer iets is voor de -laat ik het netjes formuleren- iets minder jongere vakantieganger. Bijna driekwart van de enquete-invullers geeft aan tussen de 51 en 70 jaar te zijn. Er is nog een redelijke groep van 41 tot 50 jaar (18%), slechts 8% is jonger dan 40.
De echte jeugd (jonger dan 30) speelt qua procenten vrijwel geen rol.

Dus....... lijkt mijn eerste stelling dat Griekenland niet meer 'in' is bij de jeugd anno 2013 aardig te kloppen. Dat zou betekenen dat er nog veel werk aan de winkel is voor de VVV van Griekenland want 'wie de jeugd heeft, heeft de toekomst', toch?
Of........ zitten onze jongeren doorgaans niet op een forum als Oríste! maar eerder op Twitter/Facebook/Hyves en dergelijke? Wie zal het zeggen?

Maar, dit is maar een tussenstand; laten we even afwachten totdat iedereen gestemd heeft voordat we conclusies trekken ;)
Quote
#20
Ik ben ook zo'n oudere jongere: 56 en ik kom als sinds 1986 in Griekenland. Voornamelijk op Rhodos. Ik denk niet dat Griekenland niet in is onder jongeren. Ik denk alleen dat je jongeren minder vaak op een Griekenland forum tegenkomt.
Quote
#21
Volgens mij krijg je op deze manier niet het beeld op leeftijd van de gemiddelde griekenlandganger, maar de gemiddelde leeftijd van de oriste lezers. En dan is die ook nog weer niet helemaal zuiver denk ik, want ik ben trouw lezer, maar weer geen Griekenland bezoeker, omdat ik hier al woon? Of lees ik nu ook 'niet begrijpend'.

Maar een opfrissing van reclamecampagnes is nooit weg natuurlijk.
Quote
#22
(18 November 2013, 15:04)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Of........ zitten onze jongeren doorgaans niet op een forum als Oríste! maar eerder op Twitter/Facebook/Hyves en dergelijke? Wie zal het zeggen?

Ik denk dat je daar een heel belangrijk punt te pakken hebt.

Wanneer ik zo om me heen kijk in het wereldje van mijn dochter, dan begint 'men' te schamper lachen als je het over iets 'hopeloos ouderwets' als een forum hebt.
Facebook is het hippere medium, maar onder de jonge jeugd ook al weer op z'n retour.
Instagram, en Twitter zijn nu de relevante media onder de jonge jongeren hebben ze me toevertrouwd.

Ofwel, je hebt een gerede kans dat je een belangrijk (?) publiek mist.
Quote
#23
Het is een schande Arthur om zoveel informatie te geven, ik zou zeggen ga zo door! Erger nog ik doe ook even mee. Kom al jaren 2 x per jaar op Kreta, en ben nadat de generaals verdwenen waren ook al op diverse eilanden geweest en ja toen was ik een stuk jonger en nee ik ben niet blond.
Quote
#24
Inderdaad Ger, dit is geen jonkies-forum dus vertekent dat het beeld.
Ik denk echter dat op bepaalde plaatsen, ons welbekende Chersonisos bjivoorbeeld, bijna alleen maar jongeren komen dus zal wel meevallen.
Quote
#25
Ook mijn idee Nanny.
(18 November 2013, 16:58)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volgens mij krijg je op deze manier niet het beeld op leeftijd van de gemiddelde griekenlandganger, maar de gemiddelde leeftijd van de oriste lezers. En dan is die ook nog weer niet helemaal zuiver denk ik, want ik ben trouw lezer, maar weer geen Griekenland bezoeker, omdat ik hier al woon? Of lees ik nu ook 'niet begrijpend'.
Quote
#26
je zit met "iets" rijpere Griekenlandgangers omdat deze leeftijdscategorie het zich nu éénmaal kan veroorloven om er een tweede of zelfs definitieve stek te hebben. De jongere generatie is nog druk bezig met huisje, tuinje en kindertjes. Als je jonger bent wil je gewoon zoveel mogelijk bezoeken en je niet beperken tot 1 land. De oudere generatie heeft dat in hun jonge jaren ook wel gedaan, maar nu beperkt men zich tot de essentie : Griekenland
Quote
#27
Met die opfrissingsreclame zou er denk ik meer aandacht moeten worden besteed aan de veelzijdigheid die Griekenland biedt als vakantieland, ook om verschillend publiek te trekken. Naast het strandgebeuren dus ook mountainbiken, bergwandelen, skiën, rafting etc aanprijzen. Op die manier spreek je en verschillende leeftijden aan, maar ook weer niet alleen het bar/beach publiek.
Quote
#28
AHHH blond en vroeg op de ochtend, ik had nog niet gelezen dat ik meerdere groepen kon aanklikken en heb dus alleen mezelf aangeklikt en niet mn kids van onder de 20 die ook niets liever willen dan naar Griekenland...
Quote
#29
Dat Griekenland niet meer 'hip' is onder de jeugd zegt wel wat over het doel waarom ze er heen gaan. Zet ze op een random eiland met een drankwalhalla en zonnetje van 35 graden en dan zijn ze ook tevreden. Ik ken weinig jeugd die naar Griekenland op vakantie gaan omdat ze zo van Griekenland houden.
Quote
#30
(18 November 2013, 23:57)kritikaster schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




je zit met "iets" rijpere Griekenlandgangers omdat deze leeftijdscategorie het zich nu éénmaal kan veroorloven om er een tweede of zelfs definitieve stek te hebben. De jongere generatie is nog druk bezig met huisje, tuinje en kindertjes. Als je jonger bent wil je gewoon zoveel mogelijk bezoeken en je niet beperken tot 1 land. De oudere generatie heeft dat in hun jonge jaren ook wel gedaan, maar nu beperkt men zich tot de essentie : Griekenland


Nuchtere & correcte vaststelling.

(19 November 2013, 10:58)Loontjah schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat Griekenland niet meer 'hip' is onder de jeugd zegt wel wat over het doel waarom ze er heen gaan. Zet ze op een random eiland met een drankwalhalla en zonnetje van 35 graden en dan zijn ze ook tevreden. Ik ken weinig jeugd die naar Griekenland op vakantie gaan omdat ze zo van Griekenland houden.


Goh, ik denk dat dit vooral een cliché is. Ik ken in mijn omgeving toch meerder jongeren die naar Griekenland gaan en niet om het Cherso-gebeuren. Zij gaan dan meestal op zeil en/of surf/kite-vakanties. Het verbaast me telkens dat de jeugd dan wel het nuttige aan het aangename weet te koppelen om zo Griekenland (beter)te leren kennen.
Nu echt populair bij de jeugd is het nu ook weer niet natuurlijk, maar dat is alvast niet erg...
Quote
#31
Ben boven de 50 en kom er al 53 jaar zo'n 5 keer per jaar. Gemiddeld tweëenhalve maand per jaar.
Quote
#32
(19 November 2013, 07:31)Petra schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




AHHH blond en vroeg op de ochtend, ik had nog niet gelezen dat ik meerdere groepen kon aanklikken en heb dus alleen mezelf aangeklikt en niet mn kids van onder de 20 die ook niets liever willen dan naar Griekenland...

Is hier in huis precies zo, ze willen ook niets liever dan voorgoed naar GR. De mijne zijn 16 en 17
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#33
denk dat deze poll. meer zegt over de gemiddelde leeftijd van de oriste-bezoekers
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Poll: Wat doet u als u ineens weer naar Griekenland mag? jjohn 20 3.777 10 May 2020, 20:31
Laatste bericht: kim88
  Poll: Griekenland, België of Nederland in WK-finale? Ger 15 10.210 02 July 2014, 20:18
Laatste bericht: roefke
  Poll: De mooiste Griekse eilanden van 2014 Ger 28 19.551 01 March 2014, 12:52
Laatste bericht: Cornelius
  Uitslag poll. Wanneer ga jij naar Griekenland? Tina K. Noume 7 5.757 19 September 2013, 10:42
Laatste bericht: Co vd Graft
  Oriste poll. Wanneer ga jij naar Griekenland? Tina K. Noume 13 8.994 18 September 2013, 19:37
Laatste bericht: Sophia
  Poll: wat is de ideale temperatuur in Griekenland Ger 32 24.465 19 August 2013, 12:37
Laatste bericht: Arthur
  Voor liefhebbers van mythologie (leuk!) Tina K. Noume 0 1.306 13 February 2013, 12:12
Laatste bericht: Tina K. Noume
  Grieken "lui" en pensioen leeftijd interessant artikel Zorbathagreek 5 4.917 19 May 2012, 20:18
Laatste bericht: Zorbathagreek

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)