Naam eiland?
#1
Hallo ik heb een vraagje. Ik heb eens gehoord van een eilandje dat in de Egeïsche Zee ligt niet al te ver van Samos, waar een heel goed restaurant is. Het is alleen bereikbaar met je eigen schip want er gaan geen ferryboten naar toe. Ik dacht eerst dat het Farmakonissi was maar recent las ik dat daar een groot asielzoekers-opvangcentrum is dus dat chique restaurant zal dan wel niet daar zijn.
Wie weet meer?
Quote
#2
Is het Évdhilos ???
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
@Jef als ik Evdilos google kom ik alleen maar op een (relatief flink) plaatsje op Ikaria uit. En Ikaria is relatief groot met twee havens waar veerboten aanleggen ... Of bedoel je wat anders?
Quote
#4
@Els Evdilos hoort bij Samos, maar de mensen die er horen dat niet graag. Het is inderdaad op Ikaria. Een landgenoot van me woont daar en is ook een natuurfotograaf, we onderhouden contact via FB. Nu is het wel zo dat er vaak verwarring is wat de namen van eilanden en dorpen betreft. De lokale bevolking hanteert andere benamingen dan de officiële, en dat geeft wel eens verwarring. Op Ikaria zijn ze van mening dat het standbeeld van Icarus en Daedalus bij hen op het eiland thuis horen, en niet op Kreta.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
@Jef bedankt voor de info maar ik denk dat ik toch een wat kleiner eiland zoek, als ik het verhaal van die vriend van mij mag geloven. Dus zijn er nog andere forum-leden die er iets van weten?
Quote
#6
Klein eilandje vlakbij Samos, geen verbindingen; ik denk dan aan
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(buureilandje van Fourni). Is dit misschien wat je zoekt Els?
Quote
#7
Samiopoula, vlak voor de kust van Samos?
Quote
#8
Nee het zou ietsje verder weg zijn richting Kalymnos maar niet een van de eilanden waar de veerboot aanlegt .....
Misschien Marathi bij Arki? Kent iemand dat?
Quote
#9
Is het:
Pantelis' Restaurant
Μαράθι - Αρκοί, Marathi - Arki
Arki 81500
Griekenland ????

Op Marathos
coordinaten : 37.368179, 26.726024

Was dit een prijsvraag??
Stuur de ouzo maar op Big Grin

Rene
Quote
#10
Je kunt 3x per week 's ochtends met de postboot vanuit Patmos meevaren naar Marathi.
Quote
#11
Als ik de recensies van Trip Advisor lees lijkt het er inderdaad wel op. Allemaal bedankt voor het meedenken. En nee, het was geen prijsvraag. De ouzo moet je maar bij mij komen opdrinken.
Quote
#12
In het één na laatste nummer van Griekenland Magazine schrijft columnist Aart Staartjes dat hij op bezoek is geweest op het eilandje Arki. Uit zijn relaas valt echter op te maken dat hij niet op Arki is geweest maar in Marathi.
Quote
#13
Vlakbij Αρκοί. Onze koningin gaat hier nogal eens dineren.
Quote
#14
Dirk,
Welke van onze drie ?
groetjes

ps: er staat nu wel de griekse vlag bij mijn avator maar dat komt omdat ik tijdelijk op Kreta ben.
Quote
#15
Els,

Als Arki is wat je zoekt dan staat er op angelfire van Hans Huisman e.e.a. te lezen
Quote
#16
Ik had bij gerucht gehoord dat de (vorige) Belgische koning wel eens ging eten in het door mij bedoelde restaurant, dus als ik de reactie van @Dirk lees kan dat wel kloppen.
Overigens woont Aart Staartjes op Patmos heb ik eens op TV Max gezien.
Quote
#17
Ex koningspaar kwam / komt er er met anonieme zeilboot en huren heel het resto af.

Marathi tegenover Arkoi. Hans huisman geeft idd goeie beschrijving van Arkoi en Marathi op zijn website. Mooie eilandjes !
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)