Andros - Gialova
#1
Ook wij zijn bezig om plannen te maken voor de vakantie 2014. Nu zit ik te denken aan een combinatie van Andros en Gialova op de Peloponnesos. Eerst een week op Andros en dan rustig in 5 dagen tijd naar Gialova. Nu hebben we al veel gezien op de Peloponnesos (o.a. Nafplion, kanaal van Korinthe, Epidauros, Mystras, Olympia). We willen graag op een relaxte manier naar Gialova rijden en onderweg leuke bezienswaardigheden bezoeken en 's avonds overnachten in een leuk stadje of dorp. Wie heeft er suggesties voor ons?
Quote
#2
Ik weet niet precies waar Gialova ligt maar de zuidwest kant van de Pelops is ook heel mooi. Pylos met het paleis van Nestor en de midden in de bergen gelegen tempel van Vassae. En de druipgrotten van Spilio Dirou helemaal in het zuiden van Mani
Quote
#3
Hallo,
Een paar jaar geleden zijn wij een aantal dagen in apartments Zoe geweest. Dit is modern, ligt in een mooie tuin. Op de eerste verdieping heb je een fantastisch uitzicht. Het gelijknamige hotel wat er schuin voor ligt was toen oud, maar misschien nu ook wel gerenoveerd. Dat weet ik niet.
Wij zijn in september op de bonnefooi gegaan.
Je zit daar heel rustig en 2 min. Lopen van het centrum. Verder loop je naar het natuurreservaat en de prachtig ronde baai met het Frankische kasteel in de buurt. Ga ook maar het museum van Chora bekijken en het paleis van Nestor
Wij vonden het een heerlijke plek.
Succes.
Quote
#4
Bedankt voor jullie reacties maar ik ben niet specifiek op zoek naar accommodaties in Gialova (ligt vlakbij Pylos) of bezienswaardigheden in de buurt van Gialova. Wij willen graag in een aantal dagen van Athene naar Gialova rijden. Onderweg willen wij dan graag leuke bezienswaardigheden bezoeken en verblijven in 2 à 3 leuke dorpjes/stadjes. Ik denk dat wij de bekende bezienswaardigheden gezien hebben maar ik ben juist op zoek naar suggesties van leuke dingen die wat onbekender zijn.

Wij zijn al eens in Gialova geweest en vonden het ook een heerlijke plaats om te verblijven. Vandaar de wens om weer eens terug te gaan.
Quote
#5
Ben je al eens in Stemnitsa en Dimitsana geweest? Erg mooi!
zie ook:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Zanga beach buiten Koroni, leuke wandeling naar de stad. Genoeg leuke app. als je een stukje omhoog loopt.
Ten noorden van Gialova ligt Kotakolon, waar je leuk uitkijkt over de zee en waar 's avonds de cruiseboten vertrekken. Heerlijke zee, waar het langzaam afloopt en niemand van de cruiseboten gaat zwemmen. Leuk museum en je bent zo on Olympia.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)