vluchten Athene naar Samos retour
#1
Is iemand bekend met vluchten van Athene naar Samos? Ik heb wel iets bij Aegean Airines gevonden, maar ik vraag me af of er nog meer (Griekse) vliegmaatschappijen zijn voor de binnenlandse vluchten. heb ook bij Olympic Airways gekeken, maar die is nogal prijzig. alle tips zijn welkom
Quote
#2
Marjan

Je kan van Thessaloniki vliegen naar Samos met deze maatschappij
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





en daar kan je met o.a. Ryanair, Germanwings en vele andere komen.
succes ermee
Quote
#3
OlympicAir/Aegean Airlines is de enige die Athene-Samos vliegt.
En inderdaad, Astra Airlines vliegt in het toeristenseizoen 1x per week Thessaloniki - Samos vv. Vorig jaar op dinsdag meen ik.
Verder is er nog SkyJet of zoiets die Kreta -Samos vliegt.
Quote
#4
Excuseer, die laatste zin hierboven klopt niet. Het gaat daarbij om Sky Express, een vliegmaatschappij uit Kreta, waarmee je van of naar Samos kan vliegen vanaf of naar Lesbos, Chios, Kos, Rhodos en Kreta 2x per week.
Quote
#5
Vluchten naar samos vanuit athene zijn gewoon duur. Beter met boot of vlucht vanuit charleroi brussel amsterdam of dusseldorf
Quote
#6
Bovenstaande van Dirk klopt,als ik aan de Grieken vertel dat ik rond de 350 Euro betaal voor een retourvlucht vanaf Amsterdam naar Samos,vinden zij dit erg goedkoop,zij betaalden afgelopen september meer dan 200 Euro voor een retourtje Samos/Athene.
Zij gaan dus ook meestal met de boot naar Athene rond 80 Euro voor een enkeltje,wel lang onderweg maar toch.ze gaan alleen vliegen als het noodzakelijk is,een begrafenis of een ernstige spoedoperatie.
Groet Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#7
Als je de website van Olympic Air goed in de gaten houdt kost een enkeltje Athene-Samos soms 55 euro; meestal ben ik 85 euro kwijt. Tel daarbij 90 euro enkel Amsterdam-Athene met Transavia .... Maal 2 retour is dus 350 euro.
Je moet lang zoeken om het buiten het charterseizoen goedkoper te vinden. Overigens is AirBerlin dit jaar een stuk duurder geworden.
Vergeet ook niet de transportkosten naar Amsterdam, Charleroi of Düsseldorf mee te rekenen!
Boot Piraeus - Samos kost enkel 40 euro, met hut 70 euro.
Tot slot: de vliegtuigen van Olympic Air van Samos naar Athene -en terug - zitten meestal behoorlijk vol met Samioten die om diverse redenen in Athene moeten zijn .....
Quote
#8
dank je wel voor jullie reacties en tips. We gaan in augustus. ik zie dat er dan wel behoorlijk veel vluchten zijn. Ik zal inderdaad de verschillende vliegmaatschappijen goed in de gaten houden Els, goede tip dat de prijzen nog wel eens wijzigen. We gaan waarschijnlijk een combinatie doen van Athene (familiebezoek) en Samos en ik moet even kijken wat het handigst (lees: meest voordelig) is. een retour Amsterdam/Athene en retour Athene Samos of een paar enkele reizen. Enkel Amsterdam Samos, Samos Athene en Athene Amsterdam. Vakantie zal super zijn, maar het plannen is meestal een "nachtmerrie". Met de boot vind ik best omslachtig. Dit zal ons veel reistijd kosten en ik vind het moeilijk een site te vinden waarop ik de diverse vertrektijden kan zien.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)