Grieken in rij om kentekenplaat in te leveren
#1
Griekse autobezitters laten bij duizenden hun voertuigen uitschrijven omdat ze de belastingen in 2014 niet meer kunnen opbrengen.

Maandag stonden bij de belastingkantoren lange rijen met Grieken die hun kentekenplaten kwamen inleveren.
Voor een kleine auto moet 120 euro per jaar worden betaald en voor een 1,6 liter middenklassenauto is dat 265 euro. Dat loopt op tot maximaal 1320 euro voor een luxeauto (4 liter). Grieken moeten de belasting uiterlijk aan het begin van het jaar betalen.

De hoogste ambtenaar van het ministerie van Financiën liet weten dat in 2013 al zo'n zeventigduizend uitschrijvingen uit het kentekenregister zijn geweest.

Bron: NU.nl
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#2
En het aantal auto's dat zonder kentekenplaten en verzekering rond rijd wordt met het jaar groter vooral op d eilanden en dan met name in de buitengebieden zoals hier op Kreta waar verdomd weinig controle is zeker buiten de grote steden.
Bij ons in het buitengebied van Gouves/koxari op Kreta zie je steeds vaker auto's zonder kentekenplaten rijden en zelfs in de dorpen is het geen uitzondering, dit omdat er nauwelijks controle op is en er verdomd weinig politie te zien is.
Ze kunnen beter Het vervoermiddel gelijk invorderen want zo is het denk ik geen oplossing.
Hetzelfde geld voor de tweejaarlijkse keuring van een auto, die wordt steeds vaker ontdoken en sinds de keuringsmarkt vrij is te geven wordt er op een vreselijke manier mee gesjoemeld.

Maar omdat er erg weinig controle is is er ook geen handhaving en dan moet je ook constateren dat de politie ook niet handhaaft.
Afgelopen zomer gezien in de binnenstad ban Heraklion een scooter per twee personen erop zonder helm staan nog wel te wachten voor een rood stoplicht (wat al een uitzondering is) komen er drie agenten op een motor aanrijden en die staan geduldig te wachten voor hetzelfde stoplicht het springt op groen en zoef weg de drie agenten zonder dat ze ook maar een moment naar de twee op de scooter omkijken.

Dus moraal van dit bericht is zonder een goede handhaving zullen de voertuigen zonder kentekenplaten wel weer vrolijk in de rondte rijden.
Quote
#3
en vervolgens zonder kentekenplaten hun weg vervolgen
Quote
#4
(23 December 2013, 17:00)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En het aantal auto's dat zonder kentekenplaten en verzekering rond rijd wordt met het jaar groter vooral op d eilanden en dan met name in de buitengebieden zoals hier op Kreta waar verdomd weinig controle is zeker buiten de grote steden

Dus begrijp ik jouw gedachtegang goed @Cornelius dat het grote aantal auto's dat rondrijdt zonder kentekenplaten hoofdzakelijk het gevolg is van een gebrek aan stringente controle? Of zou het gebrek aan financiën om e.e.a. niet meer te kunnen betalen, hierin óók meespelen.......?
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#5
Of een nieuwe manier om de belasting niet te betalen cq te ontduiken (de nationale sport van hoog tot laag) natuurlijk zijn er mensen die het uit financiële nood moeten doen maar dan moet je, je ook aan de wet houden.

En ja bij goede controle en handhaving zouden er vele minder zonder een kenteken rondrijden maar dat is in Nederland of andere landen niet anders.
Quote
#6
Hoi,
Terwijl ik deze topic lees denk ik:
En al die kleine verhuurbedrijven die 10 of misschien 20 auto"s in de verhuur hebben in het seizoen.
De meesten hebben die auto"s op eigen naam of bedrijf staan,wel of niet afbetaald.
Ook zij moeten het in de seizoensmaanden verdienen.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#7
(23 December 2013, 17:55)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Of een nieuwe manier om de belasting niet te betalen cq te ontduiken

Zou dit item in het nieuws niet te maken hebben @Cornelius, met de schrijnende financiële situatie waarin vele Grieken zich momenteel bevinden? Of begrijp ik jou goed dat door het opentrekken van een paar blikken politieagenten en/of belastingcontroleurs dit 'probleem' is op te lossen....

[Afbeelding: 1zxruxh.jpg]
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#8
(23 December 2013, 17:00)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En het aantal auto's dat zonder kentekenplaten en verzekering rond rijd wordt met het jaar groter vooral op d eilanden en dan met name in de buitengebieden zoals hier op Kreta waar verdomd weinig controle is zeker buiten de grote steden.
Bij ons in het buitengebied van Gouves/koxari op Kreta zie je steeds vaker auto's zonder kentekenplaten rijden en zelfs in de dorpen is het geen uitzondering, dit omdat er nauwelijks controle op is en er verdomd weinig politie te zien is.
Ze kunnen beter Het vervoermiddel gelijk invorderen want zo is het denk ik geen oplossing.
Hetzelfde geld voor de tweejaarlijkse keuring van een auto, die wordt steeds vaker ontdoken en sinds de keuringsmarkt vrij is te geven wordt er op een vreselijke manier mee gesjoemeld.

Maar omdat er erg weinig controle is is er ook geen handhaving en dan moet je ook constateren dat de politie ook niet handhaaft.
Afgelopen zomer gezien in de binnenstad ban Heraklion een scooter per twee personen erop zonder helm staan nog wel te wachten voor een rood stoplicht (wat al een uitzondering is) komen er drie agenten op een motor aanrijden en die staan geduldig te wachten voor hetzelfde stoplicht het springt op groen en zoef weg de drie agenten zonder dat ze ook maar een moment naar de twee op de scooter omkijken.

Dus moraal van dit bericht is zonder een goede handhaving zullen de voertuigen zonder kentekenplaten wel weer vrolijk in de rondte rijden.

de enige manier is dat je je zelf kandidaat stelt bij de eerstvolgende gemeenteraadsverkiezingen en dan kun je misschien aan deze wantoestanden iets verhelpen !Rolleyes
Quote
#9
Multiquote:Zou dit item in het nieuws niet te maken hebben @Cornelius, met de schrijnende financiële situatie waarin vele Grieken zich momenteel bevinden? Of begrijp ik jou goed dat door het opentrekken van een paar blikken politieagenten en/of belastingcontroleurs dit 'probleem' is op te lossen....

[Afbeelding: 1zxruxh.jpg]

Ach Bart laten wij samen maar ophouden fijne kerstdagen toegewenst .en een heel goed objectief 2014 toegewenst
Quote
#10
Wat moet je eigenlijk in Nederland betalen?
Quote
#11
(23 December 2013, 21:33)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat moet je eigenlijk in Nederland betalen?
Kan je niet zo één, twee, drie zeggen.
Ligt o.a. eraan of het een bedrijfsauto cq personenauto betreft, de soort brandstof, het gewicht en de provincie waar de eigenaar ervan woont.
Kijk eens hier
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Tel daar nog bij de volgens mij hoogste benzineprijs van geheel Europa (€ 1.77) en dan weet je het wel. Gelukkig woon ik in Zuid-Limburg en kan ik in België (€ 1,46), Duitsland (€ 1,50) of zelfs Luxemburg (€ 1,28) tanken, dat scheelt een behoorlijke slok op een borrel (lees: tank)

In ieder geval: Autorijden in Nederland is véél te duur. Ik zou best eens het verschil met Griekenland willen weten, bijvoorbeeld van een standaard auto, laten we zeggen een VW-golf of vergelijkbare auto welke op benzine rijdt.
In Nederland (provincie Limburg bijvoorbeeld) € 484,00 belasting per jaar (gewichtsklasse 1051-1150 kg)
Benzine rond € 1,77/L.
Wat zijn de kosten van een vergelijkbare auto in Griekenland?
Quote
#12
NU.Nl zit ernaast met zijn cijfers, zoveel is duidelijk voor een Suzuki Jimny 1300 cc betaalde ik voor 2014 de som van 364,50 €, hetzelfde als voor jaar. Mijn bron is......mijn eigen geldbeugel.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
(23 December 2013, 22:28)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




NU.Nl zit ernaast met zijn cijfers, zoveel is duidelijk voor een Suzuki Jimny 1300 cc betaalde ik voor 2014 de som van 364,50 €, hetzelfde als voor jaar. Mijn bron is......mijn eigen geldbeugel.
Wat weegt zo'n Jimny Jef? En rijdt ie op benzine? Wil toch eens kijken wat dat in NL zou kosten..........
Enne, wat kost een liter Euro 95 momenteel in Griekenland?
Quote
#14
(23 December 2013, 22:42)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(23 December 2013, 22:28)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




NU.Nl zit ernaast met zijn cijfers, zoveel is duidelijk voor een Suzuki Jimny 1300 cc betaalde ik voor 2014 de som van 364,50 €, hetzelfde als voor jaar. Mijn bron is......mijn eigen geldbeugel.
Wat weegt zo'n Jimny Jef? En rijdt ie op benzine? Wil toch eens kijken wat dat in NL zou kosten..........
Enne, wat kost een liter Euro 95 momenteel in Griekenland?


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




;)
Quote
#15
Ik betaal voor mijn Suzuki Wagon R ook 1300 cc, maar € 137,--, maar deze valt onder het oude regiem, is inmiddels 12 jaar oud.Confused
Ger het gaat om de oude auto's net zoals in Duitsland naar het aantal CC. bij de nieuwe auto's gaat het net zoals bij jullie om de Co2 vervuiling.
Hier kan je meer vinden, het is in het Duits, maar dat is voor velen geen probleem
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





De benzine is hier erg verschillend, helaas is het hier rond Rethymon een van de duurste delen, vandaag nog getankt 95 voor € 1,72 ltr.
Quote
#16
(23 December 2013, 23:02)de machinist schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik betaal voor mijn Suzuki Wagon R ook 1300 cc, maar € 137,--, maar deze valt onder het oude regiem, is inmiddels 12 jaar oud.Confused
Ger het gaat om de oude auto's net zoals in Duitsland naar het aantal CC. bij de nieuwe auto's gaat het net zoals bij jullie om de Co2 vervuiling.
Hier kan je meer vinden, het is in het Duits, maar dat is voor velen geen probleem
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





De benzine is hier erg verschillend, helaas is het hier rond Rethymon een van de duurste delen, vandaag nog getankt 95 voor € 1,72 ltr.

Voor zo een oude hoestbui op vier wielen zouden ze extra moeten rekenen .Hypocrite
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#17
Let op, in Griekenland betalen de inwoners niet alleen wegenbelasting, maar daar bovenop komt nog een luxery tax die afhankelijk is van de leeftijd een aantal cc. Deze wordt meegenomen in de jaarlijkse belastingaangifte.
Quote
#18
(23 December 2013, 23:02)de machinist schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




bij de nieuwe auto's gaat het net zoals bij jullie om de Co2 vervuiling.

Bedankt voor het vergelijkingsmateriaal 'machinist'. In Nederland wordt de motorrijtuigenbelasting echter niet berekend a.d.h.v. Co2-vervuiling maar gewicht i.c.m. brandstofsoort en provinciale opcenten.
Tot 1 januari 2014 zijn/waren auto's met zeer weinig uitstoot een tijdje belastingvrij maar daar komt volgende week een eind aan.
Benzineprijs NL/GR is dus redelijk vergelijkbaar.
De door El Greco genoemde website met benzineprijzen is redelijk accuraat m.u.v. de prijzen in België; ik heb er vandaag nog getankt voor € 1,43 en zeker geen € 1,59. Maar dat is wel zo'n
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




die doorgaans flinke kortingen hanteren.

(23 December 2013, 23:20)Geni schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Let op, in Griekenland betalen de inwoners niet alleen wegenbelasting, maar daar bovenop komt nog een luxery tax die afhankelijk is van de leeftijd een aantal cc. Deze wordt meegenomen in de jaarlijkse belastingaangifte.
Oeps, dat maakt het vergelijken inderdaad meteen een stuk lastiger Confused
Quote
#19
Wij hebben het net betaald: €240 dat is ongeveer de helft van wat we in NL betalen - auto's zijn vergelijkbaar vwb motorinhoud en gewicht schat ik. Die in NL is 10 jaar oud die op Samos 4 jaar. Benzine Samos 168.4 en wij tanken in NL ook in Be €148.4
Overigens hier op Samos vorig jaar APK laten doen door privé bedrijfje op aanraden van de garage - liep gesmeerd!!
Quote
#20
(23 December 2013, 23:10)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor zo een oude hoestbui op vier wielen zouden ze extra moeten rekenen .Hypocrite

Jeff,
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, voor al die oude brikken die hier rondrijden zonder keuring, die trouwens helemaal NIET op de weg mogen komen, dus in beslag nemen.
Want extra belasten werkt niet, zij betalen toch niet, en zoals eerder gesteld, controle is hier een wasse neus.
Maar die auto's die WEL door de keuring komen, en dan worden de uitlaatgassen gemeten, die voldoen aan de wet, dus waarom extra tax????
Vorige week nog naar een nieuwe skoda gekeken, 1200 cc. wegenbelasting voor deze auto gaat € 354,-- kosten, en dan dubbele verzekeringAngry
ja, want wij verzekeren onze auto wel, dat gaat een beetje teveel worden.Angry
Dus ik tuf nog maar even door volgend jaar, in Augustus weer naar de APK en dan zien wij wel weer verderBig Grin
Quote
#21
Hier een lijstje met de wegenbelasting voor 2014. Voor een 1200cc motor betaal je 135 euro. Ik heb zelf een 1100 cc (fiat punto), dus ook 135 euro. Ik had eerst een minibus met een 2000cc motor. Als je het lijstje ziet snap je waarom die niet mee zo gewild zijn...veel te duur (ook qua bezinegebruik)


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#22
(24 December 2013, 11:26)Berendw schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hier een lijstje met de wegenbelasting voor 2014. Voor een 1200cc motor betaal je 135 euro. Ik heb zelf een 1100 cc (fiat punto), dus ook 135 euro. Ik had eerst een minibus met een 2000cc motor. Als je het lijstje ziet snap je waarom die niet mee zo gewild zijn...veel te duur (ook qua bezinegebruik)

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Begrijp ik het dus goed dat, als ik in Griekenland een auto bezit met een cylinderinhoud van 1200cc en een Co2-uitstoot van 105gr/Km, per jaar € 135,00 plus € 0,90 aan die luxe-belasting (is dat die belasting war Geni het hierboven over heeft?) = totaal € 135,90 betaal? Of zie ik nog iets over het hoofd?
Nou, da's in Nederland wel anders hoor; ik betaal voor mijn auto met deze specificaties (1200cc - 102 gr/Km - net 2 jaar oud) € 305,00 per jaar Blush
Quote
#23
Griekse autobezitters laten bij duizenden hun voertuigen uitschrijven omdat ze de belastingen in 2014 niet meer kunnen opbrengen.

Ik vraag me af: De vele Griekse MOTOR-bezitters zitten die met hetzelfde probleem,zit ook een kentekenplaat op.
Hoor van de kenners,
Groetjes en ondanks alle grote en kleine tegenvallers: Hele Fijne Kerstdagen voor alle ORISTE vrienden,
Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#24
Links of rechtsom, dit toont maar weer eens de mentaliteit van de gemiddelde Griek en dan boos worden dat je land maar in de crisis blijft.
Quote
#25
(24 December 2013, 11:44)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Begrijp ik het dus goed dat, als ik in Griekenland een auto bezit met een cylinderinhoud van 1200cc en een Co2-uitstoot van 105gr/Km, per jaar € 135,00 plus € 0,90 aan die luxe-belasting (is dat die belasting war Geni het hierboven over heeft?) = totaal € 135,90 betaal? Of zie ik nog iets over het hoofd?
Nou, da's in Nederland wel anders hoor; ik betaal voor mijn auto met deze specificaties (1200cc - 102 gr/Km - net 2 jaar oud) € 305,00 per jaar Blush

Nee Ger de belasting waar Geni het over heeft is een soort van vermogensbelasting en wordt bij je inkomen opgeteld.
Dus ieder jaar moet je belastingaangifte doen en in die belastingaangifte wordt de auto als waarde mee geteld.

Kali mera

Dick
Quote
#26
(24 December 2013, 14:50)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nee Ger de belasting waar Geni het over heeft is een soort van vermogensbelasting en wordt bij je inkomen opgeteld.
Dus ieder jaar moet je belastingaangifte doen en in die belastingaangifte wordt de auto als waarde mee geteld.

Pfff, erg ingewikkeld allemaal; vergelijken is eigenlijk nauwelijks te doen met al die verschillen Confused
Quote
#27
Mijn vrouw rijd met een Renault Clio 1200 cc deze kost aan wegenbelasting €135 p.j. De verzekering WA extra €260 p.j.
Een keer in de 2 jaar de APK, deze kost tussen de €30 en €50. Officieel moet je elk jaar je Co2 laten controleren maar dat doet bijna niemand, kosten zijn €10 is bij de APK natuurlijk inbegrepen.
Benzine kost momenteel €1.65 maar dat verschilt per tankstation.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#28
@ Els

Je hebt een APK laten uitvoeren in Griekenland op een Nederlandse auto??
Hoe gaat dat in zijn werk met de afmelding naar de NL RDW ??
Ik wil n.l. met mijn camper langere tijd naar Griekenland en zit met die APK keuring in mijn maag. Hierdoor zou ik alleen voor de APK terug naar NL moeten. Kost toch snel € 1200 v.v.

Ik hoop dat er iemand is die hier wat van af weet.

Hypocrite
Rene
Quote
#29
Rene,
je kan de APK ook vóór vertrek naar Griekenland laten keuren; is dan gewoon weer één jaar geldig.
Quote
#30
"Griekse autobezitters laten bij duizenden hun voertuigen uitschrijven omdat ze de belastingen in 2014 niet meer kunnen opbrengen....."
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#31
@digiwalker: misschien heb ik het niet duidelijk genoeg opgeschreven. We hebben in Griekenland een auto gekocht met Grieks kenteken. Die laten we in Griekenland. In Nederland hebben we een auto die we ook in NL gekocht hebben met NL kenteken. Die blijft in NL.
De APK in Griekenland was dus van de "Griekse" auto. Volgens mij moet je voor een auto met NL kenteken ook in NL APK laten doen. De EU-regelgeving is nog niet zo ver dat dat in elk willekeurig EU-land kan.
Quote
#32
(24 December 2013, 19:27)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@digiwalker: misschien heb ik het niet duidelijk genoeg opgeschreven. We hebben in Griekenland een auto gekocht met Grieks kenteken. Die laten we in Griekenland. In Nederland hebben we een auto die we ook in NL gekocht hebben met NL kenteken. Die blijft in NL.
De APK in Griekenland was dus van de "Griekse" auto. Volgens mij moet je voor een auto met NL kenteken ook in NL APK laten doen. De EU-regelgeving is nog niet zo ver dat dat in elk willekeurig EU-land kan.


In Belgie en Spanje kun je de NL auto wel apk laten keuren en afmelden, zie hiervoor,

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Henk
Quote
#33
Ik meen toch werkelijk dat dit een topic was die over Grieken ging die de belasting voor hun auto niet konden betalen maar dat draadje is weer erg ver te zoeken.
Quote
#34
(25 December 2013, 16:32)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik meen toch werkelijk dat dit een topic was die over Grieken ging die de belasting voor hun auto niet konden betalen maar dat draadje is weer erg ver te zoeken.

Eerder geknapt zou ik zeggen. Big Grin
gradusn's signatuur efxaristo

Quote
#35
(25 December 2013, 16:32)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik meen toch werkelijk dat dit een topic was die over Grieken ging die de belasting voor hun auto niet konden betalen maar dat draadje is weer erg ver te zoeken.
Maar dan lijkt het mij toch interessant om te weten wat dat dan kost in Griekenland. Kunnen vergelijkingen gemaakt worden, waar dan weer verder op geborduurd wordt.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#36
(25 December 2013, 16:32)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik meen toch werkelijk dat dit een topic was die over Grieken ging die de belasting voor hun auto niet konden betalen maar dat draadje is weer erg ver te zoeken.

Een bijzondere situatie doet zich voor!
Zelden maar eigenlijk nooit, ben ik 't hier of 'elders' eens met Cornelius. Maar nu moet ik toch echt bekennen dat........
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#37
(25 December 2013, 21:38)Bart0riste schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een bijzondere situatie doet zich voor!
Zelden maar eigenlijk nooit, ben ik 't hier of 'elders' eens met Cornelius. Maar nu moet ik toch echt bekennen dat........

En dát op eerste kerstdag Bart Hypocrite ; ik ben diep ontroerd ;)
Wellicht een vervroegd begin van een veelbelovend, begripvol maar vooral 'vredig' 2014?
Quote
#38
(25 December 2013, 22:10)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(25 December 2013, 21:38)Bart0riste schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een bijzondere situatie doet zich voor!
Zelden maar eigenlijk nooit, ben ik 't hier of 'elders' eens met Cornelius. Maar nu moet ik toch echt bekennen dat........

En dát op eerste kerstdag Bart Hypocrite ; ik ben diep ontroerd ;)
Wellicht een vervroegd begin van een veelbelovend, begripvol maar vooral 'vredig' 2014?

Zeker Moderator, ik schrok zelf eigenlijk ook van mijn reactie op Cornelius z'n inbreng. Zou dan toch de kerstgedachte hierin een rol spelen? Néé, denk 't niet! Het ging hier over de Grieken en hun kentekenplaten? Echter niet over het daarop volgende 'geneuzel' m.b.t. periodieke keuringen gewichten en cilinderinhoud, uitstoot en verschillen in wegen- en/of houderschapsbelasting tussen Nederland en Griekenland.....?

Fijne voortzetting van de Kerst!
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#39
(25 December 2013, 22:42)Bart0riste schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het ging hier over de Grieken en hun kentekenplaten? Echter niet over het daarop volgende 'geneuzel' m.b.t. periodieke keuringen gewichten en cilinderinhoud, uitstoot en verschillen in wegen- en/of houderschapsbelasting tussen Nederland en Griekenland.....?

Het ging inderdaad over het massaal inleveren van de kentekenplaten door de (te) hoge kosten van het autorijden in Griekenland Bart. Ik (en misschien wel meer lezers) had echter geen enkel idee wat het houden van een auto in Griekenland nou eigenlijk kost; dus wát precies als 'hoge kosten' wordt omschreven. Omdat ik wél weet om welke bedragen het in Nederland gaat probeerde ik zicht te krijgen a.d.h.v. vergelijkingsmateriaal met de kosten die ik in Nederland moet maken om een auto te kunnen houden/rijden. En aangezien de belastingen op verschillende manieren in GR/NL worden berekend moeten er helaas wel enkele specificaties worden uitgewisseld.
Aan eventuele andere lezers die dat helaas, net als jij, als geneuzel beschouwen bied ik mijn excuses aan ;)
Quote
#40
wat is het toch (a..s)moeilijk om voor iedereen goed te doen ......
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Grieken zijn vossen/ zijn Grieken vossen? Wick 0 2.018 22 February 2012, 09:15
Laatste bericht: Wick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)