Is toch alles goud wat er blinkt?
#1
De Nederlandse regering zou bij een Zwitsers referendum dat binnenkort gehouden zou moeten worden omtrent geroofd Nazi goud, ruim 60.ooo kilo goud met een waarde van 2 miljard Euro terug willen vorderen van Zwitserse banken waar deze oorlogsbuit "geparkeerd" staat. Sinds het einde van de gruwelijke Tweede Wereldoorlog hebben Nederlandse kabinetten halfslachtige pogingen gedaan het rechtmatige bezit terug te vorderen. Maar over een veel groter claim uit Griekenland gaat al jaren een gerucht de ronde: de Grieken zouden een veelvoud tegoed hebben. wie weet hier meer over, geen geruchten maar feiten. Aleko, wat weet jij?
Quote
#2
" een gerucht doet de ronde". En een lid van het forum zou het verlossende woord moeten spreken?
Dit geeft alleen meer voeding aan geruchten, roddel en achterklap.
Quote
#3
@ Chris, wat betreft ons land is nu het CDA van mening 2 miljard Euro terug te vorderen. Ik hoor al jaren verhalen over een veel grotere Griekse claim. Ik weet niet wat gerucht, noch werkelijkheid is. Ik vraag slechts.mening van mensen die denken e.e.a. te weten. Persoonlijk acht ik mening Aleko hierin hoog. Al is het maar ter relativering.
Quote
#4
Die goudstaven in de kelders van Zwitserse banken is met feiten nog wel te onderbouwen, maar ik loop daar niet zo warm voor. De contemporaine(sedert 1974) belastingvrijstelling voor de Zeepiraten en de niet aangepakte weggesluisde miljarden van de Griekse oligarchen en de weggeschonken etherfrequentie aan dito geteisem, vind ik een groter kwaad.Alle gedoe over niet gecompenseerde oorlogsschade door het Duitsland van nu, klassificeer ik als een non-item.Sorry @Erwin als ik je teleurstel.
Quote
#5
Nee, Aleko, je stelt me niet telleur. Maar net als ik weet je dat overdrijven een kunst is. De verhalen die ik hoor, geen broodjes aap, maar een hele bakkerij ervan: er zou genoeg gestolen goud zijn dat als de Zwitsers het terug zouden geven de crisis in een klap opgelost is. Nou geloofde ik daar sowieso niet in, maar doordat de Nederlandse regering nu weer een poging gaat ondernemen, begon ik me toch af te vragen wat er van die verhalen waar is: al is het maar een miljard, toch zonde om te laten schieten, niet? Ik dank je voor je reactie.
Quote
#6
Al googelend kwam ik veel verschillende bedragen tegen over de Griekse claim aan het adres van Duitsland. Ze liepen alle in de miljarden. Tot nu toe lijkt me
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




de meeste duidelijkheid verschaffen.
Quote
#7
Indien Duitsland alle herstelbetalingen moest afbetalen, gerekend zoals de berekening van de herstelbetaling van WOI , dan zaten ze nu nog altijd op het niveau van een ontwikkelingsland. De Amerikanen hebben daar wel een mooie mouw aangepast, en al het overgrote deel van de herstelbetaling van WOII is integraal richting USA vertrokken. Ze zijn dus niet gratis naar Europa gekomen om de nakomelingen van hun eigen voorouder te helpen.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Ach, hoe naief kun je zijn, voor zover ik op de hoogte ben waren de Verenigde Staten nooit van plan in te grijpen tijdens WO II. Totdat Pearl Harbour werd aangevallen door Japan. Helaas is tot op de dag van vandaag een feit dat " als er niets te halen valt" volken aan hun lot worden overgelaten. Men verschuilt zich veilig achter internationaal recht en gaat aan de humanutaire ramp voorbij. Voorbeelden te over. Maar, dat is off topic. De Nederlandse claim betreft door Nazi Duitsland geroofd goud dat in Zwitserse kluizen zou liggen, en geen herstelbetalingen. De Griekse claim betreft zover ik weet eveneens geroofd goud , maar de hoeveelheid zou mythische proporties hebben. Nu is overdrijven een kunst, en de Grieken zijn ware kunstenaars hierin. Feit blijft dat het Zwitserse bankgeheim meer verborgen houdt dan u en ik weten. Staat Zwitserland een Grieks drama te wachten als de waarheid boven tafel komt? Tot voor kort verwees ik alle Griekse claims naar de Fabeltjeskrant, nu ben ik niet zo zeker meer, al twijfel ik over de hoogte van de claim. Daarnaast sluit ik me volledig aan bij de opmerking van Aleko dat de Griekse welgestelden, over het spectrum van rechts naar links geen moeite te veel was om elkaars vermogen in het buitenland in veiligheid te brengen. Hiervoor betaalt de "gewone" Griek een kostbare prijs. Koren op de molen van populistische en anti Europese partijen: het vertrouwen in de gevestigde, reguliere partijen is tot een minimum gedaald. Volgens de laatste peilingen is GD met 30% de grote overwinnaar als er nu verkiezingen zouden worden gehouden. Hierbij trek ik direct de parallel met de PVV, die in ons land de grootste partij zou zijn op dit moment: overigens, weer off topic.
Quote
#9
(22 February 2014, 02:02)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ach, hoe naief kun je zijn, voor zover ik op de hoogte ben waren de Verenigde Staten nooit van plan in te grijpen tijdens WO II. Totdat Pearl Harbour werd aangevallen door Japan. Helaas is tot op de dag van vandaag een feit dat " als er niets te halen valt" volken aan hun lot worden overgelaten. Men verschuilt zich veilig achter internationaal recht en gaat aan de humanutaire ramp voorbij. Voorbeelden te over. Maar, dat is off topic. De Nederlandse claim betreft door Nazi Duitsland geroofd goud dat in Zwitserse kluizen zou liggen, en geen herstelbetalingen. De Griekse claim betreft zover ik weet eveneens geroofd goud , maar de hoeveelheid zou mythische proporties hebben. Nu is overdrijven een kunst, en de Grieken zijn ware kunstenaars hierin. Feit blijft dat het Zwitserse bankgeheim meer verborgen houdt dan u en ik weten. Staat Zwitserland een Grieks drama te wachten als de waarheid boven tafel komt? Tot voor kort verwees ik alle Griekse claims naar de Fabeltjeskrant, nu ben ik niet zo zeker meer, al twijfel ik over de hoogte van de claim. Daarnaast sluit ik me volledig aan bij de opmerking van Aleko dat de Griekse welgestelden, over het spectrum van rechts naar links geen moeite te veel was om elkaars vermogen in het buitenland in veiligheid te brengen. Hiervoor betaalt de "gewone" Griek een kostbare prijs. Koren op de molen van populistische en anti Europese partijen: het vertrouwen in de gevestigde, reguliere partijen is tot een minimum gedaald. Volgens de laatste peilingen is GD met 30% de grote overwinnaar als er nu verkiezingen zouden worden gehouden. Hierbij trek ik direct de parallel met de PVV, die in ons land de grootste partij zou zijn op dit moment: overigens, weer off topic.

Als er iemand naïef is ben jij het zelf wel, ga maar verder te te raden bij het Orakel " Aleko ". Wat hij schrijft kan ik niet meer zien omdat hij op mijn negerlijst staat, en ik wil het ook niet meer weten wat hij uitkraamt.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Multiquote: omdat hij op mijn negerlijst staat . .
Is dat rassisme? Wink
Johannes
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)