Rhodos & Symi
#1
Robert Polasek heeft recent 2 nieuwe films over Griekenland op Youtube geplaatst:

Rhodos




én Symi

Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Voor iedereen die eens op Rhodos zou verblijven, en die er zou aan twijfelen of een uitstap naar Symi de moeite waard zou zijn:
Symi is PRACHTIG!!!
Doen!!!
Alleen al het binnenvaren in het haventje van Symi is zo overweldigend mooi!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#3
Ik ga het over 5 weken allemaal zienSmile Ik ben al aan het aftellen!
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#4
Mooie filmpjes Patrick; vooral die van Symi is erg herkenbaar. Voor de mensen die naar Rhodos gaan, absoluut dóen hoor, een tripje naar Symi, je zult er geen spijt van krijgen. Symi is een belevenis op zich, van het sponsduikersdorpje tot aan Panoramitis toe. In één woord: schitterend!
Quote
#5
Symi vond ik waanzinnig. Het moment dat je met je boot de haven in vaart met al die huisjes tegen de bergen aan. Betoverend mooi.
Quote
#6
Dat ga ik zeker doen! Ga 16 juni en ik heb al zoveel voorpret. Dank jullie!
Quote
#7
Bedankt Patrick, prachtige films. Oh heb er zo'n zin in! over 3wkn is het zover!
Quote
#8
Ik stelde me de vraag of Symi ook de moeite waard is voor iemand die minder vlot te been is?
Ik zag dat je een heel steile trap moet beklimmen om in het dorpje te komen als ik dit niet kan, is dit dan wel de moeite? Ik zou dit natuurlijk heel erg jammer vinden maar goed, het moet wel haalbaar zijn...
Quote
#9
ben ook op simi geweest niet groot maar wel mooi,je kunt ook met de boot naar andere stranden vanuit de haven
naar het klooster wandelen gaat goed,is ook mogelijk per jeep
Quote
#10
Ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt... ik verblijf op Rhodos en zou een dagtrip maken naar Symi, bezoek aan het haventje en de monastary.
Het viel me op verschillende foto's op dat je massa's trappen moet doen om het havendorpje en de gezellig smalle straatjes te bereiken of heb ik dit fout ingeschat?
Quote
#11
@ Phara: er is genoeg te zien rondom het haventje van Symi, zonder dat je de trappen zou moeten nemen naar de hogere delen van het dorp. Je kan gerust ver genoeg rondwandelen ter hoogte van de kade, een terrasje doen, wat kruiden kopen aan een kraampje,... Ook voor het klooster aan de andere kant van het eiland hoef je geen trappen te doen. Dus zeker een daguitstap waard, zonder dat je trappen hoeft te doen. Althans, zo herinner ik het mij toch.
Als je de trappen niét doet, heb je trouwens een voordeel: terwijl anderen zich het zweet uit het vel naar boven sleuren, kan jij heerlijk verpozen op een terrasje, en genieten van het prachtig zicht op het haventje en de mooie pastelkleuren van de huisjes.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#12
(15 August 2015, 18:32)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als je de trappen niét doet, heb je trouwens een voordeel: terwijl anderen zich het zweet uit het vel naar boven sleuren, kan jij heerlijk verpozen op een terrasje, en genieten van het prachtig zicht op het haventje en de mooie pastelkleuren van de huisjes.

Bedankt Vlagreco voor het mooie antwoord met bijgedachte! Ik krijg er al goesting in! Wink
Quote
#13
Symi is leuk voor een dagtochtje en zoals Vlagreco al schreef, is er genoeg te zien in het havenstadje zelf. Je hoeft dus niet te klimmen. Wees wel voorbereid: Het horecapersoneel is van het meest onbeschofte soort wat je je maar kan voorstellen. Insteek is: Die toeristen komen toch wel, dus vriendelijk doen of antwoorden op vragen en bij bestellingen is niet nodig. Ze staan in een hoekje te roken en op hun slimme telefoon te rotzooien... Dat is jammer van zo'n mooi eilandje. Angry
Ga verder niet aan de havenkant eten, € 40,00 tot € 60,00 per persoon voor een vis(schotel) ben je al snel kwijt. Confused  Even de straatjes achter het haventje in en je hebt weer de prijzen die je gewend bent van Griekenland. Cool
Veel plezier!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#14
(16 August 2015, 10:11)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Symi is leuk voor een dagtochtje en zoals Vlagreco al schreef, is er genoeg te zien in het havenstadje zelf. Je hoeft dus niet te klimmen. Wees wel voorbereid: Het horecapersoneel is van het meest onbeschofte soort wat je je maar kan voorstellen. Insteek is: Die toeristen komen toch wel, dus vriendelijk doen of antwoorden op vragen en bij bestellingen is niet nodig. Ze staan in een hoekje te roken en op hun slimme telefoon te rotzooien... Dat is jammer van zo'n mooi eilandje. Angry
Ga verder niet aan de havenkant eten, € 40,00 tot € 60,00 per persoon voor een vis(schotel) ben je al snel kwijt. Confused  Even de straatjes achter het haventje in en je hebt weer de prijzen die je gewend bent van Griekenland. Cool
Veel plezier!

Zo geleerd ben ik ondertussen al! Ik mijd elk iets te toeristische hol waar ze je letterlijk binnen sleuren en ga altijd wel op zoek naar de vergeten hoekjes waar je nog het pure voorgeschoteld krijgt, en zoals je zegt, aan treffelijke prijzen!
Bedankt voor je reactie! :)
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)