NERIT: Griekenland op Eurovisie Songfestval
#1
De organisatie van Het Eurovisie Songfestival in Kopenhagen heeft bekend gemaakt dat tenminste 36, mogelijk 37 landen zullen deelnemen aan de negenenvijftigste editie. Het twijfel geval is Slovenië dat van de EBU nog tien dagen uitstel heeft gekregen om te beslissen voor deelname. Ondanks alle mogelijke inspanningen van de organisatie als van de EBU zal onder andere Cyprus dit jaar verstek laten gaan. Wel heeft NERIT, de nieuwe publieke omroep van Griekenland haar deelname eindelijk bevestigd. Op dit moment zijn er over mogelijke kandidaten en voorrondes helaas nog niets bekend.
Quote
#2
het is al lang bekend ,Efi Thodi gaat heen,lied is al bekend

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
@ Tzimis, verfrissend, verrassend, maar... wel erg low budget. Ik hoop voor haar dat ze gaat, maar of dit nu Griekenland 's hoop in bange dagen is? Natuurlijk gaat het over de jurk die zij op het festival zal dragen en wat voor snufjes deze heeft: hoeveel dansers komen er onderuit, geeft de jurk licht, gaat de jurk in vlammen op zoals de vlag op de foto die je laatst plaatste?

De topic maakt onderdeel uit van een "Eurovisie blog". Natuurlijk zijn er belangrijker zaken dan de deelname aan het Eurovisie Songfestival. Kijk naar de topic over de gezondheidszorg in Griekenland hier op Oriste. Toch is het belangrijk dat Griekenland ook op een positieve wijze zichtbaar blijft: het voorzitterschap van de EU, waarover men ook in Nederland positief ie, maar ook deelname aan culturele evenementen als het Songfestival.
Quote
#4
In een van de voorronden voor het Eurovisie Songfestival 2014 in Kopenhagen trad de in Zweden geboren, van Griekse afkomst zijnde Elena Paparizou op met haar kanshebber "Survivor". of dat slaat op Griekenland of haarzelf? Het blijkt dat zij eveneens in 2012 met het lied "Popular" het Melodifestvalen, zoals deze voorronden worden genoemd heeft proberen ten winnen. Haar 2014 inzending werd blijkbaar niet goed ontvangen getuige de persiflages op Youtube. Tijdens het schrijven van dit stukje werd de bijbehorende video van Youtube verwijderd.
Quote
#5
Ouf wat een vreselijk nummer. Dit is veel te die-hard bouzoukia om ook maar enige vote(s) te verkrijgen vanuit andere landen. Instant #fail.
Quote
#6
Ik vind ze ook erg houterig bewegen Sad
Quote
#7
Voor alle Eurovisie Songfestival fans: de kandidaten voor de nationale finale zijn bekend:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Op dinsdag 11 maart kunnen de televoters stemmen wie Griekenland zal vertegenwoordigen op het grootste muziekfestival ter wereld.

meer info:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




-
nieuws/columns-nieuws/205-eurovision-songcontest-copenhagen-2014-newsflash

of:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Uiteindelijk gaat de groep "Freaky Fortune ft. Riskykidd" met het nummer "Rise Up" Griekenland vertegenwoordigen op het Eurovisie songfestival in Kopenhagen.



Meer info:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&utm_medium=twitter
Quote
#9
Het swingt, maar krijg er weinig Grieks gevoel bij.
Quote
#10
Dank je Ger, ik was net klaar met aanvullen blog op onze website, en wilde net deze aanvullen. En tja, wel of geen Grieks gevoel? Kregen buitenlanders een Nederlands gevoel van Sieneke met haar draaiorgel. Persoonlijk ben ik er trouwens ook niet echt kapot van, mKaar dat komt door de rap in het intro. In ieder geval geen Balkandeuntje. Kanshebber?
Quote
#11
Ik vond de liedjes van kostas martakis en kristalia eingelijk beter
Quote
#12
Het is ook niet mijn stijl maar ik moet zeggen je wordt er wel vrolijk van. Ik de k dat ze hiermee wel een finaleplaats halen. Het is in ieder geval beter dan de de NL inzending ???
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#13
Het is maar waar je, je om druk maakt in dit geval is het de onbenulligheid van het Eurovisie songfestival waar het alleen maar draait om geld, geld en nog eens geld.

Ik denk toch werkelijk dat er in deze wereld en ook in Griekenland betere dingen te bedenken zijn dan het deelnemen aan een belachelijk songfestival terwijl grote delen van de bevolking om komen in de armoede en ellende.

Maar ja we kijken weer eens niet verder dan onze neus lang is.
Quote
#14
Er maakt zich hier volgens mij niemand druk Cornelius, het gaat hier gewoon om een stukje Griekenland-gerelateerde informatie. Er zijn mensen die het songfestival leuk vinden, anderen vinden er niets aan. Leven en laten leven dus up
Quote
#15
Newsflash 15: Australia: May I have your votes please?


Het Eurovisie Songfestival mag zich verheugen op een grote populariteit die zich uitstrekt tot ver buiten de European Broadcasting Union grenzen, of moet ik zeggen borders? Zover, tot helemaal het continent Australië zelfs. Als je daar als echte fan de ontwikkelingen op het Eurovision podium echt wil volgen, dan zul je wegens het tijdsverschil toch echt offers moeten brengen, het is daar immers acht uur later dan in Kopenhagen. De organiserende omroep DR heeft dan ook besloten om tijdens de pauze van de tweede halve finale op donderdag 8 mei 2014 een Australische act te programmeren: Jessica Mauboy, een “ex Idols” winnares en in Australië een beroemd zangeres en actrice. Zij zal optreden met een speciaal voor het festival geschreven “interval act”. In Australië woont na Griekenland de grootste Griekse gemeenschap. Toeval wil dat in deze tweede finale ook de Griekse deelname staat (Rise Up gezongen door Freaky Fortune featuring Riskykidd) maar laat nou vanuit Australië geen televoting mogelijk zijn...

voor de gehele blog:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






(ps: er zijn natuurlijk belangrijker zaken, maar uit mijn statistieken blijkt dat de Eurovision Songcontest een van de meest gelezen columns op onze website is, en een van de meest gelezen volgens Google Nederland)
Quote
#16
Newsflash 17: donderdag 8 mei 2014 Griekenland is...
Met de tweede halve finale werd de line up voor de finale van het negenenvijfdtigste Eurovision Songcontest compleet. Ook in deze show wederom dramatische jurken en bijzondere vondsten. Zo trad Griekenland als dertiende kandidaat op. Met “Rise Up” gezongen door Freaky Fortune featuring Risky Kidd doet het land een gooi naar de overwinning. Kosten noch moeite werden gespaard: er werd zelfs een trampoline ingezet om de titel van hun aanstekelijke “song” uit te beelden. Volgens de Nederlandse commentatoren Cornald Maas en Jan Smit hoeven zij zich echter over een finaleplaats geen zorgen te maken. Voor wat het waard is: tijdens de interact werd bekend dat volgens de bookmakers in Londen de Nederlandse inzending “Calm After the Storm”van The Common Linnets zal eindigen op een tweede plek in de uiteindelijke finale op zaterdag 8 mei 2014. Maar, is ook Griekenland uiteindelijk geplaatst in de finale...? De spanning werd er goed ingehouden: de puntentelling was niet op tijd gereed. Mocht u de uitzending niet hebben gezien: in willekeurige volgorde werd bekend dat Griekenland....doorgaat naar de finale op zaterdag 10 mei 2014! Voor beeldmateriaal van de Griekse semi finale wachten wij op de beelden van EBU/DR.

Bericht afkomstig van website Griekse Vereniging Eindhoven. Op deze column rust copyright.
Quote
#17
Hier zijn ze dan ....
Het klinkt vrolijk, het zal deze zomer bij ,,Star Beach,, op Kreta wel een hit zijn die de hele zomer gedraaid gaat worden ;)



Nou vooruit, Ik kan het niet laten ...Dit Mooie lied van de Nederlandse bijdrage er ook maar even bijzetten :)
Quote
#18
Beleef de hoogte punten van ESC 2015 opnieuw op: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eurovisie songfestival 2019 Patrick 1 2.032 09 March 2019, 02:30
Laatste bericht: Patrick
  ERT: Voorronden Eurovisie songfestival 2018 Ger 5 3.023 11 March 2018, 10:06
Laatste bericht: Wim M
  Griekenland op Eurovisie Songfestival 2017: Demi Ger 1 2.199 22 January 2017, 11:51
Laatste bericht: kokino17
  Peiling: Griekenland naar Eurovisie songfestival Ger 7 7.524 12 May 2011, 20:45
Laatste bericht: greece67

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)