Rolstoel bij Transavia
#1
Ik wil begin april naar Heraklion samen met een vriendin die voor langere afstanden een rolstoel nodig heeft. Geprobeerd bij Transavia te boeken voor 6 april maar daar krijg ik een melding dat er geen ruimte meer is voor een rolstoel. Ik heb nu al een paar keer gehad dat er bij Transavia geen rolstoel mee kan. Heeft er iemand ervaring met rolstoel meenemen bij Transavia?

Cors
Quote
#2
De rolstoel kan toch als ruimte bagage mee? Op de vliegvelden kan je dan gebruik maken van een rolstoel van het vliegveld.
Quote
#3
Op Kos zijn rolstoelen en zelfs scootmobielen te huur. ik weet het niet van Kreta
Quote
#4
Ja op Kreta kan je ook een rolstoel huren ...in Agios Nikolaos... in een straatje schuin t/o het ziekenhuis ! Arthur weet vast wel waar ;)

3 jaar terug was het voor 1 week €5.-
Krukken daarintegen zijn niet te huur ... die kan je daar voor €30.00 kopen
Quote
#5
En dat is maar krap een uur rijden van Heraklion dus zeker niet naast de deur om even een rolstoel te gaan huren.

Ik weet niet of jullie bekend zijn op Kreta, een schitterend eiland en Heraklion (zeker de binnenstad) erg mooi om te bezoeken maar heel heel erg rolstoel onvriendelijk.
wij hebben het gedaan met een zwager die na een beroerte in een rolstoel zat (maar die kon nauwelijks nog lopen) en dan is het bijna niet te doen en heb je erg veel hulp nodig.



(24 January 2014, 17:29)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja op Kreta kan je ook een rolstoel huren ...in Agios Nikolaos... in een straatje schuin t/o het ziekenhuis ! Arthur weet vast wel waar ;)

3 jaar terug was het voor 1 week €5.-
Krukken daarintegen zijn niet te huur ... die kan je daar voor €30.00 kopen
Quote
#6
Het lijkt me dat je een beter antwoord op je vraag kan krijgen bij de klantenservice van Transavia.
Persoonlijk heb ik goed ervaring met rolstoel/Transavia .
Quote
#7
@cors kijk even op de site van Transavia, daar staat bij bagage iets over rolstoelen. wel in het ruim, maar dat hoeft geen probleem te zijn omdat op ieder vliegveld rolstoelen te leen zijn. kan je kleine stukjes lopen, zijn overal rolstoelen te huur. waar ik altijd naar toega, een dorpje op Kreta kan je ook rolstoelen huren, dus je mag ervan uitgaan dat dat overal zo is. Anders even van te voren informeren.
Quote
#8
(24 January 2014, 18:57)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@cors kijk even op de site van Transavia, daar staat bij bagage iets over rolstoelen. wel in het ruim, maar dat hoeft geen probleem te zijn omdat op ieder vliegveld rolstoelen te leen zijn. kan je kleine stukjes lopen, zijn overal rolstoelen te huur. waar ik altijd naar toega, een dorpje op Kreta kan je ook rolstoelen huren, dus je mag ervan uitgaan dat dat overal zo is. Anders even van te voren informeren.

Het was bij Transavia absoluut geen probleem om een rolstoel als ruimbagage mee te nemen in het recente verleden, mijn zuster heeft dat ook gedaan voor mijn zwager.

zowel op Schiphol als hier op het vliegveld in Heraklion krijg je alle hulp van zowel Schiphol,Transavia als Heraklion airport.

Blijf er bij dat Kreta zeer maar dan ook zeer onvriendelijk is t.o.v rolstoelers.
wees daar goed bewust van.
Quote
#9
Wat betreft over het (onvriendelijke) gebruik van een rolstoel op de Griekse Eilanden is al eens een draadje geweest....
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&highlight=rolstoel
Het is idd een ramp ! Maar waarschijnlijk weet Cors wel hoe de wegen en stoepen eruit zien in Griekenland ... is dat zo Cors ??

Zoals ik lees, Zijn vriendin die (alleen) voor langere afstanden een rolstoel nodig heeft, kan misschien wel als ze op een terrasje zitten .. .. zelf los naar de toilet toe lopen... dat is ook vaak stoepie's op en af ;) en dat is al heel wat!! Als dat niet mogelijk is ... Tja dan wordt het echt moeizaam.. (weet ik uit ervaring) !!

Maar volgens mij kan je wel een rolstoel (in de bagageruim) mee laten vliegen vanuit NL en weer terug...
Ik heb al een paar keer gezien van rolstoelgangers, dat ze op de eerste rij werden geplaats en hun stoel ingeklapt voor in de cabine werd neergezet
Quote
#10
Transavia mág iemand met een rolstoel helemaal niet weigeren. Daar is een Europese Verordening voor (nr. 1107). Daarin staat dat het niet mag en dat er ook geen extra kosten in rekening mogen worden gebracht. Deze Europese regelgeving is sinds 2008 van kracht, dus eis je rechten!
Quote
#11
Ook als voetganger kun er nog niet normaal lopen, overal staan auto's op het trottoir geparkeerd, ze hebben voor honderdduizenden euro's trottoirs voor blinden aangelegd, (moest van Brussel) waar bomen en lantaarnpalen kriskras op staan.
De beste manier in de stad is gewoon op de straat lopen met je rolstoel en je vooral niet druk maken.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#12
@Arthur

Zo is het precies!

Voor de zekerheid: koop bij de HEMA van die voor- en achterlampjes voor de fiets die je met een elastiek vastmaakt en bevestig die aan de buizen van de rolstoel. Ze kosten maar een paar euro.
Zet de lampjes in de knipperstand wanneer je 's avonds op straat loopt, dan zien ze je beter.

Ik zag dat een keer op Kreta in Chania, en vond het een heel goed idee!
Quote
#13
Dank voor jullie reacties. We zijn allebei goed bekend in Griekenland en weten dat het vaak problematisch is met een rolstoel. Daarom waren we ook aangenaam verrast door Heraklion. We zaten in hotel Athinaikon aan Etniki Antistaseos en eerste stukje naar centrum was inderdaad lastig. Als je eenmaal bij Dimokratias was kon je echter zonder veel problemen verder langs het plein naar het voetgangersgebied in het centrum en langs de zee. Als je helemaal niet kunt lopen is het inderdaad wel een ramp in winkels, restaurants en toiletten.

Ze heeft pas sinds een paar jaar een rolstoel nodig dus al te veel ervaring met luchtvaartmaatschappijen hebben we nog niet. Bij de andere maatschappijen ging het allemaal prima, alleen bij Transavia (dacht nu voor de 3e keer) krijg ik bij boeking al melding dat maximaal aantal rolstoelen bereikt is. Het wordt nu waarschijnlijk Tuifly vanaf Dusseldorf.

@Tina: bedankt voor de tip. Ga zeker contact opnemen met Transavia.

Cors
Quote
#14
Cors, gaat het om een elektrische rolstoel of een handbewogen? Ik heb wat navraag gedaan, en sommige luchtvaartmaatschappijen hanteren de norm dat er maar vier of vijf elektrische rolstoelen in het ruim kunnen. Die stoelen zijn dan ook groot, en nemen veel plaats in beslag. (Je vraagt je dan alleen af hoe groot de kans is dat zoiets op één vlucht gebeurt.) Met een handbewogen rolstoel zou het echt geen probleem moeten zijn.

Als ik iets voor je kan doen, stuur me dan een pb.
Quote
#15
Ik had Transavia een mail gestuurd met de vraag of het niet kunnen toevoegen van de rolstoel niet in strijd is met artikel 3a van EU verordening 1107/2006.

Reactie van Transavia:
Door een technische storing doet deze fout zich voor. Wij hebben zelf de website gecontroleerd en nu kunt u wel de rolstoel toevoegen aan uw boeking. Mocht u nog steeds problemen ondervinden met het toevoegen van de rolstoelservice? Neemt u dan telefonisch contact met ons op na het maken van de boeking. Zo kunnen wij deze service voor u toevoegen.

Lukte daarna nog steeds niet en daarom naar aanleiding van hun reactie zonder rolstoel geboekt. Na nog wat bellen en mailen is het nu geregeld en heb ik een engelstalige bevestiging, dus moet ook bij checkin in Heraklion goed gaan. We gaan dus 6 april lekker naar Kreta.

Uiteraard geen idee of het echt een technische storing is of een ontmoedigingsbeleid maar het is in ieder geval geregeld.

Heel erg bedankt voor je hulp Tina.

Cors
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)