Grieksegids nieuws     
hallo, ik ben Mar
#1
25 jaar geleden voor het laatst in Griekenland geweest, en deze zomer gaan we weer! Met onze vouwwagen gaan we een rondje vaste land en Peloponnesos doen. heb er veel zin in! Daarom wil ik zo veel mogelijk informatie vinden over Griekenland.
Quote
#2
Welkom op deze leuke ontmoetingsplaats over Griekse thema's. zwaaivlag
Je zal hier zeker en vast je gading vinden.
Kijk vooral eens naar het onderdeel "reisverhalen - ervaringen - vakantietips -favoriete plekjes":
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






maar ook naar "Griekenland per regio":
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Veel ontdekkingsplezier! :)
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#3
(16 February 2014, 20:31)Mar.koning schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Daarom wil ik zo veel mogelijk informatie vinden over Griekenland.

Genoeg leesvoer op het forum voor je ;)
Welkom op het Oriste-forum!
Quote
#4
welkom mar op Oriste
Quote
#5
Oei, 25 jaar niet geweest ... Dat is lang. Hopelijk volgende keer niet zo lang tussen 2 bezoeken!
Smile)
Quote
#6
Nou Mar dan zal je zo langzamerhand wel heel erge ontwennings verschijnselen hebben hahaTongue
Veel plezier hier en zeker ook straks in GriekenlandCool
Quote
#7
Tja, toen we nog jong en kinderloos waren hebben we Griekenland 4 zomers lang doorkruist, met de auto en een tent. Daarna met 3 kinders Frankrijk en Spanje verkend (met z'n vijven met de boot tikt toch wel lekker aan).
En nu komt het er eindelijk weer eens van, beter laat dan nooit!
Quote
#8
Nu, er valt genoeg informatie te vinden op dit leuke forum.
Ik wens je dan ook veel voorpret en voor straks een hele mooie reis toe!
Quote
#9
Welkom hier Mar!
Quote
#10
Welkom Mar, op onze site heel veel info over de Peloponnesos;
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
Welkom Mar,
Wij komen al bijna 40 jaar in het Noorden van Griekenland, maar toen we niet meer hoefde te werken hebben wij in 2010 onze eerste rondreis gemaakt en onze tweede in 2012. Ik neem aan dat jullie gebruik maken van de veerdiensten Italië/Griekenland, dan is de vraag waar ga je van boord en wat welke plaatsen willen jullie zeker bezoeken? Wij zelf reizen sinds 2004 weer over land.
Misschien kan je wat ideeën opdoen van het verslag dat we gemaakt hebben,
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






mvg
Leo en Joanna
Quote
#12
Leuk om de reisverslagen te lezen. Heel grappig om te zien dat er nu Lidl's zijn in Griekenland, die waren er 24 jaar geleden echt niet!
We gaan met de boot van Ancona naar Igoumenitsa en daarvandaan een rondje: Meteora, Pilion, Delphi, Athene, Epidavros, Dimitsana, Loutra Kilinis en dan naar Patras waar we de boot weer terugnemen.
Quote
#13
Hallo Mar

Mag ik je uitnodigen op mijn website??
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Rene
Quote
#14
Nou Rene/Digiwalker, die ga ik eens uitgebreid bekijken. De voorpret is ook al heel erg leuk.
Wij hebben voor onderweg nu 2 hotels geboekt: 1 vlak voor de Gothard tunnel en 1 in Imola Italië. We konden voor onderweg te weinig campings vinden om die gok te durven wagen, plus dat de vouwwagen in Zwitserland meestal nogal vochtig wordt 's nachts en hij pas in Griekenland weer open gaat.
Wat vind je van ons "rondje" is het te doen, denk je?
Quote
#15
Welkom Mar. Succes met de voorbereidingen.
Quote
#16
Hallo Mar,

Ik weet niet hoe lang je in Griekenland blijft maar je moet zeker je vouwwagen 8 x open en dicht doen. En dat is hard werken. Ik weet het, ook 20 jaar met een Alpenkreuzer gekampeerd.
Als in het voor of naseizoen gaat is vrij kamperen ook goed te doen.
Bijvoorbeeld in het bos van Elea.
De grieken doen het ook met grote getale.
Het rondje is zeker goed te doen temeer er nu mooie wegen langs de plaatsen lopen die jij wilt opzoeken.
Mijn voorstel:
Over land doe je er 3 dagen over.
1x overnachten in Wenen
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(1200 km)
1x overnachten in Hongarije bij Camping Jonathermal (ca 600 km)
Kőkút 26, 6120, Kiskunmajsa
1x overnachten in Servie bij Motel Predejane met de camping naast het motel.
dan tot thessaloniki is dat (600km) wordt totaal 2400 km

Veel plezier met de voorbereidingen.
Rene
Quote
#17
Rene, de boot en de hotels onderweg zijn al geboekt.
We gaan inderdaad 8 x klappen, in 3,5 weken, dat lijkt veel, maar we hebben een "snelklapper" dat is goed te doen. We blijven overal 3 of 4 nachten staan, of langer als we het ergens heel erg leuk vinden. Per slot van rekening kunnen we ons rondje zo kort of lang maken als we zelf willen, als we maar weer op tijd in Patras zijn. Komt bij dat de reistijden in Griekenland niet zo lang zijn, als je ze vergelijkt met die in Spanje, waar we tot nu toe ook rondgetoerd hebben.
We willen toch liever op echte campings staan. Ik ben wel benieuwd hoe vol de campings onderweg zijn, want we willen liever niet reserveren.

De voorbereidingen vorderen gestaag. Gisteren heb ik mij verdiept in parkeergarages in Athene, óf bij een metrostation, óf bij de Akropolis in de buurt, heb wel wat goede websites gevonden.
Quote
#18
Kan iemand me aan informatie helpen over de drukte op de campings in juli/augustus? We willen liever niet reserveren. Is het te doen, op d3 bonnefooi door Griekenland trekken?
Quote
#19
Hallo Mar,
Tot nu toe nog maar weinig response op je vraag.
De schoolvakantie in Griekenland valt tussn 22-6 en 31-8 en daardoor zullen vele griekse campings vol zijn.
De prijzen zijn dan ook op deze drukte afgestemd.
Ik heb daar dus geen ervaring mee.
Misschien kan je op deze site wat meer info vinden :
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Big Grin
Sterkte
Rene
Quote
#20
Sorry Mar, heb daar helaas ook geen ervaring mee, maar ik denk dat het wel meevalt. Hoor van vrienden in het Noorden dat een hoop Grieken het niet meer kunnen betalen. Anders proberen een plaats te zoeken waar meerder campings zijn.

mvg
Joanna
Quote
#21
Per gebied is het natuurlijk ook verschillend, komen er bijvoorbeeld ook veel Italianen? Maar over het algemeen is het tot en met de derde week van juli niet vol op campings, en prima op de bonnefooi te doen daarna is het 4 weken echt hoogseizoen. Grieken, Italianen hebben in augustus vakantie (bedoel niet de schoolvakantie). Dus dan heb je kans dat je niet terecht kunt op een camping en op zoek moet naar een volgende.
Quote
#22
Rene, dank je wel, dat is een heel interessante website.
Onze ervaring is dat er op campings ( in Spanje en Frankrijk) meestal wel voor 2 of 3 nachten een plaats te krijgen is, maar je moet niet twee weken willen blijven.
We zullen zien, gelukkig zijn er nog wel zo veel campings in Griekenland dat er vast wel ergens een plekje voor ons is.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Even hallo zeggen Balituin 5 1.924 28 July 2022, 15:13
Laatste bericht: Epirus
  Hallo yana 5 6.053 21 March 2018, 12:31
Laatste bericht: Computer Boy
  Hallo, hier ben ik! IngridJG 2 5.295 19 August 2016, 15:54
Laatste bericht: Ger
  Hallo allemaal Debs 6 5.519 15 August 2014, 06:22
Laatste bericht: Petra
  Hallo allemaal! Caduceus 12 9.133 05 May 2014, 09:24
Laatste bericht: Petra
  Hallo allemaal Miek 5 3.990 01 August 2012, 14:53
Laatste bericht: Lootje
Music Hallo iedereen Bob Rempetis 12 8.009 30 July 2012, 22:53
Laatste bericht: Bob Rempetis
  Hallo allemaal desillies 19 13.101 09 July 2012, 10:29
Laatste bericht: greece67
  Hallo, kalos sas brika Frieda 13 8.252 23 March 2012, 21:06
Laatste bericht: TreinopStad
  Hallo allemaal Natascha 7 5.584 19 March 2012, 20:40
Laatste bericht: ADO

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)