Vakantie 2014
#1
Voor onze vakantie van 2014 zijn wij op zoek naar een mooi plekje of eiland in griekenland... Het moet vergelijkbaar zijn met onze eerdere vakanties:

Corfu - Aghios Gordios
Samos - Kokkari
Lefkas - Aghios Nikitas
Kefalonia - Assos

Weet iemand plekjes of eilanden die lijken of in de buurt komen van bovengenoemde plekken????Big Grin
Quote
#2
Skopelos Stad is echt mijn favoriet. En dan combineren met Alonissos.
Wij zijn in alle 4 door jou genoemde plaatsen geweest dus ik durf wel te zeggen dat Skopelos Stad je zeker gaat bevallen!
Quote
#3
Kom gewoon weer naar Samos ......Je raakt er niet uitgekeken
Quote
#4
Ik ben ietwat bevooroordeeld omdat ik er woon maar bekijk de diashow eens op je gemaakt die ik gemaakt heb en ontdek ook mooi Kreta is buiten het massa toerisme als je maar even de moeite neemt om het te ontdekken.
Dus gewoon doen boek een reis naar Kreta indien meer info nodig vraag het maar

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
@Cornelius, we hebben net jouw diashow bekeken op Youtube.
goedgedaan
Quote
#6
Lesvos naar Petra!!
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#7
Idd Petra op Lesvos ... ... Een gezellig dorpje = Ietsje kleiner als Kokkari maar heeft wel dezelfde uitstraling !
Quote
#8
Wij hebben 12 dagen Lesvos geboekt in september.
Maar omdat we niet zo lang kunnen wachten, willen we in mei een lowbudget vakantie doen.

Is het verstandig om nu een aanbieding +- 300,- te boeken, of kun je beter 2 weken voor vertrek een last minute boeken?
Wie heeft hier ervaring mee?
Is er 2 weken voor vertrek nog voldoende keuze? En hoeveel scheelt de lastminute ten opzichten van de 300,- die je nu betaald?
Bedankt alvast voor de reacties.

Gr Oscar
Quote
#9
Dat weet je helaas vaak pas na je vakantie Rolleyes
De markt trekt aan, heb ik begrepen. Dan zou je dus minder echte lastminutes mogen verwachten. Wat ik verleden jaar heb gelezen is dat echte lastminutes tegenwoordig niet meer bestaan. Ik doe het zo: Ik bepaal welk bedrag ik wil betalen voor een reis en als ik dat vind, boek ik. Ik heb wel eens gekeken wat de prijs van mijn reis voor juni die ik in januari had geboekt deed: Hij werd op een gegeven moment goedkoper (zo'n 60,00 op een totaalbedrag van een kleine 1000,00), maar in de week voor vertrek was hij zelfs 20,00 duurder geworden! Mijn advies: Gewoon boeken en genieten, er is altijd wel iemand die hem net iets goedkoper dan jijzelf heeft geboekt. (of iets duurder) Big Grin
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#10
Suggesties:
Gialova op de Peloponnesos
Karfas op Chios
Kala Nera of Affisos, beide in de regio Pilion
Aghia Efimia op Kefalonia
Plakias op Kreta
Molivos op Lesbos
Parga
en mijn absolute favoriet Vathi op Ithaki
Quote
#11
Mijn favoriet is natuurlijk Samos - pareltje in de Egeïsche Zee - maar daarnaartoe zijn de vluchten niet goedkoop.
Of je moet met Transavia naar Athene gaan (85 euro enkel) en dan met de metro naar Pireaus. Met alleen een dekplaats kun je voor 30 euro naar Samos varen overnacht. In Karlovassi aan land gaan en dan moet je zelf onderdak gaan zoeken; ik denk dat dat niet moeilijk te vinden is. Er gaan regelmatig bussen vanuit Karlovassi naar diverse plaatsen op het eiland.
Het fijne is dat in mei nog alles bloeit.
Quote
#12
En dan mis ik nog Limenaria op Thassos, maar ja... ook alweer bevooroordeeld ;)
Quote
#13
Vorig jaar waren we in Kala nera, pillion.
We hebben het daar bijzonder naar de zin gehad.
Genoten van de groene natuur, prachtige vergezichten, terrassen onder eeuwenoude platanen, fijne strandjes enz.
Weten jullie welke eilanden of plaatsen in griekenland hiermee te vergelijken zijn om dit naartoe te gaan.
We bezochten al eerder kreta lesbos zakinthos corfu karpathos zuidkreta.
Bij voorbaat dank
Quote
#14
Samos en Thassos wellicht!
Quote
#15
@Marja467: wel eens aan Samos gedacht? Door haar bergen zijn er veel verschillende microklimaten (en vergezichten) en het is relatief groen. Rustige plekken, wandelmogelijkheden, authentieke dorpjes, stille strandjes, maar ook als je wilt gezellige terrasjes en watersportmogelijkheden.
Quote
#16
Marja, Skopolos is Pilion in het klein.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)