Andere vertrek plaats
#1
Voor die geen die via Venetia de oversteek maken, naar (b.v. Igoumenitsa) dit met de Anek Lines, is de vertrekplaats, in Venetia veranderd. Het was Stazione Marittma di Venezia, maar nu PORTO MARCHERA Via del dell AZOTO 30175 VENEZIA is.

Even google, via google earth en kun je alvast concentreren waar je de boot op moet.

Gr: Poeldijk
Quote
#2
dat hadden wij eerder ook over gehad. het is net iets eerder dan de oude plaats welke ook al een keer was verhuisd. je moet nu net dat laste stukje over het water naar de eiland.
Quote
#3
Ik hoop dat het goed staat aangegeven, want op google maps is nauwelijks te zien hoe je kan rijden. Het ligt op het industrie terrein.
Quote
#4
Volgens mij zijn dit de coördinaten.
N45°27.495'
E012°14.565'

Een paar jaar terug zijn we daar eens met de Minoan aangekomen en heb de coördinaten bewaard.

Als het anders is hoor ik het graag want begin april heb ik de Anek vanuit Venetië geboekt voor weer 6 heerlijke maanden in Ellada.Big Grin

Marjan
vlassada's signatuur kalispera hellas Marjan
Quote
#5
Ja, de reactie,s op deze topic geeft nog niet echt goed aan waar het precies is. Inderdaad wat Karel al schreef (Ik hoop dat het goed staat aangegeven, want op google maps is nauwelijks te zien hoe je kan rijden. Het ligt op het industrie terrein). En zoals Tzimis Bazoukas al beantwoorden, lijkt het er op dat je sowieso naar het einde van de lange brug, (via Liberta ss12) bij het stoplicht, rechtsaf moet. Na enkele 10 tallen meters, krijg je de (soort verkeers plein) daar de tweede afslag nemen, dan zie je vanzelf aan de linkerkant een douane post, en vandaar uit weet ik het ook niet. Veelal zie je, niet altijd, bij de douane post, iemand staan en moet je het zelf zien te vinden. Als daar wel iemand zou staan (douane post) dan zou je daar wel uit komen. Vooralsnog, weet ik het tot zover. En ja, overal in die omgeving is het daar een industrie terrein.

Ik heb de anek lines een mail laten toekomen voor meer info: maar na twee weken nog niets vernomen.

Gr uit Poeldijk

Even een aanvulling, als op google earth, via liberta intikt, krijg je als het goed is, een plattegrond, waar je iets aan zou kunnen hebben, voorals nog staat het niet duidelijk omschreven, maar geeft het ongeveer aan, waar het zou moeten zijn !!.

mvg CG
Quote
#6
Ik hoop dat deze link het doet:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






De ferry legt aan bij "Canale Industriale Ovest" waar nu het groene vierkantje is ingetekend. Zet cursor op groene vlakje beetje in de haven. De boot die er nu ligt heet " King Jacob "
Quote
#7
op de site van Anek is niet zo duidelijk waar van vertrekt hun schip. ik denk dat een mail nodig is.
je kan ook op de site van marinetraffic kijken morgen voor 12 uur of afstemmen op de tijd dat een schip van Anek in Venezia staat, zoeken naar de F/B Audacia. net heb ik gekeken maar de Forza is al vertrokken , is bijna tegen Kroatië aan.
in de zomer is de haven druk bezocht door veel cruise schepen, hadden wij in griekenland maar ook een gedeelte van.
maar vragen naar de port autoriteiten daar zou ook je info geven. meestal hebben ze borden met GRECIA , overal, al vertrouw ik ze niet veel.
Quote
#8
Tzimi, als je de "Forza" aanklikt op de kaart krijg je een kader te zien.
Klik daar op " toon scheepsroute" en dan kan je zien dat de plaats die ik aangaf de aanlegplaats van de "Forza" was vanmorgen.
Blijft dat het even zoeken zal zijn om precies op de juiste kade te komen.
De site van Anek geeft nog steeds het vertrekpunt van vorig jaar aan.
De ferry vaart nu niet meer door het Canal, maar dat zie je wel als je de scheepsroute bekijkt.
Quote
#9
Dan kloppen mijn coördinaten, want daar ben ik dus eens aangekomen. De Europese regeringsleiders waren toen in Venetië en alle cruiseschepen mochten toen niet door het Canal Grande.
vlassada's signatuur kalispera hellas Marjan
Quote
#10
het klopt Karel zo als je dat beschrijft. dus niet meer de lange weg over de water naar Venezie. iets eerder. en zou jammer zijn als niet meer door de Kanal vaart. al denk ik dat 3 jaar geleden dat ik heb het gedaan was de vaart niet door Kanal Grande maar tussen Lido en Venezie.
Quote
#11
Dat is inderdaad jammer, want de vaart door het canalgrande is een attractie op zich.
Quote
#12
Vlassada, was het makkelijk te rijden?
Quote
#13
Ja was geen probleem Karel.
Maar dit was dus op de terugweg.
Wij hebben toen nog een tijdje met pech gestaan, dus wij waren de laatsten die wegreden, maar was geen probleem.
Ik denk dat het richting de boot ook makkelijk te vinden is.
vlassada's signatuur kalispera hellas Marjan
Quote
#14
Hartelijk dank Vlassada; we zien het in april wel. Nog een paar weken wachten en dan weer de goede kant op:)
Quote
#15
Ik had het idee, dat ik via google, of danwel op Oriste een wat duidelijker beeld zou krijgen waar het exact is, waar de Anek lig en vertrek plaats is. De reactie,s op dit bord hebben mij nog overtuigd waar de aanleg precies is !!!.

Wel is duidelijk, dat de (via del Azoto een lange haven is. Misschien zie ik iets over het hoofd en hoop het alsnog te vinden.

Gr: uit het westland.
Quote
#16
Waar de blauwe lijn begint, daar vandaan vertrekt de Anek.
[Afbeelding: bjde76.jpg]

Groeten
vlassada's signatuur kalispera hellas Marjan
Quote
#17
Hi, bedankt voor het plaatsen v/d de foto waar de afvaart precies is. Sowieso brengt het ons al een stuk dichterbij. waar de port is.

Cornelios
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Tickets vertrek 2/8 Mir111 3 1.122 01 August 2023, 15:04
Laatste bericht: Greece_2020
  Een andere kant van Grieken. Buurman 10 2.896 01 May 2022, 06:03
Laatste bericht: metaxa
  'Ik vertrek': Tilburgs echtpaar naar Finiki Ger 3 2.770 08 January 2017, 22:50
Laatste bericht: Nanny
  Een "Andere" schöne maandag. chris 1 1.993 15 March 2016, 10:58
Laatste bericht: Bart0riste
  Wat me opvalt aan dit prikbord en alle andere!!!! Marianneke 26 18.220 17 April 2012, 15:33
Laatste bericht: ElsR
  Wegen- en andere kaarten Kreta Aleko 1 2.179 25 October 2011, 15:44
Laatste bericht: Wilma
  "Ovolos" in plaats van Euro? Ger 1 2.774 26 August 2011, 19:53
Laatste bericht: Imogen

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)