Waarheen op Zakynthos?
#1
Wij zijn voornemens komend jaar een bezoekje te brengen aan Zakynthos. Wat is het leukste/mooiste plekje om te verblijven op het eiland? We zoeken een gezellig plaatsje maar geen massatoerisme en mooie stranden. Iemand tips? Alvast bedankt voor de reacties.
Quote
#2
Wij zaten alweer wat jaartjes geleden in Agios Sostis dat nét naast het drukke Laganas ligt. Laganas is misschien leuk om eens te gaan bekijken, echter als je van rust houdt moet je daar geen accommodatie hebben. Erg druk en veel Engelse toeristen; de Engelse invloeden uit de "Zante" tijd zijn daar nog (véél te) goed te merken. Gelukkig is het aangrenzende Agios Sostis een wereld van verschil; een klein dorpje met een leuk strandje vanwaar je tevens allerlei leuke uitstapjes kunt ondernemen. Vanaf het strand kan je d.m.v. een loopbruggetje het gelijknamige eilandje bereiken. Agios Sostis is wat mij betreft een aanrader. Kijk eens op de pagina van de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




om een indruk te krijgen.
Ik denk dat er genoeg leuke plekjes op Zakynthos zijn, er zullen vast nog wel meer tips volgen ;)

Kijk ook eens in deze
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





en op de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




van Oríste-lid Janos54, waar ook heel wat leuke tips én foto's op staan.
Quote
#3
Volgende links:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Bij de 3e bij "suche" zakynthos aangeven.
Johannes
Quote
#4
zie ook Youtube hoekje hier op het forum

Youtubes van Robert Polasek o.a. mooie film over Zakynthos
Quote
#5
Rustige gebieden op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




zijn ook bv Gerakas, Porto Koukla en Keri Lake vind ik zelf een heel gezellige plaats.
Quote
#6
Ik ben afgelopen zomer op Zakynthos geweest, maar vond het een beetje tegenvallen. prachtige stranden, dat wel, maar ik vond de plaatsjes een beetje tegenvallen, niet zo mooi en echt Grieks.
Quote
#7
Zijn er ook nog leuke dorpje op Zakynthos in vergelijking zoals ...Petra in Lesbos en kokkari in Samos???
Quote
#8
Neen dorpjes zoals jij beschrijft ga je op Zakynthos niet vinden. Ik was er meerdere keren, verschillende plekken maar met een stip Agios Sostis is leukste plaatske met een heel mooi zandstrand. Tegenover schildpaddeneiland Marathonisi. Agios Sostis is een gezellig kustplaatsje maar niet echt een grieks dorpje. Wel aanrader.
Quote
#9
Er zijn leuke dorpjes op Zakynthos, maar authentieke oude dorpjes niet. Voornamelijk door de aardbeving in 1953 die bijna alles verwoestte.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Zakynthos kan niet vergeleken worden met de Noord-Egeïsche eilanden zoals Lesvos en Samos. Zoals sommigen hier reeds vermelden, vindt je op Zakynthos nog maar weinig of zelfs geen authentieke dorpjes.
Het eiland werd langzamerhand jammer genoeg omgetoverd tot een soort Engelse kolonie waar bovenop, de laatste jaren, nog arrogante en onbeschofte "rijke" Russische toeristen bijkomen die nergens respect voor hebben.
Ik heb jammer genoeg moeten vaststellen dat Zakynthos zijn Griekse karakter voor een groot deel heeft verloren en dat heel wat zaken uit zijn om zo snel mogelijk geld uit je zakken te halen.
Ik heb al heel wat eilanden afgereisd maar jammer genoeg heb ik een afkeer gekregen van de meeste Ionische eilanden ten gevolge van hun toeristengedrag en de low-costmaatschappijen die hier niet veel goeds aan bijdragen!
Geef mij mijn stekkie maar op Lesvos tussen de lokale vissers!
Quote
#11
Aghios Sostis is idd leuk, klein en gezellig, relaxte sfeer vonden wij in 2006, alweer tijdje terug. Laganas niet aan te bevelen, ff om te pinnen of zo en rond te lopen. Je kunt er leuk bootjes huren naar en om het schildpadeiland. Achterland AS mooi, veel olijfgaarden, zowiezo groen eiland, beroende wrakbaai met soda kleurend water Smile
Prachtige stranden bij Vassilikas, maar daar niet echt leuke dorpjes.
Succes met kiezen, Karpathos en Zuid-kreta kan ik je ook aanraden.
Quote
#12
Vooral voor Belgische toeristen kan Zakynthos een handige 'meenemer' zijn om ook het nabij gelegen eiland Kefalonia te bezoeken (en vooral op Kefalonia te verblijven).
Kefalonia vonden wij namelijk veel authentieker, mooier... en vooral ook veel rustiger.
Vanuit België is er namelijk de mogelijkheid om een chartervlucht naar Zakynthos te nemen.

Voor de Nederlandse vrienden stelt dit 'probleem' zich niet, want zij hebben de mogelijkheid van rechtstreekse charter naar Kefalonia.

Zakynthos heeft beslist wel mooie plekjes, bijvoorbeeld Agios Sostis zoals Ger beschreef. Wat ik echter niet fijn vond, waren de schreeuwerige Engelstalige opschriften, borden en vlaggen aan eetgelegenheden. Op sommige plaatsen waande ik me niet meer in Griekenland. Ik mag dit beslist niet veralgemenen, maar Zakynthos was niet mijn favoriet eiland waar ik absoluut als eerste bestemming terug heen wil...
Maar goed, voor elk wat wils.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#13
Iedereen heel hartelijk dank voor alle reacties. Na alles gelezen te hebben vrees ik dit niet onze bestemming zal gaan worden deze zomer. We gaan verder zoeken. Pilion en Naxos staan ook nog op ons lijstje...
Quote
#14
(04 January 2014, 20:43)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vooral voor Belgische toeristen kan Zakynthos een handige 'meenemer' zijn om ook het nabij gelegen eiland Kefalonia te bezoeken (en vooral op Kefalonia te verblijven).
Kefalonia vonden wij namelijk veel authentieker, mooier... en vooral ook veel rustiger.
Vanuit België is er namelijk de mogelijkheid om een chartervlucht naar Zakynthos te nemen.

Dat is óók onze bedoeling. Vlucht naar Zakynthos (met Ryanair van Charleroi), kort verblijf, dan naar Kefalonia en vervolgens Ithaka (mijn favoriet in de Ionische Zee) en Lefkada.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#15
Ook namens mij bedankt voor de antwoorden !! Voor mij valt Zakynthos nu ook af ;) Ook ik ben nog steeds op zoektocht!

Kefalonia lijkt mij ook mooi en is ook ff groter als Zakynthos en ca. evengroot als Samos .... Patrick weet jij misschien welke dorpjes leuk zijn daar? ongeveer in vergelijking met Petra en Kokkari?
Quote
#16
Kefalonia is een prachtig eiland Wilma, maar ook hier door de aardbeving van 1953 vind je niet de echte Griekse dorpjes zoals je ze op andere eilanden vindt. Het enige authentieke wat bewaard is gebleven is Fiskardo en Assos. Wij zaten in Lassi, maar dat zou ik je afraden. Dat vonden wij helemaal niks.
Quote
#17
@Wilma Heb je al eens aan Fourni of Ikaria gedacht? Moeten ook heel mooi zijn, vlak bij ons geliefde Samos
Quote
#18
Klopt Els,
Ik ben zelf een paar keer met Griekse vriend op Ikaria geweest,heerlijk bij zijn familie gelogeerd,prachtig mooi eiland,met de boot vanaf Samos ben je er zo,weinig toeristen erg vriendelijke mensen die vaak ook familie op Samos hebben.Ik denk via internet wel het een en ander te vinden over ook dit pareltje.
Wilma, succes met je zoektocht.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#19
Voor wie toch nog wat meer over Zakynthos wil vinden:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En Ger toen wij er waren in 2005 kwam er elke morgen een bus over het strand tussen Laganas en Agios Sostis[Afbeelding: 2ppldnt.jpg]
Quote
#20
(07 January 2014, 17:56)Andrebeek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En Ger toen wij er waren kwam er elke morgen een bus over het strand tussen Laganas en Agios Sostis

Ja, dat was bij ons ook zo. Was even lachen, elke keer als de bus aankwam moesten er strandstoelen aan de kant worden geschoven; even daarna lag iedereen weer te bakken op de 'busbaan' Big Grin
Er reden wel meer auto's over het strand; het is immers de allerkortste weg van Agios Sostis naar Laganas. Over de weg rijdt je een heel stuk om Confused

Gelukkig ging 's avonds het strand wel dicht en reden er geen bussen over.
Leuk trouwens dat je er een foto van hebt gemaakt; ik was zó verbaasd dat ik dat helemaal vergat. En wees nou eerlijk, zoiets gelooft toch geen mens (behalve Grieken) als je dat op een verjaardagsfeestje verteld Big Grin
Quote
#21
Wat een geweldig gezicht Big Grin

Zo hebben wij op een rondreis wel eens in een hotel gezeten dat zijn ingang had rechtstreeks aan het strand. Ook zo apart dat je met je koffer door het zand moest zeulen.
Quote
#22
Els schreef...@Wilma Heb je al eens aan Fourni of Ikaria gedacht? Moeten ook heel mooi zijn, vlak bij ons geliefde Samos

(06 January 2014, 20:53)Margaritha schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Klopt Els,
Ik ben zelf een paar keer met Griekse vriend op Ikaria geweest,heerlijk bij zijn familie gelogeerd,prachtig mooi eiland,met de boot vanaf Samos ben je er zo,weinig toeristen erg vriendelijke mensen die vaak ook familie op Samos hebben.Ik denk via internet wel het een en ander te vinden over ook dit pareltje.
Wilma, succes met je zoektocht.
Groetjes Margaritha
Bedankt voor de tip Els en Margaritha ;)
Er is idd veel te lezen via google over dit Eiland....
Floortje heeft hier ook een uitzending over gemaakt ..
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(Misschien ook leuk voor andere om dit te zien !)
Quote
#23
Fourni is echt de moeite, wel niet zo makkelijk om er te geraken en terug te vertrekken. Boten zijn niet zo klokvast. Bovendien nogal ruige zee vanaf Ikaria.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Waarheen? spikie 25 14.387 17 January 2013, 20:51
Laatste bericht: Zorbathagreek
  Waarheen in 2011? Ger 26 18.431 27 February 2011, 20:16
Laatste bericht: graciosameisje

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)