Dodekanesos
#1
Wij vliegen begin juni naar Kos en willen dan door reizen naar Kalimnos, Leros, Lipsi, Patmos en wat we verder nog tegenkomen.
Wie heeft er nog leuke tips mbt appartementen, studio's en hotels.
Ben benieuwd.
Quote
#2
Ik ben paar jaar geleden op Leros en Patmos geweest. Leros ben ik toen in Crithoni's Paradise Hotel geweest. Is vlak bij Agia Marina waar de catemeran van Dodekanissos Seaways aanlegt (als er niet te veel wind is, anders ie het Lakki net als de andere boten). Was prima, redelijk ruime kamer met mooi uitzicht op de baai. Ik was er in april en ontbijt was wat beperkt, duidelijk nog geen hoogseizoen. Vriendelijke en behulpzame medewerkers bij receptie.
Patmos ben ik in hotel Skala geweest. Eenvoudigen schoon hotel. Ook hier wat beperkt ontbijt. Behulpzame eigenaar en ligt vlak bij haven en restaurants.

Er stond pas nog een leuk artikel op website Engelstalige versie van Kathimerini over Lakki:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Cors
Quote
#3
Leros is een fantastisch eiland. Authentiek, leuke sfeer. Pantelli beach hotel is momenteel het beste wat je kan krijgen. (ned/grieks) Direct aan het strand in een onvervalst visersdorpje. Ik zeg: DOEN
Quote
#4
Kalymnos, Leros, Lipsi en Patmos zijn erg leuk! Goed te combineren ook met de veerboot Nissos Kalymnos die op meerdere dagen per week al deze eilanden aandoet vanuit Pothia op Kalymnos (heen en weer op een dag naar Samos).
Vanuit Kos, Mastichari (een paar kilometer van de luchthaven) varen meerdere malen per dag boten naar Pothia, Kalymnos.

Kalymnos is prachtig, als je aan de westkant zit in Myrties of Massouri heb je bijna altijd schitterend uitzicht op Telendos.
Wij verblijven altijd in Acroyali appartementen in Myrties, prima, ruim en een trap naar het strand en dus zicht op Telendos. Ik vermoed dat het begin juni al helemaal vol zit.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Andere opties in Myrties zijn het Atlantis hotel,
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Erg aardige mensen en volgens mij niet duur.
Of Themis hotel,
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Bij Themis kan je ook heerlijk eten. Vriendelijk en heel persoonlijke service.
De kamers in deze hotels ken ik zelf niet.
Of het wat meer onpersoonlijke hotel in Massouri, Plaza hotel of het Continental.

Als je van rust houdt is het leuk om op Telendos te verblijven.
Vanuit Myrties vertrekken ieder half uur kleine bootjes naar Telendos (tussen 8.00 en 24.00 uur).
Bijna alle taverna's hebben boven enkele appartementjes, zoals Rita of Zorbas. Vrij eenvoudig. In dit geval heb je uitzicht op Kalymnos.
Ook leuk en goed is On the Rocks op Telendos,
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Lipsi is ook heel leuk, echt mini-Griekenland.
Wij hebben daar een aantal jaar geleden verbleven in Rizos Studios. 5 minuutjes van het strand en 5 minuutjes van het dorpje. Erg nette appartementen. Zie
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Voor zover ik wist waren zij ook eigenaar van de Anna Express, die meerdere malen per week (in het seizoen) vaart van Lipsi (via Leros) naar Myrties op Kalymnos. Nu zie ik dit niet meer op hun site staan, dus ik weet ook niet meer of de Anna Express nog vaart.

Veel plezier!
Groeten, Marieke
Quote
#5
Nog een leuke tip op Kalymnos in Emborios, een klein slaperig dorpje in het noorden: Harry's Paradise. Leuke appartementen en heerlijk eten in een prachtige bloementuin. Ontzettend aardige eigenaren.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






(Heel lekker eten kan je trouwens op Kalymnos in Vathy bij Medusa. Daar gaan wij vaak speciaal naar toe!)
Quote
#6
Harry`s Paradise, mijn favoriete plek op het eiland. Echt een aanrader, zeker als je van een paar dagen rust houdt. Je kunt er ook heerlijk zwemmen en wandelen.
Quote
#7
Als je de tijd hebt zou je ook Karpathos eens moeten bezoeken.
Mooi eiland met een hele vriendelijke bevolking.
Je zou het veer naar Diafani kunnen nemen want vooral het noorden van Karpathos is nog onontgonnen.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Aegean air promoot Dodekanesos metaxa 1 5.054 13 September 2016, 20:47
Laatste bericht: Patrick
  barre tijden voor de Dodekanesos Arthur 2 7.651 30 October 2012, 18:47
Laatste bericht: Arthur

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)