Naar waar begin april ?
#1
Naar waar in griekenland gaan we best begin april voor een weekje ? Voorstellen ? Aanbevelingen ?
Quote
#2
Kreta natuurlijk, alles al open en een heerlijke temperatuur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
Misschien moet je wat meer aangeven wat je er precies van verwacht...
Quote
#4
Zo zonzeker mogelijk. Zal inderdaad Kreta waarschijnlijk zijn. Iemand ervaring met Makri Gialos ?
Quote
#5
(02 March 2014, 11:38)jeronimo2 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zo zonzeker mogelijk. Zal inderdaad Kreta waarschijnlijk zijn. Iemand ervaring met Makri Gialos ?

Wat dacht je van Rhodos? Ook in jouw periode redelijk zonzeker en lekkere watertemperaturen. Zou zeker m'n voorkeur hebben t.o.v. Kreta.
Quote
#6
Voor mij ook Rhodos, maar de watertemperatuur is maar 16 graden
Quote
#7
Ik ga 13 april naar Rhodos voor het pasen. Maar dacht ook dat ik mijn strandoutfit wel thuis kon laten!!?
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#8
Gewoon meenemen! Je weet maar nooit. Ik heb net nog 2 uurtjes in t-shirt in de zon gezeten. En heel wat noordelijker dan Rhodos ;)
Quote
#9
(02 March 2014, 11:38)jeronimo2 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zo zonzeker mogelijk. Zal inderdaad Kreta waarschijnlijk zijn. Iemand ervaring met Makri Gialos ?
Een hele goede keuze, leuk klein dorpje dicht bij Ierapetra, het water valt best mee, even een duik nemen en je door de zon laten opwarmen, ik zwem nog bijna elke dag.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#10
Kreta is zeker aan te raden in april, de natuur is prachtig. Maar het weer is nog niet vast. In het zuiden heb je meer kans op goed weer in die periode. En geloof me, ik ga al jaren in april naar Kreta, ook dit jaar, Kreta is onbeschrijflijk mooi in de lente!
Quote
#11
(02 March 2014, 21:02)Martine schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kreta is zeker aan te raden in april, de natuur is prachtig. Maar het weer is nog niet vast. In het zuiden heb je meer kans op goed weer in die periode. En geloof me, ik ga al jaren in april naar Kreta, ook dit jaar, Kreta is onbeschrijflijk mooi in de lente!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#12
Makrigialos is leuk, redelijk langgerekt, mooi strand, ondiepe zee, dus warmer en de Libische zee, dus paar graden warmer als in noorden zeggen zeSmile veel leuke terrassen, relaxte sfeer, ik zou er heengaan! Wij zitten in juni in het dorp ernaastSmile
Quote
#13
(02 March 2014, 11:38)jeronimo2 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zo zonzeker mogelijk. Zal inderdaad Kreta waarschijnlijk zijn. Iemand ervaring met Makri Gialos ?

Zoals al eerder gezegd, het weer zal er iets beter zijn dan elders, maar (nog) niet standvastig genoeg. Reken toch vanaf +/- 15/04 op regelmatig 25à30°.
Heel veel zal er ook nog niet open zijn aan het haventje, de eerste twee weken van April. Vanaf Pasen zullen de meest horeca zaken wel weer hun beste beentje voorzetten.

(02 March 2014, 21:26)lucy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Makrigialos is leuk, redelijk langgerekt, mooi strand, ondiepe zee, dus warmer en de Libische zee, dus paar graden warmer als in noorden zeggen zeSmile veel leuke terrassen, relaxte sfeer, ik zou er heengaan! Wij zitten in juni in het dorp ernaastSmile


Dat zeggen ze niet alleen zo, het is daar ook zo. Stukje microklimaat daar hé. Wink
Quote
#14
Hoe begin april best daar geraken? Er zijn dan nog geen rechtstreekse vluchten. Tips?
Quote
#15
(03 March 2014, 01:05)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 March 2014, 11:38)jeronimo2 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zo zonzeker mogelijk. Zal inderdaad Kreta waarschijnlijk zijn. Iemand ervaring met Makri Gialos ?

Zoals al eerder gezegd, het weer zal er iets beter zijn dan elders, maar (nog) niet standvastig genoeg. Reken toch vanaf +/- 15/04 op regelmatig 25à30°.
Heel veel zal er ook nog niet open zijn aan het haventje, de eerste twee weken van April. Vanaf Pasen zullen de meest horeca zaken wel weer hun beste beentje voorzetten.

(02 March 2014, 21:26)lucy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Makrigialos is leuk, redelijk langgerekt, mooi strand, ondiepe zee, dus warmer en de Libische zee, dus paar graden warmer als in noorden zeggen zeSmile veel leuke terrassen, relaxte sfeer, ik zou er heengaan! Wij zitten in juni in het dorp ernaastSmile


Dat zeggen ze niet alleen zo, het is daar ook zo. Stukje microklimaat daar hé. Wink

Zo is dat, door de vorm van het eiland en de drie bergketens heb je bijna achter elke bocht een ander microklimaat. Dat is het best te merken als je de bloemen en planten zoekt. Een juist beeld van temperatuur is moeilijk te voorspellen . Er zijn ook veel lokale weerstations verdwenen . Die kon je vroeger raadplegen , daar stonden ook tabellen bij die jaren terug in de tijd waren opgesteld. De meeste zijn offline gegaan op een heel korte tijd, waarschijnlijk een probleem met de centen. Als je dag en nacht uw gegeven realtime op het web wil plaatsen moet je ook een verbinding hebben en dat kan hier op Kreta wel eens lastig zijn. In Tymbaki en omstreken hebben ze zelfs glasvezelverbinding en in Moires zitten ze nog met een koperen telefoondraadje te knoeien.
Oeps ik ben weer aan het afwijken.
Er zal natuurlijk weer wind komen uit het noorden van Kreta. Wink
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
(03 March 2014, 01:18)jeronimo2 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoe begin april best daar geraken? Er zijn dan nog geen rechtstreekse vluchten. Tips?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






@El Greco grapjas, 25/30 gr half april, je bedoelt rond de 20 gr max 25 graden, met af en toe nog een buitje.
Dit is het dichtste bij.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#17
@Jeronimo2: Het beste is om te zorgen dat je vroeg in Athene bent (met Transavia bijvoorbeeld) en dan daar een aansluitende vlucht te nemen.
Quote
#18
@jeronimo2
Ryanair vliegt vanaf 3 april rechtstreeks van Charleroi
naar Kreta en Rhodos, 2x in de week.
Zo rond de 150,- retour
Quote
#19
@Metaxa; @Jeronimo: let op die prijzen van Ryan Air zijn altijd zonder (ruim-)bagage. Een stuks ruimbagage kan oplopen tot 40 euro per enkele reis. Moet je er wel bij rekenen!!
Quote
#20
Al jaren kom ik in Makrigialos. Heerlijk daar, niet zo toeristisch, heel aardig, vriendelijke mensen. hou er wel rekening mee dat nog niet alles open is begin april en het er erg rustig is.
ik ga altijd hier naar toe. appartement direct aan het strand, zo fijn wakker worden met het ruisen van de zee.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
Grieks Cyprus lijkt mij het zonnigste in april.
Quote
#22
vanaf 3 april vliegt Ryan air voor
100.- naar Rhodos,

151.- naar Kreta en
146.- naar Cyprus
retour incl. 10 kg handbagage , directe vluchten
van Charleroi
Quote
#23
[Afbeelding: aea2wp.jpg]
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#24
@Metaxa: Vlieg je dan ook een beetje op een "normale" tijd? Wij hebben dit jaar een vlucht naar Athene, vertrek 06.45 Schiphol en een vlucht Lesbos, vertrek 05.30 Schiphol. Dat laatste tijdstip is voor ons ideaal, lekker op tijd in je appartement en verder genieten van de dag. De vlucht naar Athene vind ik al wat laat! Vandaaruit moeten we verder naar noord Evia.
Vaak zijn de aanbiedingen voor vluchten in de middag, zie Transavia door Baroriste. vind ik zo zonde, geef je een hele dag weg. Confused
Ooit eens naar Karpathos vertrokken om 04.30, de eerste vlucht, heerlijk Cool Een nacht doortrekken moeten we zo wie zo, dus dan ook maar zo vroeg mogelijk is ons motto!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#25
@ Bartoriste, dan kom ik toch bij Transavia nog rond de 330.-retour,
met Ryanair rond de 150.- retour

(en wij hebben geen aandelen bij Ryanair, het was alleen maar
en Tip voor jeronimoRolleyes )
Quote
#26
Klopt Metaxa voor 04 April enkeltje geboekt van Chania naar Eindhoven met 10 kg bagage voor net 69 euro pp bij Ryanair.
Quote
#27
(07 March 2014, 11:17)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ Bartoriste, dan kom ik toch bij Transavia nog rond de 330.-retour,
met Ryanair rond de 150.- retour

(en wij hebben geen aandelen bij Ryanair, het was alleen maar
en Tip voor jeronimoRolleyes )

Zeker @Metaxa, je hebt gelijk! Echter ik wil vliegen vanaf A.dam naar Heraklion v.v., en als ik dan de kosten en reistijd optel voor aanvullend vervoer op de grond vanuit regio A.dam naar Eindhoven of Charleroi, en vanuit Chania naar Heraklion, dan blijft voor mij toch alleen Transavia over! Want méér smaken zijn d'r niet......Dodgy
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#28
(07 March 2014, 11:21)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Klopt Metaxa voor 04 April enkeltje geboekt van Chania naar Eindhoven met 10 kg bagage voor net 69 euro pp bij Ryanair.

een enkeltje Chania-Eindhoven @Cornelius! Je gaat Kreta verlaten....? zwaaivlag
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#29
Multiquote:een enkeltje Chania-Eindhoven @Cornelius! Je gaat Kreta verlaten....? zwaaivlag

Blijf hopen beste man blijf hopen.
Quote
#30
Ja Muggenblusser ( jeronimo2), ik hoop dat je nu door de bomen het bos nog kunt zien. Dat hebt je nu eenmaal als je hier een vliegertje oplaat. Big Grin Allemaal goed bedoelde voorstellen uiteraard.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#31
Hoe doen jullie dat met (vloeibare) toiletartikelen als je alleen handbagage meeneemt? Alles op de eindbestemming kopen? Daar heb je helaas geen Kruidvat .....
Quote
#32
Ben daarvoor altijd nog geslaagd in de eerste de beste minimarket die ik tegenkwam. Big Grin Wij reizen wel met ruimbagage, maar zo heeft mijn wederhelft wat extra speling Rolleyes
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#33
(07 March 2014, 15:24)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoe doen jullie dat met (vloeibare) toiletartikelen als je alleen handbagage meeneemt? Alles op de eindbestemming kopen? Daar heb je helaas geen Kruidvat .....

meen je dat nou of is het een grapje?Huh je kan toch gewoon ter plekke kopen, alles is te koop in de supermarkt.
Anders misschien op Schiphol?
Quote
#34
De meeste toiletartikelen zijn nog goedkoper ook in Griekenland. Als wij korter gaan, nemen we een koffer mee waar de toiletspullen in gaan en een trolley voor in de handbagage met kleding.
Quote
#35
Vito: Een hele koffer met toiletartikelen? Big Grin
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#36
kan dit misschien een van de redenen zijn dat de tickets
van de grote maatschappijen duurder zijn dan die van
Ryanair Dodgy

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#37
(07 March 2014, 18:17)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




kan dit misschien een van de redenen zijn dat de tickets
van de grote maatschappijen duurder zijn dan die van
Ryanair Dodgy

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ryanair kan er ook wat van tegenwoordig. Wij hadden de bedoeling om met Ryanair vanuit Charleroi naar Zakynthos te vliegen (50€ pp + 20€ voor 15 kg ruimbagage). Vorige week (toevallig (?) net op dezelfde dag dat ze begonnen met vluchten vanuit Brussel) was de prijs veranderd in 92€ pp + 35 € voor de ruimbagage.
Dan maar tickets gekocht bij Jetairfly voor Brussel-Zakynthos en alles samen waren die 80€ goedkoper dan bij Ryanair.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#38
[Afbeelding: 29azbig.jpg]nog een paar maandjes
Quote
#39
Nou op Samos zijn de toiletartikelen duurder dan bij het Kruidvat, en je kan meer dan de helft weggooien als je maar kort gaat - alleen met handbagage heen en weer bedoel ik. Dus als je dat optelt ben je dan echt veel goedkoper uit? (Deodorant, shampoo, douchegel, cremespoeling, scheerschuim, haargel, tandpasta, after shave enzovoorts)?
Quote
#40
(08 March 2014, 10:16)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nou op Samos zijn de toiletartikelen duurder dan bij het Kruidvat, en je kan meer dan de helft weggooien als je maar kort gaat - alleen met handbagage heen en weer bedoel ik. Dus als je dat optelt ben je dan echt veel goedkoper uit? (Deodorant, shampoo, douchegel, cremespoeling, scheerschuim, haargel, tandpasta, after shave enzovoorts)?

zo maak je de toch al schatrijke Chinees ( eigenaar van Kruidvat,
Trekpleister, ICI Paris XL en taal van andere winkelketens ) nog rijker en de arme
Griekse winkelier blijft arm Dodgy
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Kans dat we 25 april kunnen vliegen vanuit Brussel naar Athene Mir111 34 13.018 16 March 2021, 18:13
Laatste bericht: vlagreco
  Begin toerisme RenJ 897 109.830 17 July 2020, 21:21
Laatste bericht: cors
  Géén goed begin........ Ger 24 5.084 09 June 2020, 10:38
Laatste bericht: metaxa
  Waar of niet waar: topjaar toerisme Vito 21 7.517 09 November 2016, 12:29
Laatste bericht: Patrick
Smile Begin van 67 lente's 2013 op Samos in een beeld Wick 1 2.243 27 February 2013, 15:42
Laatste bericht: Jef Dockx
  Is dit het begin van het einde? Wick 7 6.003 15 May 2012, 23:10
Laatste bericht: vlagreco

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 7 gast(en)