Fodelianakis olijfolie                 
wandelen op of rond Olympus
#1
Hallo, wij zijn van plan dit jaar weer eens de Olympus te bezoeken. Je kunt met de auto tot op de hoogste parkeerplaats komen (laatste keer was er geen verharde weg). Vanaf daar willen we te voet verder of naar beneden. Weet iemand of er een pad loopt vanaf daar naar beneden tot lithochoro.
Vanaf de parkeerplaats loopt pad E14 omhoog, heeft iemand daar ervaring in waar dit naar toe gaat e.d. Ik ben benieuwd naar reacties of ervaringen..........
Quote
#2
Beste Gemert,

Vanaf de parkeerplaats (weg is volgens mij nu geheel verhard) loopt er inderdaad een pad naar beneden naar Litochoro.

Achter het restaurant bij de parkeerplaats gaat een wandelpad naar beneden langs een beekje.

Echter ondanks je naar beneden loopt is het geen lichte wandeling omdat de ene keer het pad bijna onderaan de beek loopt en een andere keer weer hoger langs de bergrand en heb je wel prachtig zicht op de beek beneden.

Onderweg kan je nog een bezoek brengen aan een klooster (ligt langs de weg omhoog naar parkeerplaats dus evt. ook per auto bereikbaar)

Het pad omhoog gaat naar de top van Mount Olympus. Als je niet helemaal naar de top wilt is het zeker de moeite waard om een gedeelte van dit pad omhoog te lopen en dan via dezelfde weg weer terug.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Cynthia's signatuur Neem ook eens een kijkje op mijn fotosite:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of via de Facebook pagina
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





fotosmiley
Quote
#3
Mooi gebied, de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en omgeving. De E4 loopt uiteindelijk naar de Meteora, ondanks een bewegwijzering zou ik wel een goede wandelkaart meenemen.
Quote
#4
(12 March 2014, 10:31)Gemert schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo, wij zijn van plan dit jaar weer eens de Olympus te bezoeken. Je kunt met de auto tot op de hoogste parkeerplaats komen (laatste keer was er geen verharde weg). Vanaf daar willen we te voet verder of naar beneden. Weet iemand of er een pad loopt vanaf daar naar beneden tot lithochoro.
Vanaf de parkeerplaats loopt pad E14 omhoog, heeft iemand daar ervaring in waar dit naar toe gaat e.d. Ik ben benieuwd naar reacties of ervaringen..........

Enkele jaren terug hebben we dit 'wandelpad' genomen vanaf Litochoro tot zowat halfweg en dan terug.
Zoals @Cynthia al aangaf: het is niet echt een makkelijke wandeling.

Een impressie

[Afbeelding: wkn6np.jpg]

[Afbeelding: scaqhl.jpg]

[Afbeelding: 2yngwv8.jpg]

[Afbeelding: de5nkp.jpg]

[Afbeelding: nmyv7m.jpg]

[Afbeelding: 25icjyp.jpg]

[Afbeelding: 2iqk851.jpg]

[Afbeelding: 5b8dty.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Quote
#6
Ok. bedankt voor de info. Inderdaad moet je zo'n wandeling niet onderschatten, maar we hebben wel vaker van die wandelingen gedaan.

Wat ook een mooie tocht is, voor de liefhebber, is wat wij noemen "het treintje". Dit is de wandeling die over de rails loopt van de treinverbinding Kalavrita - Diakopto. We gaan dan met de trein s'morgens vanuit Diakopto omhoog tot het station van Mega Spilio en dan te voet terug. Schitterende tocht door een kloof, en af en toe opzij voor de trein die passeert.
Quote
#7
(13 March 2014, 09:39)Gemert schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ok. bedankt voor de info. Inderdaad moet je zo'n wandeling niet onderschatten, maar we hebben wel vaker van die wandelingen gedaan.

Wat ook een mooie tocht is, voor de liefhebber, is wat wij noemen "het treintje". Dit is de wandeling die over de rails loopt van de treinverbinding Kalavrita - Diakopto. We gaan dan met de trein s'morgens vanuit Diakopto omhoog tot het station van Mega Spilio en dan te voet terug. Schitterende tocht door een kloof, en af en toe opzij voor de trein die passeert.

Inderdaad is de wandeling van Mega Spilio naar Diakopto prachtig om te doen, maar een stuk makkelijker dan deze wandeling bij Mount Olympos.

Ik vond trouwens op internet nog een omschrijving over de wandeling
Litochoro - Prionia (parkeerplaats) - Olympos Refuge A

Zie
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Cynthia's signatuur Neem ook eens een kijkje op mijn fotosite:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of via de Facebook pagina
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





fotosmiley
Quote
#8
top,
bedankt voor alle info, foto's e.d.
Met dit gegeven denk ik wel dat we ons plan kunnen trekken.
Efcharesto Poly
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)