Prijzen ferry 2014
#1
hallo allemaal,

zodra het december is gaan wij alweer denken aan de vakantie (wie niet?).
Zoals altijd eerst oriënteren op de ferries. Nomaal gingen wij altijd vanaf Ancona met Minoan, maar we wilden komend jaar vanaf Venetië om ook wat benzine te sparen en tol van de autostrada te ontwijken (die is vorig jaar flink omhoog gegaan).
Minoan vertrekt niet echter meer vanaf Venetië en daarom hebben we gekeken bij Anek. Ze hebben wel de de prijzen voor Ancona-Igoumenitsa op de website staan voor 2014; van Venetië-Igoumenitsa worden ze volgende week verwacht.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Maar nu de prijs: voor de route Ancona-Igoumenitsa heb ik de prijs opgevraagd en dat is maar liefst 772,00 euro + 37,50 reserveringskosten (voor 2 personen, een auto + een buitenhut in laagseizoen).
Daar is dan vroegboekkorting en ANWB-korting af. Er werd geen verdere specificatie gegeven.
Worden de hutten soms per persoon gerekend?

Is hier iemand bekend met Anek? Zo ja, dan hoor ik het graag. Ook wat het verschil is (over het algemeen) met Minoan.

Alvast mijn dank!

Groetjes,
Martje
Quote
#2
Zelf hou ik niet zo van anek. Maar als je dan toch boekt doe dat dan via anek.gr. Kun je in ieder geval die boekingskosten in eigen zak houden. Een buitenhuis is echt niet beter dan een binnenhut, wel veel duurder.
Quote
#3
[quote='Martje' pid='30320' dateline='1386606019']
hallo allemaal,

Martje,
ANEK :
Je boekt een twee-persoons buitenhut dat is een dure aangelegenheid.
Berekening per persoon (Overigens ook de andere maatschappijen) Vroegboekkorting is over het gehele bedrag.
2 x persoon buitenhut A2
Heenreis € 180,00 x 2 personen = € 360,00
Auto heen reis € 70,00 x 1 auto = € 70,00

2 x persoon buitenhut A2
Terugreis € 126,00 x 2 personen = € 252,00
Auto terugreis € 49,00 x 1 auto = € 49,00
___________________ +
€ 731,00

Extra betaling brandstof toeslag p.p. en per voertuig en per weg =
€ 20,00
Dus heen- en terugreis 4 x personen en 2 x auto.
4 x € 20,00 = € 80,00
2 x € 20,00 = € 40,00
______ +
€ 120,00 € 120,00
___________ +
(Zonder kortingen) € 851,00
==========

Boven de 60 jaar krijg je 10 % korting over de peroonsprijzen.
Vroegboekkorting staat bij ANEK nog op 20 % (2013)
Over ANWB korting wordt op de site van ANEK niet gerept.
Overigens is die korting alleen over de auto (Indien van toepassing)
Zelf maar een berekening loslaten over de kortingen.
Bovenstaande prijzen gelden t/m januari 2014.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Minoan :
Geen verschil. Geen prijs verschil.
Ervaringsverschillen zijn er natuurlijk wel.
Ik heb met beide gevaren, voor mij hetzelfde.
Wel 20 % korting "Show Your Card" (ANWB)

Wij zijn vorig jaar met Minoan vanaf Trieste gevaren.
Ik heb een mail naar het boekingskantoor gestuurd van Minoan.
je betaald geen boekingskosten.
10 % korting boven de 60 jaar.
Wel korting ANWB over de auto 20 %.
Vroegboekkorting 20 % (2013)

Succes met je beslissing.
Quote
#4
(09 December 2013, 23:16)iakovos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[quote='Martje' pid='30320' dateline='1386606019']
hallo allemaal,

"Vroegboekkorting is over het gehele bedrag".

Vroegboekkorting wordt niet gegeven over het hele bedrag, de brandstoftoeslag is daarvan uitgesloten.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#5
Hartelijk dank allemaal voor de reacties en de tips.

Binnen- of buitenhut scheelt wel inderdaad, maar niet zo idioot veel. Maar alles is meegenomen natuurlijk.
Niettemin vind ik het wel erg duur geworden de laatste jaren en ik vind het echt niet in verhouding staan allemaal.
Ik zal de tips meenemen en me beraden.

Groetjes,
Martje
Quote
#6
er is wel een duidelijk verschil. buiten hutten zijn groter en voor mensen dat claustrofobisch zijn is het beter door dat je al naar buiten kan kijken.maar goed dat zijn keuzes die iedereen zelf maakt. ik denk dat uit de vroegere tijd is gebleven. ik heb wel eens jaren geleden een binnenhout gehad onder aan in het schip, als het fout zou gaan je gaat echt met de schip mee, er zat zelfs een oude info platje in het nederlands en Engels dat als de schip aan de haven kwam en je wakker werd door al de geluiden , recht had aan een gratis kopje koffie . schip deed eerder dienst in het Kanaal waarschijnlijk.
maar goed al de nieuw scheppen, hebben de hutten hoog en de binnen hutten zijn prima , voor het slapen tenminste.
.
Quote
#7
(11 December 2013, 12:25)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




er is wel een duidelijk verschil. buiten hutten zijn groter en voor mensen dat claustrofobisch zijn is het beter door dat je al naar buiten kan kijken.maar goed dat zijn keuzes die iedereen zelf maakt. ik denk dat uit de vroegere tijd is gebleven. ik heb wel eens jaren geleden een binnenhout gehad onder aan in het schip, als het fout zou gaan je gaat echt met de schip mee, er zat zelfs een oude info platje in het nederlands en Engels dat als de schip aan de haven kwam en je wakker werd door al de geluiden , recht had aan een gratis kopje koffie . schip deed eerder dienst in het Kanaal waarschijnlijk.
maar goed al de nieuw scheppen, hebben de hutten hoog en de binnen hutten zijn prima , voor het slapen tenminste.
.

Dat was toen de Frag lines nog bestond.
Die voeren nog met boten uit de jaren zestig.
Deze vertrok vanuit Brindisi. (Oude haven)
Je moest een smal en stijl trapje af om beneden te komen. voor de binnenhutten.
De hutten hadden dunne wandjes, ontzettend gehorig.
Als de boot om 08.00 uur aankwam in Igoumentsa, dan werd je al om 06.00 uur wakker geklopt door de pursers.

Wij hadden toen bij Strintsis lines geboek, deze had de overtocht gecanceld.
Toen werden we overgeboekt naar Frag Lines.
We vaarden om 23.00 uur weg, dus we kregen als service een binnenhut aangeboden onderin het schip.

Het is wat Tsimis al aangeeft; als je er nu over nadenkt, hoe gevaarlijk dat was.
Quote
#8
En bij deze schepen moest je zeker NIET in een binnen hut liggen, wij als chauffeurs kregen die gratis toegewezen, helemaal onderin tussen de motorenAngry
het was er altijd 35-40 gr. geen airco en stonk altijd naar olie en smeermiddelen.Angry
Het was beter in je cabine te slapen, dat deed ik ook nog 1 week voordat hij ten onderging en helaas veel collega's die het zelfde deden het leven lietenAngel
[video=youtube]youtu.be/peJUgqd7gx8[/video]
Quote
#9
over de warmte, afgelopen zomer met een Roro van Garimaldi Ancona Patras met een stuk gelopen airco. nergens iemand om excuses aan te bieden, of een andere oplossing. wij hebben allemaal met de deuren open geslapen, hadden wij ook deck kunnen boeken. geld terug dat is voor de Italianen , niet te bespreken. ik zie nu ook dat ze van uit Ravenna gaan varen. het is nu de hele handel aan de handen van Grimaldi, mij zien ze nooit weer in Italie. naast de al jaren gekke prijzen voor de tickets , de prijzen van restaurants en cafes er op zijn nog gekker.
maar goed, als het niet anders kan, moet iemand alles goed na kijken en beslissingen nemen. goedkoop is het niet.
Iakovos , ik kan de schip Ouranos herinneren maar Frag line niet. Ventouris heb ik een paar keer gebruikt de jaren 90. Bari eens en Brindisi ook. maar de rit daar naar toe was knap vervelend.
Quote
#10
(13 December 2013, 12:09)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




over de warmte, afgelopen zomer met een Roro van Garimaldi Ancona Patras met een stuk gelopen airco. nergens iemand om excuses aan te bieden, of een andere oplossing. wij hebben allemaal met de deuren open geslapen, hadden wij ook deck kunnen boeken. geld terug dat is voor de Italianen , niet te bespreken. ik zie nu ook dat ze van uit Ravenna gaan varen. het is nu de hele handel aan de handen van Grimaldi, mij zien ze nooit weer in Italie. naast de al jaren gekke prijzen voor de tickets , de prijzen van restaurants en cafes er op zijn nog gekker.
maar goed, als het niet anders kan, moet iemand alles goed na kijken en beslissingen nemen. goedkoop is het niet.
Iakovos , ik kan de schip Ouranos herinneren maar Frag line niet. Ventouris heb ik een paar keer gebruikt de jaren 90. Bari eens en Brindisi ook. maar de rit daar naar toe was knap vervelend.

Tzimis,
De Ouranos was een schip van Fraglines.
Vaarde vanaf Brindisi.
Lag net buiten het douaneterrein, bij de hoofdingang voor de auto's.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Het laatste stuk vanaf Bari naar Brindisi was toen een rot weg.
Als je te laat aankwam (Na 20.00 uur) op het oude haventerrein, dan werd je bij de hoofdingang geweigerd door de douane.
Maar, als je de achteringang gebruikte, waren de douaniers soupeler.
Dan werd je toegelaten op het terrein en kon je daar overnachten.
Wij waren en zijn nog steeds met de caravan.
Quote
#11
Inmiddels overtocht geboekt bij Minoan en dan via Ancona; 564 euro voor auto 2 passagiers en buitenhut voor 2. Toch heel stuk voordeliger dan bij Anek.

Groetjes,
Martje
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Prijzen huurauto JohannesGR 14 1.703 28 June 2021, 22:07
Laatste bericht: Buurman
  Ryan Air hogere prijzen? Arthur 38 8.300 08 October 2017, 09:30
Laatste bericht: Arthur
  Nieuwe prijzen openbaar vervoer Athene Patrick 7 4.528 08 February 2016, 19:44
Laatste bericht: Xandrios

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)