Kefalonia
#1
In 2014 staat misschien Kefalonia op het programma. Iemand tips of ervaringen? Dit jaar zijn we naar Zakynthos geweest. We hebben een super vakantie gehad, maar de omgeving viel me wel erg tegen. De stranden en baaitjes vond ik prachtig, maar de plaatsjes niet echt gezellig. daar miste ik toch echt het Griekenland gevoel. En daarmee bedoel ik de witte huisjes, kleine dorpjes aan zee met mooie steegjes, pittoreske haventjes ed. Ben benieuwd hoe dat in Kefalonia is. Onze wat oudere kinderen vragen toch wel om uitgaansmogelijkheden, dus we zoeken een combi van authentiek Griekenland en iets voor de jeugd. Is Kefalonia een goed idee? Smaken verschillen uiteraard maar het is altijd leuk iemands mening/ervaring hierover te lezen.
Quote
#2
Dan is Kefalonia goeie keuze. Nog niet zo overspoeld door toerisme. Bovendien erg mooi van natuur en geliefd bij de grieken zelf.

Groetjes ,

Dirk
Quote
#3
Alvast enkele beelden van Kefalonia

[Afbeelding: 2yowbdc.jpg]

[Afbeelding: 358a25f.jpg]

[Afbeelding: vgpkrr.jpg]

[Afbeelding: rmo2s3.jpg]

[Afbeelding: 294kpz5.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Wij vonden Kefalonia qua natuurschoon werkelijk adembenemend.
Haventjes zijn er, maar ook hier zal je niet echt die typisch Griekse sfeer en authentieke dorpjes met steegjes en trappetjes aantreffen.
Quote
#5
Qua natuur, stranden, zee een prachtig eiland. Ik heb er een jaartje gewoond. Oude pittoreske dorpjes niet zo heel veel. Een groot deel is verwoest tijdens de aardbeving in begin jaren vijftig. Fiskardo, in het noorden, is wel grotendeels bespaard gebleven en is ook erg mooi! Verder zijn Poros, Sami en Asos ook er mooi. Ach nog veel meer eigenlijk.... gewoon doen!
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#6
Afgelopen zomer voor de 3e keer geweest , en zeker niet de laatste keer. Prachtig eiland , bezoek vooral Assos en Anti Samos beach
Quote
#7
@Gibsea.

Blijkbaar staat je PB uitgeschakeld.
Daarom, bij deze: 1= Fiskardo / 4 & 5 zijn foto's van Assos
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Bedankt voor al jullie reacties. En Patrick, bedankt voor de toelichting. Ik wist niet dat mijn PB uitgeschakeld staat. Ga ik meteen naar kijken.
Quote
#9
Tongue 
Kephalinia is een prachtige bestemming. Weet echter dat na een aardbeving alleen Sfiskardo vrijwel ongeschonden het natuurfenomeen heeft doorstaan. Echt uitgaan is alleen in Luxouri, de hoofdstad mogelijk. Hoewel ik er een fantastische vakantie heb doorgebracht i.c.m. Ikaria, beslist geen aanrader voor gezinnen met pubers die uit willen gaan. Denk dan toch eerder aan Parga. Ik wens je veel succes met kiezen van je bestemming en hoop.dat je een onvergetelijke vakantie zult hebben.
Quote
#10
(02 December 2013, 22:34)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kephalinia is een prachtige bestemming. Weet echter dat na een aardbeving alleen Sfiskardo vrijwel ongeschonden het natuurfenomeen heeft doorstaan. Echt uitgaan is alleen in Luxouri, de hoofdstad mogelijk. Hoewel ik er een fantastische vakantie heb doorgebracht i.c.m. Ikaria, beslist geen aanrader voor gezinnen met pubers die uit willen gaan. Denk dan toch eerder aan Parga. Ik wens je veel succes met kiezen van je bestemming en hoop.dat je een onvergetelijke vakantie zult hebben.


Toen wij er waren, zo een 14 jaar geleden was Argostoli de hoofdstad. Daar was wat te doen! Veel ambiance!! Lixouri was toen de rust zelve. Wist niet dat dit veranderd was.

[Afbeelding: nv8847.jpg]

[Afbeelding: 29qce95.jpg]

[Afbeelding: 158y95.jpg]

[Afbeelding: 1hs9wj.jpg]

Zalig eiland! groet
Quote
#11
@Elgreco: je hebt volkomen.gelijk: foutje van mijn kant. Wilde slechts aangeven dat authenticiteit en uitgaan moeilijk te verenigen zijn op Kephalonia. Maar het blijft een prachtige bestemming!
Quote
#12
[Afbeelding: t6uuqr.jpg][Afbeelding: 2vi3x4h.jpg][Afbeelding: kdlxdd.jpg][Afbeelding: 2w3uefb.jpg][Afbeelding: 2vjeype.jpg]

Super keuze wij zijn dit jaar naar Lixouri op Kefalonia geweest.
Hebben een super vakantie gehad een keimooi eiland .
We zijn al aan het overwegen om er in het voorjaar nog eens naar toe te gaan en dat wil wat zeggen want we gaan niet zo vaak naar een zelfde plek (buiten de Pilion) het was echt de moeite waard.
Weet zeker dat je er zult genieten van de mooie plaasten zoals Assos en Fiskardo. Maar ook de mooie strandjes en de rust wat het eiland uit straalt.
Alvast heel veel voorplezier..

Groetjes Els en Jac Cuijpersgreeksmiley2
Quote
#13
(02 December 2013, 20:35)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Gibsea.

Blijkbaar staat je PB uitgeschakeld.
Daarom, bij deze: 1= Fiskardo / 4 & 5 zijn foto's van Assos
Vriendelijk bedankt voor het antwoord. Van Fiskardo weten we dat dit zeker 's zomers erg druk is met boten en Assos komen we niet langs. PB is nu o.k.
Quote
#14
Dat is al genieten van bovenstaande foto's en berichten. Toevallig vanmorgen de knoop doorgehakt! Op lijstje voor 2014 stond: Alonissos of Peloponnesos of Kefalonia. Het is Kefalonia geworden, het plaatsje Agia Efimia, voor 3 weken. Heerlijk vooruitzicht.
Quote
#15
Het boek en de film; kapitein Corelli's mandoline van Louis de Bernieres speelt zich af op Kefalonia.
Mooi om een indruk te krijgen van het eiland.
Quote
#16
@lumix

Van de zomer 3 weken met mijn gezin op Kefalonia geweest en het ontzettend naar ons zin gehad. Wij zaten op een paar kilometer van Lixouri en dat vonden wij een heel leuk echt Grieks stadje. Veel cafeetjes op het grote plein met een boom, speelruimte voor de kinderen (onze twins voetbalden er elke dag met de locals terwijl wij een frappe namen tussen alle Grieken en onze oudste via Wifi (bijna elke zaak had dat) contact had met zijn vriendenkring in Nederland) en ook veel restaurantjes eromheen.

Wij zijn twee keer naar Agia Efimia geweest en hebben daar heerlijk gegeten bij "To Steki". Hopelijk is de kok er dan nog want daar staat of valt een restaurant toch mee.

En al bij aankomst in Argostoli vanuit Nederland zagen wij - terwijl wij wachtten op de ferry naar Lixouri - in de haven direct een Caretta Caretta (schildpad).

Veel plezier!
Zelf zijn wij er nog niet uit wat het dit jaar wordt hoewel Chalkidiki weer grote kans maakt.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)