Foto-album over Samos
#1
Om even weg te zwijmelen:
Beautiful Samos

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Mooie Samos foto's Els!
Wat leuk, Volgens mij hebben we het zelfde driewiel-auto'tje op de foto gezet , jij in Mili en ik in Koumaradei een dorpje 3km boven Mili

[Afbeelding: 2zrfd36.jpg][IMG]
Quote
#3
Klopt het was op een tripje naar Mili en Koumaradei Vrienden van ons wonen in het huis naast dit autootje
Quote
#4
Prachtige foto's van Samos! Mijn complimenten!
Quote
#5
Die groene driewieler ofte τρίκυκλων, is voorzien van een cabine die ze er zelf op gemonteerd hebben. Het is zo op het eerste zicht een motor Ruggerini RD500 Diesel, die achter op het laadvlak staat.
Hier op Kreta tuffen die driewielers ook nog rond, alle modellen en uitvoeringen alla Bric-à-brac.
Zelf nog enkele 40 jaar oude "Μινώταυρος" met een Sachs tweetaktmotor.
Ik heb daarvan al een mooie verzameling foto’s van . Gaande van rijdend schroot tot gepimpte modellen.
Op You tube vindt je een filmpje dat ik gemaakt heb in Moires, van zo een oude hoestbui op drie wielen, die een tijdje het verkeer ophield , een echte oude "Μινώταυρος".
Natuurlijk zijn de oudere mensen die er nog mee rond tuffen. De jeugdige landbouwers en herders rijden met een dikke 4X4, liefst met banden die er een halve meter uitsteken, en met een grote zelfklever op de voorruit “ 261 HP “ (bestuurd door één ezel).

BTW Mooie foto, die Circaetus gallicus - Short-toed Snake Eagle – slangenarend- Φιδαετός goedgedaan

Het onderstaand filmpje moest wel gestabiliseerd worden vanwege de met kuilen bezaaide weg.



Meer over de Griekse autogeschiedenis.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
De tweede driewieler op de pagina Around Lekka is een Motoemil three-wheeler truck, waar van de cabine verdwenen is.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Of een Styl Kar Atlas AΛΤΑ Ρωσ-Ros Dinap 3 wheeled trucks
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Dank jullie wel voor de commentaren op de oude "autootjes". Ik zelf heb er geen verstand van (wij rijden in een bescheiden 4WD rond op Samos) maar ik fotografeer ze omdat ik ze zo fotogeniek vind. Hadden we ooit niet eens een item over dit onderwerp? Heb ik toen niet aan meegedaan omdat ik de serie niet bij elkaar had volgens mij.
Trouwens Ger hadden we al een item over oude brandweerauto's? Heb ik ook een aardige collectie van, en ik heb een vermoeden dat ik daarin niet alleen ben Smile)
Quote
#8
(27 February 2014, 10:19)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Trouwens Ger hadden we al een item over oude brandweerauto's? Heb ik ook een aardige collectie van, en ik heb een vermoeden dat ik daarin niet alleen ben Smile)

Niet dat ik weet Els maar ik kan me vergissen. Start anders gewoon een nieuwe topic over dit onderwerp; volgens mij levert dat heel wat leuke plaatsjes op, zeker als daar oudere exemplaren tussen zitten.

Misschien is het zelfs leuk zo'n topic wat breder te maken; bijvoorbeeld 'Griekse hulpdiensten' zodat ook oude Griekse ambulances en politievoertuigen de revue passeren. Ik roep maar wat hoor Wink

O ja, voordat ik het vergeet; schitterende fotoreportage van een prachtig Samos ElsR, chapeau hoor up
Quote
#9
Ik leg een zoveel mogelijk vast van die driewielers omdat ze binnen afzienbare tijd tijd het verleden behoren en verdwijnen op de schroothoop. Ik heb al eens langs mijn neus weg gezegd tegen mijn vriendin dat er iets mooi mee te doen was namelijk ; herstellen in zen oude glorie en er mee rond tuffen in het kader van het agrotoerisme. De reactie was te verwachten. Wanneer ga je dan slapen je bent nu al dag en nacht bezig.
Ik heb de tijd en de plaats niet , misschien krijg ik er wel iemand warm voor.
I ken nog één garage waar ze die dingen herstellen en ik heb al een paar praatjes geslagen met de eigenaar van die werkplaats. Afwachten is de boodschap.
Als ik de tijd heb zal ik die foto's een op Klickr flikkeren in een apart album. Maar ik moet nog duizenden natuurfoto's van België triëren en plaatsen. Dus !!!!!!!!!
Wordt vervolgd....
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Els,prachtige impressie van ons Paradijsje,heel herkenbaar al die plekjes,ook zo leuk die foto van jullie echt grieks terras.
En natuurlijk de Groene Driewieler prachtig.
Wat ook heel leuk is voor de mensen die Samos nog op hun verlanglijstje hebben staan:zoeken via Google:Beautiful Samos
Hier vind je wel 25 filmpjes en verschillende video"s over Samos , een heel goede indruk van het eiland.
Wel even tijd ervoor nemen ,zelf voor mensen zoals Els en ik die hier al jaren komen de moete om weer eens te bekijken.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#11
Bij ons in het dorp:

[Afbeelding: 2q2g41h.jpg]

[Afbeelding: 1q4s2x.jpg]

[Afbeelding: 2mzcd1j.jpg]

Big GrinBig GrinBig Grin
Quote
#12
Samos doet me niks, maar wel die prachtige ouderwetse stationaire luchtgekoelde diesel motor in die driewieler @El Greco, er staat ook nog langzaam op het spatbord omdat ze echt niet hard gaan, ze liggen hier nog in diverse kaik's en lopen altijd.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#13
Hier wat foto's van het leukste straatje in Pythagorion (zonder driewielers Tongue .[Afbeelding: qyh01u.jpg][Afbeelding: 23rnyuu.jpg][Afbeelding: 2d6ql3s.jpg][Afbeelding: 2hwdwf9.jpg]
Quote
#14
Mooie fotos van Samos...veel herkenbare plekjes
Quote
#15
Bedankt voor de mooie foto's van Samos, het is als 13 in gros gedeeld door twaalf Hypocrite . Nu hoef ik me niet meer naar daar te begeven. Ik heb er trouwens de tijd niet voor. Wink
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
Rare rekensom Jef en nog zonder uitkomst ook. Eigenlijk net zo zinledig als de volzinnen die daarop volgen. Conclusio ergo est: wie schrijft die blijft niet altijd!
Quote
#17
(28 February 2014, 20:09)pippelientje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hier wat foto's van het leukste straatje in Pythagorion (zonder driewielers Tongue
Leuk pippelientje ... ook in dit straatje had ik wat foto's genomen waaronder deze...

[Afbeelding: xn8eif.jpg]
Quote
#18
Jaaa herkenbaar Wilma, superleuk.
Quote
#19
Mooie foto's Els.
Heimwee.....
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#20
Prachtige foto's, Els. duimpie

Mooi fotoalbum zo van Samos.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)