Ryanair in GR
#1
Billigfluggesellschaft Ryanair will noch mehr Flüge von den Standorten Athen und Thessaloniki aus einsetzen. Dadurch sollen neue Arbeitsplätze entstehen und der Tourismus in Griechenland soll gefördert werden. Ab heute (15.1.14) und nur für wenige Tage werden Tickets ab 12 Euro angeboten. Link:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Johannes
Quote
#2
Solidarity for Greece, Netherlands
RYNAIR ANNOUNCES PLANS TO OPEN NEW BASE IN ATHENS GREECE! In a press conference, the CEO of the Irish airline Ryanair announced the company’s intentions to open a new base in Athens.

This new base in Athens is an integral part of Ryanair’s investment plan in Greece, where the Irish airline company will be investing 280 billion dollars. The new base of Ryanair in Athens will start its function this April with 2 company aircrafts.

Ryanair from its new base in Athens, will offer six new air travel destinations to passenger flights in Chania, London, Milan, Paphos, Rhodes and Thessaloniki. The airline said it would carry over 1.2 million passengers in Athens, where it will be offering 154 weekly flights, and over 1.6 million passengers a year in Thessaloniki, from where it will have 212 weekly flights.

From Athens, Ryanair will be offering:

- 4 flights daily to Chania

- 2 flights daily to London

- 2 flights daily to Paphos

- 2 flights daily to Rhodes

- 10 flights daily to Thessaloniki

The Irish company will base one more aircraft in Thessaloniki and also estimates that the new base in Athens airport will create new job positions.

Meanwhile, Ryanair announced that from now on, the company will offer Greek customers prices starting from 12 euros on interior flights.

Last but not least, the directors of the Irish airline company accused the two other Greek airline companies – Aegean Airlines and Olympic Air — of creating a monopoly in Greek air transports.

Sorry, ik bedoelde deze (ook via Solidarity for Greece, Netherlands):

AEGEAN is introducing a non-stop service from Germany's Hamburg Airport to Athens Greece.


Starting on 27 May, 2014, Athens is just three hours away: AEGEAN is introducing a non-stop service from Germany's Hamburg Airport, flying to the Greek capital three days a week – Tuesday, Thursday and Saturday. The route will be operated with an Airbus A320. The last time this route was served was in 2004.
“There is very strong demand, not just from holidaymakers and the many business travellers, but also from the many Greeks who live here in northern Germany. I am certain that this service will meet with success,” says Michael Eggenschwiler, CEO of Hamburg Airport. For several years now, Athens has been one of the top destinations in Europe that can only be reached from Hamburg via a connecting flight. In 2012, for example, more than 40,000 passengers flew from Hamburg to Athens, even though they had to change planes once along the way.
From 29 May, 2014, AEGEAN, the largest Greek airline and member of the Star Alliance, will also be flying to Heraklion on the island of Crete on Tuesdays and Thursdays. Dimitris Gerogiannis, AEGEAN’s Managing Director said: “The new direct flights add much more than just new routes to AEGEAN’s network. They bring Hamburg, a major transport hub and one of the most affluent cities in Europe, closer to Athens and Crete, one of the most popular tourist destinations not only of Greece but also of the world. Aegean. Balkans.com Business News
Quote
#3
Nou een beetje concurrentie op die routes is nooit weg!
Quote
#4
Had Ryan Air ook maar een directe vlucht van Amsterdam naar Athene. Zou een hoop tijd schelen.
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#5
(16 January 2014, 00:22)Imogen schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Had Ryan Air ook maar een directe vlucht van Amsterdam naar Athene. Zou een hoop tijd schelen.

Geld wellicht. De KLM vluchten zijn echt niet langzamer dan Ryanair ;)
Maar Ryanair vliegt helemaal niet vanaf Amsterdam - en de alternatieve kleinere vliegvelden in Nederland zijn altijd erg slecht te bereiken. Ik denk dat KLM toch de beste keus is vanuit NL.
Quote
#6
Eindhoven, Rotterdam en Maastricht/Aachen zijn toch niet slecht bereikbaar??? Huh
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#7
zo duur is Transavia toch niet als je op tijd boekt? Voor € 300,- kun je met zijn tweeën in Athene zitten. Met alle toeslagen die Ryanair rekent kom je vaak zo laag niet uit. Ik had verleden jaar Charleroi-Volos berekend en dat was duurder dan AMS-ATH met Transavia.
Quote
#8
(16 January 2014, 01:41)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Eindhoven, Rotterdam en Maastricht/Aachen zijn toch niet slecht bereikbaar??? Huh

en vergeet Weeze niet!!!!
Quote
#9
Oja? Is Weeze goed bereikbaar? Ben er nog nooit geweest .... Kun je er ook met openbaar vervoer komen?
Dat vind ik het voordeel van Schiphol: het is 24/7 per trein bereikbaar.
Quote
#10
(16 January 2014, 10:04)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Oja? Is Weeze goed bereikbaar? Ben er nog nooit geweest .... Kun je er ook met openbaar vervoer komen?
Dat vind ik het voordeel van Schiphol: het is 24/7 per trein bereikbaar.

Schiphol 24/7 ???? Niet vanuit Noord Nederland hoor. Confused

Henk
Quote
#11
dat is een van de redenen dat van uit Noord Nederland meestal met aegean het best uitkomt.ik heb last met transavia naar athene gevlogen, je moet als je met de trein wil de laste van de vorige avond nemen. en de nacht op schiphol door brengen.
nooit meer. meestal heet Ns prachtige prijzen en als je de eerste trein neemt ben je op tijd op Dusseldorf om met aegean alle kanten op te gaan.
een keer ben ik met easy jet gekomen, en ik had dezelfde gevoel als met de trein , een slechte versie van de griekse Ktel.
ik ben nu ook bezig met zoeken naar een reis om athene en kos en thessaloniki te combineren, en iedere keer kom ik bij aegean terug.
maar het is verstandig om ook even bij ryan en de andere te kijken.
op scyscanner heb ik met een kerst een vlucht gevonden naar thessaloniki, voor een mooi prijs met ene Hahnair.
Quote
#12
Tzimis,even een kleine reactie op jouw opmerking: hele nacht op Schiphol doorbrengen.nooit meer
Ikzelf doe dat ook,laatste trein vanuit Leeuwarden,rond 01.00 uur op Schiphol,gelijk je koffer kwijt,lekker bakkie leut dan in de lounge stoelen beetje dutten met mijn wekker op mobiel om 04.00 uur .I.v.m niet verslapen.vlucht rond 05.00 uur.
Ik reis altijd alleen (weet natuurlijk niet of jij samen of ook alleen reist)en juist dan kom je de leukste mensen tegen die ook wachten,in september b.v. heb ik heel gezellig met de man van Els zitten praten die ook op de vlucht transavia naar Samos zat te wachten.
Het is denk ik maar wat je er van maakt ,mijn vakantie begint altijd met het gevoel,gelukkig mijn koffer is er door,zo vroeg ook geen wachtrij,ook niet bij de douane en laat de nacht maar komen.
Succes,uitnodiging voor zaterdag a.s. Franeker blijft staan.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#13
Ik heb zelf ook 1 keer 'overnacht' op Schiphol, en mijn expartner ook 2 keer en moet toch eerlijk zeggen dat ik dit inderdaad erg zwaar vond. Buiten het feit dat je je ook niet echt fatsoenlijk kan opfrissen, reis ik toch toch liever via Eindhoven of desnoods vanuit het buitenland. Maar voor de mensen die rondom Amsterdam wonen is het inderdaad ideaal.
Quote
#14
Wij vliegen al jaren met de vlucht van rond 5 of 6 uur vanaf Schiphol. Komend vanuit Maastricht (met trein) betekent dit ook, "overnachten op Schiphol" hangend ergens op een hard bankje of zelfs op de vloer. Inderdaad niet echt ontspannen, maar als je het positief bekijkt........je vakantie begint al de dag van te voren, je vertrekt met de 1 na laatste trein richting Schiphol. Voor ons, meestal een bestemming, die alleen vanaf Amsterdam goedkoop wordt aangeboden, is die afstand geen reden om te kiezen voor andere bestemmingen en dus luchthavens hier in de regio. Wel 1 keer vanaf Charleroi met Ryanair naar Volos, dat was ideaal, maar dat is nu ook niet meer in het aanbod volgens mij.
En 1x vanaf Maastricht airport naar Kreta, maar dan ben je de hele 1e dag al kwijt, omdat je pas zeer laat in de avond op Kreta aankomt.
Alles heeft zijn voor en tegen ;)
Dit jaar vanaf A'dam naar Kefalonia, Agia Efimia, nog 4 maanden wachten....pfffff
Quote
#15
Super! Ik heb net even gekeken. Voor 50 euro vlieg je op en neer. Inderdaad goed dat er meer concurrentie komt. Aegean zal er blij mee zijn! Confused
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#16
(15 January 2014, 22:32)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nou een beetje concurrentie op die routes is nooit weg!


Dat vind ik er ook van. Geen kwaad woord over Aegean, maar de prijzen zijn niet meer wat ze geweest waren.
Wij hebben ondertussen al 5 (enkel) vluchten geboekt voor dit jaar en daar zit geen ééntje bij met Aegean. We zijn alleen nog opzoek naar een retourtje eind oktober vanuit Heraklion/Chania richting Brussel.

Langs de ene kant vind ik het wel jammer dat Sitia airport maar niet van de grond komt maar langs de andere kant zal het hierdoor in die regio langer rustig blijven met niet te veel toerisme.
Quote
#17
Maar ik zou toch graag weten of Weeze goed met openbaar vervoer bereikbaar is??
Quote
#18
Kijk je hier even.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Mijn favoriete maatschappij zeker omdat ik flexibel ben en kan wachten totdat er nog een goedkopere promotie komt, en die komen altijd.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#19
(16 January 2014, 20:04)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar ik zou toch graag weten of Weeze goed met openbaar vervoer bereikbaar is??

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Niet met de trein, wel met de bus
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#20
Bij de reactie van Arthur moet ik wel even bij vermelden dat in de maanden mei en juni er véél meer aanbiedingen zijn van 50 en 60 euro dan in september.Angry
Het voordeel van Jetair is dat zij vaak al 3 weken van te voren komen met deze stunt prijzen.Big Grin
Berend,
Jij ook bedankt voor je link, heb hem opgeslagen, je weet nooit waar het goed voor is.
Dat van de bus shuttel wist ik, want kennissen uit Groningen boeken altijd per trein naar Dusseldorf vanaf welk station ook kost maximaal maar € 19,-
terwijl een kaartje naar Arnhem € 23,20, maar hun gaan nooit verder dan Arnhem vandaar met de bus naar Weeze.Idea
Quote
#21
(16 January 2014, 20:08)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kijk je hier even.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Mijn favoriete maatschappij zeker omdat ik flexibel ben en kan wachten totdat er nog een goedkopere promotie komt, en die komen altijd.


Klopt, drie van de vijf enkeltjes zijn bij hen geboekt. Big Grin
Quote
#22
(16 January 2014, 20:04)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar ik zou toch graag weten of Weeze goed met openbaar vervoer bereikbaar is??

Els,

Je kunt vanaf Nijmegen voor eu. 30 met de bus retour naar Weeze toe.
Woon zelf in Nijmegen en heb al een x aantal keren van Weeze gebruik kunnen maken.
Heb net voor begin april een vlucht van Weeze (NBR)naar CHQ (eu. 36) /ATH (eu.24)/SKG (eu. 12)/NBR (eu. 32)geboekt.
totaal (met alleen handbagage) eu 104
Quote
#23
de grieken hadden de discussie over de tickets van 12 euro. dus ik zie dat het wel mogelijk is om voor deze prijs met ryan air te vliegen. kom je deze prijs toevalig tegen, is er een speciale manier voor zoeken?
ik had ook ooit in gedachten de mogelijkheid , naar Bari te vliegen en dan met de boot over. voor Eipiros en peloponissos zou best kunnen. Bari is in de zomer ook heel goedkoop en er is prachtig als je met de boot griekenland binnen komt.
vooral de bakker tegen over de haven in Igoumenitsa in de ochtend is een aanrader.
Quote
#24
@Tzimis. Je kunt gebruik maken van bijvoorbeeld skyscanner
Quote
#25
(18 January 2014, 16:34)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




de grieken hadden de discussie over de tickets van 12 euro. dus ik zie dat het wel mogelijk is om voor deze prijs met ryan air te vliegen. kom je deze prijs toevalig tegen, is er een speciale manier voor zoeken?
ik had ook ooit in gedachten de mogelijkheid , naar Bari te vliegen en dan met de boot over. voor Eipiros en peloponissos zou best kunnen. Bari is in de zomer ook heel goedkoop en er is prachtig als je met de boot griekenland binnen komt.
vooral de bakker tegen over de haven in Igoumenitsa in de ochtend is een aanrader.

M.i.z. is het goedkoper om via SKG te vliegen en vandaar uit naar ATH te gaan. Aegeian heeft, gelet op de concurrentie van Ryanair, haar prijzen vanuit SKG naar ATH ook behoorlijk laten zakken. Het is wel nodig om, A: vroeg te boeken en B: flexibele data te gebruiken. Er gaan overigens ook de nodige vluchten vanuit Milaan Bergamo (BGY)naar diverse bestemmingen in Griekenland (oa. kalamata en Patras) en vanaf NBN of EIN kun je goedkoop naar BGY vliegen.
Quote
#26
skyscanner gebruik ik en ik raad het ook. Skg is altijd goedkoper omdat de taxes voor skg lager zijn. doe ik ook soms. OSe heeft af en toe kaartjes voor 9 euro Ath-thessaloniki.
Quote
#27
(16 January 2014, 01:41)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Eindhoven, Rotterdam en Maastricht/Aachen zijn toch niet slecht bereikbaar??? Huh

Per openbaar vervoer is het vrijwel niet te doen. Eerst dien je naar een uithoek van het land te reizen, en dan nog een stuk met de bus. Dat kost allemaal erg veel tijd. Als je in de buurt woont is het natuurlijk wel een ander verhaal..

Vanuit Brussel geldt hetzelfde: Ja je kunt wellicht 50 euro per enkele reis besparen. Maar je bent een halve dag langer onderweg, én er zijn extra reiskosten nodig.

Ik vlieg dus eigenlijk het hele jaar door elke 10 dagen van/naar Athene. De extra moeite van het vliegen met Ryanair vanuit Eindhoven of Weeze (Met niet-gegarandeerde overstap!) of TUI vanuit Brussel, is het prijsverschil niet waard. Zeker niet als KLM of desnoods Transavia voor minder dan 300 euro retour vliegt.. (In de wintermaanden zelfs minder dan 200 euro)
Quote
#28
@Xandrios, ben het niet met je eens.
Ten eerste gaan hele volksstammen met de auto naar het vliegveld. Dan zijn de genoemde vliegvelden gewoon zeer goed en snel bereikbaar. Zelfs vanuit de uithoek waar wij wonen, in Zeeland. Met het openbaar vervoer is alles in Nederland slecht bereikbaar, tenminste als je buiten de Randstad woont. Met de auto is Amsterdam 2 uur, Eindhoven is 1,5 uur, Maastricht is 2 uur en Dusseldorf 2,5 uur. Ga je met de trein, ben je vanuit deze uithoek net zoveel tijd kwijt om naar Eindhoven als Amsterdam te gaan. Maastricht is eigenlijk nooit een optie voor een vlucht naar Griekenland.
Ik heb het dus niet over de kosten, ik ga puur voor het gemak.
Dus voor iedereen die onder de rivieren woont zijn de genoemde vliegvelden, stiekem zelfs per openbaar vervoer, goed te doen.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ryanair vergroot aanbod vanuit Charleroi Patrick 0 662 21 April 2021, 16:56
Laatste bericht: Patrick
  Ryanair afgelaste vluchten Patrick 24 6.147 14 January 2019, 20:04
Laatste bericht: Patrick
  Nieuwe regels bij Ryanair Patrick 23 7.494 11 January 2019, 21:37
Laatste bericht: roefke
  Ryanair vanaf Weeze naar Rhodos Maria 4 4.487 02 March 2012, 17:52
Laatste bericht: chris

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)