Vakantie 2014 geboekt
#81
"Vakantie geboekt 2014"zag ik staan dat jullie naar Evia gingen in april,
vraagje:leuke,mooie bestemming?
[/quote]

Schitterende bestemming. Vooral de noordzijde, heel groen en in de winter veel sneeuw, getuige de staken langs de wegen door de bergen. Deed soms even aan Oostenrijk denken.
Je kan over de brug, maar doorrijden over de tolweg kan ook en dan de veerboot nemen.
Quote
#82
[Afbeelding: 157dx6q.jpg][Afbeelding: bdumb6.jpg]Marianne, het is een prachtige bestemming. Ontzettend groen en heel rustig. Je kan er veel mooie wandeltochten maken. Gebied wordt vooral bezocht door de Grieken zelf (Athene en omgeving). Dat merken ze momenteel wel, de Grieken blijven door de crisis meer en meer weg en helaas is er momenteel daardoor veel leegstand. Ze kunnen onze "hulp" om daar op vakantie te gaan dus goed gebruiken! Heb nog nooit meegemaakt dat we ergens in Griekenland zó welkom werden geheten (positief bedoeld). Wij waren met een groepsreis van Prinos Reizen en deden veel excursies met de bus en je zag de mensen in veel dorpjes verbaasd kijken. Ontzettend lieve mensen, wij zaten in Pefki/Artemision en het gebied wordt wel aangeduid als "Klein Zwitserland". Mocht je ideeën hebben om daar naar toe te gaan, moet je er rekening mee houden dat in ieder geval tot mei veel gesloten is (taverna[Afbeelding: 2pp0ql3.jpg]s e.d.). Ik heb wat foto's bijgevoegd, krijg ze alleen niet netjes gescheiden van de tekst? Confused
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#83
Wim M en JohanV,

Met dank voor jullie reactie en foto's.Wij gaan zowel naar zuid als noord
Evia.Er is over dit stukje Griekenland niet zo heel veel in gidsen e.d.te vinden.Verzamel dan ook alles!Zijn benieuwd!
Quote
#84
Marianne, de info is inderdaad summier, vnl omdat het "buitenlandse" toerisme nog niet erg aanwezig is. (Voor de mensen op Evia zijn de Atheners overigens wel buitenlanders Big Grin )
Op deze sites kan je wat meer info vinden:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#85
(02 May 2014, 12:51)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Marianne, de info is inderdaad summier, vnl omdat het "buitenlandse" toerisme nog niet erg aanwezig is. (Voor de mensen op Evia zijn de Atheners overigens wel buitenlanders Big Grin )
Op deze sites kan je wat meer info vinden:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





En hier zijn nog enkele links (indien je ze nog niet zelf gevonden had):

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#86
Nogmaals mijn dank,sommige sites had ik nog niet ontdekt,je ziet dan steeds weer iets nieuws /van een andere kant.
Quote
#87
Marianne, nog een tip! Vergeet je Tom Tom niet! De bewegwijzering is er belabberd en de afstanden best wel groot. Leuk, dat je geboekt hebt, het is er zo mooi! De landbouw is er goed georganiseerd, veel groente en fruit. Het eiland redt het wel zonder de buitenlandse toeristen en dat merk je ook wel wanneer je het binnenland inrijdt.
Heel veel plezier,
Wim
Quote
#88
offtopic2 @Wim M, sorry, maar de mensen die wij gesproken hebben (met reisleiding die op het eiland en ook in NL zelf woont) zeggen iets heel anders. De jeugd gaat weg, wil (en kan) niet meer in de landbouw werken. Industrie is er nauwelijks. Veel ondernemers hebben hun zaak moeten sluiten, mede doordat ze voornamelijk afhankelijk waren van de Griekse toerist. Is treurig om te zien. Er wordt nu hard gewerkt om de buitenlandse toerist te overtuigen om naar Evia te komen.
Maar, het is er, zoals je ook zegt, inderdaad heel mooi!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#89
We nemen de Tom Tom zeker mee en verder zien we wel wat de streek biedt,verwacht wel een tegenstelling noord-zuid,maar dat is de moeite waard denk ik.
Quote
#90
ik zag een draad over Huize Tassos in Kala Nera maar hij werk met Ross dacht ik . heeft iemand een tip over een mooi appartement in de buurt van Kala Nera? ik zie nog al wat in de buurt van Kala Nera via booking.com. maar als iemand een mooi adres heeft, laat even weten.
Quote
#91
@ gaste171, beetje laat maar in Nafplion is het Lord Byron Hotel ons erg goed bevallen. Beetje vergane glorie, maar het had wel wat.
Quote
#92
3 weken Greece in het vooruitzicht. Athene, Paros, Santorini, Naxos, Nafplion, Korinthe, Diakofto, Olympia, Louisios kloof en dan weer terug naar Athene.. Allemaal nog nooit geweest. Iemand ervaring met Cycladen i.c.m. Noorden van de Peloponnesos?
Quote
#93
wij gaan dit jaar naar Samos Pythagorion (maar 8 dagen )
ger64's signatuur groeten Petra en ger
lovegreece  
Quote
#94
Wij hebben dit jaar onze eerste Griekenlandvakantie er alweer opzitten. Het was in één woord geweldig! We gingen met redelijk lage verwachtingen naar Kalamaki op Zakynthos voor een koopje van € 199,- p.p. en het was echt super. Mooi weer met temperaturen boven de 30 graden, mooie accommodatie hoewel de appartementen wel basic waren, met een taverna erbij waar je heel goed kon eten. De gastvrije Griekse familie deed er alles aan om het je naar de zin te maken. Ook het eiland Zakynthos is veel mooier dan ik verwacht had. We hebben met een quad het hele eiland rondgetoerd wat erg leuk was. Een aanrader!

Nu nog onze hoofdvakantie: 2 weken Kefalonia in de villa met privé zwembad.
Quote
#95
(29 June 2014, 12:37)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij hebben dit jaar onze eerste Griekenlandvakantie er alweer opzitten. Het was in één woord geweldig! We gingen met redelijk lage verwachtingen naar Kalamaki op Zakynthos voor een koopje van € 199,- p.p. en het was echt super. Mooi weer met temperaturen boven de 30 graden, mooie accommodatie hoewel de appartementen wel basic waren, met een taverna erbij waar je heel goed kon eten. De gastvrije Griekse familie deed er alles aan om het je naar de zin te maken. Ook het eiland Zakynthos is veel mooier dan ik verwacht had. We hebben met een quad het hele eiland rondgetoerd wat erg leuk was. Een aanrader!

Nu nog onze hoofdvakantie: 2 weken Kefalonia in de villa met privé zwembad.

@ Vito: Waar heb je de quad gehuurd en was de prijs redelijk? Wij starten onze Ionische Eilanden trip in Zakynthos eind augustus en zijn er nog niet uit waar we een quad en waar we een autootje zouden huren.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#96
voor de snelle beslissers aanbiedingen Ross Holidays
juli vanaf 199,--
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#97
Ik zou op Zakynthos een quad huren en op Kefalonia een auto omdat de afstanden daar veel groter zijn. Quadverhuur vind je bijna op iedere hoek van de straat op Zakynthos dus wij hebben gewoon de dichtstbijzijnde bij ons appartement gekozen. Er was een grote werkplaats bij en het zag er verder netjes uit. We betaalden € 25,- voor een dag. Misschien kan het goedkoper maar wij hadden geen zin om voor één dag nog prijzen te vergelijken. Wij vonden het een prima bedrag voor een dag sightseeing.
Quote
#98
Klinkt goed Vito. Wij vertrekken morgen naar Zakynthos en ben ook heel benieuwd hoe het daar zal zijn. We gaan het zien!
Quote
#99
Heel veel plezier, pippelientje, gaat vast lukken!
Quote
Dank je wel Vito. Net als jij hadden wij ook niet zulke hoge verwachtingen, maar het is nu, na 2 dagen al helemaal leuk. Zeker geen spijt van onze keuze. Wij zitten in Agios Sostis en vandaag in oa Kalamaki geweest. Het worden 2 leuke weken!
Groetjes Marjolein
Quote
@Ger64Tonguerima vakantiebestemming. Uitvalsbasis voor leuke tochtjes en 's avonds lekker uit eten en/of gezellig terrasje pakken
Of gewoon luieren aan het strand
Quote
Goed om te lezen, Pippelientje duimpie
Geniet er nog van!
Er lijken weinig mensen van het forum hier naar Zakynthos te gaan, wat mij betreft echt ondergewaardeerd. Ik zou volgend jaar zo weer gaan.
Quote
(02 July 2014, 08:06)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Ger64Tonguerima vakantiebestemming. Uitvalsbasis voor leuke tochtjes en 's avonds lekker uit eten en/of gezellig terrasje pakken
Of gewoon luieren aan het strand

het zal het laatste wel worden denk ik Big Grin
maar we genieten er wel van
ger64's signatuur groeten Petra en ger
lovegreece  
Quote
Na 1979 niet meer op Lesbos geweest, maar in september toch maar een hernieuwde kennismaking. Vorige keer naar Molivos en nu naar Skala Kallonis.
Quote
Na terugkomst uit Koutsouras, z.o. Kreta, erg leuk gehad, wat is het oosten van Kreta prachtig zeg, bergdorpjes, natuurschoon, je komt niemand tegen, dorp Koutsouras ook nog grieks, langgerekt, langs zee, paar tavernes, minimarkten, vlindervallei, kloof, geweldig!!!
Maar goed 2 dgn na thuiskomst echte "inpakker" geboektSmile
Met zus (voor het eerst) 12 dgn naar Lesbos, vanaf 22/8 app Gorgona tussen Molyvos en Eftalou, voor maar 299 euri, da's leuk voor zo'n extra 2e vakantie. Paar dgn later was ie veel duurder, mazzel gehad en oh wat heerlijk, al weer super veel voorpret!!
Quote
Yay! Ik ga ook naar Griekenland dit jaar. Voor het eerst. Wink
Voor de eerste keer vliegen ook! O My G

Spannend!!

Heb het forum wat doorgelezen om wat info te verkrijgen over de plek waar we zitten. Helaas staat er niet veel op.

We gaan naar Theologos (Tholos) op Rhodos.
Als er iemand nog leuke restaurants (taverna's moet ik zeggen geloof ik) weet gaarne een reactie.

Can't wait till take off
Quote
(13 July 2014, 13:47)Bruja schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Yay! Ik ga ook naar Griekenland dit jaar. Voor het eerst. Wink
Voor de eerste keer vliegen ook! O My G

Spannend!!

Heb het forum wat doorgelezen om wat info te verkrijgen over de plek waar we zitten. Helaas staat er niet veel op.

We gaan naar Theologos (Tholos) op Rhodos.
Als er iemand nog leuke restaurants (taverna's moet ik zeggen geloof ik) weet gaarne een reactie.

Can't wait till take off


welkom op het forum
en het word zeker niet de laatste keer dat je naar Griekenland gaat zo verslavend is het ;)
ger64's signatuur groeten Petra en ger
lovegreece  
Quote
(13 July 2014, 11:47)lucy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Na terugkomst uit Koutsouras, z.o. Kreta, erg leuk gehad, wat is het oosten van Kreta prachtig zeg, bergdorpjes, natuurschoon, je komt niemand tegen, dorp Koutsouras ook nog grieks, langgerekt, langs zee, paar tavernes, minimarkten, vlindervallei, kloof, geweldig!!!


Blij te horen dat je het geweldig vond in die regio!
Quote
Bruja:

mijn dochter gaat al jaren in de zomer naar Rhodos, en heeft ook wel eens in Tholos zelf gelogeerd en ze zegt dat taverne ''Spyros'' aan de hoofdweg erg goed is.

hoop dat je hieraan iets hebt...

robienne
Quote
(13 July 2014, 13:47)Bruja schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als er iemand nog leuke restaurants (taverna's moet ik zeggen geloof ik) weet gaarne een reactie.

Mocht je een auto of scooter huren is het leuk om de (niet toeristische) dorpjes in te gaan en daar lekker aanschuiven bij de Grieken.
Quote
@ Ger, dankje en wie weet!

@ Robienne, We gaan zeker kijken of we die kunnen vinden.

@ Sophia, Het ligt zeker in de bedoeling 1 of meerdere dagen een auto, scooter of quad te huren. Dus dat komt wel goed! Wink
Quote
In juli waren we twee weken op Karpathos en in september twee weken naar Paxoi. Gaat deugd doen Smile
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wie al geboekt voor 2024? JohanV 118 15.914 10 March 2024, 17:37
Laatste bericht: Suus
  Geboekt!! Rolf 273 117.797 09 February 2020, 18:46
Laatste bericht: Pieter
  reis geboekt 2015 Goedas 61 38.281 08 March 2015, 02:18
Laatste bericht: Fyfika
  vakantie geboekt hentje 8 6.508 05 December 2013, 00:39
Laatste bericht: JohanV
  Vakantie geboekt Rolf 27 15.857 06 May 2012, 13:14
Laatste bericht: hentje

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)