Thema vd maand dec 2013: Het Griekenland-gevoel
#1
Deze maand is het thema van de maand:

Het Griekenland-gevoel

Waarom heeft Griekenland het imago van ' je gaat er eens naar toe en je bent er meteen aan verslaafd en blijft steeds terugkomen'? Waarom blijven zo veel mensen telkens weer teruggaan naar het land? Kortom, wat is er zo speciaal aan Griekenland? Wat vindt je er, wat nergens anders te vinden is? Ik ben reuze benieuwd wat mensen beweegt om zó speciaal voor het land te kiezen.

NB: Alle eerdere "Thema's van de maand" zijn
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




te vinden.

NB2: Dit was het laatste 'Thema van de maand'. Na drie jaar en 36 afleveringen zijn er al zoveel onderwerpen aan bod geweest dat er nauwelijks nog nieuwe/interessante onderwerpen te vinden zijn.
Misschien moeten we eens op zoek gaan naar een nieuwe terugkerende rubriek.
Quote
#2
misschien is dit een idee , iedere maand alles over
een deel van Griekenland behandelen bijv.:

jan : Cycladen
febr. : Egeïsche eilanden
maart : Peloponnesos enz. enz.
Quote
#3
- De geur zodra je het vliegtuig uitstapt
- De vriendelijke mensen
- de heerlijk rommelige omgeving en dan bedoel ik geen zwerfafval, maar het minder gestructureerde dan in Nederland
- De sfeer, maar dat is gewoon lastig uit te leggen. Het kleinschalige, kleine supermarktjes, taverna's aan zee, kortom .... Het blijft een gevoel, dat ik in andere landen niet terug vind.
Quote
#4
De mensen in de bergen en dorpen,die zo vriendelijk zijn ,en alles geven al hebben ze ook bijna niets
de kruiden in de bergen,de mooie natuur met zijn vogels en bloemen
Het heerlijke eten en drinken,met name de kretenzer lokale wijn
het mooie weer,de zee,de rust op veel plaatsen
zo als foto weer doet geven

[Afbeelding: 27ys8ef.jpg]
Quote
#5
De 'Filoxenia'
De gecontroleerde chaos
Het klimaat
De geuren
De ongedwongen sfeer
enz
enz
enz
lovegreece
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Dat heerlijk thuiskom gevoel. De hartelijkheid en de gastvrijheid, de ongedwongen sfeer. Gewoon dat gevoel wat je nergens anders hebt!
Quote
#7
Griekenland-gevoel
Na de landing gaat de deur van het vliegtuig open.
Je word gelijk getroffen door de kruidige lucht en de warmte van de zon
Mijn gejaagdheid van Nederland valt gelijk van me af.
Op weg naar je verblijf voor de komende weken rij je door de mooiste gebieden en langs een prachtig blauwe zee, door dorpjes die lijken te slapen en door stadjes waar iedereen lijkt te toeteren en mensen druk zijn.
Op plaats van bestemming alles uitpakken en ja dan denk je ,heerlijk weer thuis.
Praten met mensen in een kafenion die jou niet verstaan en jij verstaat hun ook niet maar als je verdergaat het gevoel hebben dat je toch een soort van vrienden achterlaat.
Mensen die je van alles aanbieden ook al hebben ze zelf al weinig.
Of in een taverne lekker eten om een uur of tien tussen de Grieken zelf
Lauw eten want waarom iets heet brengen als je het toch weer koud gaat zitten blazen.
En niet zo haasten want morgen is er ook nog
Wat is Griekenland voor mij????. Ik kan het niet zeggen maar dit komt in de buurtlovegreece
Quote
#8
[Afbeelding: 2epubvd.jpg]
Het THUIS KOMEN gevoel.
De heerlijke bekende GEUR.
De RUST wat over je heen komt.
De GASTVRIJHEID van de mensen.
Het heerlijke ETEN.
De WARMTE.
Dat alles geeft een heerlijk gevoel van Griekenland.
En als je dit zo schrijft krijg je gelijk heimwee......
Quote
#9
De kleuren van het (zon)licht, de geuren, de gezellige dorpjes, haventjes, gezellige tavernes (aan zee), natuurschoon, de griekse manier van leven (siga,siga), vriendelijke en behulpzame inwoners, geweldig eten en drinken, prachtige stranden zorgen ervoor dat ik 24 uur per dag alles heel intens in me opneem en beleef als ik in Griekenland ben.
Als je dan ook nog het gevoel hebt dat je daar thuis hoort dan is dit het griekenlandgevoel wat Ger met dit thema zoekt.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Thema vd maand sep 2011: Vergane glorie oriste 82 77.698 23 October 2021, 11:46
Laatste bericht: Patrick
  Thema vd maand augustus 2011: Ouzo Yaniz 51 50.861 31 May 2018, 00:21
Laatste bericht: jacq1970
  Thema vd maand juli 2011: Zonsondergangen oriste 37 32.782 01 December 2017, 15:02
Laatste bericht: Rico
  Thema vd maand mei 2011: Dieren in Griekenland oriste 46 51.790 05 November 2017, 20:16
Laatste bericht: jacq1970
  Thema vd maand oct 2013: Griekenland en het milieu Ger 27 25.985 30 June 2016, 09:33
Laatste bericht: Nanny
  Thema vd maand april 2013: Mijn eigen stukje Griekenland thuis Ger 23 17.305 26 February 2016, 19:41
Laatste bericht: Buurman
  Thema vd maand dec 2012: Kerstmis in Griekenland(2) Ger 15 13.364 28 December 2015, 16:13
Laatste bericht: Bart0riste
  Thema vd maand juni 2013: Onbekend maar niet onbemind oriste 8 8.339 22 July 2014, 09:42
Laatste bericht: Pa Rakalo
  Thema vd maand september 2012: Griekenland met een knipoog oriste 52 45.922 09 June 2014, 21:34
Laatste bericht: Arthur
Photo Verkiezing Oríste! - foto van het jaar 2013 Ger 36 38.823 21 January 2014, 20:12
Laatste bericht: Margaritha

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)