verkeersdrukte athene
#1
hallo

voor onze reis naar het griekse vasteland hebben we athene als luchthaven.
ik dacht het laatste gedeelte van de vakantie door te brengen in tolo/nafplion ofzo, op vrijdag 29 augustus moeten we om 9u30 terug op de luchthaven in athene zijn.
Zou het te riskeren zijn om de dag zelf 's morgens vanuit nafplion naar de luchthaven te rijden, hoe druk is het daar op een vrijdagmorgen? volgens google maps is het 2 uur rijden hoeveel zou ik moeten bijtellen voor eventuele files?
Of zou het beter zijn om de dag voordien in de omgeving van athene of athene zelf een overnachting te nemen?
Quote
#2
Dat is prima te doen. Je gaat over tolwegen en die zijn niet zo druk.
Nog nooit file gehad op de tolwegen rond Athene. Je moet alleen niet over de oude wegen gaan, die zijn wel druk.
Quote
#3
Absoluut geen probleem én niet duur.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Toch lijkt 2 uur wat krap.
Quote
#5
Dat vond ik ook al, Chris. Vanuit Tolo lijkt het me toch wat langer rijden.
Quote
#6
Je kunt ook gewoon voor de zekerheid heel vroeg wegrijden uit Nafplio, 4 uur nemen voor wat normaal 2 uur duurt ......
Quote
#7
ja, uiteraard reken ik extra tijd bij om zeker te zijn.die tijden die google maps opgeeeft zijn meestal krap berekend. Ik probeer mij zo wat voor te stellen wat het daar is op gebied van verkeersdrukte.
Maar het zou kunnen dat ik toch een dag of twee vroeger richting athene ga en dan de stad eens bezoek, ik twijfel nog.
Quote
#8
Oh Athene is zeker een bezoek waard als je daar nog nooit geweest bent .... Verdiep je maar eens in de oude geschiedenis van de stad .... Smile)
Quote
#9
Wij zijn met kerst/nieuwjaar in Nafplio geweest. Weleenswaar zijn wij vanuit het zuiden gekomen, maar de tolweg was inderdaad niet druk. Het stukje Loutraki - Athene zal waarschijnlijk het drukste zijn voor jullie, maar ook daar zijn er vrijwel nooit files (Met uitzondering van Pasen).

Qua reistijd is 2 uur niet genoeg denk ik, tenzij je het aandurft om met 140 over de snelweg te gaan. Houd er rekening mee dat je ook zo'n ~50KM over de provinciaalse weg moet (60km/u). Ik zou zeker minimaal 3 uur berekenen voor Nafplio - Athene.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)