eilandhoppen
#1
hoi,

wij, stel 50+ willen gaan eilandhoppen
is het goed te doen om zelf slaapplaatsen ter plekke te regelen?
wij denken aan bed and breakfast, slapen bij locals, pensions
we willen half juni gaan.

welke eilanden zijn zeker de moeite waard en aan te raden

kunnen we het beste ferry`s nemen of binnenlandse vluchten.
neem aan dat binnenlandse vluchten je vooraf moet boeken
en ferry`s dezelfde dag kunt boeken

welk eiland is het beste om te starten en waar te eindigen ivm vliegen vanen naar nederland

alvast bedankt voor uw reakties

groetjes jos en anja
Quote
#2
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&highlight=eilandhoppen
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Hoi Jos en Anja,

Leuk, eilandhoppen, maar welke eilanden wil je gaan bezoeken? Je kunt vanaf diverse vliegvelden een eiland aanvliegen en de anderen met de ferry bezoeken. Een binnenlandse vlucht behoort natuurlijk tot de mogelijkheden, maar is veel kostbaarder en met de ferry is ook een erg leuke manier om naar een ander eiland te gaan. In juni kun je dit wel regelen zonder reserveringen, als ook de overnachtingen. Wijzelf hebben verschillende "eilandhoppings" gedaan. Alonissos, Skiathos en Skopelos vonden wij een erg goede combinatie, al hebben we de kortste tijd doorgebracht op Skiathos, wat achteraf een goede keuze bleek te zijn, omdat dit een erg toeristisch eiland is; gevlogen van en naar Skiathos en de overtochten met de ferry's. Lefkas, Kefalonia en ithaki was ook erg mooi! Aanvliegen op Preveza en vertrekken vanaf Kefalonia. Een combinatie van vasteland en eilanden is bij beide reizen ook een goede mogelijkheid en een mooie afwisseling. De Cycladen is ook een bekende, al vonden wij die in vergelijking met de eerder genoemde eilanden wat minder mooi. Samos, chios en lesbos hebben we ook eens bezocht, maar dit is alweer heel wat jaren geleden. Maar keus genoeg! Voor overnachtingen ga ik op zoek op internet en wil dan vooraf nog wel eens contact leggen met de eigenaren, maar op het moment dat je van de ferry komt, staan er ook veel eigenaren van kamers al te wachten. Dus een overnachtingsplek is vaak niet het probleem en zeker niet in juni. Veel plezier met uitzoeken en mocht je vragen hebben: op dit forum is altijd wel iemand die je antwoord kan geven! Bezoek ook deze site:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Hier vind je ook de vaarschema's van de ferry's tussen diverse eilanden. Vertrek vanaf Amsterdam, maar ook vanaf Brussel en Düsseldorf behoren tot de mogelijkheden, het ligt er natuurlijk aan waar je in Nederland woont.
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#4
@anjaenjos. Waarschijnlijk een misverstand. Jullie startten op 26 februari 2014 eenzelfde item op met de naam Eilandhoppen Cycladen.
De link van Patrick verwijst er terecht naar.
Een van de twee onderwerpen wellicht met een berichtje afsluiten ter voorkoming van dubbele berichtgeving.
Quote
#5
hoe sluiten we die discussie???
Quote
#6
Misschien kan/wil Ger de 2 discussie,s samen-bundelen ... zodat het samen weer 1 discussie wordt Wink
Quote
#7
Alleen ging dat topic specifiek over de Cycladen. Ik weet niet of dat nog zo is? Zelf vond ik eilandhoppen op de Sporaden geweldig. Wij hebben een combinatie gedaan van Alonissos, Skopelos en Skiathos.
Quote
#8
zijn de sporaden mooier dan de cycladen, wat zijn de verschillen
Quote
#9
De Sporaden zijn groener en minder toeristisch. Wij vonden deze veel mooier dan de Cycladen, maar ja, het is natuurlijk maar net waar je van houdt Huh
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#10
Wij zijn nog nooit op de Cycladen geweest omdat ze ons idd te kaal en toeristisch lijken. De Sporaden vind ik persoonlijk heel mooi, met name Skopelos heeft mijn voorkeur. Prachtig groen, schattig stadje, mooie stranden en niet ontzettend toeristisch.
Quote
#11
Wij hebben in 2010 een maand gehopt op de Cycladen en dat is heel goed bevallen. We hadden vooraf niets geboekt (behalve onze vliegtickets) en het was geen enkel probleem om overnachtingen en boottickets ter plekke te regelen. Moet er wel bij zeggen dat we in september waren, in het hoogseizoen is het misschien een ander verhaal.

Santorini is een heel toeristisch (en prijzig) maar ook heel bijzonder eiland. Maar op Folegandros en Amorgos waren niet veel toeristen. Ze zijn inderdaad niet heel groen, maar als je van een wat ruiger landschap houdt wel erg mooi. En je kunt er fijn wandelen. Paros en Naxos vonden wij qua drukte best meevallen, maar ook dat is misschien anders als je niet in september gaat. Om een kleine indruk te krijgen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Maar zoals Vito zegt: ook de Sporaden zijn heel mooi! Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat. Succes met uitpluizen en alle voorpret!
Quote
#12
Cycladen zijn zeker minder groen dan de Sporaden maar wel op veel plaatsen schilderachtig mooi! En ik vind bijvoorbeeld Naxos wel een behoorlijk groen eilanden, met veel wandelmogelijkheden. En leuke dorpen en mooie stranden. Overnachten is buitenom juli/aug nergens een probleem. Mijn favoriete pension op Naxos is Sanoudos, zo'n 50 m van St. George strand en ca 200 m van centrum en boulevard. Zeer gastvrij en mooie schone kamers (en super ontbijt Tongue). Op Paros is hotel Stella aan te raden.
Ik was vorig jaar voor het eerst op Amorgos, vond ik ook prachtig! Dit jaar hopelijk naar Milos en Folengandros.

Veel plezier!
Quote
#13
(19 March 2014, 08:24)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij zijn nog nooit op de Cycladen geweest omdat ze ons idd te kaal en toeristisch lijken. De Sporaden vind ik persoonlijk heel mooi, met name Skopelos heeft mijn voorkeur. Prachtig groen, schattig stadje, mooie stranden en niet ontzettend toeristisch.

Andros ( Cyclades ) - toeristisch en kaalDodgy ?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&feature=player_detailpage
Quote
#14
Ik heb even gauw wat beelden bekeken, maar groen is anders. Maar misschien versta jij wat anders onder groen dan ik, dat zou kunnen. Ik word door deze beelden niet getriggerd, alleen bevestigd in mijn idee dat deze eilanden ons niet trekken.
Quote
#15
De Cycladen zijn de mooiste groep eilanden van Griekenland woest ruig witten huisjes en blauwe zee met mooie stranden. Bijzonder aangenaam.
Quote
#16
wij hebben enkele jaren geleden de ionische eilanden
bezocht , Ithaki, Kythira, Corfu vonden wij fantastisch .

Zakynthos en Kefalonia waren ons veel te toeristisch ,
maar ja, smaken verschillen Smile gelukkig
Quote
#17
De Cycladen zijn prachtig en zeker niet kaal!
Als men aan Griekenland denkt, denkt men vooral aan de wit met blauwe huisjes; deze zijn voornamelijk op de Cycladen te vinden.
Quote
#18
Hallo Anja en Jos,

Bekijk deze site eens
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




misschien heb je er iets aan!
Quote
#19
Wij zijn 2keer wezen eilandhoppen, zowel deCycladen als deSporaden.
Wij vionden de Cycladen mooier dan de Sporaden. Sporaden voornamelijk natuurschoon, maar de Cycladen veel meer oudheden ( van Mykonos een dag naar Delos met een bootje. Geweldig) . Op Paros met de veerpont naar Antiparos.
Mooie musea, mooie stranden. En zeer zeker groen.
Als je bij Sunweb "eilandhoppen" intikt zie je ook leuke reizen.
Succes.
Quote
#20
Jiba bied zowel de Sporaden als de Cycladen aan en daar zie je leuke recensies. Er zit wel een groot prijsverschil tussen die twee in het voordeel van de Sporaden.
Quote
#21
Elk eiland en elk plekje in Griekenland heeft (zijn eigen) charme.
En smaken verschillen, gelukkig Smile
Ik zou elke vierkante centimeter van Griekenland willen zien Rolleyes
Quote
#22
Helemaal eens met Sophia! Big Grin
Gewoon ieder jaar weer gaan en zorgen voor wat afwisseling. Heerlijk land, met veel variatie.
Quote
#23
hoe kunnen we het beste reizen als we de eilanden mykonos en paros willen bezoeken
Quote
#24
(27 April 2014, 23:40)anjaenjos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




hoe kunnen we het beste reizen als we de eilanden mykonos en paros willen bezoeken


Vlucht op Mykonos, tussen de eilanden denk ik dat je het best met de boot doet. In 45min. sta je met Seajets op je bestemming.
Quote
#25
(28 April 2014, 10:01)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(27 April 2014, 23:40)anjaenjos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




hoe kunnen we het beste reizen als we de eilanden mykonos en paros willen bezoeken


Vlucht op Mykonos, tussen de eilanden denk ik dat je het best met de boot doet. In 45min. sta je met Seajets op je bestemming.

Een andere mogelijkheid is van Piraeus naar Paros met Blue Star, vervolgens van Paros naar Mykonos. In tegenstelling tot @ El Greco zou ik voor Hellenic Seaways kiezen i.p.v. Seajets. Van Mykonos is 1 van de mogelijkheden om naar Rafina te gaan. Van daar ben je in 20 min op de luchthaven.

Bekijk hier zelf de mogelijkheden tussen de 2 eilanden
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#26
(19 March 2014, 15:47)Natascha schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij hebben in 2010 een maand gehopt op de Cycladen en dat is heel goed bevallen. We hadden vooraf niets geboekt (behalve onze vliegtickets) en het was geen enkel probleem om overnachtingen en boottickets ter plekke te regelen. Moet er wel bij zeggen dat we in september waren, in het hoogseizoen is het misschien een ander verhaal.

Santorini is een heel toeristisch (en prijzig) maar ook heel bijzonder eiland. Maar op Folegandros en Amorgos waren niet veel toeristen. Ze zijn inderdaad niet heel groen, maar als je van een wat ruiger landschap houdt wel erg mooi. En je kunt er fijn wandelen. Paros en Naxos vonden wij qua drukte best meevallen, maar ook dat is misschien anders als je niet in september gaat. Om een kleine indruk te krijgen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Maar zoals Vito zegt: ook de Sporaden zijn heel mooi! Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat. Succes met uitpluizen en alle voorpret!

Een hele brutale vraag (antw mag ook in een pb als je dat fijn vind); Wat waren jullie ongeveer kwijt een maand eilandhoppen?
Retourvlucht, hotels, boot?
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eilandhoppen Cycladen sophiemsa 4 4.869 16 April 2014, 10:12
Laatste bericht: metaxa

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 5 gast(en)