Vakantie 2014 geboekt
#41
Ik vond Pigadia een leuk stadje, maar lang geleden dat wij er waren. Herinner me van toen inderdaad één nederlands sprekende restaurant eigenaar. De beste man was overigens een oprechte Griek,die het belangrijk vond ook de taal van zijn vrouw, kinderen en schoonfamilie te kunnen begrijpen. Dat kan ik alleen maar bewonderen.
Quote
#42
Wij gaan dit jaar naar Aegina daar van uit naar Athene bezichtigen en andere eilanden bezoeken we kijken er naar uit.
Quote
#43
Aegina prachtig eiland bij Athene Je kunt vanaf Aegina prachtige tochten maken ook naar andere eilanden zoals Poros en Hydra goede keuze
Quote
#44
Wij twijfelen tussen Hanioti Halkidiki en Agios Nikitas Lefkas wie heeft hier
ervaring mee, wij houden van rust en s, avonds lekker genieten van een hapje en drankje Blush
Quote
#45
In oktober naar Lesbos, al diverse malen naar Kreta, Kos en vaste land geweest.
Gewoon een week met Corendon, lekker goedkope vlucht en appartement, en dan een auto huren en de hele dag er op uit.
Quote
#46
(25 January 2014, 08:19)dewie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nou... we zitten nog heel erg te twijfelen, kreta/aghia marina of karpathos/pigadia. Kreta wel eens geweest omgeving heraklion bij schoonmoeders maar nooit richting chania geweest. Karpathos nog nooit geweest... moeilijk ,moeilijk, moeilijk hmmmhmmm
Die twee bestemmingen zijn moeilijk met elkaar te vergelijken. Karpathos is traditioneler en rustiger dan Aghia Marina. Ik zou zeker voor Pigadia gaan.
Quote
#47
@Siepke: Ja, Samos dat is liefde voor altijd! Smile)
Quote
#48
@Nemea

Agios Nikitas op Lefkas is een lief klein plaatsje.
Hier is een niet te groot strand en ruim voldoende mogelijkheden om lekker te eten en s, avonds lekker genieten van een hapje en drankje
Net buiten Agios is een groot strand met alle voorzieningen. De straat naar de weg is helemaal gevuld met kleine supermarktjes en tavernas Dus volop keus. Druk is het er niet eerder gezellig Wij zijn hier meerdere keren geweest en vonden het heerlijk .
Ook lefkas zelf is zeer de moeite waard
[Afbeelding: 2qtlhs3.jpg][Afbeelding: 2lupama.jpg]
Quote
#49
Ziet er mooi uit Janos54, wij gaan voor Agios Nikitas Lefkas
bedankt voor de tip
Quote
#50
14 juni,lekker een weekje naar Lefkada,het plaatsje Nidri,in hotel/app Royal Nidri
Quote
#51
Wij hebben gaan in augustus weer naar Kefalonia en wel naar Lixouri hebben daar vorig jaar veel herinneringen achter gelaten en die gaan we dit jaar weer oppakken..
Quote
#52
Voor de eerste maal naar Samos.
Ben benieuwd na de vele goede beoordelingen.
Ziet er in ieder geval weel mooi uit
Heerlijk[Afbeelding: drfi9z.jpg]
Quote
#53
@Janos: Goede keuze! Maar kijk uit he. De kans is groot dat je zo verliefd wordt op dit pareltje in de Egeïsche Zee dat je nooit meer ergens anders naar toe wilt op vakantie ...... Smile)
Quote
#54
Van alle eilanden tot nu toe die wij bezocht hebben, blijft Skopelos toch mijn favoriet, maar Samos staat wel op een goede tweede plaats, Els ;)
Quote
#55
Heerlijk dat voorgenieten voor de vakantie, helaas zit er voor ons dit jaar geen Griekenland in het vat...
het worden 3 dagen Ameland > schijnt ook prachtig te zijn ;)
maar ik ben wel lichtelijk jaloers als ik al deze vakantiebestemmingen voorbij zie komen, voor iedereen: geniet ervan!
Quote
#56
Ook wij hebben onze vlucht weer geboekt.......heerlijk genieten van een combinatie van Meganisi, Zagoria en Lefkada. Strand, bergen en strand. Super! We hebben ons hart verloren in de Zagori, maar Lefkas en Meganisi doen er niet voor onder. Mooi dat iedereen toch zo z'n eigen plekje heeft of juist niet en altijd naar iets anders gaat. Allemaal goed! Lekker doen, waar je zin in hebt dat is volgens mij al vakantie vieren!
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#57
@Janos ja Samos is zeker een goede keuze. Dit mooie eiland heeft ook bij ons nog altijd een plekje in ons hart net zoals de Pilion.
Slenteren door de straatjes van Kokari of wandelen in de vlindervallei of het bruisende leven van Phitagorion.
@Petra ook Ameland is een mooie bestemming Nederland heeft ook mooie plekjes alleen jammer dat je hier afhankelijk bent van het weer.
Maar voor iedereen wat weg gaat of hier blijft heel veel vakantieplezier ....

Wij hebben gaan in augustus weer naar Kefalonia en wel naar Lixouri hebben daar vorig jaar veel herinneringen achter gelaten en die gaan we dit jaar weer oppakken..
Quote
#58
Even wat recht zetten ........wandelen op Samos moet naruurlijk NACHTEGAALVALLEI zijn en niet zoals ik eerder schreef vlindervallei want die ligt op Rhodos.
Quote
#59
Ach er zijn nog zo veel meer mooie plekjes op Samos .... we komen er nu al voor het 9e jaar, wonen er sinds 2 jaar een half jaar per jaar en iedere keer ontdekken we nog nieuwe dingen... Ik vraag me af of er (Kreta uiteraard uitgezonderd) eilanden zijn waar een grotere diversiteit aan landschappen is .... Zeker door die relatief hoge bergen (1450 en 1100 meter) heb je ook alpine vegetatie bijvoorbeeld naast brakke meren en zoete riviertjes ... Ik hou op anders houd ik het geen 2 maanden meer vol in NL Smile)
Quote
#60
Hoi allemaal
Prachtige bestemmingen die jullie kiezen.
Maar ik zou, als ik geen hernia had, naar SKYROS gaan, een paradijsje.
Maar wie weet, komt het er dit jaar nog wel van.
Groet maria
Quote
#61
@Maria Alida: laat je favoriete plekje in Griekenland maar een stimulans zijn om beter te worden Smile
Quote
#62
Yes! Geboekt! Wij gaan in juli 3 weken naar de Pelopónnesos, weer terug naar het dorpje Gialova. Heerlijk Big Grin Gaan in ieder geval naar Olympia en lekker in de ochtend koffie drinken met de lokale bevolking in Pylos. Wil ook eigenlijk dit jaar naar het kanaal van Kórinthos. Is wel ver rijden maar misschien een nachtje over blijven in Nafplion. Weet er iemand soms een goed adres in Nafplion?
Super veel zinCool
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#63
Kardamyli, heerlijk wandelen!!
Quote
#64
Na 5 jaar Kreta, Samos en Duitsland weer terug naar Kos! Heb er zin in!
Quote
#65
Hadden een optie met ROSS op Kreta. Bij mij op het werk waren ze niet zo blij met de datum. Nu hebben we een week Corfu geboekt in juni. In het dorpje Agios Gordios. In 2013 waren we daar 2 weken. Nu 1 week. Beter 1 dan geen zeg ik altijd maar.
Het is de bedoeling dat we een rustige strandvakantie gaan houden. Dat moet lukken voor een week. Meestal worden we na een paar dagen nogal actief: wandeling hier, MTB tochtje daar, maar aangezien we de omgeving al kennen, willen we echt een week helemaal niks. Benieuwd of het gaat lukken.........
Quote
#66
Mag ik jullie nog een beetje meer doen uitzien naar jullie vakantie ?
Wij zijn op dit ogenblik voor 2 maanden in Pitsidia (Kreta).
Lekker veel zon ;) en alles heel rustig.
Al de toeristen taverna's zijn gesloten zodat we lekker kunnen eten daar waar de plaatselijke bevolking ook komt eten.
En elke dag onze frappé op een terras in de zon.
Groetjes vanuit het warme Kreta
Quote
#67
Dit jaar in september één week West-Kreta, en dan door naar Plakias voor de tweede week in het Zuiden. In Plakias zijn we al twee keer eerder geweest, en het is voor het eerst dat we een derde keer ergens terug gaan. Maar we hebben daar, zelfs in de nabije omgeving, nog lang niet alles gezien. Ik verheug me ook op het weerzien met de oude binnensteden van Chania en Rethymnon. En heb erg zin om nu ook een nieuw deel van Kreta te gaan verkennen.
Quote
#68
Naast het vieren van het paasfeest in april op Evia, zojuist twee weekjes Petra op Lesbos geboekt voor eind augustus/begin september.
Alleen het wachten duurt altijd zo lang Cool
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#69
Yes, ook wij hebben de vakantie voor 2014 geboekt. Dit jaar 2 weken in augustus naar Petra Lesbos. Heb er zin in.
Quote
#70
Vanaf Pasen 11 dagen naar Parga e.o. Na Kreta (2x in oktober), Peloponessos (2x in oktober) een nieuwe bestemming in een nieuw seizoen (voorjaar) in Griekenland; we hebben er veel zin in!
Quote
#71
(25 January 2014, 14:34)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ticket geboekt. :)

Vanaf 1 september 5 weken eilandhoppen in de Ionische Zee (Zakynthos - Kefalonia - Ithaka - Lefkas).

En de recente aardbevingen schrikken ons niet af. lovegreece
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#72
Enige tijd geleden via dit forum gevraagd "waarheen op Zakynthos?". De reacties liepen nogal uiteen, waardoor we gingen twijfelen over dit eiland. Maar inmiddels toch besloten om er 2 weekjes heen te gaan en het met eigen ogen te aanschouwen. We zijn benieuwd en hebben er heel veel zin in.
Quote
#73
Welke plaats Pippelientje?

Ik ga, naast 2 wkn met manlief zuid oost Kreta (Koutsouras) in juni, eind aug/begin sept nog weekje met zus naar een vd eilanden, Lefkas, Lesbos, Karpathos, Samos, Thassos of Plakias in Kreta, gaan kijken/wachten op leuke aanbieding, heerlijk vooruitzicht!
Quote
#74
(01 March 2014, 18:34)lucy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Welke plaats Pippelientje?

Ik ga, naast 2 wkn met manlief zuid oost Kreta (Koutsouras) in juni eind aug/begin sept nog weekje met zus naar een vd eilanden, Lefkas, Lesbos, Karpathos, Samos, Thassos of Plakias in Kreta, gaan kijken/wachten op leuke aanbieding, heerlijk vooruitzicht!

Wij gaan naar Agios Sostis Lucy. Eind juni/begin juli. Ben heel benieuwd. We hebben een autootje erbij, dus we kunnen alle mooie stranden bezoeken zonneschijn En we gaan naar Olympia, daar zijn we vorig jaar tijdens ons bezoek aan de Peloponessos niet aan toe gekomen.

Ben benieuwd welk eiland het voor jou gaat worden. De voorpret is al zooooo leuk!
Quote
#75
Leuk dorpje is dat, Aghios Sostis, lekker warme zee, je kunt heel eind lopen in het water voor het diep wordt, we hebben er ook wel gesnorkeld trouwens, bootje gehuurd, erg leuk. Klein, pittoresk ook wel vonden wij, verademing met het op 1 km gelegen, goed te belopen, pal langs zee naar Laganas (om te pinnen) leuke en lekkere restaurantjes ook in Aghios.
Welke accomodatie heb je geboekt?
Wij waren er lang geleden, in 2006, in app Korfiatti, hoog boven, maar pal aan zee.
Mooi om ook naar Olympia tegen te gaan, hebben wij toen (helaas) niet gedaan.

Ja, ben dol op de voorpret, maar we boeken ws last minute, mn zus en ik, ook al omdat het onze, nou ja mijnSmile 2e vakantie is. Ben wel al aan het kijken hoor hihi.
Half juni gaan we 2 wkn naar Okeanis in Koutsouras op Kreta dus (van Arke).
Quote
#76
Dank voor de info Lucy, altijd leuk om te lezen. Wij gaan naar Lithakia Beach (Sunweb), ligt aan het strand en zag er op de foto's erg leuk uit. Je moet altijd maar afwachten waar je terecht komt. En ach, wat ben je op je kamer denk ik dan maar. Wij letten ook altijd op de prijs hoor. In jan/febr. gaan we altijd naar de Antillen en dat is ook een dure aangelegenheid.

Ik ga eens ff googelen op Koutsouras, wordt nieuwsgierig.
Quote
#77
Leuk, ligt wat verder, centraal in dorpje dacht ik.
Heel simpel hoor waar we heengaan, 11 app van nld mensen in klein gehucht, wel prachtig gebied om naar afgelegen baaitjes te lopen/rijden en vlakbij een kloof. We kiezen meestal voor kleinschaligheid. Manlief heeft wat luchtwegproblemen, kan in de hitte niet zo lang wandelen, of klimmen, vandaar dat we iets eerder gaan als normaal en lekker met mn zus als het ook nog goed warm is, gaan we ook veel lopen en evt fietsen.
Mn renschoenen gaan ook mee beide vakantiesSmile na nogal afgevallen te zijn vorig jaar, in april begonnen met joggen, afgelopen zomer op Lesbos, Anaxos ook gedaan 's morgens heel vroeg, heerlijk, daarna een duik!
Oh, lijkt me ook geweldig de Antillen, kun je vast prachtig snorkelen! Staat ook nog op mn lijstje, evenals Thailand, mn verst was Egypte, maar daar moet je nu niet zijn.
Quote
#78
Heb je een pb'tje gestuurd Lucy.
Quote
#79
Tsjonge wat valt dat tegen als je een zomer niet bent geweest en daarom zijn we nog nooit zo vroeg geweest dit jaar om te boeken. Wel een enorm gepuzzel om alle data op elkaar te laten aansluiten want we gaan weer met de auto. We hebben op de heen- en terugweg 1 overnachting in Oostenrijk en 1 in Nis (Appartments Good Night, een echte aanrader!), daarna heerlijk 3 weken genieten, familie en vrienden bezoeken in Koropi, Pilion!
Quote
#80
JohanV

"Vakantie geboekt 2014"zag ik staan dat jullie naar Evia gingen in april,
vraagje:leuke,mooie bestemming?
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wie al geboekt voor 2024? JohanV 120 19.042 20 April 2024, 20:35
Laatste bericht: WillemP
  Geboekt!! Rolf 273 119.828 09 February 2020, 18:46
Laatste bericht: Pieter
  reis geboekt 2015 Goedas 61 38.546 08 March 2015, 02:18
Laatste bericht: Fyfika
  vakantie geboekt hentje 8 6.709 05 December 2013, 00:39
Laatste bericht: JohanV
  Vakantie geboekt Rolf 27 16.113 06 May 2012, 13:14
Laatste bericht: hentje

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)