Peiling: Wat zijn volgens jou de 5 allermooiste Griekse eilanden? (maximaal 5 selecteren)
Je hebt geen toestemming om te stemmen in deze peiling.
Aegina
0.43%
2 0.43%
Agathonisi
0%
0 0%
Agios Efstratios
0%
0 0%
Alonissos
2.16%
10 2.16%
Amorgos
1.30%
6 1.30%
Andros
1.08%
5 1.08%
Angistri
0.22%
1 0.22%
Antikythira
0%
0 0%
Antiparos
0.86%
4 0.86%
Antipaxos
0.22%
1 0.22%
Astipaleia
0%
0 0%
Chalki
0%
0 0%
Chios
3.46%
16 3.46%
Chrisi
0%
0 0%
Corfu
1.94%
9 1.94%
Dia
0%
0 0%
Dilos
0%
0 0%
Dokos
0%
0 0%
Elafonissos
0.43%
2 0.43%
Fourni
0%
0 0%
Gavdopoula
0%
0 0%
Gavdos
0.22%
1 0.22%
Hydra
0%
0 0%
Ikaria
1.51%
7 1.51%
Ios
0.22%
1 0.22%
Ithaka
2.59%
12 2.59%
Kalymnos
1.30%
6 1.30%
Karpathos
3.24%
15 3.24%
Kassos
0.22%
1 0.22%
Kastelorizo
0%
0 0%
Kea/Tzia
0%
0 0%
Kefalonia
8.42%
39 8.42%
Kimolos
0.22%
1 0.22%
Kos
0.43%
2 0.43%
Koufonisi
0.22%
1 0.22%
Kreta
7.78%
36 7.78%
Kythira
7.34%
34 7.34%
Kythnos
0%
0 0%
Lefkada
4.32%
20 4.32%
Lemnos
0.65%
3 0.65%
Leros
0.22%
1 0.22%
Lesbos
9.50%
44 9.50%
Lipsi
0%
0 0%
Meganisi
1.73%
8 1.73%
Milos
1.30%
6 1.30%
Mykonos
0.22%
1 0.22%
Naxos
3.02%
14 3.02%
Nysiros
0.22%
1 0.22%
Paros
1.94%
9 1.94%
Patmos
1.51%
7 1.51%
Paximadia
0%
0 0%
Paxos
1.08%
5 1.08%
Poros
0.22%
1 0.22%
Presta
0%
0 0%
Pserimos
0%
0 0%
Psira
0%
0 0%
Rhodos
1.51%
7 1.51%
Salamina
0%
0 0%
Samos
9.94%
46 9.94%
Samothraki
0.86%
4 0.86%
Santorini
4.10%
19 4.10%
Serifos
0.22%
1 0.22%
Sifnos
0.65%
3 0.65%
Skiathos
0.65%
3 0.65%
Skopelos
2.16%
10 2.16%
Skyros
2.16%
10 2.16%
Spetses
0.22%
1 0.22%
Spetsopoula
0%
0 0%
Spinalonga
0%
0 0%
Symi
0.43%
2 0.43%
Syros
0.43%
2 0.43%
Telendos
0.22%
1 0.22%
Thassos
1.94%
9 1.94%
Tilos
0.22%
1 0.22%
Tinos
0.43%
2 0.43%
Trikeri
0.65%
3 0.65%
Zakynthos
1.08%
5 1.08%
Evia
0.43%
2 0.43%
Totaal aantal stemmen: 463 stem(men) 100%
* Je hebt op deze optie gestemd. [--]

Poll: De mooiste Griekse eilanden van 2014
#1
Naar aanleiding van de top 10 van
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en de suggestie van Erwin leek het me wel interessant om erachter te komen welke Griekse eilanden de Oríste-leden als de mooiste ervaren.
Kijk boven deze topic naar de peiling en klik jóuw 5 mooiste eilanden aan.

Voor alle duidelijkheid: kies de 5 eilanden die voor jou de allermooiste zijn. Dus niet de eilanden waar je bijvoorbeeld woont of graag naartoe gaat (mag uiteraard wel) maar die eilanden die volgens jou absoluut op de lijst "mooiste eilanden van Griekenland" moeten prijken.
Wil je jouw keuze toelichten dan kan dat natuurlijk in deze topic.

Mocht ik een eiland over het hoofd hebben gezien vermeld 'm dan in deze topic.
Ben benieuwd Smile

NB: Hier gaat het alleen over de Griekse eilanden. Op een later tijdstip kunnen we misschien ook nog een peiling plaatsen met de vraag wat de mooiste 5 plekjes op het Griekse vasteland zijn.
Wordt ongetwijfeld vervolgd Wink

De peiling loopt tot 1 maart aanstaande; zo heeft iedereen ruim de tijd om op zijn/haar 'mooiste' eilanden te kunnen stemmen.
Quote
#2
Gert,

Mis ik nou Evia, of kijk ik niet goed? Confused
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#3
Leuke pol ! Ben benieuwd ....
Quote
#4
(20 February 2014, 16:43)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gert,

Mis ik nou Evia, of kijk ik niet goed? Confused

Mijn excuses; ik was er al bang voor dat ik iets vergat. Staat er inmiddels bij, helemaal onderaan de lijst. Kan ik helaas niet meer op alfabetische volgorde zetten omdat ik bang ben dat ik dan de uitslagen door elkaar gooi.

Bedankt voor de melding Johan up
Quote
#5
Dan is Lefkas ook geen eiland meer, net zoals Evia is het met een brug aan het vaste land verbonden
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
(20 February 2014, 16:53)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dan is Lefkas ook geen eiland meer, net zoals Evia is het met een brug aan het vaste land verbonden

Toch wel Arthur, het is namelijk geen brug, maar een pont die tussen het eiland ligt en het vaste land. Het heeft dus geen vaste verbinding, maar is wel heel goed bereikbaar, zonder extra kosten.

Zie ook
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Ziezo, stem uitgebracht.
Het was niet gemakkelijk om me te beperken tot 5 eilanden Smile .
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#8
Pfffffff, wat moeten we er nog veel doen...:)
Quote
#9
Was erg verrast dat mijn favoriet Trikeri er bij stond. Het is een piepklein eiland. Ik moet elk jaar een paar keer er zijn. Even met de watertaxi over, een dagje zwerven, zwemmen en lekker eten en dan weer terug. Maar heb al wel een beetje spijt van mijn stem. Want als nou iedereen .....Ik troost me met de gedachte dat Trikeri niet echt lekker bereikbaar is. 2,5 uur met de auto vanaf Volos. Maar ben je in de buurt, pak dan de taxiboot en geniet. In een uitgave van Lonely planet stond het als volgt: Als je voor het eerst naar Trikeri gaat vraag je je af wat je er in hemelsnaam gaat doen. En als je weer terugvaart vraag je je af waarom je in hemelsnaam weer weg gaat.
Quote
#10
Na een paar dagen is er al een kleine kopgroep te zien:
Samos staat op 1 met 29 stemmen, gevolgd door Lesbos (28) en Kefalonia (26)..........
Gaat ElsR dan toch gelijk krijgen? zonneschijn
Quote
#11
Ik heb één stem uitgebracht. Voor het allermooiste Griekse eiland. Dat lijkt me zuiverder voor het eindresultaat. Want stel dat iedereen Samos op de vijfde plaats heeft staan, dan eindigt het als nummer één, zonder dat iemand het 't aller-, allermooiste eiland vond.
Quote
#12
Daar heb je eigenlijk wel gelijk in, Tina. Omdat ik er nu 5 mocht stemmen staat Samos erbij maar idd was het wel het laatste eiland van de 5 die ik gekozen heb. Ger, kan ik mijn stem nog aanpassen? Dan kies ik echt alleen het mooiste eiland.
Quote
#13
Mijn favorieten buiten Kreta waar ik niet op gestemd heb waren heel makkelijk, met stip boven aan Kalymnos, Telendos, Antiparos, Karpathos en Lesbos en dat heeft voor elk eiland een andere reden.


(23 February 2014, 17:34)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Na een paar dagen is er al een kleine kopgroep te zien:
Samos staat op 1 met 29 stemmen, gevolgd door Lesbos (28) en Kefalonia (26)..........
Gaat ElsR dan toch gelijk krijgen? zonneschijn

Zoals in elke poll of uitzending op tv wint niet altijd de mooiste of beste maar die met de meeste stemmen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#14
@Arthur: en hoe bepaal je dan wie/wat de mooiste en/of beste is?
Quote
#15
Volgens mij kun je alleen stemmen als je alle eilanden uit de lijst hebt gezien.
Quote
#16
(24 February 2014, 00:45)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Arthur: en hoe bepaal je dan wie/wat de mooiste en/of beste is?

(25 February 2014, 00:39)Sophia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volgens mij kun je alleen stemmen als je alle eilanden uit de lijst hebt gezien.


Inderdaad, als je al overal bent geweest ga je een meer subjectieve keuze kunnen maken.
Ik zie dat nu aan mijn stemmen. Slechts 1,60% heeft voorlopig op dit prachtige eiland gestemd. Waarschijnlijk zullen er dan ook nog niet zoveel mensen daar geweest zijn. Het voordeel daarvan is wel dat het mooi blijft...Angel Big Grin
Quote
#17
Ach ja, hoe doe je het goed hè?

Iemand die op alle eilanden is geweest, dát lijkt me niet realistisch. Zelfs met alle leden op dit forum bij elkaar zijn er nog een hoop eilanden door niemand ontdekt zoals uit de lijst blijkt.

De enige, statistisch gezien volgens mij beste, oplossing is elk eiland afzonderlijk een cijfer te laten geven. Zijn er meer mensen geweest dan uiteraard het gemiddelde ervan. Maar dan nog blijft het een kwestie van persoonlijke beleving/smaak.

Maar komop, deze enquete dient geen enkel wetenschappelijk doel, toch? Is gewoon leuk om te kijken wat wij Orístianen gemiddeld als mooiste eiland zien. Moeten we alles zo uitcristalliseren en onderbouwen? Misschien moeten we Maurice de Hond de volgende keer inschakelen; maar daar heb ik zo weer m'n twijfels over Big Grin
Quote
#18
Samos is dan ook gewoon het mooiste eiland Wink
Quote
#19
(25 February 2014, 11:46)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ach ja, hoe doe je het goed hè?

Iemand die op alle eilanden is geweest, dát lijkt me niet realistisch. Zelfs met alle leden op dit forum bij elkaar zijn er nog een hoop eilanden door niemand ontdekt zoals uit de lijst blijkt.

De enige, statistisch gezien volgens mij beste, oplossing is elk eiland afzonderlijk een cijfer te laten geven. Zijn er meer mensen geweest dan uiteraard het gemiddelde ervan. Maar dan nog blijft het een kwestie van persoonlijke beleving/smaak.

Maar komop, deze enquete dient geen enkel wetenschappelijk doel, toch? Is gewoon leuk om te kijken wat wij Orístianen gemiddeld als mooiste eiland zien. Moeten we alles zo uitcristalliseren en onderbouwen? Misschien moeten we Maurice de Hond de volgende keer inschakelen; maar daar heb ik zo weer m'n twijfels over Big Grin

Helemaal mee eens Ger!
We hebben dan wel meteen een idee voor een nieuwe poll te pakken Wink ! Dezelfde lijst, maar dan kan iedereen aangeven waar hij of zij nog nooit is geweest ....... Dat wil overigens zeker niet zeggen dat ze onbemind zijn, integendeel zelfs !
Quote
#20
dat de meer toeristische eilanden, waar alle touroperators rechtstreeks op vliegen, bovenaan staan is niet zo verwonderlijk ,
dat het relatief onbekend Kythira zo hoog scoort,
is toch wel verassendSmile en zeker terecht.
Quote
#21
Metaxa,

Kythira,dat ben ik helemaal met je eens,het was mijn eerste gedachte bij de vraagstelling.
Quote
#22
Toch is het opvallend dat Kos bv. nog maar 2 stemmen heeft terwijl dit toch ook een eiland is waar touroperators veel op vliegen.
Hier zitten toch echt wel de meer doorgewinterde Griekenlandgangers wat ook de hoge plaats van Kythira wel verklaart.
Quote
#23
Helemaal eens Vito,

we verwachten zelfs dit jaar nog meer Nederlanders dan vorig jaar op KOS
Quote
#24
Voor degenen die er nog niet van overtuigd zijn dat Samos het mooiste eiland is (ahum) of degenen die gewoon eens willen kijken: ik heb een fotoreportage gemaakt over Samos
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Klik op de eerste foto en dan krijg je de bladzijden achter elkaar op volledige schermgroote.
Veel plezier!
Quote
#25
Heel erg mooi Els! Ik durf hier met de hand op mijn hart te zeggen:
Bijna net zo mooi als Karpathos! Big Grin vlaggetje.gif
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#26
ach, iedereen weet wel dat dit soort polls subjectief zijn, gewoon leuk om te weten wat anderen op dit forum ervan vinden.
Ik heb bijvoorbeeld de vraag zeer strikt beantwoord nl: wat vind ik het mooiste griekse eiland? Wel van alle eilanden die ik reeds bezocht is dit santorini , adembenemend mooi. Is santorini dan mijn lievelingseiland? no way, veel te toeristish. Mijn lievelingseiland is lesbos of rhodos of lefkas vanwege mooi, sfeer en zoveel meer, maar zoals ik reeds zei ik antwoorde op de vraag : wat vind ik het mooiste eiland?
Quote
#27
Gelukkig maar dat smaken verschillen, anders zou het wel erg druk worden op "het mooiste plekje" Big Grin
Quote
#28
De peiling is inmiddels gesloten, Samos is volgens de Oríste!-leden het allermooist.

107 leden hebben samen 458 stemmen uitgebracht waarbij Samos als mooiste Griekse eiland is verkozen. Het eiland scoorde 45 keer als 'mooiste'; meteen gevolgd door Lesbos (44 stemmen) en Kefalonia (39 stemmen).
Opvallend is de vijfde plaats van Kythira (33 stemmen); een eiland dat niet massaal bezocht wordt als de bekendere, grotere eilanden, maar er desondanks qua stemmen nauwelijks voor onder doet.

Wat ook opvalt is dat er redelijk veel kleine en minder goed bereikbare eilandjes als mooiste werden gekozen.

Klik
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




voor de complete uitslag van de peiling.

Bedankt voor het stemmen; over een tijdje kunnen we misschien eens gaan peilen wat het mooiste stukje vasteland van Griekenland is.......
Quote
#29
En welk eiland staat er op de vierde plaats?
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Poll: Wat doet u als u ineens weer naar Griekenland mag? jjohn 20 3.777 10 May 2020, 20:31
Laatste bericht: kim88
  Erdogan: Griekse eilanden waren van ons Ger 14 6.139 25 November 2016, 19:00
Laatste bericht: Patrick
  Poll: Griekenland, België of Nederland in WK-finale? Ger 15 10.210 02 July 2014, 20:18
Laatste bericht: roefke
  Inwoners aantallen van de Griekse eilanden Jef Dockx 13 9.043 04 April 2014, 20:33
Laatste bericht: Ger
  De mooiste eilanden volgens Tripadvisor Ger 4 3.626 20 February 2014, 12:57
Laatste bericht: Ger
  Poll: Gemiddelde leeftijd Griekenland-liefhebbers? Ger 32 19.703 22 November 2013, 15:01
Laatste bericht: hilly
  Uitslag poll. Wanneer ga jij naar Griekenland? Tina K. Noume 7 5.757 19 September 2013, 10:42
Laatste bericht: Co vd Graft
  Oriste poll. Wanneer ga jij naar Griekenland? Tina K. Noume 13 8.994 18 September 2013, 19:37
Laatste bericht: Sophia
  Poll: wat is de ideale temperatuur in Griekenland Ger 32 24.465 19 August 2013, 12:37
Laatste bericht: Arthur
  Porto Katsiki op één na de mooiste Ger 2 3.086 12 May 2010, 17:33
Laatste bericht: KarenAnna

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)