Autohuur Kefalonia
#1
Nu de tickets en de villa geboekt zijn, de volgende etappe: autohuur.

Ik heb al bij Sunnycars via de ANWB met vroegboekkorting gekeken en ook van de prijzen van EconomyCarrentals ben ik op de hoogte.

Nu gooide ik er ook een 'google-tje' tegen aan en zag zeer concurrerende tarieven van CBR Car Rental en Petanis car rental. Volgens de sites alles inclusief, geen eigen risico en gratis extra bestuurder.
De slogan van Marktplaats zit echter goed in mijn hoofd dus het is vast te mooi om waar te zijn.
Heeft iemand hier ervaring met deze autoverhuurbedrijven of andere goede lokale verhuurbedrijven?
Quote
#2
Vito,

Ik ken ze niet. Was er vorig jaar via Eliza en had een auto van Mercury (in het pakket). Niet echt geweldig maar ook niet slecht, hoewel de slogan "brand new cars" kul was.

Maar soms is het handig om ook even verder te kijken dan Griekenland zelf. Wij gaan van de zomer wellicht naar Thessaloniki/Chalkidiki en het viel mij op dat het goedkoper is om via
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




een auto te huren vanaf vliegveld Makedonia dan via
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Raar maar waar.

Succes!
Quote
#3
Ik had idd ook al gekeken via ebookers.de omdat deze voor de VS heel goedkoop is, maar ik kan er niet echt wijs uit of in dat tarief een extra bestuurder zit. Bij een aantal maatschappijen moet je daar nog voor bijbetalen en ben je alsnog een hoop geld kwijt.
Ik ga eens kijken bij Hertz. Alamo.nl is erg duur.
Quote
#4
Ook ik was er vorig jaar via Eliza en had een auto van Mercury (in het pakket). Het was een compleet nieuwe panda met 60 km op de teller.
Voor ons groot genoeg en prima karretje.
Quote
#5
Mercury was behoorlijk aan de prijs.
Ik heb toch maar weer gekozen voor EconomyCarrentals en voor € 350,- alles incl. een Toyota Yaris via AutoUnion gehoord. Geen shuttle maar een meet & greet, dus helemaal prima.
Zelfde auto was via de ANWB met vroegboekkorting nog €30,- duurder, dus mooie deal en omdat we weer via EconomyCarrentals hebben gehuurd, krijgen we nog extra korting de volgende keer.
Quote
#6
Vito, voor hoe lang huur je die auto dan? De laatste jaren heb ik voor 14 dagen hooguit zo'n € 250,00 - € 275,00 all-in betaald op Kreta, Karpathos, etc.
Dan hadden we bv een Huyandai Accent. (klasse Ford Focus zeg maar). Waren periode's juli-september steeds. Huh
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#7
Misschien dat het daar zo goedkoop is of je hebt nog eigen risico? Wij hebben geen enkel eigen risico. verleden jaar in Athene betaalden we zelfs nog 60 meer. Heb je ook meerdere bestuurders voor die prijs? Wij rijden altijd met twee. Het zou best kunnen dat lokale bedrijven goedkoper zijn, maar ik heb geen zin in schades waar ik onverwacht toch voor op moet draaien, omdat er toch net weer wat uitgesloten is.
Quote
#8
Neen, geen eigen risico. 14 dagen huur moet overigens 10 dagen zijn, maar dan nog goedkoop denk ik? We laten ook altijd op de overeenkomst vastleggen dat we met z'n tweeën rijden. Zal wel met vraag en aanbod te maken hebben denk ik dan.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#9
Als ik 350,- deel door 14 kom ik op € 25,- per dag en dan is het dus net zo duur, Johan :)
Gelukkig, dan hoef ik me niet 'getild' te voelen Big Grin
Quote
#10
Wij hebben voor 2 weken in mei bij sunnycars een auto gehuurd op Kefalonia voor 392,--. kleinste auto met airco, alles inbegrepen zoals altijd bij sunnycars, ook 2e bestuurder. Goede ervaring met sunnycars uit het verleden.
Quote
#11
Daarom mijn vraag voor hoelang je de auto gehuurd had. Wel in het vervolg voor hetzelfde geld een klasse hoger losl** hé? Big Grin
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#12
Lumix, ben je geen lid van de ANWB of zit daar de vroegboekkorting via de ANWB bij Sunnycars daar al in?
Quote
#13
wie heeft er ervaring met het huren van een auto vanaf vliegveld Athene? het aanbod is zo groot en de prijzen vrij hoog. heeft er iemand tips?
Quote
#14
Wij hebben dat 3 x gedaan via Economycarrentals en dat bevalt prima. Zij zijn ook de goedkoopste vanaf Athene. 1 x via Expedia maar dat is slecht bevallen.
Quote
#15
@Vito Probeer ook eens iDrive autoverhuur Athene (even googelen). Is van dezelfde organisatie als yes-rent-a-car Samos (zie top van deze pagina). Niet de allergoedkoopste maar wel hele goede service
Quote
#16
Ik hoef geen auto meer te hebben, Els. Ik heb al gehuurd via EconomyCarrentals. Goedkoop en tot nog toe altijd prima verzorgd. 1 x lang wachten op een shuttle en bij het verhuurbedrijf zelf, AutoUnion, maar als je voor Alamo, Avis of Hertz kiest kun je direct op de luchthaven afhalen.
Quote
#17
(12 January 2014, 16:01)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Lumix, ben je geen lid van de ANWB of zit daar de vroegboekkorting via de ANWB bij Sunnycars daar al in?

Vito, ik ben geen lid van de ANWB. Wist trouwens niet dat als je lid bent van de ANWB extra korting kunt krijgen bij Sunny Cars.
Quote
#18
Hallo,

Ik heb ook al gepost in het quad topic.
Twijfel toch nog steeds over de veiligheid van zo'n ding dus ben ook maar even bezig gegaan met auto verhuur.
Het is zo dat ik alleen in een automaat mag rijden, heb alleen automaat rijbewijs, ben verder gezond hoor.
En dan gaan de prijzen meteen zo omhoog.
Na wat mailtjes te hebben verstuurd ben ik er al wel achter dat je bij locale kleine verhuurders betere prijzen kan krijgen.

Bij Neptune heb ik nu een automaat voor 10 dagen voor 350 euro.
Terwijl ik bij CBR uitkom op 810 euro voor 10 dagen.

Das toch niet normaal die verschillen?

Iemand linkjes van lokale verhuurders, dus niet van die grote?
Quote
#19
Al even geleden deze discussie, maar hierbij even een recente ervaring. Bij de verhuurbedrijven die ik in november en december contacte (ook via de hier al genoemde) moest ik de huur voor juni volledig vooruitbetalen. Dat doen we dus niet. Nog nooit hoeven te doen en geeft dus geen vertrouwen. Nu gewoon door Ross laten regelen en twee weken cat 2 auto voor de prijs waar je bij de bekende verhuurbedrijven een cat 1 krijgt. Alle deelnemers aan de reis mogen ook nog eens rijden zonder extra kosten.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#20
(04 April 2018, 23:03)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Al even geleden deze discussie, maar hierbij even een recente ervaring. Bij de verhuurbedrijven die ik in november en december contacte (ook via de hier al genoemde) moest ik de huur voor juni volledig vooruitbetalen. Dat doen we dus niet. Nog nooit hoeven te doen en geeft dus geen vertrouwen. Nu gewoon door Ross laten regelen en twee weken cat 2 auto voor de prijs waar je bij de bekende verhuurbedrijven een cat 1 krijgt. Alle deelnemers aan de reis mogen ook nog eens rijden zonder extra kosten.

Een tijdje geleden heb ik een wagen gehuurd (rechtstreeks met de verhuurder) voor een deel van mijn verblijf in Lesbos in mei. Prijs was 23 Euro/dag voor 6 dagen en er werd 20 Euro voorschot gevraagd. Inbegrepen in de prijs is ook levering aan mijn verblijf 6 Km N van Mytilini terwijl de verhuurder in Anaxos is, waar ikzelf de wagen opnieuw inlever.

Heb je Pefanis ook gecontacteerd Johan? Ik heb daar vroeger een aantal keren een wagen gehuurd en heb nooit de volledige som vooruit moeten betalen. Was enkel betalen bij aflevering. Het voertuig werd geleverd in Poros en ik mocht hem in Sami op de parking aan de haven laten staan toen ik daar vertrok naar Ithaka. En dat zonder extra kost.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
(04 April 2018, 23:24)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(04 April 2018, 23:03)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Al even geleden deze discussie, maar hierbij even een recente ervaring. Bij de verhuurbedrijven die ik in november en december contacte (ook via de hier al genoemde) moest ik de huur voor juni volledig vooruitbetalen. Dat doen we dus niet. Nog nooit hoeven te doen en geeft dus geen vertrouwen. Nu gewoon door Ross laten regelen en twee weken cat 2 auto voor de prijs waar je bij de bekende verhuurbedrijven een cat 1 krijgt. Alle deelnemers aan de reis mogen ook nog eens rijden zonder extra kosten.

Een tijdje geleden heb ik een wagen gehuurd (rechtstreeks met de verhuurder) voor een deel van mijn verblijf in Lesbos in mei. Prijs was 23 Euro/dag voor 6 dagen en er werd 20 Euro voorschot gevraagd. Inbegrepen in de prijs is ook levering aan mijn verblijf 6 Km N van Mytilini terwijl de verhuurder in Anaxos is, waar ikzelf de wagen opnieuw inlever.

Heb je Pefanis ook gecontacteerd Johan? Ik heb daar vroeger een aantal keren een wagen gehuurd en heb nooit de volledige som vooruit moeten betalen. Was enkel betalen bij aflevering. Het voertuig werd geleverd in Poros en ik mocht hem in Sami op de parking aan de haven laten staan toen ik daar vertrok naar Ithaka. En dat zonder extra kost.

Ik ben na vijf bedrijven opgehouden, allemaal vooruitbetalen en extra voor tweede chauffeur. Op de andere eilanden nog nooit gehad. Of ik Pefanis heb bekeken weet ik niet meer... Onze wagen wordt door Ross ook netjes bij het app afgeleverd en daar ook weer opgehaald.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#22
Wij huren ook op Kefalonia altijd via economycarrentals.com. Goedkoop en zonder extra kosten voor extra bestuurder. Vooruitbetalen vind ik geen probleem, waarom wil je dat niet? Gaat altijd goed, ik zie het probleem daarvan niet. Je hoeft alleen maar je voucher in te leveren ter plekke.
Overigens hebben wij nu en de laatste keer een accommodatie gekozen waar een auto bij inbegrepen is.
Quote
#23
(05 April 2018, 06:37)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij huren ook op Kefalonia altijd via economycarrentals.com. Goedkoop en zonder extra kosten voor extra bestuurder. Vooruitbetalen vind ik geen probleem, waarom wil je dat niet? Gaat altijd goed, ik zie het probleem daarvan niet. Je hoeft alleen maar je voucher in te leveren ter plekke.
Overigens hebben wij nu en de laatste keer een accommodatie gekozen waar een auto bij inbegrepen is.

Hoi Vito, omdat het altijd maar afwachten is welke auto je uiteindelijk krijgt. Als ik bv 300,00 vooruit heb betaald en ik (zoals bij Idrive op Lesbos) vervolgens een afgeragt bakkie krijg toegestopt, nee dus. Ik wil zien welke auto ik krijg en er even in zitten/mee rijden. Dan rekenen we af. Zit veel te veel geboefte tussen bij die verhuur. Vorig jaar op Kreta via economy bij een lokaal verhuurbedrijf twee busjes gehuurd, zij verwierpen gewoon de afspraken die met economy gemaakt waren en we konden ter plekke extra betalen. Sta je 's avonds om 22.00 uur met 12 man, heb je niet veel mogelijkheden. Je begrijpt, ik vertrouw ze geen van allen meer en ik stop ze zeker geen geld vooraf toe.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#24
Ik heb die ervaring totaal niet eerlijk gezegd. 1 x via AutoUnion in Athene gehuurd en dat vond ik wel echt minder.
Quote
#25
(05 April 2018, 17:11)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb die ervaring totaal niet eerlijk gezegd. 1 x via AutoUnion in Athene gehuurd en dat vond ik wel echt minder.

Soms moet je misschien ook wat geluk hebben? Ik heb vorig jaar bij AutoUnion gehuurd op Kreta en was daar opnieuw (na eerder Samos) heel tevreden over. Kreeg zelfs een spiksplinternieuwe wagen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#26
Wij boeken steeds via Sunny Cars.
Geen onbegrijpelijke contracten, volledig verzekerd, altijd een jonge auto en in de meeste gevallen voordeliger dan andere online of plaatselijke verhuurders.
Zij hebben contracten met meerdere plaatselijke verhuurders. Die proberen nooit een andere verzekering te verkopen omdat ze weten dat het 100% verzekerd is via Sunny Cars.
Quote
#27
Ik huur altijd een auto in Nederland, in mijn plaats Rotterdam. Vind dit echt ideaal, ik maak van de trip dan ook altijd een waar feest. Wellicht is dit ook eens iets voor jullie om te proberen?
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)