Dagtrip naar Gavdos
#1
Dit jaar gaan we het zuidwesten van Kreta verkennen, waarbij onze standplaats Paleochora is.
Het lijkt ons leuk om van daaruit het ongerepte eiland Gavdos te bezoeken.
Nu zijn de ferrytijden echter niet bepaald gunstig voor een dagtrip.
Weet iemand ook of er excursies worden aangeboden?
Zo ja, is het de moeite waard?
Quote
#2
Amsterdam-Chania of Heraklion.met de bus beter Heraklion-Chania 2uur reizen.Stopt bij het
busstationChania lees de busregeling van Ktel.eerste bus geloof ik om 8.30 maar dat kunnen ze veranderd
hebben.Waarschuwing er is geen water op Gavdos.Vroeger leefden er ongeveer 3000 mensen,
hoe die dat toen deden is een goede vraag.Behalve de stille stranden is er de Giant Chair.
Ideaal voor bruidjes en bruide gommen-ik zie ze al klimmen met de hoge hakken en gelakte schoenen.
Maar ja de meeste mensen willen met de auto gaan.druk op de knop 24 hours .nl of zoiets en je
heb gelijk de route.En pas op met de auto in de bergen.
Volgens mij is er maar een cafe op Gavdos.

Als je meer wil weten stuur een emailtje naar dashboot 2005@hotmail.com

Groeten uit een bewolkt Rotterdam.

JVW
Quote
#3
volgens mij gingen er ook een paar snelle speed/vis boten maar hoe je dat kan regelen weet ik niet maar in Paleachora zag ik ergens borden staan gewoon dus even vragen, persoonlijk zou ik niet voor een dag gaan daar doe je het eiland mijn in ziens tekort mee.
Ga voor minimaal 1 overnachting en bij aankomst in haventje Gavdos een brommertje huren en daarmee het eiland verkennen is echt top.
Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel
Quote
#4
Dank jullie wel voor de reacties!
Klopt het dat de overtocht 4 uur duurt? In dat geval blijft er natuurlijk maar weinig tijd over om het eiland te bekijken of anders inderdaad eventueel maar een overnachting regelen...
Ter plekke maar kijken wat er zoal wordt aangeboden...
Quote
#5
Misschien ben je deze site ook al tegengekomen ...
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




staan alle vaartijden op naar Gavdos
Over exursie's daar naar toe is niets te vinden op internet . behalve bij 1 resort...
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar dat moet je dan maar net wel willen ;)
Het beste is denk ik idd. een overnachting regelen ...
Quote
#6
Tja, die vaartijden had ik al ontdekt (14.30 uur terug...)
De excursie is op zich prima, maar om nu eerst vanaf Paleochora helemaal naar Chora Sfakia te rijden...
Maar in ieder geval bedankt Wilma voor het helpen zoeken!
Quote
#7
voor meer info over Gavdos

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Ja, ziet er prachtig uit!
Ik had de uitgebreide site van Hans Huisman ook al geraadpleegd; dat is eigenlijk ook altijd het eerste wat ik doe als ik iets wil weten over een bestemming in Griekenland.
Quote
#9
Kijk wij gingen bewust in de eerste week van onze trip naar Gavdos en de enige reden daarvoor is als er veel wind is varen de boten niet en ja hoor wij zaten op Gavdos en konden niet terug na 3 dagen vanwege de wind en zijn dus 1 overnachting extra verbleven ( wat geen straf was natuurlijk ) de volgende dag was de wind wat afgezwakt...maar de golven niet ik heb nog nooit zulke lange en grote golven meegemaakt en wij zaten op de houten kaïk zeiknat van de golven...maar een avontuur die je nooit meer vergeet!
Quote
#10
(12 February 2014, 19:24)Zorbathagreek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kijk wij gingen bewust in de eerste week van onze trip naar Gavdos en de enige reden daarvoor is als er veel wind is varen de boten niet en ja hoor wij zaten op Gavdos en konden niet terug na 3 dagen vanwege de wind en zijn dus 1 overnachting extra verbleven ( wat geen straf was natuurlijk ) de volgende dag was de wind wat afgezwakt...maar de golven niet ik heb nog nooit zulke lange en grote golven meegemaakt en wij zaten op de houten kaïk zeiknat van de golven...maar een avontuur die je nooit meer vergeet!

Tjeetje, spannend hoor!
Quote
#11
Goedemorgen uit Rotterdam,

Paleochora is vanoudsher gevoed door de vissers van Gavdos.
Dan stond de enige politieman in het dorp aan de kade te wachten.
Ik had toen een klein kamertje,wel met heet water.
Electries maar niet geaard.Dat was bij Irene,als ze nog leefd
moet ze wel 90 jaar oud zijn.Haar zoon Yannis is er verdron
ken.Hij kon niet zwemmen.maar ja wat wil je in de winter
in een regenpak als je motor uitvalt. dan is het stil in het dorp.
Ach ja dat is misschien te verfilmen maar die tijd kom niet terug.

Groeten uit Rotterdam het is al voorjaar.

JVW
Quote
#12
Kijk alvast naar deze film.

Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Ja dat zou mooi zijn ik moet dan wel een scenario kunnen schrijven.
Maar die lessen zijn niet te betalen.

Maar goed ik heb in iedere geval een mooi verhaal.

Groet uit een bewolkt en rustig Rotterdam.

JVW
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Gavdos Hilde 3 2.248 21 August 2017, 13:51
Laatste bericht: Hilde
  rooms op Gavdos arjanw 5 4.233 18 July 2015, 01:25
Laatste bericht: arjanw

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)