Grieksegids nieuws     
ervaringen ross
#1
hallo,
voor onze volgende vakantie dachten we kefalonia en ithaka te combineren op ross staan er toffe verblijven. graag had ik geweten hoe jullie ervaringen met ross zijn, vooral bij combinatie reizen ivm met transfers. Boeken jullie volledig online want ikzelf kom uit belgie, in het verleden boekte ik altijd persoonlijk in een reisburo vlak over de grens maar wijchen is net iets te ver.
Ik sta nogal weigerachtig tegenover internet en zou niet graag hebben dat er iets in het honderd loopt.
Quote
#2
Ross is een geweldig Griekenland reisburo. Daar kun je met een gerust hart boeken.
jjohn's signature Groet,
John. 
Quote
#3
Wij hebben ooit 1x bij Ross geboekt naar Plakias (Kreta) toe, omdat ...als je daar naar toe wilt gaan je ...maar weinig keus hebt tussen NL reisorganisatie's .Het was voor ons toen ook de eerste keer dat we via Internet geboekt hadden ...(daarna alleen maar) ook bij andere ...
Ross is een Prima reisbureau! alles is prima geregeld incl de transfers.
Over combi reizen met Ross heb ik geen ervaring maar (als je alles goed plant) zou ik er bij deze reisbureau er alle vertrouwen in hebben hierin !!
Je kan ze ook eventueel even bellen om je verder op weg te helpen.
Quote
#4
Ross mag zich tetecht de Griekenlandspecialist noemen: vriendelijk personeel op kantoor in Wychen. Prima website en mooie brochures. Vakkundige medewerkers op de bestemmingen. Niets, maar dan ook helemaal niets op aan te merken. Als wij een vakantie naar Griekenland boeken, nemen we Ross altijd mee in de orientatie. Maar....
persoonlijk vind ik de prijs/kwaliteits verhouding van de accommodaties al jaren uit de pas lopen. Natuurlijk is het leuk om tussen de Grieken te "wonen", maar voor hetzelfde geld kun je bij de concurent een accommodatie met zwembad boeken. Meerdere reisorganisaties, waaronder ook Corendon, hebben het trucje van Ross afgekeken en hebben ook."authentieke" accommodaties in hun programma. Eliza was Here heeft ook ftaaie accommodaties: in de prijs is de autohuur inbegrepen. Deze accommodaties liggen echter vaak wat ongunstiger waardoor autohuur bijna een must is. Ook bij deze organisatie kun je met gerust hart online boeken. Zij hebben echter geen host (-ess) ter plekke. Om kort te gaan: online boeken kun je bij Ross met gerust hart doen!
Quote
#5
Wij hebben via de Ross de combinatie Kefalonia - Ithaka 2x gedaan. Prachtige accommodaties en alles uitstekend geregeld. Ik ben bereid om daar iets meer voor te betalen. Inmiddels zeker 10x met Ross gereisd en nog nooit teleurgesteld.
Quote
#6
Mijn ervaring met Ross is goed, maar inderdaad lopen de prijs/kwaliteit verhoudingen niet in de pas. Vergeleken met andere reisorganisaties die een soort gelijk aanbod hebben, is Ross vrij duur.
Quote
#7
Wij reizen al meer dan 10 jaar met Ross en zijn zeer tevreden. Ook de combi-reizen zijn prima geregeld. Wij reizen dit jaar naar Andros en Tinos. Alle boottickets en eventuele transfer vanuit de haven met bus/taxi zijn prima geregeld.
Verder vind ik prijs/kwaliteit verhouding wel mee vallen, misschien iets duurder, maar wel hele mooie accommodaties.
Quote
#8
Frank, wij zijn ons ook aan het oriënteren op Andros en Tinos. Heb jij zicht op de duur van de reis? Ik heb op de site van Ross iets gelezen over iemand die pas 's avonds laat op Tinos aankwam. De eerste dag is toch altijd een beetje een verloren dag maar om pas zo laat aan te komen zou voor een beletsel zijn om te kiezen voor deze eilanden. Wij hebben ook nog te maken met een autorit van 2 uur om op Schiphol te komen. Word dan wel een erg lange reis.
Quote
#9
Ross Holidays is een erg goede Griekenland specialist, al vele jaren met deze organisatie gereisd. Mooie kleinschalige accommodatie en goede service zowel op de bestemming als op het reisbureau.
Ook voor klachten staan ze open. Met recht is dit de Griekenland kenner. De prijzen liggen wellicht wat hoger dan een massa bestemming, het is maar waar je voor kiest. Ook combi reizen altijd goed verlopen.
Groet Ostria.
Quote
#10
Hoi Rolf, het is inderdaad een lange reis. Ook wij moeten 2 uur naar schiphol reizen.
Wij hebben afgelopen zaterdag bij Ross geboekt. De juiste vertrektijden zijn nog niet bekend. Dit jaar was het zo dat je met een lijnvlucht van Schiphol naar Athene vliegt (ochtendvlucht). Je land rond 12 uur in Athene, daarna ca 45 minuten naar de havenstad Rafinha. Waarschijnlijk hier een uurtje of 3 wachten op de boot naar Andros/Tinos. Dan 2 uur varen naar Andros, hier laden/lossen, dan 2 uur varen naar Tinos waar je rond 21.30 arriveert. Dan nog ca 20 minuten met de huurauto naar het appartement.
Er zijn ook mensen die eerst op Andros verblijven en daarna naar Tinos gaan.
Maar omdat het toch een lange reisdag is van wachten en zitten, hebben we besloten om maar meteen door te reizen naar Tinos.
Overigens zijn in rafinha ook genoeg taverna's waar je eerst kunt gaan eten, tevens is er een strand waar je kunt uitrusten.
Quote
#11
Wij gaan al jaren met Ross naar Griekenland. Dat Ross zo duur is, vind ik niet waar. In ieder geval niet in het hoogseizoen, vergeleken met andere reisorganisaties. Dat de acco's zo bijzonder zijn kan ik ook niet altijd zeggen. Wel is Ross een betrouwbare organisatie.
Wij zijn vorig jaar naar Andros geweest. De reis vonden wij niet leuk. Voor dag en dauw moesten we vliegen en om half 12 of zoiets waren we al in Rafina. Daar moesten we tot half 6(!!) wachten eer er een boot vertrok! We waren na 20.00 uur pas in de acco. Ook de terugweg vonden wij geen succes.
Quote
#12
Ik vind Ross' wel belachelijk duur. Zeker in de huidige tijd, waar je alles via internet kunt regelen.
Om een voorbeeldje te noemen: verleden jaar hebben wij 2 weken Pilion gedaan. We zaten in een villa met privézwembad en hadden een huurauto. Kosten tickets, accommodatie en huurauto: € 1550,-.
Kosten 2 weken Ross op de Pilion in een villa met privézwembad: bijna € 5000.-. 'Klein' verschil van een slordige € 3.500,- Tel uit je winst!
Zal vast niet voor alle accommodaties zo extreem zijn maar dit spande wel de kroon.
Quote
#13
Ja, dat is idd een belachelijk groot verschil zeg!
Maar je moet geen appels met peren vergelijken, ik bedoel een pakketreis bij een touroperator mag je niet vergelijken met een zelf samengestelde reis. Ik neem tenminste aan dat je dat bedoelt.
En natuurlijk is dat voor je portemonnee wel belangrijk.

Ik heb een paar keer prijzen vergeleken in het hoogseizoen van andere touroperators en van Ross en vond dat anderen ook behoorlijk aan de prijs waren voor iets vergelijkbaars.
Quote
#14
Kijk maar eens naar het TV-Prgramma "Red mijn Vacantie" SBS6.
Dan weet je waar een deel van de kosten zitten.
Geen overboekingen.
Geen vol hotel/apartement.
Je krijgt een gegarandeerde door jouw geboekte reis van Ross.
Ross staat op eenzame hoogte.

Wij hadden een apartement Samos.
Groot.
Groot balkon.
Keuken aanwezig.
3 x in de week schoon gemaakt.
3 x in de week schoon beddengoed en handdoeken.
Schoon en fris.
Super service van de hostes.
Mijn vakantie is voor mij meer waard, dan ergenis en bezuiniging.

Je kunt alles m.b.v. de telefoon afwikkelen.
Wychen is service gericht.
Helpen je met je keuze.
Je kunt vragen terug te bellen.
Zij sturen je alle papieren direct toe.
Je kunt dan controlen of de gemaakte afspraken op papier staan.
Je kunt ook vragen om de brochure(s) toe te zenden.
Dan kun je op je gemak een reis boeken.

Zeker boeken bij Ross, je krijgt daarvoor een super vakatie.
Bij de reis heb ik ook een wandelarrangement geboekt.
Als je een wandelliefhebber bent, zeker boeken.
Quote
#15
lijkt mij positief, alvast dank voor info
Quote
#16
ook ik ben afgelopen jaar op Andros geweest. Wij kijken wel even wanneer daar boten varen. Je weet ook dat de reguliere vlucht naar Athene daar op dinsdag om ongeveer 11.00 uur aankomt. En dan gaat de eerste boot om 17.30 uur. Maar dat is toch ook Griekenland? Het eiland is bereikbaar en je komt op een prachtplaats. Dat vind ik charme en het Griekenland-gevoel. Je kunt het weten als je even zoekt maar misschien moet Ross een beeld geven. De opvang ter plekke is overigens geweldig, zij maken het ferry-schema niet en de lunch was al betaald. Ik vind het een uitdaging, deze bestemming en ga zeker nog een keer terug en dan weer met Ross. Ze hebben mij nog nooit teleurgesteld.
Quote
#17
Natuurlijk zijn we het e.e.a. gewend als we naar Griekenland reizen maar door de ziekte van mijn vriendin moeten we wel rekening houden met de reistijden. We zijn het gewend om midden in de nacht (01.00 uur of 02.00 uur) te vertrekken uit onze woonplaats en dan in de middag op de plaats van bestemming te zijn. Een aankomst in de avond kan echter voor haar te zwaar zijn. Dat is iets om voor ons rekening te houden met de keuze van onze bestemming.
Quote
#18
Dacht zal ik nou wel of niet reageren.
Komt vaak zeurderig over als je als 1 van de weinige leden niet meer zo tevreden terug kijkt op een reis met Ross.
Na met Ross 7 maal een zeer goede vakantie gehad te hebben naar Griekenland besluiten we om in 2010 voor een 2e maal dat jaar met Ross te gaan. Een lastminute dit keer naar Gouvia naar Huize Rosalia
na eerst een reis naar Petra op Lesbos
Aangekomen bij Rosalia bleek al snel de airco niet te werken, volgens de eigenaar had hij wel al een aantal keren een monteur laten kijken maar die kon het niet repareren. Kregen wel direct ons reeds voor de airco betaalde geld terug. Toen de hostes kwam is in overleg een ventilator neergezet voor enige verkoeling. Dit samen met open balkon deur en open raampje moest het wezen. De volgende dag zat mijn vrouw op balkon terwijl ik een douche nam voor het uit eten gaan toen ze kwam melden dat ze ratten in een boom vlak voor ons balkon zag. Deze bleken ook in de goot aan ons balkon te komen en s´nachts op het balkon met open deuren. Toen we dit melde heeft de eigenaar wel gelijk gif gestrooid en takken verwijderd maar echt lekker slapen was er niet meer bij, deuren dicht en geen airco. Op de derde dag kwam de eigenaar toch met monteur ,zei is zo wel erg warm in kamer en heeft de gehele dag met familie (kleinkind en vrouw) bij ons appartement op balkon gezeten.( Monteur in gaten houden) Gezellig maar wel wat druk.
Airco bleek overleden . Er zou wel zo snel mogelijk wat aan gedaan worden .Dat hebben wij niet meer meegemaakt. Later in de week kwam eigenaar roepen en trots liet hij ons de eerste dode rat zien er zouden in de volgende 5 dagen nog enkele exemplaren volgen. Aan het zwembad bleken de meeste stoelen toe aan vervanging,deze waren gescheurd en telkens goed opletten dat je velletje hier niet tussen kwam was het devies .Eigenaar had ook de neiging om ongevraagd in acco te verschijnen als vrouw alleen was.
Bij thuis komst naar Ross gemaild over airco en ratten ,kapotte stoelen met de opmerking dat we geen !!! compensatie wilde maar dat het allemaal wat Ross onwaardig aan het worden was.
Antwoord van Ross kwam er op neer hoe wij het in ons hoofd haalde aanmerkingen te maken. Deze wisseling van mail speelde zich af tussen september en november. Wij hadden ondertussen wel weer geboekt bij Ross voor Chrani. Op een gegeven moment hadden vrienden van ons de kalender enz ontvangen maar bij ons bleef het wat Ross betreft stil,niks geen kalender of zo. Hierover toch mail gestuurd of we misschien op zwarte lijst stonden . Kregen als antwoord dat als we kadootjes wilden we maar eens met een andere reisaanbieder moeten gaan. Ross was ten slotte geen kadowinkel maar een reisorganisatie.
Hierop liet ik weten het raar te vinden dat je iets waardoor je je onderscheid van de rest nu ineens afdoet als iets dat niks voorsteld.
Hierop was het antwoord dat Stevanos persoonlijk loten trok wie wel en wie niet in aanmerking kwam en we de voorgaand 7 keren geluk hadden gehad. Jaja Ben na de overig heerlijke laatste vakantie in 2010 op juni 2011 voor het eerst en de jaren hierna met Eliza op reis geweest en dat bevalt ook prima.
Ook Eliza doet aan klantenbinding door goede reizen en ook leuke kadootjes te sturen. Heb dame bij Ross nog wel vriendelijk bedankt voor het gegeven advies.[Afbeelding: f2bz7.jpg]
Met de hand gemaakt schaaltje met recepten voor in het schaaltje
P.s. acco is jaar na voorval niet meer boekbaar bij Ross
Quote
#19
(22 December 2013, 20:48)janos54 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dacht zal ik nou wel of niet reageren.
Komt vaak zeurderig over als je als 1 van de weinige leden niet meer zo tevreden terug kijkt op een reis met Ross.
Nee hoor Janos, dat is absoluut niet 'zeurderig'; goed dat je het tóch hebt gedaan. Het kan helemaal geen kwaad als er ook eens negatieve aspecten worden beschreven. Misschien is dit tevens een aanleiding voor andere klanten om ook eventuele klachten van het bedrijf eens te belichten. Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt; dat zal bij Ross ongetwijfeld niet anders zijn. Zolang de klacht maar tot tevredenheid wordt opgelost (hetzij tijdens of meteen ná de vakantie) hoeft het allemaal niet zo'n probleem te zijn.
Eerlijk gezegd heb ik tot nu toe ook vrijwel alleen maar positieve dingen over Ross te vertellen. Wel hadden we twee keer ter plekke een klacht maar die werd ook twee keer keurig door de hostess opgelost.

(22 December 2013, 20:48)janos54 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Antwoord van Ross kwam er op neer hoe wij het in ons hoofd haalde aanmerkingen te maken. Deze wisseling van mail speelde zich af tussen september en november. Wij hadden ondertussen wel weer geboekt bij Ross voor Chrani. Op een gegeven moment hadden vrienden van ons de kalender enz ontvangen maar bij ons bleef het wat Ross betreft stil,niks geen kalender of zo. Hierover toch mail gestuurd of we misschien op zwarte lijst stonden . Kregen als antwoord dat als we kadootjes wilden we maar eens met een andere reisaanbieder moeten gaan. Ross was ten slotte geen kadowinkel maar een reisorganisatie.

Als het allemaal zo gegaan is zoals jij beschrijft slaat dat natuurlijk helemaal nergens op. Als er iets misgaat, en dat kan je natuurlijk nooit 100% voorkomen, gaat het erom dat de klacht op een keurige manier wordt afgehandeld. Ik denk dat daar ook mede de kracht van een reisorganisatie hoort te zitten. En in dit geval schoot Ross duidelijk te kort, zo ga je niet met je klanten om en dit is zéker niet goed voor je klantenbinding.

Zo ken ik Ross helemaal niet. Ik vraag me af of er meer Ross-gangers zijn die soortgelijke dingen hebben meegemaakt. Zo ja, schroom niet en schrijf het hier neer.
Of misschien wil Ross hier zélf even reageren op deze klacht?
Quote
#20
Hoewel ik absoluut voor transparantie ben, denk ik dat je moet voorkomen dat dit een anti Ross campagne wordt. Ikzelf ben vele malen tot volle tevredenheid met Ross op vakantie geweest. Sommige involkomenheden kunnen nu eenmaal niet direct worden verholpen. Zo zat de woonkamer van een door ons gezelschap gehuurde villa van Eliza ineens vol vliegen! Zulke dingen kunnen gebeuren. Het gaat er om hoe de eigenaar van de accommodatie dehost (-ess) en de touroperator ermee omgaan. Een anti Ross oproep vind ik niet kies, al zullen er ook bij deze touroperator ook gasten zijn met minder goede ervaringen. Laat hen uit zichzelf een berichtje plaatsen, daar is volgens mij geen oproep voor nodig. Fouten worden overal gemaakt, ook bij Ross. Blijft mensenwerk. Ik kan zoals eerder gezegd Ross van harte aanbevelen, maar de touroperator is niet zaligmakend: ik blijf prijs/kwaliteit verhouding goed in de gaten houden.
Quote
#21
(22 December 2013, 23:16)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoewel ik absoluut voor transparantie ben, denk ik dat je moet voorkomen dat dit een anti Ross campagne wordt. Ikzelf ben vele malen tot volle tevredenheid met Ross op vakantie geweest. Sommige involkomenheden kunnen nu eenmaal niet direct worden verholpen. Zo zat de woonkamer van een door ons gezelschap gehuurde villa van Eliza ineens vol vliegen! Zulke dingen kunnen gebeuren. Het gaat er om hoe de eigenaar van de accommodatie dehost (-ess) en de touroperator ermee omgaan. Een anti Ross oproep vind ik niet kies, al zullen er ook bij deze touroperator ook gasten zijn met minder goede ervaringen. Laat hen uit zichzelf een berichtje plaatsen, daar is volgens mij geen oproep voor nodig. Fouten worden overal gemaakt, ook bij Ross. Blijft mensenwerk. Ik kan zoals eerder gezegd Ross van harte aanbevelen, maar de touroperator is niet zaligmakend: ik blijf prijs/kwaliteit verhouding goed in de gaten houden.
Een 'anti-Ross' campagne Erwin? Volgens mij heb je m'n reactie óf niet goed gelezen óf niet goed begrepen Huh
Quote
#22
@Erwin, neem me niet kwalijk, maar als het thema in deze topic "ervaringen met Ross" is, dan mogen die ervaringen toch eerlijk worden weergegeven? Als er goede ervaringen zijn prima, maar de minder goede en slechte mogen dan toch ook worden gemeld, zonder dat je het gelijk een anti campagne hoeft te noemen.
Quote
#23
Uiteraard mogen en moeten ook negatieve ervaringen in deze topic. Er wordt immers om ervaringen, en niet alleen positieve gevraagd. Ik ben echter van mening dat er een verschil is tussen een op eigen initiatief geplaatste reactie, of.een "Radar" achtige oproep. Kennelijk heb ik het niet goed begrepen..? Overigens kan een ieder van ons wel een boekje opendoen over negatieve ervaringen met touroperators, Zelf heb ik bij een grote touroperator volgende meegemaakt, overigens: alles bij 1 boeking: annulering door tourperator omdat prijs van reis fout op website stond, een overboeking van het hotel dat wij als alternatief gekozen hadden. Na gezegd te hebben dat wij naar de luchthaven, en dus naar huis, terugwilden, konden we toch nog in het door ons gekozen hotel terecht. Maar dit terzijde, terug on topic.[/i]
Quote
#24
@Erwin: niet roomser zijn dan de Paus. In aanhef van deze draad gaf je ongevraagd (de inititiator van de draad nodigde daartoe niet uit, nota bene het ging om on-line boeken) een eerste waardeoordeel door te stellen dat de prijs/kwaliteit verhouding van Ross te wensen over laat. Je stelling is weliswaar niet gemotiveerd maar doet daarom niet minder af aan het door jou gestelde en vermeende Radar-effect.
Quote
#25
@ Dimitris, mijn algemene ervaringen met Ross zijn superpositief, zoals ook uit mijn reacties mag blijken. Een kantteking m.b.t. de prijs/kwaliteitsverhouding is volgens mij op zijn plaats. Zo hangt er bijvoorbeeld in menig accommodatie of geen of een beschimmeld douchegordijn. Ik vind dat je als touroperator die het alleen boekingsrwcht op die accommodatie heeft, dergelijke dingen op orde moet hebben. Vaak vind je bij anderen ook een "authentieke" accomodatie voor minder, of met zwembad. Daar ontbrak het vaak aan, en pas sunds enuge jaren
Quote
#26
Wij zijn voor de 5e keer met Ross naar Griekenland geweest, waarvan 4 keer positief echter dit jaar naar Samos plaats Ormos was het beduidend minder. Bij aankomst werd ons het appartement toegewezen welke we niet wilden hebben beneden aan het zwembad. Maria gaf te kennen niets te kunnen doen, maar door tussenkomst van de hostess Herma is dit gedeeltelijk opgelost. Maria heeft ons de hele vakantie niet meer aangekeken. Ook van Ross' hebben we geen enkele reactie meer gekregen. Mijn vraag is wordt het in 2014 weer Ross' of toch niet eens een andere organisatie?
Quote
#27
wij zijn 9 x met Ross Holidays op vakantie geweest naar
-Samos
-Skyros
-Kythira
-Chios
-Lesbos
-Ithaki
-Pilion
-Peloponnesos
-Epiros (Sivota)

alleen maar positieve ervaringen wat betreft accommodaties,
reisleiding en contact met Ross:)up
Quote
#28
Wij hebben slechts 1 x een vakantie bij Ross geboekt en wel naar Lefkas.
Het was een doorsnee appartement en qua service verschilde het ook niet echt met andere touroperators.
Sindsdien zijn we dan ook in zee gegaan met goedkopere aanbieders.
Quote
#29
Wij zijn ook verschillende keren met Ross geweest en goed te spreken over de organisatie. Neemt niet weg dat ze gewoon een stuk duurder zijn dan andere. Wij zijn ook heel wat keren met Sunweb/Sudtours geweest en de accomodaties waren net zo goed en de hostess ter plekke ook heel goed maar voor een veel lagere prijs. Er zijn nog wel plekjes waar we naar toe willen waar je alleen met Ross komt dus dat gaan we ook nog wel doen maar als je 2 keer per jaar naar Griekenland wilt (voor en najaar) dan is Ross gewoon te prijzig. Wij gaan komend jaar naar Kefalonia met Sunweb.
Quote
#30
k moet janos 54 gelijk geven wij waren er ook dat jaar in juni er waren toen ook klachten van div mensen daar.
wij hadden gelukkig het beste app daar maar de arco werkte toen al niet best meer monteurs waren er al regelmatig de acco liep op zijn laste benen
Wij zijn juni naar kythira geweest van ross en was goed .
wij gaan ook van andere aan bieders naar griekenland en bevalt ook .
Ik heb een zwager en schoonzus die daar werkelijk niets om geven dus maar 1 grote pan in keuken kasje glazen ratjetoe harde beden te kleine lakens koud water met douchen veel voor komend in griekenland .
Hij zij altijd als ik uit het vliegtuig stapt dan ruik ik dat ik er weer bent waar heb je nog dat je je veilig voelt en zeer vriendelijke mensen en de prachtige ver gezichten volgens mij ga je daar voor naar griekenland en is alles maar bij zaak .
En dan denk ik ja hij heb gelijk was ik maar zo gauw tevreden
Wij gaan dit jaar naar aginia alles zelf geboekt dus ben benieuwd of dat ons bevalt.
Ik wens julie allemaal het beste in 2014
Quote
#31
@ Johnie: als de rest door de gasten als "bijzaak" wordt gezien, kun je van de touroperator of de accomodatiehouder dezelfde ongeintersseerde houding verwachten. Als ik een jaar hard heb gewerkt voor een welverdiende vakantie, dan vind ik dat een aantal basis voorzieningen op orde moeten zijn, ongeacht welke reisorganisatie dan ook. Je kiest je verblijf op grond van zaken als faciliteiten en ligging. Als je een hotelletje uitkiest omdat het een gezellig barretje in de tuin heeft, en dat barretje blijft gedurende je hele vakantie gesloten, dan is dat een
domper. Zeker als dat hotelletje nogal afgelegen ligt en je de auto moet pakken om een drankje te drinken. Als je de "hoofdprijs" betaalt voor 14 dagen
vakantie, dan moet je aks eigenaar/organisator alle
op orde hebben en zeker geen hotels of appartementen selecteren die "op laatste benen lopen". Het gaat daarbij niet alleen om het je gasten zo goed mogelijk naar de zin te maken. Commercieel gezien is het ook niet slim: je kiest.de volgende keer voor een ander. Vooropgesteld dat ik vind dat eenieder een goede boterham moet kunnen verdienen: ik hoor steeds vaker dat mensen niet voor Griekenland kiezen maar Turkije: meer waar voor minder geld. Doet een.van de belangrijkste peilers onderde Griekse economie zeker geen goed. Ik dacht.overigens dat er ooit een potje was waaruit de Griekse overheid subsidie verleende om accommodaties te renoveren?
Quote
#32
(24 December 2013, 06:42)johnie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




k moet janos 54 gelijk geven wij waren er ook dat jaar in juni er waren toen ook klachten van div mensen daar.
wij hadden gelukkig het beste app daar maar de arco werkte toen al niet best meer monteurs waren er al regelmatig de acco liep op zijn laste benen
Wij zijn juni naar kythira geweest van ross en was goed .
wij gaan ook van andere aan bieders naar griekenland en bevalt ook .
Ik heb een zwager en schoonzus die daar werkelijk niets om geven dus maar 1 grote pan in keuken kasje glazen ratjetoe harde beden te kleine lakens koud water met douchen veel voor komend in griekenland .
Hij zij altijd als ik uit het vliegtuig stapt dan ruik ik dat ik er weer bent waar heb je nog dat je je veilig voelt en zeer vriendelijke mensen en de prachtige ver gezichten volgens mij ga je daar voor naar griekenland en is alles maar bij zaak .
En dan denk ik ja hij heb gelijk was ik maar zo gauw tevreden
Wij gaan dit jaar naar aginia alles zelf geboekt dus ben benieuwd of dat ons bevalt.
Ik wens julie allemaal het beste in 2014

Big Grin
Quote
#33
Ik zal ross echt geen veer in zijn kont steken, als er een aanbieding is gaan de prijzen wel, voor de rest zijn de prijzen zwaar overdreven t.o.v. andere touroperators die hetzelfde bieden voor veel minder geld.
Die fles wijn bij aankomst met dat kaartje en de kalender elk jaar heb je zelf dubbel en dwars betaald.
Wel een kanttekening, de liefste hostes die ik ooit tegenkwam vroeger was Helma die op Samos voor ross werkt.
Arthur's signature Almost all old truckers survive cancer, I am fighting again with it.
Quote
#34
De aanbiedingen gaan wel??????????????????
Quote
#35
Hallo Martin.
Het gaat mij er niet om Ross af te z..ken of zo.
Alleen zijn ze echt niet altijd zo fijn in het beantwoorden van goed bedoelde opmerkingen.
Verder moet iedereen zelf weten of en met wie je op reis gaat.
(P.S. ze geven je toch geen wijnreis korting heTongueTongue)
Prima reizen met Ross gehad allen die keer effe niet. Was voor ons gelukkig de 2e reis dat jaar anders ben je echt niet blij met Ross.
Quote
#36
Huh, Martin reageerde toch niet in dit draadje ... ;)
Quote
#37
(24 December 2013, 22:11)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Huh, Martin reageerde toch niet in dit draadje ... ;)

als de drank is in de man ...Big Grin
Quote
#38
(25 December 2013, 11:39)kritikaster schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 December 2013, 22:11)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Huh, Martin reageerde toch niet in dit draadje ... ;)

als de drank is in de man ...Big Grin

Inderdaad haha. Effe kerstwegtrekker. Niet martin maar Edwin natuurlijk. Zelf wat te veel aan de wijn geweest hik.
Sorry martin.
Quote
#39
@ Janos:Edwin is een spijkerbroek, als je reageert op mij: ik heet Erwin. Dit is in tegenstelling tot de meeste accounts op Oriste mijn echte naam. Zou fijn zijn deze goed te schrijven. Terug on topic: ook wij hebben vele fijne vakanties met Ross gehad, en nemen deze organisatie telkens in overweging. Kritisch blijven kan geen kwaad, toch?
Quote
#40
(26 December 2013, 01:09)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ Janos:Edwin is een spijkerbroek, als je reageert op mij: ik heet Erwin. Dit is in tegenstelling tot de meeste accounts op Oriste mijn echte naam. Zou fijn zijn deze goed te schrijven. Terug on topic: ook wij hebben vele fijne vakanties met Ross gehad, en nemen deze organisatie telkens in overweging. Kritisch blijven kan geen kwaad, toch?
Hallo Erwin
Je naam als een spijkerbroek merk gebruiken is niet de bedoeling natuurlijk. Was een beetje aan het stuntelen op mijn mobiel.
Dat je je echte naam gebruikt is je eigen keus hoewel ik niets te verbergen heb maar toch gebruik maakt van een forum naam.
Waar het allemaal om ging was dat je als een vurig pleitbezorger van Ross naar voren komt. Natuurlijk kan je met Ross prima op vakantie anders zouden wij dat ook niet jaren achtereen gedaan hebben.
Alleen de opmerking dat ze zo goed omgaan met klachten vonden wij niet terecht.
Dat jij ook heerlijke vakanties met Ross heb genoten doet hier niets aan af.
Mijn opmerking dat er tegenwoordig ook andere reisorganisaties zijn die kleinschalig en goed zijn is naar mijn idee zeer terecht.
Ieder voor zich maakt daar zijn keuze uit.

Verder nog fijne dagen en mocht je weer gaan, veel plezier in ons geliefde Griekenland
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Jouw forum-permissies
Je mag geen discussies starten.
Je mag geen reacties plaatsen.
Je mag geen bijlagen posten.
HTML staat aan.
MyCode staat aan.
Smilies staan aan.
[img]-code staat aan.