This is Greece
#1
En Europa maar denken dat deze natie zal veranderen, nee dus.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Van dit soort berichten word ik niet echt vrolijk, sterker nog ik word hier erg kwaad over. Je zou toch bijna gaan denken, stik er maar in, zoek het maar uit
Quote
#3
Ik las dit bericht vandaag ook op Parakalo.
Bron Parakalo

De grote terreinwagen bleek ook niet verzekerd en Liapis had geen rijbewijs bij zich.

De voormalige minister van Verkeer werd aangehouden in een voorstad van Athene, nadat hij een eerder stopteken negeerde.

Volgens de politie had Liapis de kentekenplaten ingeleverd om geen belasting te hoeven betalen voor zijn Volkswagen Touareg. Hij heeft daarna valse nummerborden op zijn auto gemonteerd. Op deze overtreding staat een boete van maximaal 15.000 euro en mogelijk ook een celstraf.

De 62-jarige Liapis, die een neef is van oud-premier Konstantinos Karamanlis, werd in 1985 voor het eerst gekozen in het Griekse parlement. Hij was minister van minister van Vervoer en communicatie (2004-2007) en minister van Cultuur (2007-2009) voor de conservatieve partij Nea Dimokratia.

Groetjes Margarita
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#4
Tja, en dat zijn nou nét die mensen waarvan je zou mogen verwachten dat zij het goede voorbeeld geven. Wat een sukkel zeg scheld
Ben bang dat je gelijk hebt Cornelius Angry
Quote
#5
(17 December 2013, 18:57)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Tja, en dat zijn nou nét die mensen waarvan je zou mogen verwachten dat zij het goede voorbeeld geven. Wat een sukkel zeg scheld
Ben bang dat je gelijk hebt Cornelius Angry

Ach Ger het goede voorbeeld geven in Griekenland is erg moeilijk van hoog tot laag wordt er van alles ontdoken en niet betaald.

Het zit in de gene van deze natie en ik ben er van overtuigd dat het nog generaties duurt voor dat dit echt gaat veranderen.

Ik zit er middenin en zie en merk het dagelijks en eerlijk gezegd weet ik nog zo net niet of het moet veranderen.

en laten vooral geen oordeel vellen als je bijna dagelijks de berichten leest in de Nederlandse pers over alle misstanden in Nederland dan hebben vele die commentaar leveren een dikke laag boter op hun hoofd vrees ik.
Quote
#6
(17 December 2013, 19:27)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het zit in de gene van deze natie en ik ben er van overtuigd dat het nog generaties duurt voor dat dit echt gaat veranderen.
Dat kan wel zo zijn Cornelius maar dan vraag ik me toch serieus af of het reëel is dat wij, onze kinderen en misschien ook nog kleinkinderen daarvoor moeten blijven opdraaien. Als ze zo zijn en zo willen blijven is dat prima wat mij betreft, maar laat andere landen die zich wél weten te gedragen daar dan niet voor blijven opdraaien Angry

(17 December 2013, 19:27)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en laten vooral geen oordeel vellen als je bijna dagelijks de berichten leest in de Nederlandse pers over alle misstanden in Nederland dan hebben vele die commentaar leveren een dikke laag boter op hun hoofd vrees ik.
Tuurlijk, dat soort zaken hoor je in elk land, maar daar hoeft niet heel Europa voor te bloeden. Is toch een wezenlijk verschil lijkt me Confused
Quote
#7
Ik zag 'meneer' liapis ook net op het nieuws, erger me dood als ik zie met wat voor air hij daar loopt. Sukkel vind ik nog zachtjes gezegd Ger! Maar zo zie je maar weer dat er meer controle moet komen op regels, o.a politie controle. Het wordt veiliger op straat en brengt geld op op deze manier. Want ik ben er zeker van dat er meer mensen zoals Liapis rondrijden.
Quote
#8
Multiquote:Dat kan wel zo zijn Cornelius maar dan vraag ik me toch serieus af of het reëel is dat wij, onze kinderen en misschien ook nog kleinkinderen daarvoor moeten blijven opdraaien. Als ze zo zijn en zo willen blijven is dat prima wat mij betreft, maar laat andere landen die zich wél weten te gedragen daar dan niet voor blijven opdraaien Angry

Ik vraag me oprecht of de Nederlander en de overige Europeanen wel weten waar ze voor opdraaien.

Vergeet niet dat Nederland erg veel Eurotjes verdient aan de Schulden van bv Griekenland.

En worden ze in Europa wijzer absoluut ik denk het niet, de rest volgt let op de oost Europese landen die lid zijn geworden wat denk je wat Europa daar voor moet betalen in de zeer nabije toekomst.
Quote
#9
@cornelius/kees, zoals gewoonlijk mogen we geen kritiek op Griekenland en/of sommige Grieken hebben. Mag ik je erop wijzen dat jouw bericht over een Griek ging en niet over een Nederlander. Voor de zoveelste keer, ook aan de misstanden in Nederland of een willekeurig ander Europees land erger ik me kapot.
Quote
#10
(17 December 2013, 17:59)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En Europa maar denken dat deze natie zal veranderen, nee dus.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Eerlijk gezegd begrijp ik jouw laatste reactie ook niet helemaal Cornelius. Je opent met bovengenoemde tekst, maar als anderen het met je eens zijn bagatelliseer je de zaak door te schrijven dat dit soort misstanden ook in andere landen gebeuren. Wat wilde je nu eigenlijk precies zeggen met je eerste bericht Huh
Quote
#11
(17 December 2013, 20:29)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(17 December 2013, 17:59)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En Europa maar denken dat deze natie zal veranderen, nee dus.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Eerlijk gezegd begrijp ik jouw laatste reactie ook niet helemaal Cornelius. Je opent met bovengenoemde tekst, maar als anderen het met je eens zijn bagatelliseer je de zaak door te schrijven dat dit soort misstanden ook in andere landen gebeuren. Wat wilde je nu eigenlijk precies zeggen met je eerste bericht Huh

Já, ik ben daar ook erg benieuwd naar!
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#12
Als ik de "Rijdende Rechter" was, luidde mijn oordeel: inbeslagname auto, rijbewijs invorderen, rijontzegging voor aantal jaren ingaande na de celstraf, en boete voor verkeersovertreding. Controle of er nog andere voertuigen op zijn naam staan, en hoe het daar mee gesteld is. Laat deze meneer op snikhete dagen maar met bus en metro rijden i.p.v. in een auto met lederen bekleding en
airco. Ik was deze vakantie op Mythilini en heb daar op twee plaatsen auto 's zonder kentekenplaten in olijfgaarden zien staan, en dan bedoel ik niet de gebruikelijke sloopauto 's. Tientallen gezinnen moeten op een andere manier naar werk, school of supermarkt zien te komen. En ben buiten de grote steden maar eens afhankelijk van openbaar vervoer.

Echter: eerlijk is eerlijk: in een Brabantse gemeente is een wethouder afgetreden nadat een lokale krant op grond van de wet Openbaarheid van Bestuur ontdekte dat deze meneer zich op kosten van de gemeenschap zich van en naar zijn
stamkroeg liet vervoeren en ruim Euro 1.700,== declareerde. Als hij daarnaast ook nog eens alle parkeerboetes zou moeten betalen..., maar goed, hij zit nu met wachtgeld thuis en ondertussen lijken er nog meer vormen van zelfverrijking aan het licht te komen.

Ik ben bang dat deze praktijken inderdaad overal voor (kunnen) komen. Een dergelijke wet zou ook in Griekenland dergelijk gedrag kunnen voorkomen. Ik besef echter ook wel dat het verleidelijk is om je niet met dit soort zaken in te laten, zeker
als je weet dat anderen dat ook doen. Dan moet je wel stevig in de schoenen staan. We kunnen wel hard roepen dat wij dat nooit zouden doen, maar we verkeren dan ook niet in dergelijke omstandigheden. Wat niet weg neemt dat zowel de Griekse exminister als de Brabantse exwethouder schuldig zijn. "Dit is mijn oordeel en daar zult u het mee moeten doen."
Quote
#13
strengere politie controles Big Grin

Quote
#14
Dit las ik vandaag in De Post online.

Een gevalletje in Belgie.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ook dit figuur heeft gezien zijn positie als eurocommissaris van handel een voorbeeld functie.
Fijn voorbeeld geeft deze man.

Een gevalletje in Nederland.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Als voor corruptie en fraude veroordeelde ex-gedeputeerde van Noord Holland, toucheerde dit figuur een vorstelijk bedrag aan wachtgeld.
Het is werkelijk de schaamte voorbij.

Oplichting, fraude, belastingontduiking, stelen, corruptie, en alles wat God verboden heeft komt dus overal voor.
En het lijkt erop dat hoe hoger de positie is van dit soort figuren, hoe meer ze aan zelfverrijking doen, ten koste van de gemeenschap.
Dit was vroeger al zo, is heden ten dage nog steeds van toepassing, en zal in de toekomst niet veranderen.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#15
Niemand zal en kan ontkennen dat dit soort praktijken elders niet voorkomen, maar een ex minister, die de boel oplicht in een land, dat aan de afgrond staat en drastisch moet veranderen vind ik wrang.
Quote
#16
het pensioen van de 62jarige meneer Liapis en zijn vrouw
bedraagt 129.000 euro!
Verder is hij in bezit van 28 woningen en 3 dure auto's Angry
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)